2 of 5 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Kinderen in Joseph
  [ # 16 ] 10 February 2009 05:34 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  277
Geregistreerd  2008-11-01

Ja maar in de meeste musicals waar kinderen in spelen is het wel essentieel hoor. Kijk naar Annie, Sound of Music, Ciske de Rat enz. Daar spelen de kinderen wel een belangrijke rol in. Bij Joseph zal het misschien wel overbodig zijn, dat weet ik niet, maar kinderen spelen meestal wel een rol van betekenis.

   Handtekening   

Als je de omelet niet durft te maken, hoef je die champignons ook niet meer te snijden

  [ # 17 ] 10 February 2009 05:44 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Sjoerd - 09 February 2009 05:30 PM

Ben zelf niet geweest, maar kunnen ze die wet toch ook niet gewoon afschaffen, of het aantal speelbeurten vermeerderen tot bijvoorbeeld 50 ofzo. Nja, klinkt een beetje onzinnig natuurlijk maargoed. Ik zelf heb Joseph nog niet gezien, dus kan niet echt oordelen.

Lijkt mij niets zo’n goed idee. In Engeland is er bijvoorbeeld niet zo’n wet en spelen kinderen dus veel vaker. Hierdoor zijn kinderen daar ook vaak beter, maar ik denk dat er heel erg veel druk op deze kinderen ligt. Een jongetje van bijvoorbeeld in Billy Elliot speelt moet toch ongeveer drie keer per week een hele show dragen en dat een jaar lang. Daarnaast moeten deze kinderen naar London verhuizen en zijn dus die periode ook weg bij hun familie.

Ik vind dat kinderen vooral kinderen moeten zijn en de regels die op dit moment in Nederland gelden vind ik heel normaal. Het feit dat de kwaliteit hierdoor vaak wat minder is neem ik dan op de koop toe.

  [ # 18 ] 10 February 2009 06:45 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  220
Geregistreerd  2008-12-30

...Jeroen… - 09 February 2009 07:03 PM
janneke25 - 09 February 2009 06:20 PM

Die wet afschaffen lijkt mij geen goede optie. Sommige regels versoepelen/afschaffen dat zou misschien wel kunnen. Ik vind het juist wel goed dat er in de wet zaken zijn vastgelegd om kinderen te beschermen of in ieder geval wat extra bescherming te bieden.

Maar is 24 voorstellen niet weinig???

Van mij mogen kinderen best vaker spelen, maar vind het wel goed dat er regels zijn voor kinderen in musicals. En uit jouw reactie maak ik al op dat jij best wel meer voorstellingen zou willen spelen en ik vind dat dat dan ook moet kunnen. Zeg ook dat sommige regels best soepeler kunnen en daarvan is wat mij betreft het aantal voorstellingen er een, zolang het maar niet zo is dat kinderen te vaak op het podium staan, zeg maar bijvoorbeeld 3/4 keer in de week of vaker voor een langere periode. Maar die wet helemaal afschaffen lijkt mij ook weer niet goed, vind het nog steeds juist goed dat er regels zijn kinderen in musicals beschermen, om te voorkomen dat het allemaal te veel wordt voor hen.

  [ # 19 ] 10 February 2009 06:47 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  220
Geregistreerd  2008-12-30

Vind de kinderen in Joseph trouwens niet overbodig. Het is idd wel zo dat ze een minder belangrijke functie dan in andere musicals, maar ze horen er wel bij in Joseph. Zonder de kinderen zou het zeker niet hetzelfde zijn en zou er denk ik toch wat missen aan het geheel.

  [ # 20 ] 10 February 2009 08:06 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2008-12-21

Ik denk dat het ook ontzettend aan het kind zelf ligt hoe vaak hij of zij het zich kan veroorloven om te spelen. Daarom denk ik dat het misschien goed zou zijn als er tussen een bedrijf als Stage Entertainment of V&V en de ouders + school afspraken worden gemaakt over hoe vaak een kind mag spelen, omdat het dan makkelijker is om naar ieder kind apart te kijken. Misschien dat wetten dan wel overbodig zijn (als iedereen zich goed aan deze afspraken houdt).

Aan de andere kant, misschien ook maar goed dat er een wet is, want voor hetzelfde geld overschatten de ouders hun kind. You never know…

(Ik weet overigens niet hoe die afspraken/wetten nu precies zijn.)

  [ # 21 ] 10 February 2009 08:09 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  277
Geregistreerd  2008-11-01

martijn-j - 10 February 2009 05:44 PM
Sjoerd - 09 February 2009 05:30 PM

Ben zelf niet geweest, maar kunnen ze die wet toch ook niet gewoon afschaffen, of het aantal speelbeurten vermeerderen tot bijvoorbeeld 50 ofzo. Nja, klinkt een beetje onzinnig natuurlijk maargoed. Ik zelf heb Joseph nog niet gezien, dus kan niet echt oordelen.

Lijkt mij niets zo’n goed idee. In Engeland is er bijvoorbeeld niet zo’n wet en spelen kinderen dus veel vaker. Hierdoor zijn kinderen daar ook vaak beter, maar ik denk dat er heel erg veel druk op deze kinderen ligt. Een jongetje van bijvoorbeeld in Billy Elliot speelt moet toch ongeveer drie keer per week een hele show dragen en dat een jaar lang. Daarnaast moeten deze kinderen naar London verhuizen en zijn dus die periode ook weg bij hun familie.

Ik vind dat kinderen vooral kinderen moeten zijn en de regels die op dit moment in Nederland gelden vind ik heel normaal. Het feit dat de kwaliteit hierdoor vaak wat minder is neem ik dan op de koop toe.

Ja, je hebt ook eigenlijk wel gelijk hoor, maar in Engeland lijkt het me sowieso al makkelijker getalenteerde jongetjes te vinden, omdat ze gewoon veel meer inwoners hebben. Maar eigenlijk is die regel ook wel goed zo, maar ik vind 24 keer niet zo heel vaak, nja 50 keer is misschien overdreven, maar ik bedoel maar :tong:

   Handtekening   

Als je de omelet niet durft te maken, hoef je die champignons ook niet meer te snijden

  [ # 22 ] 10 February 2009 11:59 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  274
Geregistreerd  2009-02-02

De kinderen hebben gewoon geen belangrijke funktie in het verhaal.
Ze dansen leuk. ze zingen leuk

maar het voegt niks toe! Z|eker dat stukje na de pauze, als ze heel de eerste akte nog eens opnieuw doen. Sorry maar dat vond ik echt zo saai. Alleen de ouders van de kinderen gingen uit hun dak. Leuk dat de kinderen ook aandacht krijgen. Mar het houd de show alleen maar op!

  [ # 23 ] 11 February 2009 02:02 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  282
Geregistreerd  2006-01-26

marjoleinvr - 10 February 2009 08:06 PM

Daarom denk ik dat het misschien goed zou zijn als er tussen een bedrijf als Stage Entertainment of V&V en de ouders + school afspraken worden gemaakt over hoe vaak een kind mag spelen, omdat het dan makkelijker is om naar ieder kind apart te kijken.

Dat is geen doen. Kinderen staan vaak in groepen op het toneel (SOM, Ciske, Joseph..) en als de helft daarvan 10x op mag en de andere helft 20x moet je groepen gaan mixen, dat levert alleen maar gedoe op.

Kort door de bocht zijn de regels nu zo: kinderen mogen 24x per kalenderjaar spelen tot 23.00 ‘s avonds. Volgensmij tellen een matinee en een avond op dezelfde dag als 1x. Televisieoptredens e.d. tellen ook mee.

  [ # 24 ] 11 February 2009 09:10 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  67
Geregistreerd  2003-06-02

Kinderen mogen trouwens alleen maar 24x spelen als het een serieproductie is, dus inderdaad een musical. In andere gevallen, bijv. reclames of andere dingen waarin geen serie zit, is het aantal nog steeds maar 12 per kalenderjaar.
Matinee en avond tellen inderdaad als 1 speelbeurt en een tvoptreden, interview etc. ook, tenzij het op dezelfde dag plaatsvind als de voorstelling.

  [ # 25 ] 14 February 2009 08:52 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2008-12-21

Lisette - 11 February 2009 02:02 PM
marjoleinvr - 10 February 2009 08:06 PM

Daarom denk ik dat het misschien goed zou zijn als er tussen een bedrijf als Stage Entertainment of V&V en de ouders + school afspraken worden gemaakt over hoe vaak een kind mag spelen, omdat het dan makkelijker is om naar ieder kind apart te kijken.

Dat is geen doen. Kinderen staan vaak in groepen op het toneel (SOM, Ciske, Joseph..) en als de helft daarvan 10x op mag en de andere helft 20x moet je groepen gaan mixen, dat levert alleen maar gedoe op.

Kort door de bocht zijn de regels nu zo: kinderen mogen 24x per kalenderjaar spelen tot 23.00 ‘s avonds. Volgensmij tellen een matinee en een avond op dezelfde dag als 1x. Televisieoptredens e.d. tellen ook mee.

Niet aan gedacht, daar heb je gelijk in. Pff… Zit allemaal maar ingewikkeld in elkaar. 😛

  [ # 26 ] 14 February 2009 05:50 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

Overigens gelden er wel verschillende regels voor aantal keer spelen afhankelijk van de leeftijd (tenminste dat was 5 jaar geleden zo).
Kinderen van 5 mogen bijvoorbeeld maar 12x en oudere kinderen 24x. Daarom werd volgens mij Gretl in SOM ook vaak door een iets ouder meisje gespeeld, dat wel jong leek, zodat je dezelfde groep kon houden.

Overigens weten producenten goed om te gaan met deze regels. Als het gaat om een tour in seizoen 2008/2009 mag het kind 24x in 2008 en 24x in 2009 spelen. Dus 48 keer in totaal. Volgens mij dat de tour daarom vaak kriskras door het land gaat zodat ze maximaal van deze mogelijkheid gebruik kunnen maken

  [ # 27 ] 14 February 2009 07:28 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  429
Geregistreerd  2009-01-20

in Joseph hebben de kinderen idd niet zo’n grote rol, maar die onschudige stemmetjes horen wel bij Laat je droom bestaan en Sluit alle deuren maar. Maar ik vond ze wel leuk, ik weet eigenlijk niet wie wij hadden… (er stond ook niets over in het programmaboekje, ook geen inlegvel..)
Ik denk dat er wel wat mag versoepeld worden aan die kinderwet, maar niet te veel. School blijft belangrijk enzo. maar ik kan wel begrijpen dat je graag meer zou willen spelen 😛

   Handtekening   

It takes both rain and sunshine to make a rainbow

  [ # 28 ] 22 February 2009 09:56 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  68
Geregistreerd  2008-12-28

LissLove - 14 February 2009 07:28 PM

in Joseph hebben de kinderen idd niet zo’n grote rol, maar die onschudige stemmetjes horen wel bij Laat je droom bestaan en Sluit alle deuren maar. Maar ik vond ze wel leuk, ik weet eigenlijk niet wie wij hadden… (er stond ook niets over in het programmaboekje, ook geen inlegvel..)
Ik denk dat er wel wat mag versoepeld worden aan die kinderwet, maar niet te veel. School blijft belangrijk enzo. maar ik kan wel begrijpen dat je graag meer zou willen spelen 😛

ik vind ze juist wel een grote rol hebben, ze zijn bijna continu op het podium, zo niet hoor je ze wel als achtergrond zingen in de coulisse. En ze hebben een eigen nummer. Het esemble heeft dat niet.

  [ # 29 ] 22 February 2009 10:02 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

...Jeroen… - 22 February 2009 09:56 AM
LissLove - 14 February 2009 07:28 PM

in Joseph hebben de kinderen idd niet zo’n grote rol, maar die onschudige stemmetjes horen wel bij Laat je droom bestaan en Sluit alle deuren maar. Maar ik vond ze wel leuk, ik weet eigenlijk niet wie wij hadden… (er stond ook niets over in het programmaboekje, ook geen inlegvel..)
Ik denk dat er wel wat mag versoepeld worden aan die kinderwet, maar niet te veel. School blijft belangrijk enzo. maar ik kan wel begrijpen dat je graag meer zou willen spelen 😛

ik vind ze juist wel een grote rol hebben, ze zijn bijna continu op het podium, zo niet hoor je ze wel als achtergrond zingen in de coulisse. En ze hebben een eigen nummer. Het esemble heeft dat niet.

Dat iemand de hele tijd op het toneel staat wil niet zeggen dat de rol groot is. Bij Chicago zit het ensenble bijvoorbeeld ook de hele tijd op het toneel, maar hebben niet de hele tijd wat te doen.

  [ # 30 ] 22 February 2009 10:20 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

ik vind die regels soms een beetje doorschieten, dat ze er zijn is prima maar bijvoorbeeld bij les mis dat dekinderen niet bij het eind aplaus zijn vind ik belachelijk, ze zouden toch hun aplaus in ontvangst moeten kunnen nemen!

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 5
‹‹ Als jij nou de producent was?      Wild Party ››