3 of 5 |  < 1 2 3 4 5 > 
Kinderen in Joseph
  [ # 31 ] 22 February 2009 10:25 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

musicalgoeroe - 22 February 2009 10:20 AM

ik vind die regels soms een beetje doorschieten, dat ze er zijn is prima maar bijvoorbeeld bij les mis dat dekinderen niet bij het eind aplaus zijn vind ik belachelijk, ze zouden toch hun aplaus in ontvangst moeten kunnen nemen!

Gavroche misschien wel ja, maar Eponine en Cosette zouden dan ruim twee uur moeten wachten voor de voorsteling is afgelopen. Nu kunnen ze meteen afschminken en naar huis.

  [ # 32 ] 22 February 2009 11:42 AM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2009-02-22

Hey Jeroen!
Maar, bij welke groep zit je dan?
enne, weet je de data waar&wanneeer; je speelt ook? Ik wil heel graag naar Joseph, dus dan zie ik je misschien wel een keer.
xMusicalfannetjee

   Handtekening   

Love is Love - Love is Musicals - i Love Love - So i love Musicals!

  [ # 33 ] 22 February 2009 07:01 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik was er van overtuigd dat het concept van de musical was dat een juffrouw het aan een klas schoolkinderen vertelde: daarmee heeft de kinderschaar een rol in het verhaal.  In deze versie is dat niet zo, wat de kinderen ook meteen “overbodig” maakt. Natuurlijk zijn er in dit script met de kinderen een aantal best aardige dingen gedaan, maar nergens voegen ze iets aan het verhaal of de gebeurtenissen toe. Leukste moment is als Joseph ze op de farao afstuurt, zodat hij de vrouwen voor zichzelf heeft.

De kinderen die ik heb gezien deden het best aardig. Soms was ik onder de indruk van het geluid dat ze met deze kleine groep creeerden (is er een steunband?), maar bijvoorbeeld bij de opening van de tweede helft weer niet zo. Klonk vrij mager, en het bijbehorende toneelspel vond ik ook niet echt geweldig. Misschien was het geregisseerd slecht, maar ik kan me dat niet voorstellen. Ze waren wel enthousiast, en dat is ook wat waard (meer voor het tarief van een euro of 6 wat ik normaal voor jeugdig enthousiasme op een podium betaal, dan de 53 euro voor deze Joseph)  Maar misschien dat door het overdreven gedrag van de papa van 1 van hen naast me, terwijl het simpelweg niet briljant was, me een wat negatiever oordeel heeft gegeven.

  [ # 34 ] 22 February 2009 09:15 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  458
Geregistreerd  2005-02-19

Persoonlijk vind ik dat we het aantaal speelbeurten van kinderen moeten houden zoals het is, het is nog al wat, overdag naar school, savonds spelen en dan de volgende dag al is het weliswaar iets later weer naar school, en het nodige werk wat ingehaald moet worden omdat ze soms eerder weg moeten van school en soms later beginnen.

Als je kinderen vaker zou laten spelen, zou het bijna kinderarbeid worden en gaan we onszelf schuldig maken aan iets dat we in derde wereldlanden juist zo graag willen zien verdwijnen. Verder hebben kinderen meer slaap nodig dan volwassenen dus vind ik dat je dit niet te veel van ze mag vragen. Ook kan ik me niet voorstellen dat het goed is voor een kind om hem/haar al wil hij/zij het nog zo graag weg te halen uit een veilige omgeving en ze de druk van een musicalrol op hun schouders te leggen.

De kinderen in Joseph vind ik uitermate schattig en leuk, maar het heeft voor mij persoonlijk geen grote toegevoegde waarde. Desondanks heb ik wel bewondering voor ze dat ze dit doen en durven.

  [ # 35 ] 22 February 2009 10:44 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

ikkuh - 22 February 2009 09:15 PM

Persoonlijk vind ik dat we het aantaal speelbeurten van kinderen moeten houden zoals het is, het is nog al wat, overdag naar school, savonds spelen en dan de volgende dag al is het weliswaar iets later weer naar school, en het nodige werk wat ingehaald moet worden omdat ze soms eerder weg moeten van school en soms later beginnen.

Als je kinderen vaker zou laten spelen, zou het bijna kinderarbeid worden en gaan we onszelf schuldig maken aan iets dat we in derde wereldlanden juist zo graag willen zien verdwijnen. Verder hebben kinderen meer slaap nodig dan volwassenen dus vind ik dat je dit niet te veel van ze mag vragen. Ook kan ik me niet voorstellen dat het goed is voor een kind om hem/haar al wil hij/zij het nog zo graag weg te halen uit een veilige omgeving en ze de druk van een musicalrol op hun schouders te leggen.

De kinderen in Joseph vind ik uitermate schattig en leuk, maar het heeft voor mij persoonlijk geen grote toegevoegde waarde. Desondanks heb ik wel bewondering voor ze dat ze dit doen en durven.

Kinderarbeid is echt niet alleen iets van de derde wereld hoor. Ook in Amerika worden kinderen vaak gewoon als volwassenen behandeld in de showbizz. Kijk bijvoorbeeld naar al die Disney series waarin een meisje van een jaar of 12 de hoofdrol speelt. Er ligt echt een enorme druk op die kinderen. Waarschijnlijk hebben ze het op het moment zelf niet zo door, maar hoeveel vroegere kindsterretjes zijn niet aan de drank en drugs geraakt. Dus, zoals je zelf ook al zei, lekker houden zoals het is in Nederland.

  [ # 36 ] 24 February 2009 10:20 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  68
Geregistreerd  2008-12-28

ik vind de kinderen joseph juist iets toevoegen. HEt schiet me nu even niks te binnen, maar probeer is joseph ZONDER de kinderen te bedenken. Dat mist toch wat vind ik. Zonder dat: AHAAAA bij Laat je droom bestaan. OF alleen freek met sluit alle deuren maar. Of de Entr’acte.!!

  [ # 37 ] 24 February 2009 11:05 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Dat “ahaaa” etc kun je natuurlijk ook makkelijk door volwassen ensemble-leden laten zingen 😉. ‘t Is alleen de Entr’acte dan mssch, maar die voegt in z’n geheel weinig toe aan het verhaal. Niet dat ik ‘t niet leuk vind hoor, die kindjes, maar idd, het kan zonder.

  [ # 38 ] 25 February 2009 07:51 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  68
Geregistreerd  2008-12-28

IngeG - 24 February 2009 11:05 PM

Dat “ahaaa” etc kun je natuurlijk ook makkelijk door volwassen ensemble-leden laten zingen 😉. ‘t Is alleen de Entr’acte dan mssch, maar die voegt in z’n geheel weinig toe aan het verhaal. Niet dat ik ‘t niet leuk vind hoor, die kindjes, maar idd, het kan zonder.

maar stel je voor dat het door de volwassenen zo gezongen worden. ik hoor het maar het klinkt niet. Ik vind niet dat het zonder de kinderen kan. 

Joseph = met kinderen

  [ # 39 ] 25 February 2009 09:40 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  282
Geregistreerd  2006-01-26

Als je niet weet hoe het met kinderen is, zul je ze in Joseph ook zeker niet missen.

  [ # 40 ] 25 February 2009 09:48 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Jeroen - 22 February 2009 07:01 PM

Soms was ik onder de indruk van het geluid dat ze met deze kleine groep creeerden (is er een steunband?)

Volgens mij wordt bij alle nummers met de kinderen een click-track gebruikt 😉
Ik zag gisteren nl. wel érg vaak de dirigent met een koptelefoon op z’n hoofd….

  [ # 41 ] 27 February 2009 10:10 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2008-12-21

Begin deze maand was ik naar Joseph met een vriendin en haar moeder, en het viel hen ook al op dat de zang wel erg “sterk” klonk voor het aantal kinderen dat er was. Het zou me dus inderdaad niet veel verbazen als er nog een bandje meespeelt.

  [ # 42 ] 27 February 2009 10:36 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Ik snap ook nog steeds niet waarom dat stukje met Jacob en al die kinderen er eigenlijk in zit.

Niet dat ik mij eraan stoor ofzo, maar elke keer vraag ik mij af waarom?

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 43 ] 27 February 2009 01:38 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

S7rin - 25 February 2009 09:48 AM
Jeroen - 22 February 2009 07:01 PM

Soms was ik onder de indruk van het geluid dat ze met deze kleine groep creeerden (is er een steunband?)

Volgens mij wordt bij alle nummers met de kinderen een click-track gebruikt 😉
Ik zag gisteren nl. wel érg vaak de dirigent met een koptelefoon op z’n hoofd….

Ben gisteravond weer geweest en toen dacht ik ook dat het wel erg sterk klonk voor, zuiver ook. Heb het nog nooit zo goed gehoord eigenlijk en alleen dat maakt het al ongeloofwaardig.

Moet zeggen dat ik de kids best geinig vind, maar iets toevoegen doen ze echt niet. Zonder zou prima kunnen.

  [ # 44 ] 27 February 2009 06:29 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

S7rin - 25 February 2009 09:48 AM
Jeroen - 22 February 2009 07:01 PM

Soms was ik onder de indruk van het geluid dat ze met deze kleine groep creeerden (is er een steunband?)

Volgens mij wordt bij alle nummers met de kinderen een click-track gebruikt 😉
Ik zag gisteren nl. wel érg vaak de dirigent met een koptelefoon op z’n hoofd….

Wat is een click-track ?

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 45 ] 27 February 2009 08:24 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  235
Geregistreerd  2007-04-04

Kiepkantel - 27 February 2009 06:29 PM
S7rin - 25 February 2009 09:48 AM
Jeroen - 22 February 2009 07:01 PM

Soms was ik onder de indruk van het geluid dat ze met deze kleine groep creeerden (is er een steunband?)

Volgens mij wordt bij alle nummers met de kinderen een click-track gebruikt 😉
Ik zag gisteren nl. wel érg vaak de dirigent met een koptelefoon op z’n hoofd….

Wat is een click-track ?

http://www.mmproductions.co.uk/click1.php  http://en.wikipedia.org/wiki/Click_track

Ik kan het niet beter uitleggen
:engel:

 < 1 2 3 4 5 > 
3 of 5
‹‹ Als jij nou de producent was?      Wild Party ››