3 of 3 |  < 1 2 3
Elisabeth Antwerpen 20 maart 2009 (Kan spoilers bevatten)
  [ # 31 ] 29 March 2009 08:59 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

vandaag helemaal in de ban van Elsiabeth; wat een pracht show

  [ # 32 ] 30 March 2009 09:00 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  209
Geregistreerd  2009-03-13

jouke - 29 March 2009 08:59 PM

vandaag helemaal in de ban van Elsiabeth; wat een pracht show

Inderdaad, wat een mooie show. Gister geweest en ik heb genoten. Ann was Supergoed en ook Oliver heeft mij aangenaam verrast.

  [ # 33 ] 30 March 2009 11:27 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Zo even een nachtje over moeten slapen; maar wat was het een pracht show.
We hadden de gehele 1ste cast dus incl Oliver Arno. Vanaf rij 1 in het midden de show mogen ervaren.
De cast is gewoon super. Ann is zelfs beter dan Pia (ja je gaat toch vergelijken) Pia is namelijk van A tot Z een sterke vrouw in Elisabeth. Bij Ann zie je echt een verandering. Qwa zang doet Ann echt niet onder voor Pia. Ann haalt alle noten makkelijk en zet een ijzersterke Elisabeth neer. Oliver Arno is ook geweldig als Dood. Ik vind het zo knap dat hij zo goed Vlaams spreekt en soms beter verstaanbaar is dan een Vlaams castlid. Zijn acteerwerk is strak en met zijn “nieuwe kapsel” (dus geen stekkeltjes meer) zet hij ook nog eens een verleidelijke dood neer wat natuurlijk goed past bij de Dood. Jan zet een sterke Luigi Lucheni, zijn zang is echt goed; heeft geen moeite met de noten en acteer zoals we van Jan Schepens gewend zijn (super dus). Anne Mie Gils zet een strenge Sophie neer maar waar je bij haar laatste (en prachtige!) nummer toch nog medelijden met deze vrouw krijgt. Guido Gottenbos is een talent waar we trots op mogen zijn; deze man zet een goede Franz Joseph waar niks op aan te merken is. Het ensamble is sterk; alleen heeft niet iedereen zo goed opgelet bij zijn Vlaamse lessen als Oliver. Soms is het wel erg Duits en moet je echt moeite doen de kardinaal/pastoor te verstaan.

Dus mensen luister aub niet naar de audio fragmenten die AllThatMark hier heeft gepost; de cast is vele malen beter na die 1ste tryout. Ga dit zien!

  [ # 34 ] 30 March 2009 02:20 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2008-05-21

jouke - 30 March 2009 11:27 AM

Zo even een nachtje over moeten slapen; maar wat was het een pracht show.
We hadden de gehele 1ste cast dus incl Oliver Arno. Vanaf rij 1 in het midden de show mogen ervaren.
De cast is gewoon super. Ann is zelfs beter dan Pia (ja je gaat toch vergelijken) Pia is namelijk van A tot Z een sterke vrouw in Elisabeth. Bij Ann zie je echt een verandering. Qwa zang doet Ann echt niet onder voor Pia. Ann haalt alle noten makkelijk en zet een ijzersterke Elisabeth neer. Oliver Arno is ook geweldig als Dood. Ik vind het zo knap dat hij zo goed Vlaams spreekt en soms beter verstaanbaar is dan een Vlaams castlid. Zijn acteerwerk is strak en met zijn “nieuwe kapsel” (dus geen stekkeltjes meer) zet hij ook nog eens een verleidelijke dood neer wat natuurlijk goed past bij de Dood. Jan zet een sterke Luigi Lucheni, zijn zang is echt goed; heeft geen moeite met de noten en acteer zoals we van Jan Schepens gewend zijn (super dus). Anne Mie Gils zet een strenge Sophie neer maar waar je bij haar laatste (en prachtige!) nummer toch nog medelijden met deze vrouw krijgt. Guido Gottenbos is een talent waar we trots op mogen zijn; deze man zet een goede Franz Joseph waar niks op aan te merken is. Het ensamble is sterk; alleen heeft niet iedereen zo goed opgelet bij zijn Vlaamse lessen als Oliver. Soms is het wel erg Duits en moet je echt moeite doen de kardinaal/pastoor te verstaan.

Dus mensen luister aub niet naar de audio fragmenten die AllThatMark hier heeft gepost; de cast is vele malen beter na die 1ste tryout. Ga dit zien!


ik ben gisteren ook geweest, en vond precies hetzelfde al jij. Wat is Ann van den Broeck goed, ik vind haar zelfs beter dan pia :F
En oliver arno is echt geweldig! Ik vond hem de ster van de show, zoals hij de dood neerzette, heel verleidelijk… en qua stem was hij ook zeer goed te verstaan!

  [ # 35 ] 30 March 2009 05:01 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  209
Geregistreerd  2009-03-13

muis88 - 30 March 2009 02:20 PM
jouke - 30 March 2009 11:27 AM

Dus mensen luister aub niet naar de audio fragmenten die AllThatMark hier heeft gepost; de cast is vele malen beter na die 1ste tryout. Ga dit zien!


ik ben gisteren ook geweest, en vond precies hetzelfde al jij. Wat is Ann van den Broeck goed, ik vind haar zelfs beter dan pia :F
En oliver arno is echt geweldig! Ik vond hem de ster van de show, zoals hij de dood neerzette, heel verleidelijk… en qua stem was hij ook zeer goed te verstaan!

Ik ben het met jullie allebei eens. (ik was er zelf ook) Alleen Ann en Pia ... tja die kun je niet met elkaar vergelijken. Ann zet Elisabeth op haar eigen manier neer, wat ze heel goed doet trouwens. Oliver was een fantastische dood. Echt petje af, dat hij in zo een korte tijd nederlands onder de knie heeft gekregen. Ik vond het alleen jammer dat hij in de finale van de eerste acte een beetje wegviel omdat de muziek te luid was, maar dat was in de tweede acte niet meer het geval.
Ik heb in elk geval geen spijt dat ik naar Antwerpen ben gegaan. In de eerste instantie dacht ik alleen dat er niemand ging staan bij het slotapplaus. (ik was te ongeduldig en stond als eerste tot frustatie van degene die achter mij zat 📣 , degenen die met mij mee waren stonden ook en even leek het erop alsof wij de enigen zouden zijn die stonden. Maar al snel ging de voorste rij ook staan en daarna volgde de rest van de zaal en kreeg de cast een welverdiende staande ovatie. Dus mensen twijfel niet en ga erheen. Je krijgt er zeker geen spijt van.

[ Gewijzigd: 30 March 2009 05:03 PM by Mary ]
  [ # 36 ] 30 March 2009 09:20 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  783
Geregistreerd  2008-04-17

O, nu krijg ik helemaal veel zin om te gaan kijken! Ben zo blij dat het toch nog gaat lukken. Nog 2,5 week wachten..

   Handtekening   

Was soll mir die Unsterblichkeit
Vor dem sterben will ich leben.

Mozart

  [ # 37 ] 31 March 2009 03:35 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  85
Geregistreerd  2006-07-23

Mary - 30 March 2009 05:01 PM

In de eerste instantie dacht ik alleen dat er niemand ging staan bij het slotapplaus. (ik was te ongeduldig en stond als eerste tot frustatie van degene die achter mij zat 📣 , degenen die met mij mee waren stonden ook en even leek het erop alsof wij de enigen zouden zijn die stonden

Ja dat is even wennen als je aan de nederlandse klapvee bij musicals reactie gewend bent. Ik erger me hier altijd zo aan dat in nederland de halve zaal meteen na de laatste tonen als een soort pavlov reactie gaat staan, ook als de show helemaal niet zo geweldig was (er draaien in Nederland op dit moment een aantal shows waarvan ik denk nou daar is een staande ovatie nou (zeker niet voor de hele cast) niet echt nodig). Ik vind het vaak ook mooier als het publiek als er een speler is die uitblonk nog extra waardering kan laten blijken door te gaan staan (bij Elizabeth vind ik het bijvoorbeeld heel logisch om pas bij de dood te gaan staan als die heel goed was of anders bij Elizabeth als die een prestatie van Pia formaat heeft geleverd).

[ Gewijzigd: 31 March 2009 03:39 PM by Franky ]
   Handtekening   

My only goal is just to be
There’s only now, there’s only here!

  [ # 38 ] 31 March 2009 04:33 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  209
Geregistreerd  2009-03-13

Franky - 31 March 2009 03:35 PM
Mary - 30 March 2009 05:01 PM

In de eerste instantie dacht ik alleen dat er niemand ging staan bij het slotapplaus. (ik was te ongeduldig en stond als eerste tot frustatie van degene die achter mij zat 📣 , degenen die met mij mee waren stonden ook en even leek het erop alsof wij de enigen zouden zijn die stonden

Ja dat is even wennen als je aan de nederlandse klapvee bij musicals reactie gewend bent. Ik erger me hier altijd zo aan dat in nederland de halve zaal meteen na de laatste tonen als een soort pavlov reactie gaat staan, ook als de show helemaal niet zo geweldig was (er draaien in Nederland op dit moment een aantal shows waarvan ik denk nou daar is een staande ovatie nou (zeker niet voor de hele cast) niet echt nodig). Ik vind het vaak ook mooier als het publiek als er een speler is die uitblonk nog extra waardering kan laten blijken door te gaan staan (bij Elizabeth vind ik het bijvoorbeeld heel logisch om pas bij de dood te gaan staan als die heel goed was of anders bij Elizabeth als die een prestatie van Pia formaat heeft geleverd).

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik ga alleen staan als ik het ook echt goed vond, als ik het niet de moeite waard vind voor een staande ovatie dan ga ik ook echt niet staan. Maar ik vond dat de gehele cast een geweldige prestatie had geleverd en dan vind ik het logisch dat je dan gaat staan. (voor de hele cast en niet alleen voor de hoofdrolspelers)

 < 1 2 3
3 of 3