1 of 4 |  1 2 3 >  Last ›
WICKED Stuttgart
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  903
Geregistreerd  2006-06-14

Hallo, heeft iemand hier al eens op rij 1 bij Wicked Stuttgart gezeten, zoja… kijk je dan veel omhoog of recht voor je ? Hoe zijn deze plaatsen m.b.t. de geluidssterkte?

  [ # 1 ] 05 July 2009 10:02 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Oud topic maar ik wil ergens even een korte reactie plaatsen.
Vanmiddag Wicked gezien in Stuttgart, met een hele mooie cast - eerste bezetting voor Elphaba (Willemijn Verkaik), Glinda (Lucy Scherer) en Fiyero (Mathias Edenborn). Heb enorm genoten, wat een prachtige voorstelling blijft het toch en wat een goede cast staat daar in Stuttgart..echt fantastisch. Willemijn mag van mij zo met het decor mee verhuizen naar Nederland, een perfecte Elphaba was ze.
Het hele tripje was leuk, Lucy was na afloop bij de artiestenuitgang heel lief en aardig. Willemijn moest helaas snel haar taxi in dus hebben haar niet echt kunnen spreken, maar ze had nog net tijd voor een handtekening.
Ik ga in Oberhausen zeker nog een keer, meerdere keren misschien als Willemijn daar ook gaat staan!!

  [ # 2 ] 06 July 2009 08:18 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  275
Geregistreerd  2006-04-14

Ik was er gister ook.  Erg leuk om de show weer eens te zien, en wat blijft Willemijn toch goed. Vond het super om Willemijn en Lucy nu eens samen te zien. Ik heb de show al 2x eerder gezien in Stuttgart, maar met Roberta-Lucy en Willemijn-Jana, dus nooit samen.
Show was weer geweldig. Kan nu ook antwoord geven op Mark z’n vraag vwb rij 1.
Daar zaten wij namelijk, uiterst rechts. Omhoog kijken viel wel mee, en ik ben ook niet doof geworden vd boxen. (zaterdag bij Elton John stond het volume flink harder).
Soms staan er alleen ensemble-leden voor je neus, maar dat was niet zo vaak. Verder gewoon goed zicht voor de prijs (Young ticket 30 euro). Zat liever daar dan op rij 20 ofzo.

Ben benieuwd of er nog meer reacties komen nav de ‘meeting’.

  [ # 3 ] 07 July 2009 11:44 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Oké ik heb toch maar een verslag getypt, kan de rest aanvullen/reageren 😊
Hij is toch nog best lang geworden stiekem…

Wicked, Stuttgart, 05-07-2009
Eindelijk. Na er 5 maanden naar toegeleefd te hebben (de kaartjes waren al sinds februari in huis) begon dan ons grote Wicked in Stuttgart- avontuur. Met drie anderen die ik alleen maar kende via MusicalWorld naar Stuttgart afreizen met maar één doel: Wicked zien, als het even kan met Willemijn Verkaik natuurlijk. De ontdekking een week voor de voorstelling dat ze inderdaad zou spelen verhoogde de voorpret alleen maar. De volledige cast zag er uiteindelijk als volgt uit:

Elphaba: Willemijn Verkaik
Glinda: Lucy Scherer
Fiyero: Mathias Edenborn
Madame Akaber: Barbara Raunegger
Der Zauberer von Oz: Carlo Lauber
Nessarose: Janine Tippl
Dr. Dillamonth: Michael Günther
Moq: Stephan Luethy

Maar één understudy, hier werd ik blij van! 😄 En dat gevoel werd alleen maar sterker naarmate de voorstelling vorderde. Er zaten voor mij eigenlijk geen verrassingen in de show — ik had ‘m al eens in Londen gezien, filmpjes op Youtube gezien, uitgebreid het plot gelezen, en ken de liedjes ook in het Duits zo ongeveer van buiten. Klein nadeel daarvan was dat ik ook niet echt overrompeld werd, omdat ik al wist wat er zou komen. En al begreep ik niet ieder snel gesproken Duits woord, het was evengoed prachtig. Een erg mooi theater, met groot podium waar het decor en de schitterende belichting vol tot hun recht komen.
Willemijn was simpelweg perfect. Geen valse noot gehoord, in tegendeel, ze zong alles fantastisch en vulde het hele podium, juist als dat verder leeg was en ze het helemaal in haar eentje moest doen. Elphaba’s solo’s blijven de hoogtepunten uit de hele voorstelling; de uithaal van Frei und Schwerelos leek Willemijn met gemak te halen en in Gutes tun kwam alle emotie zo goed naar voren en was ze werkelijk eng.
Dan Lucy Scherer als Glinda. Ook op haar heb ik absoluut niets aan te merken. Een schitterende stem en zowel on stage als off stage een erg lieve en vrolijke dame. Echt een perfect type Glinda. Heissgeliebt was leuk, Keiner weint um Hexen, Wie Herrlich en Wie ich bin ontroerend.
Mathias Edenborn ziet er uit als een jongere René van Kooten. Zijn naam kende ik al, voornamelijk als Radames in de Duitse Aida maar hij heeft nog veel meer gedaan in Duitsland en Oostenrijk. Ook hem vond ik goed gecast als de hunk die stiekem best heel goed kan zingen. Solang ich dich hab blijf ik een magisch lied vinden, en dat was nu niet minder.
Barbara Raunegger, Carlo Lauber, Janine Tippl, Michael Günther, Stephan Luethy — allemaal weinig op aan te merken. Alleen voor Moq een understudy, daar hadden we dus heel veel geluk mee. Het enige wat ik jammer vond was dat Carlo Lauber als Zauberer niet ging tapdansen tijdens Wundervoll — ik meen filmpjes gezien te hebben waarin Amerikaanse/Britse Wizard’s dit wel deden, en daarom dat ik het verwachtte. Carlo Lauber danste een beetje, zat tegen het tappen aan, maar écht tappen werd het niet. En de understudy voor Moq, Stephan Luethy, had niet de beste zangstem. Ik vond dat hij het absoluut niet slecht deed en heb me nergens aan gestoord, maar je hoorde wel dat zijn stem minder was dan die van de Moq op het castalbum bijvoorbeeld. Maar dit zijn allemaal onbelangrijke details, dingen die je vind als je echt gaat zoeken naar eventuele negatieve puntjes aan de voorstelling. Echt storend was niets, alles klopte.

Na afloop zijn we nog naar de artiestenuitgang geweest. Willemijn kwam na niet al te lange tijd naar buiten, haar haren nog nat van de douche. Toen ze de trap af kwam rennen riep ze al dat ze snel haar taxi moest halen en dat we onze pen gereed moesten houden, dus we hebben haar snel om een handtekening gevraagd. Ze begon in het Duits tegen ons, maar toen we Nederlands terugpraatten, switchte ze snel naar Nederlands natuurlijk. Ze zette haar handtekening, zei dat ze het leuk vond dat we gekomen waren, en stapte toen haar taxi in. Samen met Stephan Luethy, die nog even naar ons lachte en “tschüss” zei. Ik had Willemijn graag nog even langer gesproken, en een foto met haar genomen, maar ach. Als ze haast heeft, heeft ze haast natuurlijk, dan gaan we haar ook niet langer ophouden. En ik ben er ook al heel blij mee dat we haar überhaupt hebben mogen zien spelen. Wellicht spreek ik haar nog eens in Oberhausen, áls ze mee verhuisd (dat wist ze nog niet zei ze).
Even na Willemijn kwam Lucy naar buiten, pratend en lachend en vrolijk. Ze nam ruim de tijd voor ons, vroeg waar we vandaan kwamen en of we Willemijn gezien hadden. Ik vond haar echt heel vriendelijk, toen ik haar bedankte voor de foto (zie hieronder) zei ze graag gedaan en dat heb ik nog niet vaak gehoord haha. We hebben Mathias helaas niet gezien, misschien was hij al weg toen we er kwamen of heeft hij een andere uitgang genomen. Maar ach, ook dat is niet zo erg. Het enige echt belangrijke blijft toch de voorstelling zelf, en daar heb ik van genoten.

Ik wil ook nog even kwijt dat ik het theater — of eigenlijk theatercomplex — daar in Stuttgart erg mooi vind! Een beetje over the top, een beetje kitsch, maar dat past wel op de een of andere manier. En het is niet alleen een theater; er is een heuse arkade met winkels, restaurantjes, terrasjes, etc. Zelfs een draaimolen! En een doorgang waardoor je zà³ naar het Apollo theater aan de overkant van de straat kunt lopen, waar We Will Rock You staat, en waar nog meer winkeltjes e.d. te vinden zijn. We hebben daar de hele zondagochtend doorgebracht en ons niet verveeld.

Het hele weekend was geslaagd; de reis verliep voorspoedig, het weer zat mee, Stuttgart is een mooie stad, het hotel was goed. En in de Saturn en in de winkeltjes in het theater hadden ze een aantal hele mooie Duitstalige musical cd’s die in Nederland bijzonder moeilijk te krijgen zijn. Hans, Ivon en Marjolein; nogmaals bedankt voor de gezelligheid, Hans in het bijzonder voor het vervoer. Het was echt een geslaagd weekend. 😄

Lucy Scherer en ik:

[ Gewijzigd: 07 July 2009 11:48 AM by IngeG ]
  [ # 4 ] 07 July 2009 01:35 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Super leuk verslag! Ik ben wel verschrikkelijk jaloers, maar ach 😉 Ik hoop echt dat Willemijn mee verhuist naar Oberhausen, dan ga ik zeker een keer kijken.
En je foto is ook super leuk, erg lief.

  [ # 5 ] 07 July 2009 03:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Heel mooi verslag Inge, al is het alleen maar voor de mooie woorden aan mijn adres 😉 maar ik kan er bijna niets aan toevoegen. En dat “bijna niets” daar ga ik morgen ‘ns over nadenken.

Overigens in Duitsland is het wel gebruik dat je wordt bedankt voor de belangstelling. Willemijn zei dat niet met zoveel woorden, maar die is dan ook Nederlandse.

Komend jaar Oberhausen, da’s goed te doen op 1 dag heen en terug. En we hebben op de terugreis genoten van de volledige registratie van Rebecca. En onze droomcast samengesteld.

[ Gewijzigd: 07 July 2009 03:12 PM by Hanstmf ]
  [ # 6 ] 07 July 2009 03:23 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Zo, dat klinkt allemaal leuk! Jullie hebben echt een toffe dag gehad!

  [ # 7 ] 07 July 2009 04:08 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

Leuk, enthousiast en prikkelend verslag. IK WIL OOOOHOOOKKK!! Is het al zeker dat Wicked naar Oberhausen gaat? Dat is voor mij niet veel verder dan naar Scheveningen. Met een Willemijn wil ik daar best wat kilomters voor rijden (Stuttgart is dan net iets te ver!)! Leuke foto ook!

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 8 ] 07 July 2009 06:27 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  275
Geregistreerd  2006-04-14

Wicked naar Oberhausen is zeker! De cast echter nog niet. Kan me namelijk ook voorstellen dat Willemijn er dan na 2 jaar en 4 maanden (+ repetities, dus eigenlijk 2.5 jaar) wel genoeg van heeft. Dan heb ik liever een pauze en haar dan terugzien in Wicked NL 😊

Om nog even terug te komen op zondag, ik had alleen maar iets geschreven over Willemijn/Lucy.
Matthias deed het leuk als Fiyero, maar hij oogde in mijn ogen te oud. Wij hadden een beetje een Rene van Kooten gevoel. Matthias is dan nu al de derde of de vierde first cast. De allereerste Fiyero Mark Seibert vond ik tot nu toe de leukste. Matthias was wel beter dan zijn voorganger in februari. Jens?

Madame Makaber en de Zauberer waren gelijk. Trouwens, ik heb Carlo twee keer gehad, hij heeft nog nooit gedanst.
Er was ook een nieuwe Nessa, inmiddels ook eerste cast. Oogde veel brozer dan haar voorgangster (sterke persoonlijkheid) wat haar rol ten goede kwam.

Jammer dat Stefan niet op was als Moq, hij is zà³ leuk. Zijn vervanger deed het ook goed, maar was qua stem minder.

Leuke foto trouwens! Leuk om te zien dat Lucy nu veel ‘meisjesachtiger’ is. De vorige keer dat ik haar bij een benefiet concert zag (vorig jaar mei)  had ze kort haar en was ze jongensachtig gekleed. Grotere tegenstelling met Glinda kun je niet bedenken.

  [ # 9 ] 07 July 2009 09:03 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Wow inge wat een verslag

kan er eigenlijk niets aan toevoegen
behalve ook mijn dank aan hans voor het vervoer

en natuurlijk de gezelligheid aan hans en inge en marjolein

Ik heb echt genoten van wicked en heb regelmatig met kippenvel in de stoel achterover gedrukt gezeten
mijn god wat kunnen willemijn en lucy zingen zeg

matthias trouwens ook (dat wist ik al want hem heb ik als graaf von krolock gezien in tanz der vampire in berlijn in 2006) en ook ik had meteen zoiets van dat is de jongere versie van rene van kooten

zowel lucy als willemijn vullen met gemak het hele podium in hun eentje ook als er geen decor of niets opstaat
ookal zijn het allebei kleine vrouwen (vooral lucy, zij was zelfs kleiner dan mij
Achteraf bleek dat ik lucy al een keer eerder in een musical had gezien namelijk als sarah in tanz in berlijn)

Ik heb eigenlijk nog steeds geen woorden voor wicked behalve deze
GEWELDIG FANTASTISCH en ga zo maar door

het was echt een super weekend

de treinreis vanuit venlo iets minder
(weer een stel van die stomme rotlui in de trein (er bleek een festival in venlo te zijn geweest dat net afgelopen was) maar goed ben keurig thuis gekomen)

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 10 ] 07 July 2009 09:40 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ja Ivon zo’n vermoeden hadden we al, dat er iets te doen was geweest in Venlo. Balen dat je daar weer tussen zat, maar gelukkig ben je goed thuis gekomen 😊

En dank allemaal voor de complimenten voor mijn verslag. 😊

  [ # 11 ] 07 July 2009 10:07 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  234
Geregistreerd  2007-09-15

Bedankt voor de leuke verslagen 😊 En Willemijn is momentaan een beetje onder druk: repeteren voor Aida in Tecklenburg en Wicked in Stuttgart, veel te doen 😉

IngeG - 07 July 2009 11:44 AM

Alleen voor Moq een understudy, daar hadden we dus heel veel geluk mee.

Oh, Stephan is first cast en geen Understudy 😉

mcvandermeij - 07 July 2009 06:27 PM

Matthias is dan nu al de derde of de vierde first cast. De allereerste Fiyero Mark Seibert vond ik tot nu toe de leukste. Matthias was wel beter dan zijn voorganger in februari. Jens?

Klopt niet. Mathias is de tweede first cast voor Fiyero. Mark`s laatste show was in september en daarna kwam zo Mathias. Jens was samen met Arthur Molin Understudy 😉

   Handtekening   

Officiele Fansite: http://www.suzan-seegers.net

]Officiele Fansite: http://www.willemijn-verkaik.com

  [ # 12 ] 07 July 2009 10:16 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Oh is Stephan eerste cast?? In het programmaboekje staat iemand anders…maar dat boekje is niet helemaal up to date, had ik al gezien. Maar dan hadden we dus gewoon de héle eerste cast, cool! Dat is me, buiten de premiere van Ciske, nog nooit gebeurd!

En ja Willemijn heeft veel te doen natuurlijk met Aida en Wicked..het heen-en-weer reizen alleen al lijkt me vermoeiend…we konden ons al neit voorstellen dat ze op zondagavond nog moest gaan repeteren, maar ze zal wel iets anders te doen gehad hebben. Doet er verder ook niet toe 😊

  [ # 13 ] 07 July 2009 10:25 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  234
Geregistreerd  2007-09-15

IngeG - 07 July 2009 10:16 PM

Oh is Stephan eerste cast?? In het programmaboekje staat iemand anders…maar dat boekje is niet helemaal up to date, had ik al gezien.

Ja, dat kan zijn. Ik was sinds de cast-change niet meer in Stuttgart geweest, maar waarschijnlijk is het nog de oude cast in de programmaboekje 😉 Is Moq Stefan Stara? Hij was Stephans voorganger…

IngeG - 07 July 2009 10:16 PM

we konden ons al neit voorstellen dat ze op zondagavond nog moest gaan repeteren, maar ze zal wel iets anders te doen gehad hebben.

Nee, repeteren zeker niet, maar na Tecklenburg gaan… Het is toch een 5-uur-rit met de auto en met de trein duurt het nog langer 😉 Maar misschien heb je nog de kans haar een keer te zien en dan heeft ze zeker ook meer tijd 😊

   Handtekening   

Officiele Fansite: http://www.suzan-seegers.net

]Officiele Fansite: http://www.willemijn-verkaik.com

  [ # 14 ] 08 July 2009 05:28 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Hanstmf - 07 July 2009 03:10 PM

Heel mooi verslag Inge, al is het alleen maar voor de mooie woorden aan mijn adres 😉 maar ik kan er bijna niets aan toevoegen. En dat “bijna niets” daar ga ik morgen ‘ns over nadenken.

Over de musical zelf kan ik weinig toevoegen. ik ben het 100% eens met wat Inge schrijft, inderdaad, een Duits grapje ontgaat je nog wel eens. Weinig verrassingen maar o wat een sterke vertolkingen van toch in de eerste plaats Willemijn!

Misschien nog iets meer over het theater en de omgeving. Het theater is goed bereikbaar met de auto en openbaar vervoer, ligt nabij een uitvalsweg aan de rand van een dorpje dat is geannexeerd door Stuttgart. Om de plaatselijke bevolking niet op te zadelen met geparkeerde auto’s van theaterbezoekers, zijn de straten nabij het theater verboden voor niet-bewoners. Auto’s van bewoners in dat gebied hebben een pasje in de auto liggen. Na ongeveer een km afstand kan je wel vrij parkeren. Naast de twee theaters bevatte het complex ook een bioscoop en er was een hotel tegenaan gebouwd.

Het theater zelf heeft een goede klimaatregeling. In het openbare gedeelte was het door de airco een stuk aangenamer dan buiten. In het gedeelte na de kaartcontrole, dus in de foyer en zaal, was het nog een stukje koeler. De stoelen zaten prima en er was ook voldoende beenruimte. Tevens was in het openbare gedeelte een grote zaalplattegrond te zien, alsmede een monitor met trailers van andere musicals van Stage Entertainment in Duitsland. Daarbij ook een stukje van Wicked. Op een gegeven moment stonden we er alle vier vlakbij en juist op dat moment kwamen die laatste noten van Frei und Schwerelos voorbij. Alle vier hadden we meteen kippenvel! We keken elkaar aan: als zo’n opname al dit met je doet, hoe gaat het dan straks in het theater?

Bij de stand waar de programmaboekjes werden verkocht was een A4-tje met de cast van de voorstelling te verkrijgen. Hierop stonden niet alleen de belangrijkste spelers, die normaal op een castbord staan, maar ook alle ensembleleden en de dirigent genoemd. De Wicked CD was daar 5 euro duurder dan in het winkeltje in het openbare gedeelte en daar was die weer enkele euro’s duurder dan in het centrum van Stuttgart.

De artiestenuitgang was aan de achterzijde van het theater en goed te vinden als je via het openbare gedeelte naar de achteruitgang liep. Hier was ook een VIP-parking aanwezig. Op de foto van Inge met Lucy is de trap naar de AU te zien, deze was off-limits voor fans.

Na deze zeer geslaagde voorstelling teruggereden naar Nederland en onderweg in een sfeerloos wegrestaurant in Duitsland nog wat gegeten. Hier waren de prijzen wel fors, in tegenstelling tot het centrum van Stuttgart waar eten en drinken aanmerkelijk goedkoper waren dan in de Nederlandse steden. Jammer dat Ivon bij het laatste stukje reis wat last had van festivalgangers, ja we zagen het al, in Venlo het was daar erg druk bij het station. Ik heb Inge en vervolgens Marjolein thuisgebracht en was uiteindelijk zelf om 1.15 uur thuis, na nog een kwartier stilgestaan te hebben op de A12 vanwege een ongeluk, waardoor alle rijstroken afgesloten waren en het verkeer over de vluchtstrook werd geleid.

Al met al een zeer geslaagd en gezellig weekend waar we lang naar toe hebben geleefd, Inge, Ivon en Marjolein bedankt voor de gezelligheid.

  [ # 15 ] 08 July 2009 06:35 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  783
Geregistreerd  2008-04-17

Wat een leuk verslag Inge! (En Hans ook).

Eigenlijk heb ik er niets aan toe te voegen, ik heb enorm genoten afgelopen weekend! Duitse grapjes gaan soms inderdaad iets te snel, maar verder is alles prima te volgen.

En grote kans dat ik in Oberhausen nog een keer zal gaan (dat is voor mij bijna dichterbij dan Scheveningen…), zeker als Willemijn meegaat, want wat heb ik van haar genoten!!

Inge, Ivon en Hans, bedankt voor de gezelligheid!!

   Handtekening   

Was soll mir die Unsterblichkeit
Vor dem sterben will ich leben.

Mozart

 1 2 3 >  Last ›
1 of 4