Hoe overleef ik mijn eerste zoen?  De musical
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  256
Geregistreerd  2008-10-08


Vrijdag 5 juni verzamelden de pers, inclusief een handjevol kinderen, zich in Theater Bellevue te Amsterdam. Op deze dag werd de cast van de nieuwe kindermusical Hoe overleef ik mijn eerste zoen? bekend gemaakt. Ja inderdaad, een musical van een Hoe overleef ik-boek. Sinds het eerste boek in 1998 verscheen, zijn er van de gehele serie bijna 2 miljoen exemplaren verkocht. Na het eerste tijdschrift en de succesvolle verfilming van Hoe overleef ik mezelf? kon een musical van één van deze boeken natuurlijk niet uitblijven.

Heleen Verburg heeft de dankbare taak om het boek over te zetten naar een musical. Het script en de liedteksten zijn dan ook van haar hand. De muziek komt van Bas Odijk en de regie is in handen van Bruun Kuijt. Na eerdere musicals als Nijntje en Pippi Langkous is hij nu klaar voor dit populaire verhaal.

De musical Hoe overleef ik mijn eerste zoen? vertelt het verhaal van Rosa. Haar leven staat op z’n kop wanneer ze verhuist van Den Bosch naar Groningen. Net wanneer blijkt dat de nieuwe vriend van haar moeder een strenge bemoeial is en haar moeder een baby verwacht, wordt ze voor het eerst verliefd.

De cast ziet er als volgt uit:

Rosa — Roos van Erkel

Jonas — Robert Orvalho

Esther — Lieke Pijnappels
Sacha — Aukje van der Wiel

Thomas — Job Bovelander

Moeder van Rosa — Tine Joustra

Apenbil — Has Drijver

Meneer R. — Jan Elbertse

Naast de ‘grote mensen’-pers waren er ook een aantal nieuwsgierige kinderen die een vragenvuur afwierpen op de cast en de crew. Vragen als ‘Hoe heeft u uw eerste zoen overleefd?’ en ‘Zijn er ook delen uit het oorspronkelijke boek weggelaten voor de musical?’ kwamen aan bod.

De repetities starten half september

   Handtekening   

Je kunt het wonder pas beleven, als je in wonderen geloofd.

  [ # 1 ] 10 June 2009 08:14 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

De kaartjes liggen al klaar om hier volgend jaar met m’n dochter van 11 heen te gaan.
Ze heeft de boeken gelezen en heeft de film gezien, dus nu benieuwd naar de musical.

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 2 ] 15 November 2009 10:19 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Af en toe word je aangenaam verrast door zo’n productie waar je van tevoren eigenlijk niet weet wat je ervan moet voorstellen. Na Sjakoo is dit voor mij weer zo-eentje. Wat een waanzinnig leuke voorstelling is deze Hoe overleef ik mijn eerste zoen geworden. De recensie van de premiere staat op de homepage of is te vinden op de productiepagina van Hoe overleef ik mijn eerste zoen?

  [ # 3 ] 26 March 2010 09:07 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Jammer dat er kennelijk zo weinig mensen deze productie hebben gezien, of er iets over te melden hadden. Ik ben vanavond opnieuw geweest, en heb weer een geweldige voorstelling gezien. De zaal ging er lekker in mee. Ondanks een klein inzakkertje vlak voor de scene in de trein enorm genoten. Dit weekend voor het laatst te zien in Rotterdam (morgen) en Eindhoven (overmorgen). Heb je de kans, ga dan kijken.

  [ # 4 ] 26 March 2010 09:09 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

Jeroen - 26 March 2010 09:07 PM

Jammer dat er kennelijk zo weinig mensen deze productie hebben gezien, of er iets over te melden hadden. Ik ben vanavond opnieuw geweest, en heb weer een geweldige voorstelling gezien. De zaal ging er lekker in mee. Ondanks een klein inzakkertje vlak voor de scene in de trein enorm genoten. Dit weekend voor het laatst te zien in Rotterdam (morgen) en Eindhoven (overmorgen). Heb je de kans, ga dan kijken.

Ik denk dat de doelgroep die dit forum bezoekt, misschien niet deze musical bezoekt.
Was de zaal wel goed bezet?

  [ # 5 ] 26 March 2010 09:10 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Nagenoeg uitverkocht, en het Oude Luxor is best groot. Ook voor morgenavond zijn nog maar weinig kaarten te krijgen, al zitten er nog best goede vrije plaatsen tussen.

  [ # 6 ] 26 March 2010 09:12 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

Jeroen - 26 March 2010 09:10 PM

Nagenoeg uitverkocht.

Ok, hoe ik zeg, de doelgroep bezoekt dit forum niet 😉

  [ # 7 ] 27 March 2010 02:50 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

De pubers/teeners op dit forum voelen zich duidelijk “te oud” voor deze heerlijke musical!
Erg jammer, want ze weten niet wat ze missen. Echt unieke voorstelling!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 8 ] 28 March 2010 07:12 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

Ik ben ook geweest! Vond het een leuke voorstelling, met als hoogtepunt het decor. De liedjes blijven niet echt hangen en ook de verwerking van ‘het theater’ in het script vond ik een beetje jammer, maar ik heb zeker genoten.