7 of 15 | ‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
M-Lab on tour
  [ # 91 ] 07 September 2010 08:54 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

bedankt voor de tip!

  [ # 92 ] 07 September 2010 08:55 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

haarbol - 06 September 2010 07:37 AM

Bij M-Lab is de premiere van Into the Woods uitverkocht, maar via de Theaterfabriek kun je nog reserveren, zo te zien.

Net stond er op de site van M-Lab dat er voor de premiere nog de laatste kaarten beschikbaar zijn. Misschien dat een paar mensen uiteindelijk niet betaald hebben en de kaarten weer in de verkoop gekomen zijn.

  [ # 93 ] 08 September 2010 12:49 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Aanstaande zaterdag 11 sept. is er een M-Lab vriendenactiviteit, te beginnen om 18.45 uur, in de Theaterfabriek, voorafgaand aan de voorstelling. Er vindt een lezing plaats over de voorstelling.
Nadere info M-Lab. Wil je erbij zijn en je bent nog geen vriend, kan je vriend worden.

  [ # 94 ] 09 September 2010 05:07 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Vanavond gaat de eerste tourproductie van M-Lab in première: Into the woods staat een aantal dagen in Theater Fabriek Amsterdam en daarna in een aantal middelgrote theaters in Nederland.

In afwachting van de officiële recensie van Musicalworld staat inmiddels de videoreportage van MusicalWorld.TV online.

Deze reportage is te vinden onder Artikelen

of MusicalWorld.TV’s eigen plek.

Frans.

  [ # 95 ] 09 September 2010 08:19 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Wij zijn gisteravond naar de Generale geweest. Dit was de vierde versie die ik zag (na Conservatorium Tilburg, Op Naar het Bos Amersfoort en M-Lab een aantal jaren geleden). Aan het begin van de voorstelling werden we door Koen gedwongen om op een van de zij-tribunes te gaan zitten (“het stuk is erop gemaakt om rondom te spelen”), maar dat werkt dus niet. Ontzettend veel tegen ruggen aan zitten kijken en als je geen monden ziet mis je toch een deel verstaanbaarheid. En ik kan me ook niet voorstellen dat een geluidstechnicus in staat is vanaf een kant het geluid drie richtingen op te regelen… Beetje jammer dus, als ik 30 euro had betaald voor deze plek had ik me toch een beetje bekocht gevoeld, maar aangezien ik de show al zo vaak heb gezien heb ik het toch nog goed kunnen volgen.

Wat betreft de nieuwe bezetting vond ik Jasper Kerkhof en Annick Boer een verbetering. Annick Boer is en blijft Annick Boer, dus je weet vooraf al precies hoe ze wat gaat doen, maar haar komische timing gaf Assepoester wel een meerwaarde. Lone van Roosendaal vond ik niet zo goed. Bij Vera Mann en Kirsten Cools dacht ik bij mijzelf altijd: “moet dat nou zo overdreven?” Blijkbaar wel dus. Om de een of andere reden durft / redt ze het niet om excentriek en lelijk te spelen waardoor ze als heks totaal niet overkomt.

Nog even een dikke pluim voor de service van de Theater Fabriek. Wij fietsten de straat nog niet uit of de regen kwam al met bakken naar beneden zeilen. En als je dan van West naar Oost moet fietsen kom je dus helemaal doorweekt bij het theater aan. Maar nadat ik het water uit mijn sokken had gewrongen (letterlijk!) stonden twee hostesses al klaar met twee leenbroeken, zodat we toch enigszins droog de voorstelling hebben kunnen zien 😊

[ Gewijzigd: 09 September 2010 02:52 PM by S7rin ]
  [ # 96 ] 09 September 2010 08:58 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

ben benieuwd
mag as dinsdag in het parktheater in de philipszaal in eindhoven gaan kijken
zit volgens mij rij 2

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 97 ] 09 September 2010 11:27 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

S7rin - 09 September 2010 08:19 AM

Nog even een dikke pluim voor de service van de Theater Fabriek. Wij fietsten de straat nog niet uit of de regen kwam al met bakken naar beneden zeilen. En als je dan van West naar Oost moet fietsen kom je dus helemaal doorweekt bij het theater aan. Maar nadat ik het water uit mijn sokken had gewrongen (letterlijk!) stonden twee hostesses al klaar met twee leenbroeken, zodat we toch enigszins droog de voorstelling hebben kunnen zien 😊

Wow, dat noem ik nog eens service inderdaad!

Dank voor je verslag verder; vanavond dan toch maar proberen in het middenstuk te gaan zitten.

  [ # 98 ] 09 September 2010 11:51 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

@FanuitAmsterdam: Is het vrije plaatskeuze dan vanavond?

  [ # 99 ] 09 September 2010 12:30 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Ja, de kaartjes zijn ongeplaceerd, al zal wel een aantal plaatsen gereserveerd zijn voor genodigden.

  [ # 100 ] 09 September 2010 12:42 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

@FanuitAmsterdam: Tot vanavond dan. 😉!

  [ # 101 ] 09 September 2010 09:51 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

In tegenstelling tot S7rin hierboven, heb ik geen eerdere uitvoeringen van ITW gezien, dus (helaas) ook niet de eerste versie van M-Lab, zodat ik niet kan vergelijken.

Ik heb een heerlijke avond gehad en wat een ‘luxe’ om opnieuw een volledige Sondheim-musical te kunnen zien. Bewondering voor hoe het verhaal en de muziek in elkaar zitten en één geheel vormen!!!  Jasper Kerkhof en Wieneke Remmers waren voor mij een zeer geloofwaardig bakkersechtpaar. Eigenlijk vond ik er verder geen uitschieters naar boven of beneden bij zitten, ik vond de hele cast mooi in evenwicht. Je merkt bijv. wel dat Rick Sessink (die ook in ‘Volendam, de musical’ gaat spelen) als Sjaak nog wat onervaren is, maar hij heeft een mooie stem. Maar ik kan me ook wel vinden in de opmerking van S7rin dat Lone nog een wat fellere en gemenere heks mag neerzetten (voor de duidelijkheid: ik vond haar zeker niet slecht), wellicht dat ze dat nog gaat aanscherpen. Heb weer enorm van haar heldere, mooie en zeer verstaanbare stem genoten. Zelf zat ik op de middelste tribune, maar ik begreep van anderen dat de verstaanbaarheid aan de zijkanten niet slecht was.

Als je nog geen plannen hebt om te gaan, wel doen, want deze productie is zeer de moeite waard!

[ Gewijzigd: 09 September 2010 09:53 PM by FanuitAmsterdam ]
  [ # 102 ] 10 September 2010 12:50 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Nadat de reportage van MW-TV al eerder te zien was, is ook nu HIER de recensie te lezen.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 103 ] 10 September 2010 09:49 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Gisteravond heb ik de premiëre van ‘Into the Woods’ bijgewoond. De productie zag ik nog nooit eerder, dus dit was mijn eerste kennismaking met de sprookjesvoorstelling van Sondheim. Ik toog met hoge verwachtingen naar Amsterdam, want iedereen die ik sprak was lyrisch over de orginele m-lab versie. Tel daar de naam van Lone van Roosendaal bij op en het moet wel een pareltje zijn.

De tribune’s bij theater fabriek waren rondom neergezet, dit leek wel een klein beetje op hoe ik het m-lab ken van andere voorstellingen. De band begon te spelen en al snel kwamen de sprookjesfiguren tot leven op de vloer. Ieder sprookjesfiguur heeft zijn eigen kleur/uitstraling. Het mooie van ‘Into the Woods’ is dat de sprookjes varhalen in elkaar overlopen. Na de pauze nemen deze sprookjesverhalen een totaal andere wending….

Marit Slinger speelt de rol van Roodkapje. Marit is kein van stuk en onschuldig, maar toch mis ik iets bij haar een bepaalde overtuiging. Marit komt op mij over als een beetje kleurloos en saai. Het is wel erg komisch om Roodkapje als een soort duivel met een mes te zien zwaaien. De Boze wolf wordt gespeeld door Remco Vrijdag. Remco zorgt voor hilariteit in deze rol, ditzelfde doet hij in de rol van Assepoesters prins. Vocaal is hij niet een topper, maar dit stoort niet door zijn geweldige spel.

Annick Boer speelt Assepoester, deze vrouw heeft echt comedytimming. De droogheid waarmee zij dingen brengt, maar tegelijk is ze ook wel de prinses die ze moet zijn. Vocaal weet ze mij te boeien met het nummer ‘Niemand is alleen’. Humor is ook zeker te vinden in de vertolking van de Bakkersvrouw door Wieneke Remmers. Wieneke lijkt zich vrij te voelen in haar rol, ze is ook ontzettend grappig.

Tot slot Lone van Roosendaal als de Heks. Lone weet vocaal indruk te maken met haar solo’s. Haar manier van spelen vind ik mooi en subtiel, iets wat je bij een heks niet snel verwacht. Ik verwacht bij een heks eerder meer theatraal geschreeuw. Lone doet juist niet het voor de handliggende, maar verrast. Wel moet ik zeggen dat ik van Lone in andere producties meer overtuiging heb gezien.

Het geluid/acostiek was niet niet zo best in de Theaterfabriek. Volgende week zie ik de productie in een theaterzaal, dus ik ben benieuwd!

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 104 ] 10 September 2010 09:55 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Na het lezen van de recensies toch besloten om de voorstelling niet in de Theaterfabriek te gaan zien. Heb de voorstelling al in het M-Lab gezien en het lijkt me dan leuker om het nu in een echte theaterzaal te gaan bekijken. Utrecht of Rotterdam dan maar.

  [ # 105 ] 10 September 2010 05:56 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  294
Geregistreerd  2007-05-03

de voorstelling van morgen middag 14:30u is geannuleerd wegens slechte kaartverkoop!

Ik kreeg vandaag een brief van het m-lab. Heb mijn kaartje kunnen omboeken naar morgenavond.

Ben erg benieuwd, heb hem niet in het m-lab gezien.

‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
7 of 15