4 of 4 | ‹ First  < 2 3 4
Musical Overkill?
  [ # 46 ] 30 October 2009 02:29 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  429
Geregistreerd  2009-01-20

Ik woon in Zeeuws-Vlaanderen en ben 16, dus nog afhankelijk van ouders die een keer naar breda ofzo willen, en wat hier in het theater is. Nou hier in het theater is er niet zo veel, dus dat houdt al snel op. Overkill is voor mij dus een heel relatief punt… Alles wat ik kan zien is meegenomen, en wat dat betreft is veel musicals alleen maar gunstig, omdat dan de kans ook groter is dat ze hier in het theater komen.

En het is gewoon economie, als een er veel vraag naar een product is, wordt er meer winst gemaakt, dan wordt er meer geproduceerd. Uiteindelijk blijven producenten een keer met overschotten zitten, en gaan ze minder produceren etc. Zo gaat dat heen en weer.

Enne, ook hoog-opgeleiden vinden Shakespeare verschrikkelijk (veel te vaak gedaan bij Engels, dan ben je het snel beu)

   Handtekening   

It takes both rain and sunshine to make a rainbow

  [ # 47 ] 30 October 2009 03:57 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Ja, er is sprake geweest van overkill, hoewel de markt zich nu weer enigszins aan het herstellen is. Voor elke musical die in het theater te zien is, zijn er minstens 2 of 3 meer in de planning geweest. Uiteindelijk maken de theaterdirecteuren een keuze uit het aanbod en dat aanbod is gigantisch. Het betekent dat het voor kleinere producenten of nieuwe producenten steeds moeilijker is om een voet tussen de deur te krijgen. Directeuren spelen terecht liever op zeker, want musicals zijn duur en leveren een theater nauwelijks winst op. Als een grote musical dan ook nog eens minimaal vijf dagen moet staan in je zaal, dan laat je het kleinere aanbod snel vallen.

De oplossing? Meer plekken als M-Lab, waar kleinere producties met minder risico kunnen experimenteren. Of nog beter; een aantal theaters die samenwerken voor een bepaalde productie, zodat de risico’s gespreid worden. Dan kunnen de grote spelers als V&V en Stage Entertainment zich concentreren op de grote tournees en theaters met meer dan 800 stoelen.

‹ First  < 2 3 4
4 of 4
‹‹ Theatermanieren      Musical verzamel cd ››