2 of 2 |  < 1 2
Wat verwacht jij van de MW Top 50
  [ # 16 ] 09 December 2009 07:16 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Zo zag het lijstje eruit wat ik had ingestuurd (in soort van willekeurige volgorde; want in technisch opzicht vind ik Nog één dag wel een echt oer-musicalnummers en een van de beste ensemblenummers ooit, maar een nummer als bijvoorbeeld Die Unstillbare Gier en Ik waak over jou hebben ook persoonlijke waarde. Dat laatste geldt trouwens ook voor de nummers 2, 3, 4, 5, 6 en 7 van het lijstje).

1. Les Misérables — Nog één dag (Henk Poort, Joke de Kruijf, Danny de Munck, Vera Mann, E.D. Smid e.a.)
2. The Phantom of the Opera — Het Spook van de Opera (Henk Poort, Joke de Kruijf)
3. Elisabeth — Er valt een zwarte schaduw (Stanley Burleson, Addo Kruizinga)
4. Romeo & Julia — Les Rois du Monde (Damien Sargue, Grégori Daquet, Philippe d’Avilla)
5. Billy Elliot — The Stars look Down (Full Ensemble)
6. Wicked — Defying Gravity (Kristin Chenoweth, Idina Menzel)
7. Evita — Peron’s Latest Flame (Dangerous Jade) (Patty LuPone, Mandy Patinkin, Ensemble)
8. Tanz der Vampire — Die Unstillbare Gier (Steve Barton)
9. Chicago — Tralie Tango (Pia Douwes en de Meiden)
10: Rent — Ik waak over jou (Edwin Jonker, Stefan Swinkels) (omdat Leven voor Vandaag niet kon)

Bijna alle nummers die ik genoemd had, stonden in de uiteindelijke lijst waaruit we konden kiezen; behalve nr. 5 en 7 (The Stars look Down & Peron’s latest Flame).
Daarvoor in de plaats heb ik toen voor deze twee gekozen:

Melodieën van de nacht (hoe kon ik ooit vergeten (?) dat ik van dat nummer zo vaak gedroomd heb en de Engelse tekst zelfs in een lijstje had staan…)
Alsof ik nooit meer weg zou gaan (m.i. het mooiste nummer van Sunset Boulevard)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 17 ] 09 December 2009 11:18 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Heidi - 09 December 2009 07:16 PM

10: Rent — Ik waak over jou (Edwin Jonker, Stefan Swinkels) (omdat Leven voor Vandaag niet kon)

Waarom kon “Leven voor vandaag” niet Heidi ? Ik herken je lijstje trouwens…oef da’s wel een beetje spooky als je bedenkt dat ik er toch behoorlijk wat voorbij heb zien komen 😊. Dingen die echt belangrijk zijn ben ik een dag later vergeten, en zoiets weet ik dan 3 weken later nog.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 18 ] 09 December 2009 11:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Mark - 09 December 2009 11:18 PM
Heidi - 09 December 2009 07:16 PM

10: Rent — Ik waak over jou (Edwin Jonker, Stefan Swinkels) (omdat Leven voor Vandaag niet kon)

Waarom kon “Leven voor vandaag” niet Heidi ? Ik herken je lijstje trouwens…oef da’s wel een beetje spooky als je bedenkt dat ik er toch behoorlijk wat voorbij heb zien komen 😊. Dingen die echt belangrijk zijn ben ik een dag later vergeten, en zoiets weet ik dan 3 weken later nog.

Ach, dat is dan ook wel weer grappig 😄

Ik herken het probleem van het korte termijn geheugen in deze trouwens wel 😉

Wat ik trouwens bedoelde met “Waarom leven voor vandaag” niet kon; dat nummer staat niet als zodanig op de cd: er is de Finale B, maar dat is niet echt een op zichzelf staand nummer. “Leven voor vandaag” is het motto daarin (en was/is mijn motto destijds geweest), maar ik vond de opbouw van het nummer niet krachtig genoeg voor in de top-10, omdat het nummer duidelijk ergens uit voortvloeit: het begin is niet zelfstandig genoeg, om uit de context uit te halen en in een top-10 te zetten.
En het nummer “Ik waak over jou” heb ik wel duizend keer gedraaid; dat ging telkens op repeat en bleef dan spelen. En dat nummer heb ik dan ook gekozen, ook omdat ik liefst niet meer dan één nummer per musical in mijn top-10 wilde noemen.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 19 ] 10 December 2009 11:09 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

ah ok, dan snap ik het 😊

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 20 ] 10 December 2009 02:39 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Het lijstje dat ik in eerste instantie had ingestuurd was:

1. The flesh failures/eyes look your last/ let the sun shine in - Hair
2. I am the one (reprise) - Next to Normal
3. Defying Gravity - Wicked
4. Champagne - In The Heights
5. Wish I were here - Next to Normal
6. 96.000 - In The Heights
7. The dark I know well - Spring Awakening
8. Seasons of love - Rent
9. Hair - Hair
10. Walking in Space - Hair

Ik was blij dat mijn top 3 in ieder geval al bij de ‘uitverkorene’ zat. Alleen wel jammer dat er maar 1 nummer van N2N bij stond (die wilde ik het liefst allemaal in mijn top 10 zetten, maar ten eerste is de top 10 daar te klein voor en ten tweede wilde ik er ook nog wat andere nummers bij) en helemaal jammer dat er niets van In The Heights bij stond. Daar was ik trouwens niet al te verbaasd over, want tot 3 maanden geleden wist ik ook nog niet eens dat deze musical bestond.

  [ # 21 ] 10 December 2009 03:53 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Mijn originele lijst (hierin heb ik gekozen voor zoveel mogelijk variatie binnen mijn favorieten en niet meer dan 1 nummer per musical:

1) Regen maakt de velden groen - Les Miserables
2) Slipping through my fingers - Mamma Mia!
3) Het zijn geen vreemden - Tarzan
4) Chip on my shoulder - Legally Blond
5) Oorlog in mij - Ciske de Rat
6) Doe iets - Daens
7) You can’t stop the beat - Hairspray
8) Amsterdam - Sjakoo
9) Where we belong - The Ten Commandments
10) Another day/ No day but today - Rent


Omdat er maar drie nummers (vetgedrukt) in de top 100 stonden van mijn eerste lijstje, maar gelukkig nog wel wat nummers die net niet mijn top 10 gehaald hadden, heb ik uiteindelijk de volgende 7 toegevoegd:

- Chess - I know him so well
- Daens - Wat bleef er van me over?
- Footloose - Ik geef toe
- Foxtrot - Sorry dat ik besta
- Les Miserables - Lege stoelen, lege tafels
- Rent - Seasons of love
- Tarzan - Verloren verleden

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 22 ] 11 December 2009 11:24 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

In de eerste ronde heb ik niet gestemd, eigenlijk puur omdat ik gewoon niet kan kiezen. Ik heb nu de volgende nummers doorgegeven:

- Chess - I Know Him So Well
- Cabaret - Laat Maar Waaien
- Chicago - Al die Jazz
- Evita - Jij blijft bij mij
- Les Miserables - Lege stoelen, Lege tafels
- Next To Normal - I am the One
- The Phantom of the Opera - Denk aan mij
- Sunset Boulevard - Met één blik
- Wicked - For Good
- 3 Musketiers - Waar bleef die zomer?

Motivatie

I know Him So well, omdat ik daar gewoon nu even gek van ben. Heb deze cd pas kort maar, er staan zulke mooie nummers op. Laat Maar Waaien van Cabaret vind ik gewoon een heel mooi nummer. De manier waarop Halici het zingt vind ik echt geweldig, omdat hij in zijn hoge noten echt een heel helder stemgeluid heeft, maar de laatste noot, ‘weg’ op een manier heel scherp wordt gezongen. Daar krijg ik echt kippenvel van. Al die Jazz is zo’n nummer wat in ik zelf qua hoogtes goed kan zingen en daarom doe ik dat ook graag. Dit nummer vind ik gewoon erg leuk. Natuurlijk zou het eigenlijk in beeld gebracht moeten worden, want er gaat ook niks boven de choreografie van dit nummer. You Must Love Me, in het nederlands Jij blijft bij mij, heb ik gezongen voor mijn eindexamen muziek, waardoor het toch best een beetje speciaal voor me is. Dit is ook een heerlijk nummer als je gewoon is voor de spiegel gaat staan als je even zielig wil kijken (Dat klinkt waarschijnlijk echt heel erg stom haha). Lege stoelen, Lege Tafels is een geweldig nummer. Ik vind zelf de uitvoering van jamai Loman mooier dan die van Danny de Munk, dus ik hoop eigenlijk dat het deze versie is die genomineerd is. Het mooiste aan dit nummer vind ik als `Was het alles waaaaaaard` wordt gezongen. Dat is zo lekker hard! Heerlijk! Next To Normal moest gewoon in mijn lijstje voorkomen, maar ik moet zeggen dat ik I am the one niet het mooiste nummer uit de show vind. Ik had eigenlijk gehoopt op `Wish I were here´, ´Just another day` of `You don´t know´ Maar omdat in I am the one toch een reprise van You don´t know zit is het natuurlijk terecht om hem in mijn top op te nemen. Think of me hoort gewon in de top omdat ik verslaafd ben aan de film met Emmy Rossum en Gerard Butler. Ik vidn dat de film versie echt supermooi is, en ben gek op het laatste gedeelte, met die hoge noten. Is ook heerlijk om zelf te zingen. Toen ik Sunset Boulevard in London zag had ik de rest van de avond het nummer With One Look in mijn hooft. Katherine Evans, die het nummer toen zong vond ik echt geweldig, en ik was echt helemaal overdonderd door deze geweldige cast. Pia Douwes vind ik dit nummer echt supermooi zingen. Zij heeft een bepaalde helderheid in haar stem, en een geweldige dictie, ze maakt die woorden echt, spreekt elke lettergreep uit, dat vind ik echt mooi. Ik ben gek van het originele cast album van Wicked, met Idina Menzel als Elphaba en Kristin Chenoweth als Glinda, ik had eigenlijk heel erg graag op Popular willen stemmen, want dta vind ik echt een heel leuk nummer. Helaas stond deze er niet in, dus heb ik gekozen voor het duet van de twee dames omdat dat nummer me gewoon heel erg aanspreekt. Ik heb vorig jaar mijn eindexamen gehaald, en voor die periode waarin je je school verlaat is dat echt een nummer wat dan echt bij je past. Als laatste heb ik gestemd op Waar bleef die zomer, eigenlijk ben ik meer fan van de duitse versie met pia douwes en marc de cler. bij die versie is het mooi dat Athos mee gaat zingen, vooral het stukje `und nichts ist geschehen, nicht ist geshehen` wat ze samen zingen vind ik ´wunderbar´. Zo mooi vol emotie.

Ik miste nog wel een paar dingen in de top 50, onder andere de musical Legally Blonde, heeft enkele geweldige nummers erin zitten, zoals dus Ireland, So Much better en Legally blonde, ik miste het een en ander van Next to Normal, maar omdat dit een vrij nieuwe musical is, vind ik het niet heel erg raar dat het nog niet het Nederlandse musical publiek heeft bereikt. Heaven on Their Minds van JCS had ik ook graag op willen stemmen, het liefst in de versie van Martin van der Starre, omdta ik hem gewoon echt helemaal geweldig vind. Eerder genoemd miste ik ook Pà´pular van Wicked.

Groetjes, Tessa

  [ # 23 ] 14 December 2009 10:33 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  424
Geregistreerd  2009-10-07

Woow zeg,

Ik vind het van jullie allemaal, stuk voor stuk, echt super goed dat jullie al die nummers weten :omg: !

Ik zou echt al die nummers niet weten, ik ben wel naar heel veel musicals geweest, alleen al die nummers, ik zou het echt niet weten.  :sorry:

   Handtekening   

Jij noemt jezelf een ster ik noem mijzelf de zon, jij kan shinen wanneer je wilt, maar je verdwijnt wanneer ik opkom

http://www.timmie213.hyves.nl

  [ # 24 ] 14 December 2009 11:10 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Je moet niet vergeten Timmie, dat hier op dit forum heel veel mensen zitten die al járen naar musicals gaan, en ook heel vaak per jaar. Wat ik zo uit jouw posts kan opmaken, ben je nog vrij jong en zit je nog op de middelbare school denk ik. Dat betekent meestal dat je nog niet zoveel hebt gezien en gehoord dan mensen die al lang niet meer op school zitten, maar werken, en meer geld en tijd hebben om veel te zien en horen. Mocht je musical over een paar jaar nog steeds zo leuk vinden als nu, ken je al veel meer nummers (ik ken ze overigens ook niet allemaal hoor, die in dat lijstje staan..)

  [ # 25 ] 14 December 2009 02:31 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  424
Geregistreerd  2009-10-07

IngeG
je moet niet vergeten Timmie, dat hier op dit forum heel veel mensen zitten die al járen naar musicals gaan, en ook heel vaak per jaar. Wat ik zo uit jouw posts kan opmaken, ben je nog vrij jong en zit je nog op de middelbare school denk ik. Dat betekent meestal dat je nog niet zoveel hebt gezien en gehoord dan mensen die al lang niet meer op school zitten, maar werken, en meer geld en tijd hebben om veel te zien en horen. Mocht je musical over een paar jaar nog steeds zo leuk vinden als nu, ken je al veel meer nummers (ik ken ze overigens ook niet allemaal hoor, die in dat lijstje staan..)

Daar heb je gelijk in Inge!
Ja klopt, ik zit nog op school (Zit sinds september op MBO).
Ja, je hebt eigenlijk volkomen gelijk over wat je zegt Inge, echt waar 📣 !
Ik hoop dat ik inderdaad over een paar jaar musicals nog steeds zo leuk vind als nu, want dan kan je wel veel inspiratie opdoen van de nummers enzo, en kom je ook meer te weten:).

   Handtekening   

Jij noemt jezelf een ster ik noem mijzelf de zon, jij kan shinen wanneer je wilt, maar je verdwijnt wanneer ik opkom

http://www.timmie213.hyves.nl

 < 1 2
2 of 2