7 of 8 | ‹ First  < 5 6 7 8 > 
Heet leed dat ticketprijzen heet
  [ # 91 ] 02 February 2017 11:43 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

Harry - 02 February 2017 10:03 AM

Dit is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. De vraag naar kaarten is hoog, dus de prijs kan omhoog. Deze prijzen zijn in Duitsland, Engeland en op Broadway heel normaal. SE is natuurlijk geen filantropische instelling en met de overname was al aangekondigd dat ze zakelijker zouden worden. Zolang de vraag hoog is, blijven de prijzen zo hoog. Je kunt denk ik wel verwachten dat er meer goedkope kaarten zullen worden aangeboden, zodra de vraag inzakt. Wie (letterlijk) voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en toch een topshow zien, zal dus geduld moeten hebben.

Het spijt me heel erg, maar je begrijpt toch hopelijk wel dat dit voor gezinnen niet te doen is? En als het nou echt een topshow was? Ja in London of New York ja. Maar hier in NL? nou tis aardig. Ik wilde nog met mijn nichtje gaan die het heel graag wilde zien, maar ik heb d’r moeten teleurstellen. je zit verdomme bijna al op 200,00 euro exlc. service kosten voor een avond theater. En voor mij als limburger is het al helemaal lastig om voor een avond theater naar scheveningen te gaan. Utrecht of amsterdam gaat nog wel, maar ook dan, het enige dat mij in de meeste gevallen rest zijn de nog wat duurdere matinee voorstellingen in het weekend. En kom alsjeblieft niet aan, met dat zinnetje “je moet maar eens kijken hoe duur het is om een musical te produceren”. Het meeste decor dat voor de voorstellingen van stage entertainment gebruikt word,  is meestal tweedehands en opgekocht van een productie die gestopt is. En tuurlijk: als het nou een écht goede versie was van The Lion King, dan had ik er zeker 80,00 per ticket voor over gehad. Maar meer dan dat kan ik niet zomaar ophoesten. En zeker niet voor de huidige kwaliteit van Stage Entertainment. Ja de kwaliteit is iets verbeterd maar zeker geen 200 á 300 euro per avond meer waard.  Dat was het wel maar helaas niet nu.

[ Gewijzigd: 02 February 2017 11:46 AM by Robin1994 ]
  [ # 92 ] 02 February 2017 11:50 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

^waarschijnlijk begrijpt Harry dit best Robin. Net als 99% van de rest van NL. Maar helaas zijn wij niet de mensen die de prijzen opstellen bij SE. Dus ja, ik vind het lullig voor je dat het nu niet te doen is, en dat je zelf vindt dat de kwaliteit niet in line is met wat je ervoor moet betalen. Maar dat is de huidige situatie op het moment.

Inderdaad wat Harry zegt; vraag en aanbod. Blijkbaar zijn er nog genoeg mensen die de volle mep willen/kunnen betalen, en zolang dat gebeurd verlaagt Stage Entertainment echt z’n prijzen niet. Ook niet als ze hiermee een bepaalde groep mensen mislopen. En dat is lullig voor getroffen gezinnen of mensen met minder budget, maar SE wilt gewoon zo veel mogelijk geld binnen harken en meer niet.

Ik weet zelf niet hoe het momenteel in NL is, maar in Londen bijvoorbeeld zie je dit ook goed. Voor populaire shows als Les Miserables of Book of Mormon vind je maar weinig kortingsacties en moet je bijna altijd de volle mep betalen. Een show als Thriller of Curious die niet elke avond (bijna) is uitverkocht vind je nog wel ergens voor 15 pond per kaartje. En dan zit je heus niet altijd op de eerste rij, maar dan ben je iig binnen. (En soms lukt het wel, voor weinig op de eerste rang)

(overigens heeft dat naar mijn mening dus ook niets te maken met hoe duur een voorstelling is om te produceren oid. Natuurlijk moet er geld worden terugverdiend, maar ze zullen altijd op de top van wat ze kunnen vragen gaan zitten.)

[ Gewijzigd: 02 February 2017 11:56 AM by Anniek ]
   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 93 ] 02 February 2017 11:59 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

Anniek - 02 February 2017 11:50 AM

^waarschijnlijk begrijpt Harry dit best Robin. Net als 99% van de rest van NL. Maar helaas zijn wij niet de mensen die de prijzen opstellen bij SE. Dus ja, ik vind het lullig voor je dat het nu niet te doen is, en dat je zelf vindt dat de kwaliteit niet in line is met wat je ervoor moet betalen. Maar dat is de huidige situatie op het moment.

Inderdaad wat Harry zegt; vraag en aanbod. Blijkbaar zijn er nog genoeg mensen die de volle mep willen/kunnen betalen, en zolang dat gebeurd verlaagt Stage Entertainment echt z’n prijzen niet. Ook niet als ze hiermee een bepaalde groep mensen mislopen. En dat is lullig voor getroffen gezinnen of mensen met minder budget, maar SE wilt gewoon zo veel mogelijk geld binnen harken en meer niet.

Ik weet zelf niet hoe het momenteel in NL is, maar in Londen bijvoorbeeld zie je dit ook goed. Voor populaire shows als Les Miserables of Book of Mormon vind je maar weinig kortingsacties en moet je bijna altijd de volle mep betalen. Een show als Thriller of Curious die niet elke avond (bijna) is uitverkocht vind je nog wel ergens voor 15 pond per kaartje. En dan zit je heus niet altijd op de eerste rij, maar dan ben je iig binnen. (En soms lukt het wel, voor weinig op de eerste rang)

Nou ik merk wel dat mensen voor The Lion King echt uitzonderingen maken. Door mij blijven mijn vrienden toch wel op de hoogte van musicals. En toen ik bijvoorbeeld 65,00 per ticket voor Priscilla Queen of the Dessert uitgaf verklaarde iedereen mij voor gek. Maar nu hoor ik echt sommige vrienden van mij zeggen dat ze in het rood zijn gaan staan voor een avond Lion king, maar dat ze dit dus voor andere shows als The Bodyguard of Billy Elliot niet over hadden. Zelfs met korting niet.

  [ # 94 ] 02 February 2017 12:01 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

Anniek - 02 February 2017 11:50 AM

^waarschijnlijk begrijpt Harry dit best Robin. Net als 99% van de rest van NL. Maar helaas zijn wij niet de mensen die de prijzen opstellen bij SE. Dus ja, ik vind het lullig voor je dat het nu niet te doen is, en dat je zelf vindt dat de kwaliteit niet in line is met wat je ervoor moet betalen. Maar dat is de huidige situatie op het moment.


Nou lullig voor mij? Nee ik was zelf niet van plan om er voor mijn eigen plezier heen te gaan. Tis eerder lullig voor mijn nichtje.

[ Gewijzigd: 02 February 2017 12:06 PM by Robin1994 ]
  [ # 95 ] 02 February 2017 12:02 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Zodra er geen geld meer verdiend wordt, stoppen ze met produceren. Kan er niemand meer gaan, of alleen naar het buitenland, waar het nog duurder is. Waar komt de gedachte vandaan dat iedereen dit moet kunnen betalen? Is het een eerste levensbehoefte? Moeten we dit gaan oversubsidiëren?

Ik zou ook wel een duurdere auto willen rijden, maar weet dat dit niet voor mij is weggelegd. Zo hebben we allemaal wat.

  [ # 96 ] 02 February 2017 12:02 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

Robin1994 - 02 February 2017 11:59 AM
Anniek - 02 February 2017 11:50 AM

^waarschijnlijk begrijpt Harry dit best Robin. Net als 99% van de rest van NL. Maar helaas zijn wij niet de mensen die de prijzen opstellen bij SE. Dus ja, ik vind het lullig voor je dat het nu niet te doen is, en dat je zelf vindt dat de kwaliteit niet in line is met wat je ervoor moet betalen. Maar dat is de huidige situatie op het moment.

Inderdaad wat Harry zegt; vraag en aanbod. Blijkbaar zijn er nog genoeg mensen die de volle mep willen/kunnen betalen, en zolang dat gebeurd verlaagt Stage Entertainment echt z’n prijzen niet. Ook niet als ze hiermee een bepaalde groep mensen mislopen. En dat is lullig voor getroffen gezinnen of mensen met minder budget, maar SE wilt gewoon zo veel mogelijk geld binnen harken en meer niet.

Ik weet zelf niet hoe het momenteel in NL is, maar in Londen bijvoorbeeld zie je dit ook goed. Voor populaire shows als Les Miserables of Book of Mormon vind je maar weinig kortingsacties en moet je bijna altijd de volle mep betalen. Een show als Thriller of Curious die niet elke avond (bijna) is uitverkocht vind je nog wel ergens voor 15 pond per kaartje. En dan zit je heus niet altijd op de eerste rij, maar dan ben je iig binnen. (En soms lukt het wel, voor weinig op de eerste rang)

Nou ik merk wel dat mensen voor The Lion King echt uitzonderingen maken. Door mij blijven mijn vrienden toch wel op de hoogte van musicals. En toen ik bijvoorbeeld 65,00 per ticket voor Priscilla Queen of the Dessert uitgaf verklaarde iedereen mij voor gek. Maar nu hoor ik echt sommige vrienden van mij zeggen dat ze in het rood zijn gaan staan voor een avond Lion king, maar dat ze dit dus voor andere shows als The Bodyguard of Billy Elliot niet over hadden. Zelfs met korting niet.

  [ # 97 ] 02 February 2017 12:03 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

leeggehaald.

[ Gewijzigd: 02 February 2017 12:07 PM by Robin1994 ]
  [ # 98 ] 02 February 2017 12:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

^Ik snap even niet wat TLK hier precies mee te maken heeft? Vinden je vrienden het dus wel een dermate goede voorstelling dat ze ervoor in het rood gaan staan, maar jij post net dat je het kwalitatief niet goed genoeg vind om 80 euro aan uit te geven? sorry, ik ben je hier kwijt geraakt.

ja theater is behoorlijk duur. En ik hoop voor je dat er een leuke actie komt zodat je je nichtje een leuk uitje kunt bezorgen, maar ik sluit me aan bij Harry. Ik zou willen dat alles beschikbaar was voor iedereen, maar helaas is theater geen primaire levensbehoefte.. (maakt het wel leuker als je eindelijk iets gaat zien waar je hard voor hebt gespaard)

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 99 ] 02 February 2017 12:20 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

TLK heeft hier wel degelijk mee te maken, sterker nog daar is deze discussie mee begonnen: ik vind idd dat op dit moment 80,00 per ticket voor de huidige versie van The Lion king teveel. Voor de vorige versie, met alles erop en er aan, had ik het er voor over gehad. Mijn vrienden, vinden het wel de moeite waard, maar die bezoeken dan ook nauwelijks tot geen musical. En die waren al gauw onder de indruk van de huidige versie. Maar die hebben de versie in Londen of de vorige versie [seizoen 2004/2006] niet gezien. En ik heb gewoon wel wat hogere eisen, maar de huidige versie en alleen al de titel is voor hen genoeg om een uitzondering te maken. En daar bedoel ik mee dat mijn vrienden dit niet voor een andere show zouden neertellen. Dat heeft niks te maken met mijn smaak, dat mogen ze zelf weten.

  [ # 100 ] 02 February 2017 12:44 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Ik vind ook dat het belachelijk duur wordt daar bij SE. En ik denk ook dat de kwaliteit minder is dan “vroegah”.
Maar we kunnen er niks aan doen. Dus daarom ga ik gewoon niet als er geen kortingsactie komt. Dat geld spaar ik dan liever op zodat ik dat aan een weekendje Londen + musical kan uitgeven.

  [ # 101 ] 02 February 2017 02:42 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

Volkomen onzin, dat Broadway véél beter is. Heb de voorstelling 21/1 op Broadway gezien en die was fantastisch. Maar….de huidige versie in CT is zéker net zo goed. Het is op de taal na, namelijk precies hetzelfde. Elke pop, elke beweging. Alleen Pride Rock komt uit de vloer. Voor de rest hetzelfde, elke danspasje, elk kostuum. Ik beweer zelfs dat “onze” Scar en Zazu beter zijn. Dat gezeur over de kwaliteit van Stage. De Lion King is een topproduktie. Duur? Ja! Logisch ook, live entertainment, minstens 150 mensen aan het werk. Mijn kaartje op Broadway was 155 dollar. 80 euro is dan nog goedkoop. En nee, dat kan niet iedereen betalen. Dat geldt voor zoveel lijkt me.

  [ # 102 ] 02 February 2017 07:05 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Sorry maar Elisabeth was voor mij toch echt wel de grootste duurste musical die ik echt gezien heb.
Grote decors, tig grote kostuumdrama jurken. Pruiken, pia had bij iedere scene al andere jurken en pruiken op.
Een groot orkest een grote cast. Veel mensen op onder en achter het toneel. Ik betaalde daar 125 gulden voor eerste rangs kaarten.
Laten we het houden op 60 euro max omgerekend.
Tegenwoordig betalen we al ruim 80 euro voor kleinschalige producties met weinig decors en simpele kleding.
Sorry maar Grease is naar mijn mening zeker geen Elisabeth. (Karton decor, klein orkest, simpele kleding) en toch ook al 75 euro. (165 gulden)
En inderdaad voor mij gaat de kwaliteit er steeds meer vanaf. Geen tot klein orkest, goedkopere decors en kleding, eigen bewerkingen…... Zo zonde.
Ik merk dat producties als Sweeney Todd, Into the Woods etc me meer trekken dan Stage producties, die ik vroeger toch echt allemaal af liep en vaak zelfs meerdere malen (mamma mia 42x als meest bizarre score)

  [ # 103 ] 02 February 2017 08:02 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

musicalgoeroe - 02 February 2017 07:05 PM

Sorry maar Elisabeth was voor mij toch echt wel de grootste duurste musical die ik echt gezien heb.
Grote decors, tig grote kostuumdrama jurken. Pruiken, pia had bij iedere scene al andere jurken en pruiken op.
Een groot orkest een grote cast. Veel mensen op onder en achter het toneel. Ik betaalde daar 125 gulden voor eerste rangs kaarten.
Laten we het houden op 60 euro max omgerekend.
Tegenwoordig betalen we al ruim 80 euro voor kleinschalige producties met weinig decors en simpele kleding.
Sorry maar Grease is naar mijn mening zeker geen Elisabeth. (Karton decor, klein orkest, simpele kleding) en toch ook al 75 euro. (165 gulden)
En inderdaad voor mij gaat de kwaliteit er steeds meer vanaf. Geen tot klein orkest, goedkopere decors en kleding, eigen bewerkingen…... Zo zonde.
Ik merk dat producties als Sweeney Todd, Into the Woods etc me meer trekken dan Stage producties, die ik vroeger toch echt allemaal af liep en vaak zelfs meerdere malen (mamma mia 42x als meest bizarre score)

En dit bovenstaande is wat ik bedoel. Moet je eens kijken wat je nu betaald voor een avond circus of beatrix Theater. bijna het dubbele. En idd: ik geloof best dat zelfs de tourversie van The Lion King wat kost, maar het is geen 100 euro per ticket waard. Alles is overgekocht uit australie, en de techniek van deze versie is een makkie het Circus Theater En de huidge Lion King mag zich zeker niet meten met Elisabeth, Phantom of Miss Saigon en zelfs niet met Aida. En als ik eerlijk ben 60,00 euro vind ik een mooie prijs. En daarvan ben ik gelukkig naar Pippin en voor het zelfde geld naar Priscilla geweest, twee producties door voor mij toch wel een verademing waren na het abominabele The Bodyguard en de rest van de huidige stage entertainment producties .

[ Gewijzigd: 02 February 2017 08:07 PM by Robin1994 ]
  [ # 104 ] 02 February 2017 09:08 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Uiteindelijk is het niet de kwaliteit van een product die de prijs bepaalt, maar de vraag ernaar. Als mensen niet bereid zijn om deze bedragen voor The Lion King neer te leggen zullen de prijzen weer zakken. Het maakt Stage niet uit wie er op die stoelen zit, als er maar iemand op zit. Dat er mensen zijn die nu niet kunnen gaan omdat het te duur voor ze is doet er voor de producent niet toe. Dat is dan niet de doelgroep waar ze op mikken.

  [ # 105 ] 02 February 2017 09:13 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Vergeet ook niet dat de licentie voor The Lion King niet goedkoop zal zijn. Niet te vergelijken met welke andere productie dan ook. Daarnaast kun je prijzen van 20 jaar geleden in guldens niet zomaar omrekenen naar euro’s, zelfs niet met de omrekenkoers die destijds gehanteerd werd. Ten eerste is er zoiets als inflatie, maar ook zijn we als Nederland niet echt “gematst” bij de overschakeling naar de euro.

En wat iets waard is, is subjectief. Blijkbaar vinden genoeg mensen dat The Lion King deze prijzen waard is, anders werden die kaarten niet verkocht. Anderen zien van aankoop af, omdat ze het te duur vinden. Lang leve de markteconomie.

[ Gewijzigd: 02 February 2017 09:15 PM by Harry ]
‹ First  < 5 6 7 8 > 
7 of 8