6 of 8 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 > 
Heet leed dat ticketprijzen heet
  [ # 76 ] 10 September 2010 06:31 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

Mandy89 - 09 September 2010 03:01 PM
thyofe - 09 September 2010 02:40 PM

bij hebben ze het ook al een keer geprobeerd. ze ging alles nog even bijlangs en toen hoorde ik opeens verzekering toen vroeg ik wat het inhielt en wat het koste.. toen ik zei dat ik het niet hoefde probeerde ze nog op me in te praten weet je het wel zeker maar wat als je ziek word dan kun je niet heen…
vind dit niet een nette manier van met je klanten omgaan je kan gewoon vragen of er interrese voor is en niet zomaar er bij op gooien….

Haha, zeggen ze ook nog: Als je ziek wordt, kun je er niet heen.
Als je met flinke griep in bed ligt, geld die annuleringsverzekering volgens mij niet eens. Je moet wel half dood zijn of in het ziekenhuis liggen, wil je je geld terug kunnen krijgen.

Het is zo dat je zo ziek moet zijn dat in principe een dokter zou zeggen dat je niet kan gaan.. dus een griep niet idd.. tenzij een arts een verklaring af zou willen geven.. 😉

  [ # 77 ] 10 September 2010 06:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Die verzekering bestel ik ook nooit, je moet inderdaad op sterven na dood zijn.
Weet je zeker dat er niet stiekem een mannetje of vrouwtje zit leden te werven daar bij See?
En… check! Weer een verzekering verkocht vandaag!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 78 ] 10 September 2010 06:40 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

ze moeten ergens mijn salaris van betalen.. 😉

maar wettelijk mag je mensen geen verzekering verkopen zonder hun officiele toestemming..

  [ # 79 ] 10 September 2010 07:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

In dat geval zie ik een mooi Kassa-onderwerp hangen :tanden:

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 80 ] 10 September 2010 08:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Heidi - 10 September 2010 07:14 PM

In dat geval zie ik een mooi Kassa-onderwerp hangen :tanden:

Als we nou met z’n allen Kassa gaan mailen dan gaan ze het vast veranderen. Alleen klagen heeft geen zin, maar zodra er camera’s aan te pas komen dan is de wereld ineens anders.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 81 ] 18 September 2010 01:06 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  185
Geregistreerd  2008-06-05

Blijkbaar is dit nu ook standaard op de website van Seetickets.com. Zopas een kaartje voor Londen willen bestellen via See. Hierin werd ook standaard een annuleringsverzekering van £2 opgenomen in de prijs: “If you do not require this Cancellation Protection, please untick the box below.” Uiteindelijk maar via de officiële show website besteld waar de reserveringskosten nog eens enkele pond lager lagen. Dat scheelde meer dan £5 of een dikke 10%.

Dus er is blijkbaar een algemene trend binnen See om deze praktijk toe te passen. Tot voor kort dacht ik dat See een respectabele ticketshop was, maar voor mij toch liever geen See meer. Een mailtje naar de klantendienst zal ook nog wel volgen. Of het iets uithaalt weet ik niet, maar ze lopen alvast een verkoop mis.

   Handtekening   

24-25/02 Spring Awakening | 07/04 Yank! | 08/04 Priscilla Queen of the Dessert | 09/04 Southern Baptist Sissies | 13-15/04 Bare | 19-20/05 Bare

  [ # 82 ] 18 September 2010 01:29 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Durske - 10 September 2010 06:31 PM

Het is zo dat je zo ziek moet zijn dat in principe een dokter zou zeggen dat je niet kan gaan.. dus een griep niet idd.. tenzij een arts een verklaring af zou willen geven.. 😉

Zoals ik zelf altijd zeg: Je mag pas annuleren als er wel zoiets vreselijks aan de hand is dat je die 80 euro gestolen kan worden.

En zie maar eens een doktersverklaring te krijgen van je dokter…

  [ # 83 ] 24 September 2010 09:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Erwin van Lambaart was vandaag bij Pauw en Witteman en vertelde dat de politiek erover denkt om de BTW op tickets te verhogen van 6 naar 19%, ofwel een kostenstijging van 12% die doorberekend wordt aan de klant…duurste kaartjes worden dan zo’n 10 euro duurder.

  [ # 84 ] 24 September 2010 10:07 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

nou domme producent als je dat door berekend.. In deze tijden zitten theaters leeg, zo is bij Marry Poppins de zaal zo angstvallig leeg dat ik nooit geloof dat de show er totaal 2 jaar zal staan.

  [ # 85 ] 24 September 2010 10:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Dat brengt mij meteen op de petitie die ik vandaag ter ondertekening ontving… ik zal er als het mag meteen een topic voor openen.

[edit] topic aangemaakt


(mocht het niet akkoord zijn of in strijd met het MW-beleid, dan hoor ik dat graag)

[ Gewijzigd: 24 September 2010 10:22 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 86 ] 24 September 2010 10:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

jouke - 24 September 2010 10:07 PM

nou domme producent als je dat door berekend.. In deze tijden zitten theaters leeg, zo is bij Marry Poppins de zaal zo angstvallig leeg dat ik nooit geloof dat de show er totaal 2 jaar zal staan.

Hoe je het ook wend of keert, de business is de dupe: of legere zaal, of minder gauw uit de kosten komen -> soberder producties. En gezien de audities van Wicked al bezig zijn (is mij verteld) zal MP er geen 2 jr staan. Maar ook WWRY is geen succes gezien de recente kortingsacties. En tussen de regels door zei Erwin ook dat de huidige tijd lastig was.

  [ # 87 ] 25 September 2010 08:54 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Zo vreemd is deze maatregel niet. Ik weet dat in ieder geval in Engeland de theater tickets ook onder het hoge BTW tarief vallen. En toen in verband met de economische crisis het BTW tarief tijdelijk werd verlaagd werd ook dat voordeel door veel producenten doorberekend in de toegangsprijzen. Per 1 januari 2011 gaat het BTW tarief daar van 17.5% naar 20% en ook dat zal zijn weerslag wel hebben op de prijzen.

Dat een verhoging van 6% naar 19% veel effect zal hebben op het theaterbezoek lijkt me duidelijk maar als deze maatregel van overheidswege wordt opgelegd hebben de theaterproducenten weinig keus. Als er toch zoveel bezuinigd moet worden door een volgend kabinet of dat nou rechtsom of linksom is, vind ik het wel legitiem om dat ook te doen in deze sector.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 88 ] 01 February 2017 07:08 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

108 en 93 euro voor een eersterangs en tweederangs ticket bij de lion king, ech belachelijk en absurd :wow:

  [ # 89 ] 01 February 2017 08:24 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

AfterForever - 01 February 2017 07:08 PM

108 en 93 euro voor een eersterangs en tweederangs ticket bij de lion king, ech belachelijk en absurd :wow:

Ja echt schandalig is het. Volkomen niet meer te doen. En dan ook voor plaatsten waarbij je nog geen gezichtsuitdrukking meer kan zien.
Maar sowieso: Stage Entertainment is gewoon een geldbelust bedrijf geworden. Ik weet dat in november een vriend van mij, maanden van te voren tickets had besteld voor 3 november [premium rang - rij 5 in de zaal], die waren eerst nog 75,00 euro exclusief service kosten à‰N transactie kosten. Kijk ik maanden later op de website voor tickets in de zomer idd 90 tot 100 exclusief service kosten. En dan 60,00 euro vragen voor de derde rang! En ook the bodyguard is voor de volle mep niet meer te doen.

  [ # 90 ] 02 February 2017 10:03 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Dit is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. De vraag naar kaarten is hoog, dus de prijs kan omhoog. Deze prijzen zijn in Duitsland, Engeland en op Broadway heel normaal. SE is natuurlijk geen filantropische instelling en met de overname was al aangekondigd dat ze zakelijker zouden worden. Zolang de vraag hoog is, blijven de prijzen zo hoog. Je kunt denk ik wel verwachten dat er meer goedkope kaarten zullen worden aangeboden, zodra de vraag inzakt. Wie (letterlijk) voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en toch een topshow zien, zal dus geduld moeten hebben.

‹ First  < 4 5 6 7 8 > 
6 of 8