1 of 3 |  1 2 3 > 
Vreemde/aparte gewoonten
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Iedereen heeft ze wel, van die gewoonten die andere maar vreemd of apart vinden. Noem ze hier! Eentje van mij:

- Wanneer ik de was op ga hangen moeten de wasknijpers die ik gebruik voor een kledingstuk precies dezelfde kleur en formaat hebben. Ik ben hierdoor altijd 2x zo lang bezig met de was op hangen dan de rest van het gezin.

  [ # 1 ] 07 February 2010 08:21 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Leuk topic.

Bij mij moet altijd alles op alfabet staan. Boeken, dvd’s, cd’s… Als iets verkeerd staat kan ik niet slapen. Heb het ook altijd meteen door als iemand iets op een verkeerde plek terugzet. Tja, ik ben een beetje neurotisch. Ik eet m&m’s ook op kleur.

  [ # 2 ] 07 February 2010 08:40 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2010-02-03

ik kan me ontzettend irriteren aan accenten van mensen, ik moet er gewoon op letten :-O

   Handtekening   

A smile is the prettiest thing you can wear!

  [ # 3 ] 07 February 2010 08:46 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1073
Geregistreerd  2010-02-01

ik kan aan de ene kant dingen helemaal tot in de puntjes uitwerken en extreem perfectionistisch zijn, terwijl ik aan de andere kant dingen binnen 3 seconden kan afraffelen en er bijna geen aandacht aan besteed.

  [ # 4 ] 07 February 2010 08:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Als ik alleen ben tel ik altijd voetstappen, traptreden, hoeveel rondjes met de fietstrappers… Idiote tic maar ik kan er niks aan doen.

Alles op alfabet herken ik ook wel, maar ik lig er niet wakker van als het eens door elkaar ligt.

In mijn kledingkast leg ik vaak alles gesorteerd op kleur, maar ook hier lig ik niet wakker als het door elkaar ligt…

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 5 ] 07 February 2010 09:01 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Van dat tellen heb ik ook. Vooral bij trappen en als ergens strepen op staan. Ik tel ook altijd tijd af. Als de trein bijvoorbeeld over twee minuten komt ga ik dat in mijn hoofd aftellen.

  [ # 6 ] 07 February 2010 09:37 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Ik heb best veel van die (kleine) vreemde gewoontes. Ik kan niet slapen als m’n telefoon op mijn nachtkastje ligt of mij Ipod niet. Mijn Ipod moet altijd op mijn nachtkastje liggen en mijn mobieltje op mijn bureau.

In de auto heb ik de vreemde gewoonte om met mijn vinger te tikken als ik voorbij een boom kom (dat is dus heel vaak). Doe ik wel alleen als ik niet met iemand aan het praten ben of op een andere manier afgeleid wordt.

Meer kan ik zo gauw niet bedenken.

  [ # 7 ] 07 February 2010 11:47 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  416
Geregistreerd  2006-11-20

Haha, leuk topic!

Ik kan het vaak niet aanzien als stoelen niet netjes aan de tafel staan, dan moet ik ze gewoon goed zetten.

   Handtekening   

Eigenlijk heet ik gewoon Jacko..

  [ # 8 ] 08 February 2010 12:11 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Yakko - 07 February 2010 11:47 PM

Haha, leuk topic!

Ik kan het vaak niet aanzien als stoelen niet netjes aan de tafel staan, dan moet ik ze gewoon goed zetten.

Dan ben jij dus iemand die houdt van orde en regelmaat. Leuk topic.

  [ # 9 ] 08 February 2010 12:12 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

dubbele post

  [ # 10 ] 08 February 2010 02:01 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

martijn-j - 07 February 2010 08:21 PM

Ik eet m&m’s ook op kleur.

Haha dat doe ik ook, van geel naar bruin XD
Dus eerst alle gele enzo, heel maf :tong:
Verder weet ik ff niks…

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 11 ] 08 February 2010 08:10 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2009-03-27

Ik eet wel vaak eerst de donkere (zwarte, rode) winegums eerder op dan de lichte (gele, groene, witte).
Maar dat is ook omdat ik die lekkerder vind.
Heb ik verder nog afwijkingen? O vast, genoeg.
Zo hou ik er ook niet van als stoelen in een zaal schots en scheef door elkaar staat voor een podium. Ze moeten netjes op een rij staan.
Ik ben dus bijv ook altijd degene die bij een voorronde van het Kinderen Voor Kinderen Songfestival (waar ik als vijwilliger werk) in de buurthuizen de stoelen nog even rechtzet voordat de voorstellnig begint hahaha.

  [ # 12 ] 08 February 2010 10:12 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

ik hang mijn kleding op soort, dus vest bij vest overhemd bij overhemd je kent het denk ik wel:P

Als ik mijn dvd kast opruim, dan moet alles weer op dezelfde plaats komen te staan als dat het toen stond ook heel raar..

En wat ik ook doe is in het theater 3 keer checken of ik wel op een goede stoel zit, zodat je niet voor schut zit…

meer heb ik nog niet van mezelf gevonden:P

  [ # 13 ] 08 February 2010 02:28 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

20 keer per dag m’n mail bekijken, is dat ook een rare gewoonte, of ben ik dan gewoon mailverslaafd? 😉

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 14 ] 08 February 2010 04:52 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

berry - 08 February 2010 10:12 AM

En wat ik ook doe is in het theater 3 keer checken of ik wel op een goede stoel zit, zodat je niet voor schut zit…

Nou, dat vind ik geen aparte gewoonte maar een hele goede eigenschap van je. Ik doe datzelf ook, misschien geen drie keer maar wel goed. Ik erger me er juist altijd aan aan mensen op de verkeerde plek blijken te zitten. Maar dat is volgens mij een ander onderwerp ahaha

Maar dat van dat stappen tellen herken ik ook wel een beetje. En ben iemand die alles heel goed checkt. Als ik op vakantie bijvoorbeeld ga dan check wel tien keer of alles in de tas zit.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 15 ] 08 February 2010 05:27 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die geschift is :tong:

- ik frunnik tijdens autorijden aan m’n haar
- met muziek mee tikken (hengsten hoe m’n vader het noemt)
- koelkast deur open laten staan

en vast nog wel een paar, zal m’n vriend eens vragen

 1 2 3 > 
1 of 3