1 of 36 |  1 2 3 >  Last ›
Ervaringen met kinderaudities
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Hoewel deze topic begon als aankondiging van een auditie is het uitgelopen op een babbeltopic over de ervaringen met diverse kinderaudities. Vandaar een aangepaste titel.

JOOP VAN DEN ENDE THEATERPRODUCTIES IS OP ZOEK NAAR JONG TALENT!
Voor de musical MARY POPPINS en ZORRO zijn er dit najaar audities.
Kinderen die zich voor de audities mogen inschrijven zijn jongens en meisjes in de leeftijd tussen de 7 en 10 jaar met een maximale lengte van 1,35 cm. De kinderen zijn blank (Mary Poppins) of licht getint (ZORRO) en hebben zang, dans en acteertalent.

INSCHRIJVEN
Meld je aan door een e-mail met onderstaande gegevens te sturen naar:
.(JavaScript must be enabled to view this email address)
Naam / Geslacht / Geboortedatum / Geboorteplaats / Lengte 
Adresgegevens: Straat en huisnummer / Postcode / Woonplaats / Provincie
Telefoon / Mobiel (ouders)
E-mail adres (ouders)
Foto (JPG als bijlage)
Kijk ook op http://www.musicals.nl (Het Bedrijf / Casting)

[ Gewijzigd: 09 March 2011 03:28 PM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 13 July 2010 05:33 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  88
Geregistreerd  2010-05-30

Ik heb begrepen dat bij Mary Poppins er 4 ‘cast-ts’ komen.

Cast 1 is met de kinderen die nu spelen (of gespeeld hebben)
Cast 2 is de cast die hierna gaat spelen, augustus/september/oktober
Cast 3 is de cast die na cast 2 gaat spelen, november/december/januari

En bij cast 4 worden alle kinderen van cast 1, 2 en 3 door elkaar gehusselt. Er zullen kinderen stoppen (lengte, leeftijd) maar toch niet zo veel dat ze nieuwe kinderen zoeken?

   Handtekening   

De mazzel!

  [ # 2 ] 13 July 2010 06:00 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  393
Geregistreerd  2007-02-20

Er staat nu ook op musicals.nl dat ze voor Mary Poppins alleen nog jongens zoeken.
Meisjes hebben ze al genoeg. Misschien dat de ‘kleine’ jongetjes flink zijn gegroeid en ze dus nieuwe nodig hebben?

   Handtekening   

Groetjes Jorieke!

  [ # 3 ] 15 July 2010 06:15 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

Eh, kinderen voor Zorro? SE weet neem ik aan dat er geen kinderen in de show zitten? 😛 Kinderrollen erbij schrijven vind ik ook nogal vaag. Behalve dat je momenteel wordt dood gegooid met kinderen in musicals en er dus geen enkel met talent is dat nog speelbeurten over heeft (a), voegen ze volgens mij niks toe aan het verhaal. Toen ik de show in Londen zag heb ik tenminste nergens gedacht ‘goh, wat jammer dat ze hier geen kinderen voor gebruiken’. 😉

  [ # 4 ] 16 August 2010 06:42 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  15
Geregistreerd  2008-11-01

Kijk maar even op:http://www.musicals.nl/jetp/index_4424.htm dan zie je dat er wel kids gezocht worden voor Zorro.

  [ # 5 ] 16 August 2010 08:55 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1073
Geregistreerd  2010-02-01

Dit staat er dus op musicals.nl

In de Nederlandse musicalproductie van ZORRO, zullen straks ook de jonge Zorro, zijn broer Ramon en hun buurmeisje Luisa te zien zijn.
Het zijn kleine rollen waarbij de nadruk op spel ligt. Wij zoeken hiervoor jongens en meisjes, met een blank of licht getint (Spaans)uiterlijk tussen de 7 en 10 jaar oud met een maximale lengte van 1,35 cm.

Zorro zal in 2011 in de grote theaters in Nederland te zien zijn.
Er zullen 10 setjes kinderen gecast worden die de voorstellingen in de Regio Randstad, Zuid en Oost zullen spelen. De repetities starten in de Regio Amsterdam in februari 2011.

  [ # 6 ] 17 August 2010 05:37 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  338
Geregistreerd  2010-02-19

Vaag! Ze herschrijven ‘Zorro’ dus!:P

  [ # 7 ] 18 August 2010 10:39 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  234
Geregistreerd  2010-04-09

musicalfanaatje - 13 July 2010 05:33 PM

Ik heb begrepen dat bij Mary Poppins er 4 ‘cast-ts’ komen.

Cast 1 is met de kinderen die nu spelen (of gespeeld hebben)
Cast 2 is de cast die hierna gaat spelen, augustus/september/oktober
Cast 3 is de cast die na cast 2 gaat spelen, november/december/januari

En bij cast 4 worden alle kinderen van cast 1, 2 en 3 door elkaar gehusselt. Er zullen kinderen stoppen (lengte, leeftijd) maar toch niet zo veel dat ze nieuwe kinderen zoeken?

Volgens mij is nog helemaal niet zeker wat er bij cast 4 gaat gebeuren. Er zullen inderdaad wel een aantal kinderen opnieuw gaan spelen. Maar ik denk niet dat cast 3 meteen weer opgaat. Lijkt me veel te intensief om in één keer door te spelen. Bovendien hebben ze dan al een groot deel van hun speelbeurten voor 2011 verbruikt.l Ze beginnen immers in november en gaan dus door tot ongeveer februari. Misschien in cast 5 (als die er komt).
Zeker van cast 1 zijn er een flink aantal inmiddels te lang. Maar het zou kunnen dat er besloten wordt toch maar met oudere/grotere kinderen door te gaan, omdat daarbij de gemiddelde kwaliteit wel hoger is, voor zover ik begrepen heb uit reacties op dit forum.

Anyway: in september begint er weer een nieuwe school, en die zouden ze toch niet starten als ze zeker van zouden zijn dat cast 4 volledig uit ‘veteranen’ zou bestaan. We zullen zien.

Jorieke - 13 July 2010 06:00 PM

Er staat nu ook op musicals.nl dat ze voor Mary Poppins alleen nog jongens zoeken.
Meisjes hebben ze al genoeg. Misschien dat de ‘kleine’ jongetjes flink zijn gegroeid en ze dus nieuwe nodig hebben?

Uit vorige audities zijn al een aantal meisjes gekozen, die binnenkort met de MP-school beginnen. Jongens hebben ze inderdaad nog niet. Het lijkt een steeds groter probleem te worden om genoeg jongens voor producties te vinden.
In dit geval speelt natuurlijk mee dat ze wel heel jonge jongens zoeken die al over enorme kwaliteiten moeten beschikken. De meisjes zijn volgens mij gemiddeld een jaar of twee ouder.
Maar sowieso is het lastiger om jongens te vinden dan meisjes. Kijk bijvoorbeeld maar bij Joseph, waar er op het laatst kindercasts met alleen maar meisjes bij waren.

  [ # 8 ] 18 August 2010 09:08 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Daarom denk ik dat het erg moeilijk gaat worden om in de toekomst multi talentvolle jongens te vinden voor Billy Elliot de musical. Deze jongens mogen wel wat ouder zijn dan de michaels uit MP maar moeten ook wel over nog een stukje meer talent beschikken. Vooral op dans gebied.

  [ # 9 ] 18 August 2010 09:14 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1073
Geregistreerd  2010-02-01

Is het ook niet zo dat de jongens vooral niet willen? Kleine jongens willen toch vooral stoer zijn en dat is musical nou niet bepaald

  [ # 10 ] 19 August 2010 09:42 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  234
Geregistreerd  2010-04-09

Ja, dat heeft er vast ook mee te maken. Of het stoerheid is, of dat ze gewoon minder van dansen en zingen houden, weet ik niet. Feit is wel dat er altijd veel minder jongens dan meisjes op audities komen.

Nou vind ik dat Zorro best wel stoer klinkt, dus wie weet is het voor deze musical een minder groot probleem.
Ben benieuwd hoe het bij audities voor films en en castings voor reclames zit. Zouden er dan ook minder jongens dan meisjes zich opgeven?

  [ # 11 ] 31 August 2010 12:25 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  186
Geregistreerd  2008-12-12

onze dochter gaat zondag auditie doen voor de meisjes rol in zorro, ik ben benieuwd…

  [ # 12 ] 02 September 2010 06:57 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  287
Geregistreerd  2009-12-06

Mijn dochter wil ook graag (zegt ze, ik betwijfel of ze het echt durft..) maar is 1,39 m en de maximale lengte is 1.35 m.
Ze zit sinds vorig jaar op het talenten theater in Hoorn waar ze dans, zang en acteerlessen krijgt. Ze vond musical altijd al leuk maar nu zingt ze echt de hele dag.
Op het moment is mary favoriet. En niet alleen de liedjes maar ook de dialogen hoor ik vaak langskomen!

In ieder geval succes voor jouw dochter! En laat je ons weten hoe het ging?

  [ # 13 ] 02 September 2010 08:03 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

4 cm is een onzichtbaar verschil 😉

  [ # 14 ] 02 September 2010 10:10 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  234
Geregistreerd  2010-04-09

renaat - 31 August 2010 12:25 PM

onze dochter gaat zondag auditie doen voor de meisjes rol in zorro, ik ben benieuwd…

Nou Renaat, wie weet komen we elkaar zondag wel tegen, want mijn zoon en dochter doen ook mee.
Ik hoop voor zoonlief dat het klopt dat Zorro niet echt een zangrol is, want dat is niet zijn sterkste punt. Voor dochter is het meer voor de ervaring. Ze is pas zes, dus eigenlijk te jong. Maar ze wil heel graag, dus het kan geen kwaad om eens te kijken hoe zo een auditie er aan toe gaat. Ze hebben al heel hard geoefend!

boingw - 02 September 2010 06:57 PM

Mijn dochter wil ook graag (zegt ze, ik betwijfel of ze het echt durft..) maar is 1,39 m en de maximale lengte is 1.35 m.quote]

Vervelend altijd wel, die lengte-eisen. Vooral bij te lang, omdat dit niet meer terug te draaien is. Het klinkt ook zo stom dat je op je tiende ofzo al te groot voor de musical bent. Ook al is het vanuit productie-oogpunt nog zo begrijpelijk. En gelukkig zijn er soms wel kinderrollen waarbij je tot 1.50 lang mag zijn. Daarna houdt het volgens mij echt op. De volwassen acteurs zijn vaak ook niet zo heel lang.

Onze oudste dochter begint volgende week met de MP-school. Maar het zou me niks verbazen als ze uiteindelijk geen Jane kan worden, omdat er geen jongens zijn die kleiner zijn dan zij. Ze is nu 1.28 en daar komt slecht heel sporadisch een centimeter bij. Maar ja, haar tijd kan nog komen.
Overigens kan het natuurlijk ook nog heel goed dat ze gewoon geen Jane wordt, omdat ze niet goed genoeg blijkt te zijn. Maar ik ben sowieso al reuzetrots op haar!

  [ # 15 ] 03 September 2010 08:24 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  6
Geregistreerd  2010-09-03

Ik dacht dat alleen jongens uit de randstad op auditie mochten 5 september.

Mijn dochter zal in oktober auditie (randstad Rotterdam) doen voor de rol van Luisa.

Moet ze veel instuderen?

 1 2 3 >  Last ›
1 of 36