4 of 12 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Billy Elliot (LONDON)
  [ # 46 ] 08 October 2011 12:08 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik weet niet precies hoe het zit, maar kinderen in de UK die in het theater werken (of voor televisie of iets dergelijks) vallen niet onder dezelfde wet als kinderen die een ‘gewoon’ baantje hebben. Ze moeten dan een soort vergunning aanvragen (waar ook de school een grote rol in speelt. Prestaties op school mogen niet onder het werk lijden). En ze staan onder toezicht van een soort begeleider gedurende de tijd dat ze in de show spelen (kinderen die bijvoorbeeld in London spelen blijven niet bij hun ouders wonen, tenzij ze in de buurt wonen natuurlijk). Ik weet niet of er echt een max is aan het aantal speelbeurten. Meestal spelen kinderen twee of drie voorstellingen in de week.

  [ # 47 ] 16 October 2011 04:26 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  21
Geregistreerd  2011-10-02

Billy Elliot gezien in London vorige week! Adam Vesperman als Billy en daarnaast de complete 1e cast wat betreft de hoofdrollen. Heb een hele fijne en leuke avond gehad, maar toch heeft Billy Elliot de Musical toch erg weinig indruk op me achtergelaten.. Openingsnummer was prachtig, tranen in mijn ogen. Ik had dus goede hoop dat dit constant zou zijn, maar dat viel tegen. Solidarity en de Angry Dance overige hoogtepunten.

Ik stoorde me erg aan de rol van Tony. Enorme stemmingswisselen, onovertuigende overgangen. De einde van ‘expressing yourself’, ik zal geen spoiler verklappen, vond ik totaal afbreuk doen aan de rest van de show. Erg goedkoop. Voor 5 pond de cd gekocht bij de HMV, viel me ook tegen.

Misschien had ik te hoge verwachtingen na de vele goede reacties, maar ik ben compleet open voor emoties gaan zitten (rij K, 32), maar het grootste deel van de show deed me helemaal niets. Kan iemand me vertellen wat deze show zo alom geroemd maakt?

  [ # 48 ] 16 October 2011 08:22 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Stieg - 16 October 2011 04:26 PM

Ik stoorde me erg aan de rol van Tony. Enorme stemmingswisselen, onovertuigende overgangen.

Ik zou me pas storen als iemand een jaar lang dezelfde stemming zou hebben. Ik begrijp niet wat er mis is met stemmingswisselingen bij iemand wiens toekomst afhangt van een staking, wiens leven al is verscheurd door de kampen die door de staking is ontstaan, wiens jonge broertje misschien een toekomst heeft, maar wel in een niet-mannelijke discipline. Lijkt me een situatie om gek van te worden….

Stieg - 16 October 2011 04:26 PM

Misschien had ik te hoge verwachtingen na de vele goede reacties, maar ik ben compleet open voor emoties gaan zitten (rij K, 32), maar het grootste deel van de show deed me helemaal niets. Kan iemand me vertellen wat deze show zo alom geroemd maakt?

De mijnstaking in Engeland heeft destijds al enorme indruk gemaakt bij mij, dus door de situatie alleen al voel ik mee met zo’n beetje iedereen in het stuk, vooral ook omdat ze allemaal zo mensenlijk zijn. Maar dit is zo’n beetje de eerste reactie die ik lees van iemand die niet totaal geraakt is door de voorstelling. Kon je het wel volgen?

  [ # 49 ] 16 October 2011 08:46 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Oma komt weer terug!!! Vanaf november is Ann Emery weer te bewonderen.

  [ # 50 ] 17 October 2011 06:49 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Hoopte daar al op. Ze is toch de enige echte oma wat mij betreft.

  [ # 51 ] 09 November 2011 02:50 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Klein grappig dingetje vandaag in het hotel!

Moeder en zoon kwamen even informeren over kosten. Bleek een van de Londonse Billys te zijn, welke ook in de Les Mis film gaat spelen! 😊

  [ # 52 ] 10 November 2011 10:22 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2011-11-08

Twananas - 09 November 2011 02:50 AM

Klein grappig dingetje vandaag in het hotel!

Moeder en zoon kwamen even informeren over kosten. Bleek een van de Londonse Billys te zijn, welke ook in de Les Mis film gaat spelen! 😊

Haha dat is echt epic!

  [ # 53 ] 10 November 2011 10:59 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Paulina - 10 November 2011 10:22 AM
Twananas - 09 November 2011 02:50 AM

Klein grappig dingetje vandaag in het hotel!

Moeder en zoon kwamen even informeren over kosten. Bleek een van de Londonse Billys te zijn, welke ook in de Les Mis film gaat spelen! 😊

Haha dat is echt epic!

Wie van de 4/5 gaat dan in de Les Mis film spelen?

  [ # 54 ] 10 November 2011 11:13 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Sandra12 - 10 November 2011 10:59 AM
Paulina - 10 November 2011 10:22 AM
Twananas - 09 November 2011 02:50 AM

Klein grappig dingetje vandaag in het hotel!

Moeder en zoon kwamen even informeren over kosten. Bleek een van de Londonse Billys te zijn, welke ook in de Les Mis film gaat spelen! 😊

Haha dat is echt epic!

Wie van de 4/5 gaat dan in de Les Mis film spelen?

Geen idee dus, aan de foto’s te zien, speelt hij Billy niet meer. Maar dat zei zijn moeder ook. “He used to be Billy.” Hij had een heel funky kapsel en was sowieso echt Brits zo aan z’n moeder en hem te horen. Zijn moeder is trouwens nog kleiner dan hij is.
Volgende keer vraag ik z’n handtekening als ik ‘m weer zie! :-D

  [ # 55 ] 10 November 2011 11:34 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Sorry, oud nieuws

[ Gewijzigd: 10 November 2011 11:43 AM by DenP ]
  [ # 56 ] 09 December 2011 01:37 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Gisteren Kaine Ward gezien als Billy (de nieuwe). Hij deed het erg goed, zang soms iets minder.
Ik heb gewoon een zwak voor Ryan Collinson, maar Kaine was ook zeker erg goed. De ‘oude’ Oma is dus weer terug en wat is ze leuk. Ook een nieuwe vader, Tony en Ms. Wilkinson. Aan de nieuwe vader moest ik erg wennen, ik vond die vorige ook zo leuk, maar hij deed het erg goed en de nieuwe Tony ook. De nieuwe Ms. Wilkinson vond ik ontzettend leuk en zelfs nog leuker dan de vorige. Ik weet helaas niet hoe ze heten. Zal eens op de site gaan kijken. Al met al weer een geweldige show gezien op rij A :tong:

  [ # 57 ] 10 December 2011 02:05 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2010-10-15

Sandra12 - 09 December 2011 01:37 PM

Gisteren Kaine Ward gezien als Billy (de nieuwe). Hij deed het erg goed, zang soms iets minder.
Ik heb gewoon een zwak voor Ryan Collinson, maar Kaine was ook zeker erg goed. De ‘oude’ Oma is dus weer terug en wat is ze leuk. Ook een nieuwe vader, Tony en Ms. Wilkinson. Aan de nieuwe vader moest ik erg wennen, ik vond die vorige ook zo leuk, maar hij deed het erg goed en de nieuwe Tony ook. De nieuwe Ms. Wilkinson vond ik ontzettend leuk en zelfs nog leuker dan de vorige. Ik weet helaas niet hoe ze heten. Zal eens op de site gaan kijken. Al met al weer een geweldige show gezien op rij A :tong:

ben jaloers

   Handtekening   

Madonna als Norma Desmond. Ik hoop het zo

  [ # 58 ] 03 March 2012 09:15 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2010-07-27

Ha stieg,

ik ben het gedeeltelijk met je eens, ik heb 17 okt Adam Vesperman als Billy gezien, mijn eerste x billy in Londen. Het was echt een tegenvaller voor me.. ik was eigenlijk best teleurgesteld, en ik was met een vriendin en ik heb haar moeten overtuigen om mee te gaan en tja ik was dus zo teleurgesteld dat iik dacht.. kan niet waar zijn dat ik later dus die week dus nog een x ben gegaan. Toen had ik Ryan Collisson en een totaal andere show gezien! Zoveel meer indruk heeft het gemaakt ik zou zo weer gaan. Het licht er dus voor een groot deel ook aan welke Billy je hebt. Het is niet dat ik Adam slecht vond maar zijn beleving en hoe het op mij over kwam was totaal anders dan bij Ryan.

  [ # 59 ] 12 May 2012 09:03 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Vanavond viert Billy Elliot zijn zevende verjaardag in het Victoria Palace Theatre en ik ben blij dat ik er weer bij zal zijn! Les Mis en The Phantom zijn nauwelijks in te halen maar 7 jaar in hetzelfde theater is in deze tijd toch echt een prachtige prestatie!

Zag afgelopen woensdag de show ook al en in al die jaren veel verschillende casts gezien en details in de show zien veranderen, maar hij staat nog steeds als een huis en blijft boeien. En blijft voor mij dus een vast onderdeel van een bezoek aan Londen!

  [ # 60 ] 18 August 2012 01:13 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Helaas kon ik geen algemeen topic vinden alleen maar verslagen dus dan maar zo:
Ik was vanavond bij de show en naast zat een man die de show wel 200 keer had gezien (zijn excuus: show staat er al 7 jaar 😄 ), maar hij vertelde dat Adam morgen voor de laatste keer opgaat. Waarschijnlijk te laat voor liefhebbers om erbij te zijn, maar misschien dat iemand deze informatie op prijs stelt 😉

Btw oma van 83 doet het nog steeds fantastisch!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 12