6 of 12 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
Billy Elliot (LONDON)
  [ # 76 ] 11 October 2013 09:38 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Harrison Dowzell gaat Billy op 9 november a.s. verlaten. Hij maakte zijn debuut op 14 mei 2012 dus heeft bijna anderhalf jaar de rol van Billy gespeeld.

  [ # 77 ] 11 October 2013 11:39 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Jammer! Ik heb meerdere Billy’s gezien en vond harrison afgelopen juni by far de beste! Hij straalt zoveel passie en plezier uit, heerlijk om te zien.

  [ # 78 ] 18 October 2013 06:19 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

is er al bekend wie zijn opvolger word?

  [ # 79 ] 18 October 2013 07:15 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Op dit moment zijn er nog 3 andere Billys over, Redmand Rance, Ali Rasul en Elliott Hanna. Wanneer er weer een nieuwe Billy bijkomt is onbekend.

Overigens neemt Joe Massey op dezelfde dag afscheid als Harrison. Joe maakte zijn debuut als Michael op 26 april 2010, dus heeft ruim 3,5 jaar in Billy Elliot gespeeld. Dat zal een bijzondere avond worden, 9 november.

  [ # 80 ] 16 November 2013 11:20 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

musicalgoeroe - 18 October 2013 06:19 AM

is er al bekend wie zijn opvolger word?

Bradley Perret (http://billyelliotthemusical.com/cast/bradley-perret/) heeft het kwartet Billys aangevuld en had afgelopen woensdag zijn eerste voorstelling. Bradley is volgens de eerste berichten een ‘street Billy’ en een uitmuntend acteur.

Freddie Butterfield is als nieuwe Michael bij de cast gekomen.

(foto Alistair Muir, facebookpagina Billy Elliot)

[ Gewijzigd: 16 November 2013 11:31 AM by DenP ]
  [ # 81 ] 30 November 2013 11:43 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Vorige week vrijdag Billy weer mogen zien.
Deze show blijft toch echt indruk maken.
We hadden deze avond de volledige cast behalve Voor de danslerares.
Net als vorig jaar dezelfde Alternate. En wij zijn fan. Wat een mooie creatie zet ze neer.
Niets dan hulde voor deze pracht show.
Als Michael hadden we de nieuwste die er was. Erg grappig en goed.
Ali speelde Billy. Prachtige dans en acteerwerk z’n zang is beduidend minder,  veel noten omlaag en monotoon. Meer gesproken, geschreeuwd.
Al met al een indrukwekkende Billy.
Volgend jaar ga ik zeker weer.
Een verhaal die in mijn ogen daar goed werkt. Er heeft plaatsgevonden kwa mijnwerkersstakingen.
Ijzersterke kinderen. Ik ben bang dat dit in Nederland voor die paar keer dat ze op mogen bijna onmogelijk is. Ik ben zeer benieuwd.

  [ # 82 ] 26 December 2013 11:14 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Afgelopen zaterdag Billy weer gezien als traditionele afsluiter van elk bezoek aan Londen. Nadat ik Ali Rasul in mei zag debuteren was dit de tweede keer dat ik hem als Billy zag en hij is duidelijk gegroeid in zijn rol. Acteerwerk was fantastisch, op de een of andere manier leek hij erg gefocust en en speelde vol passie. Tijdens The Letter biggelden er een paar tranen over zijn wangen er was hij duidelijk een tijdje erg geëmotioneerd, iets dat ik al lang niet meer heb gezien tijdens dit nummer (de laatste was geloof ik Tom Holland). Zijn dans was ook bijzonder goed, met name in Electricity.

Wat ik verder mooi vond was dat tijdens Deep into the Ground, de ballad van vader Elliot na het uitbundige Merry Christmas Maggie Thatcher, de accordeon na lange tijd weer terug van weggeweest is. Al heeft degene die de accordeon bespeelt (Simon Ray Harvey/Mr Braithwaite) nog wel wat oefening nodig. Ook dat is sinds kort weer ingevoerd. De eerste keer dat ik het weer zag in augustus probeerde hij het wel maar lukte het nog niet, dit keer kwamen er al wel wat noten uit.

Een minpuntje was een wel hele rare finale. Op de een of andere manier zijn er een paar noten uitgehaald, om een paar seconden tijd te winnen. Gevolg was wel dat er een aantal pauzes in de finale leken te zijn en het niet als één geheel klonk. Merkwaardig en weinig zinvol.

Maar al met al weer een prachtige uitvoering van Billy Elliot gezien. Volgend jaar belooft ook weer een bijzonder jaar te worden, met in ieder geval de negende verjaardag en de première van de Noorse uitvoering op 18 september.

[ Gewijzigd: 26 December 2013 10:17 PM by DenP ]
  [ # 83 ] 03 January 2014 09:24 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Gisteren voor de 4e keer geweest. Het was druk! Op de valreep kaarten voor Grand Circle met heel weinig beenruimte maar een goed zicht.
Leuk om het eens van boven te zien.

Billy blijft een geweldige show. Maar ze hebben meer dan alleen de finale aangepast geloof ik. Heel de show klonk naar mijn idee anders. Maar het blijft mooi.

Ik denk dat we Redmand Rance als Billy hadden, vergeten op t castboard te kijken. Erg mooie Billy.

  [ # 84 ] 16 February 2014 07:15 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  393
Geregistreerd  2004-12-13

Ik ga over een paar weken naar London en ben van plan om een poging te doen voor Billy dayseats. Kan iemand mij vertellen hoe laat ik ongeveer bij het theater moet zijn als ik een kans wil maken?

  [ # 85 ] 16 February 2014 07:36 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Zie de link die ik bij Matilda heb geplaatst…

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 86 ] 16 February 2014 07:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Theatremonkey heeft een hele pagina over dayseats met info over de kosten en wanneer je het beste bij de kassa kunt gaan staan. Ik zou wel even controleren of er sroake is van weekend, vrije dagen of vakantie, want dan zal het vast drukker zijn dan op andere dagen… 😉

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 87 ] 28 February 2014 11:37 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ruthie Henshall wordt de nieuwe Mrs Wilkinson en is te zien vanaf 12 mei 2014.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 88 ] 28 February 2014 11:41 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Leuk! Dan valt haar debuut samen met de 9e verjaardag van Billy en dan ben ik daar bij!

  [ # 89 ] 28 February 2014 11:03 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

From 12th May 2014, the full cast includes: Ruthie Henshall (Mrs Wilkinson), Deka Walmsley (Dad), Chris Grahamson (Tony), Ann Emery (Grandma), Howard Crossley (George) and Barnaby Meredith (Older Billy). They are joined by: Claudia Bradley and David Muscat in their new roles as Dead Mum and Mr. Braithwaite respectively. Ensemble members include: Craig Armstrong, David Bardsley, Paul Basleigh, Spencer Cartwright, Lucinda Collins, Gillian Elisa, Lee Hoy, Ruri James, Chris Jenkins, Charlie Martin, Alan Mehdizadeh, Steve Paget, Ben Redfern, Charlotte Riby, Mark John Richardson, Mike Scott, Phil Snowden, Wendy Somerville, Spencer Stafford and David Stoller.

The role of Billy is alternated by: Elliott Hanna (10 years old from Liverpool), Bradley Perret (11 years old from Juan les Pins, France), Redmand Rance (13 years old from Fareham, Hampshire) and Mitchell Tobin (13 years old from Florida, USA).

Zach Atkinson (12 years old from Manchester), Zak Baker (13 years old from St Albans) and Freddie Butterfield (11 years old from West Yorkshire) play the role of Billy’s best friend Michael.

Dayna Dixon (11 years old from Newcastle upon Tyne), Demi Lee (10 years old from Middlesbrough) and Millie Thornton (11 years old from Sunderland) play Debbie.

Bron: West End Frame

Phil Snowden, één van de originele castleden en Barnaby Meredith, die vorig jaar nog afscheid nam, keren ook weer terug op het oude nest!! En Ann Emery blijft gewoon aan als oma!

[ Gewijzigd: 28 February 2014 11:06 PM by DenP ]
  [ # 90 ] 01 March 2014 11:57 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ruthie Henshall is voor mij zeker een reden om de voorstelling nog eens te bezoeken.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
6 of 12