7 of 12 | ‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
Billy Elliot (LONDON)
  [ # 91 ] 12 May 2014 11:12 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Vandaag werd de negende verjaardag van Billy Elliot gevierd, in aanwezigheid van regisseur Stephen Daldry, die ook een klein praatje vooraf hield. De negende verjaardag stond in het teken van het debuut van een aantal nieuwe castleden.

Ruthie Henshall speelt vanaf nu Mrs. Wilkinson en bracht tijdens haar debuut al een beetje nieuw leven in de rol. Waar de meeste Mrs Wilkinsons aan het begin van de voorstelling al zure, oude tantes zijn begon Ruthie als Mrs Wilkinson vol energie, enthousiasme en goede moed aan de balletles. Om later toch ook in te zien dat er in het mijnwerkersdorp geen eer valt te behalen. Mooi spel en zeker in de eerste akte erg aanwezig als ze op het toneel staat.

Phil Snowden, die tot de originele cast behoort, is terug van een aantal jaren weggeweest. Nu in een gewone ensemble rol, maar in het verleden heeft hij heel veel verschillende rollen gespeeld, dus dat zie ik hem dit keer ook wel weer doen. En Barnaby Meredith (older Billy) is na een jaar ook weer terug. Met continu een grote glimlach op zijn gezicht tijdens “Dream Ballet”.

Het had ook Matteo Zecca’s onvergetelijke (want eerste West End show) debuut als Billy moeten worden. Onvergetelijk werd het maar niet zoals iedereen het zich had voorgesteld. Na een goede eerste akte bleef de stoel aan het eind van “Deep into the Ground” namelijk leeg en nam hij de zangpartij niet over van vader Elliot. Na een show-stop van tien minuten bleek dat hij ziek was geworden, wel weer verder had willen spelen, maar daar had de directie een streep door gezet. Stand-in Billy Mitchell Tobin zette de show vervolgens professioneel voort. Op het eind mocht Matteo gelukkig wel zijn applaus ophalen, zijn echte debuut zal snel genoeg komen.

Dat gebeurt er soms met kinderen die jarig zijn: te veel taart, te veel snoep en te veel cola….. maar een feestje werd het uiteindelijk toch wel.

[ Gewijzigd: 12 May 2014 11:17 PM by DenP ]
  [ # 92 ] 18 May 2014 11:38 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  28
Geregistreerd  2014-05-18

Ik heb Billy Elliot inmiddels 4x gezien in Londen, en het blijft een feestje. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de laatste twee jongentjes die ik gezien heb (Mitchell Tobin en Bradley Perrett) wat minder waren dan de jongentjes die ik 5/6 jaar geleden zag (Fox Jackson-Keen en Ollie Gardner). Natuurlijk blijft het niveau waanzinnig hoog, en misschien is het gewoon toeval maar wordt dit ook zo gevoeld door andere regelmatige bezoekers? 

Overigens vind ik David Bardsley, die volgens mij nooit meer dan een alternate is voor Dad, absoluut de beste invulling geven aan die rol. Wat een vent.

  [ # 93 ] 24 May 2014 08:56 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Gisteren is bekend geworden dat Cameron Mackintosh het Victoria Palace heeft gekocht van Sir Stephen Waley-Cohen en volgende maand eigenaar wordt van het theater. Het theater gaat vanaf najaar 2016 voor ongeveer een jaar dicht.

Mackintosh over het Victoria Palace :

I am delighted to have the opportunity to take over stewardship of the Victoria Palace Theatre from Sir Stephen Waley-Cohen. I consider its auditorium one of Matcham’s finest, with a remarkable fusion of intimacy and scale, a gloriously rich décor and perfect sight lines from every seat. ... What really made the Victoria Palace irresistible to me is that Stephen has imaginatively seized the opportunity arising from the major building development taking place all around the theatre to obtain planning consent to extend the stage and front of house areas

De producenten van de huidige productie ‘Billy Elliot’ melden in een persbericht dat de musical zeker nog 2½ jaar te zien zal zijn. Of en waar dat na de voorlopige sluiting van het huidige theater is, is nog de vraag.

Mackintosh heeft tevens het Ambassadors Theatre gekocht, het theater waar nu nog ‘Stomp’ staat wisselt in 2015 van eigenaar en zal worden omgedoopt tot The Sondheim Theatre. Na de verbouwing zal het nieuwe theater voornamelijk worden gebruikt voor transfers van theaterproducties uit de gesubsidieerde sector. 

My plan is to completely rebuild the auditorium in order to fulfil a long standing dream for the West End to have a transfer house primarily for seasons of exciting productions from theatres in the subsidised sector seeking a non-proscenium environment that mirrors their own stages

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 94 ] 06 June 2014 08:29 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Agelopen woensdag deze show gezien. Een echte aanrader! Fijn om jong talent aan het werk te zien. Ik kijk er al naar uit om deze ook in Nederland opnieuw te zien en hopelijk even goed!

  [ # 95 ] 13 June 2014 05:06 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

‘Billy Elliot’ is op zondag 28 september live vanaf West End te zien in diverse bioscopen wereldwijd. Trailer voor deze speciale vertoning.

Elton John

Billy Elliot has always had a very special place in my heart and being involved in the musical has been one of the most rewarding experiences of my life. Broadcasting the show live to cinemas is a new venture for all of us and will make for a very special event.

En script- en tekstschrijver Lee Hall over dit project

It will be great to see Billy Elliot achieve another milestone at what is set to be an amazing event. At our home in the West End we usually perform to an audience of 1,500. It is wonderful to think that this special performance will be seen by people in their local cinemas across many countries. This next chapter will be particularly poignant for us as Billy will briefly be returning to his beginnings on the cinema screen.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 96 ] 13 June 2014 05:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Ook in Nederland? Zo ja, weet je dan toevallig ook waar?

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 97 ] 13 June 2014 05:37 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Volgens mij is dat nog niet bekend. Er is nu alleen nog maar te boeken voor Engeland en Ierland. De website voor de speciale bioscoopvertoning is http://www.billyelliotlive.co.uk

*edit* Volgens de website worden binnenkort meer details bekend gemaakt over de internationale vertoningen.

Het is ook mogelijk om kaarten te boeken voor deze voorstelling en in het theater erbij aanwezig te zijn via http://www.victoriapalacetheatre.co.uk. De voorstelling is om 14.00u

[ Gewijzigd: 13 June 2014 05:44 PM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 98 ] 13 June 2014 07:22 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Thanks, ik ga die site zeker in de gaten houden. Datum staat voorlopig genoteerd in mijn agenda   :lol:

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 99 ] 14 June 2014 08:46 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

dan ga ik heeeeeeeel hard hopen dat de pathe bv het gaat vertonen maar gaat het in de gaten houden

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 100 ] 25 July 2014 01:11 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Liam Mower, één van de eerste drie Billy’s zal tijdens de speciale filmvertoning te zien zijn als de oudere Billy. Intussen zijn er wat landen toegevoegd waar de film naast Engeland en Ierland ook te zien zal zijn waaronder Duitsland, Denemarken en Zweden.

The highly anticipated live screening of Billy Elliot the Musical will be taking place on 28th September, and we are delighted to announce that one of the original Billys, Liam Mower, will be returning to the Victoria Palace Theatre for this very special event to play the role of Older Billy. Liam, along with James Lomas and George Maguire, originated the role of Billy Elliot back in 2005. Having taken on numerous roles since his time in Billy, Liam was seen most recently playing the Prince in Matthew Bourne’s Swan Lake, the very ballet that forms the final scene in the film Billy Elliot.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 101 ] 25 July 2014 03:31 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Gaaf, ik zat al op die ontwikkeling te wachten, al is het vroeger dan verwach (en kennelijk eenmalig).

  [ # 102 ] 11 August 2014 11:55 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

Afgelopen zaterdagavond deze fantastische voorstelling gezien!
Ik had Bradley als Billy, wat is hij GOED!

Bedankt voor het adviseren van rij B stoel 16-17.
Alles op rij 1 super goed te zien. De mimiek en emoties waren zo goed van de gehele cast (met name ook vader en broer Billy).

De voorstelling had zo onwijs veel power, humor (Michael, het vriendje van Billy, was ook hilarisch en goed), goede muziek en dans.
Ik ben fan, een van de mooiste/beste shows die ik ook heb gezien.

Ook super hoe ze het accent van de plaats waar het zich afspeelt doen.

Het hele pakketje samen maakte de show echt fantastisch!

  [ # 103 ] 27 September 2014 10:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Elliott Hanna, na de Musical Sing-a-Long toch ook een klein beetje ‘onze’ Billy speelt morgen bij Billy Elliot Live de hoofdrol. Hij zal dus ook terug te zien zijn op de te verschijnen DVD van de voorstelling.

  [ # 104 ] 28 September 2014 10:57 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

waaaat komt er een dvd van de musical billy elliot gaaaaaaf

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 105 ] 28 September 2014 02:44 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  254
Geregistreerd  2010-04-04

Ik was vandaag afgereisd naar Kleve in Duitsland om het in de bios te zien, maar door verbindingsproblemen ging het niet door en kreeg iedereen z’n geld terug :(
Ben er echt heel erg zuur over. Ook frustrerend dat er zo weinig over gecommuniceerd werd.

‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
7 of 12