4 of 6 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 > 
Het nieuwe voorstel topic
  [ # 46 ] 29 March 2012 05:48 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  6
Geregistreerd  2012-03-26

Hallo allemaal!

Ik ben Anita, 18 jaar. Ik volg dit forum al een tijdje en hoewel ik niet heel veel musicals ken, besloot ik me toch maar aan te melden, om dezelfde reden als Taaipoppetje hierboven gaf: af en toe wilde ik toch ook een comment plaatsen. (En met die Love Never Dies-prijsvraag werd het voor mij extra aantrekkelijk om eens een account aan te maken, haha)

Als eerder gezegd: ik ken nog niet veel musicals, maar begin wel steeds meer interesse te krijgen voor de muziek… maar met musicalverslaafden in je vriendengroep is dat misschien ook niet zo gek. Als ik een lijst moet maken van musicals die ik echt gezien heb, is die lijst niet zo indrukwekkend lang. Toen ik een jaar of elf was ben ik naar The Lion King geweest, hier in Nederland, en afgelopen februari naar Londen om The Phantom of the Opera en Les Misérables te zien. Geweldige ervaring en ik kan niet wachten om nog eens zo’n trip te maken. 😊

Nouja, tot op het forum dan maar? 😊

  [ # 47 ] 20 April 2012 09:34 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  296
Geregistreerd  2012-04-20

Hoi allemaal!

Ik lees ook al even mee en heb nu besloten om ook maar een account aan te maken. Ik ben Audrey, 22 en woon in de buurt van Roermond. Ik ga sinds een paar jaar regelmatig naar musicals, en vind ‘t wel zonde dat ik dingen als The Lion King en Les Mis heb gemist, maar wat doe je eraan… Vooral zorgen dat ik nu overal heen ga wat me leuk lijkt 😉 Ik ben al naar Joseph geweest (3x, verslaafd aan de muziek)), Urinetown (geweldig!), WWRY, Petticoat en Miss Saigon. In mei ga ik 2 keer in één week naar Next to Normal (kwam zo uit met theaters in de buurt en de Joop50-actie bovenop de kaartjes die ik al maanden had) en in juli staat Wicked op ‘t programma! Ik hoor ‘t wel als iemand nog vragen heeft 😉

  [ # 48 ] 21 May 2012 12:50 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  57
Geregistreerd  2012-05-21

Hi everybody!

Zoals ik in een ander topic al schreef, lees ik hier al geruime tijd mee en nu werd de neiging om ook reacties te kunnen geven te groot, vandaar dat ik me eindelijk heb aangemeld. Ik heb vorige maand overigens wel al gebruik gemaakt van de mogelijkheid om als niet-lid op de Musicalworld Awards te stemmen 😉

Ik ben Tamara, zoals je uit m’n nickname al kon concluderen (sorry, ik had even geen inspiratie om een leukere nick te verzinnen). Al van jongs af aan werd ik door m’n ouders meegenomen naar het theater om o.a. musicals te bezoeken. Zo heb ik door de jaren heen een stuk of 30 verschillende producties gezien, en de laatste tijd loopt dat aantal in rap tempo op. Dat is grotendeels de schuld van dit forum :tong: Zonder Musicalworld had ik bijvoorbeeld nooit van het bestaan van Lelies geweten, en dat zou erg zonde zijn geweest. Ik hou vooral van stukken met diepgang, hoewel ik een ‘feelgood’ musical soms ook wel weet te waarderen als bijv. de cast of regie erg sterk is.

Ik zal waarschijnlijk niet de actiefste schrijver worden op dit forum, maar hoop toch een beetje mee te kunnen kletsen.

  [ # 49 ] 21 May 2012 01:04 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  49
Geregistreerd  2009-12-02

Oei, ik heb dit topic even over het hoofd gezien, dus laat ik me nu ook maar eens voorstellen!

Ik had me al lang geleden aangemeld als lid van dit forum, maar deed er nooit wat mee, omdat ik de ervaring had dat als je eenmaal op een forum zit, dat het nogal verslavend werkt!
Ik ben Anke, 18 jaar uit de provincie Groningen.
Ik zit in de zesde klas van het Willem Lodewijk Gymnasium in Groningen. Op het moment ben ik druk bezig met de examens! Toch had ik af en toe wat afleiding nodig, en kwam ik weer even een kijkje nemen op het forum en toen besloot ik ook maar te reageren! Nu blijkt wel weer dat het verslavend werkt.

Ik ben al een poos musicalfan. Het begon bij een familieuitje naar Tarzan en dit vond ik zo leuk dat ik zelf ook kaartjes ging kopen voor musicals. Ik heb de volgende al gezien: Tarzan, Joseph, Ciske de Rat, Love me Tender-All shook up, The Full Monty, Chicago (Londen), Into the Woods, Mary Poppins, Urinetown, Petticoat, Spamalot, We will rock you, Zorro, The Wild Party, Miss saigon, Saturday Night fever, Kruimeltje, Wicked, The Little Mermaid en tot slot Next to normal! Ik hoop Miss Saigon binnenkort nog een keer te bezoeken en Soldaat van Oranje is in de vakantie aan de beurt!

Ik hoop hier een leuke tijd op het forum te hebben! 😊

  [ # 50 ] 21 May 2012 05:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Welkom op het forum dames!
😄

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 51 ] 06 July 2012 07:09 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  175
Geregistreerd  2012-07-06

Hee!

Ik ken deze site al een tijdje via Google als ik iets over musicals zocht,
daarom dacht ik: laat ik me ook maar registreren!
Ik ben Salina, 18 jaar en woon in Vorden (Gelderland).
Ik doe de opleiding Media, Informatie en Communicatie (HBO) in Enschede.

Ik ben echt gek op musicals! Dit begon toen ik fan was van K3, zo’n 12 jaar geleden.
Musicals zoals Doornroosje keek ik toen op dvd.
Verder heb ik best wat musicals gezien. Hello Dolly, Jesus Christ Superstar,
The Wiz (3x) en High School Musical.
Toen ik in de tweede zat van de middelbare school ging ik met school naar London.
Daar heb ik We Will Rock You gezien.

En volgende week is het na bijna 3 jaar weer eens tijd voor een musical: Wicked!
Ook de eerste musical die ik ga zien in het Circustheater.

Nouja, als jullie meer willen weten.. Just tell me!

   Handtekening   

Geen grenzen meer.

  [ # 52 ] 06 July 2012 10:46 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Hallo allemaal!

Ik ben al gedurende een ruime tijd actief op dit forum, soms wat meer, soms wat minder.
Echter heb ik mijzelf (geloof ik) nooit voorgesteld, dus daarom nu wel!

Mijn naam is Nando. Ik ben 21 jaar en woon al m’n hele leven in Rotterdam. Op het moment woon ik nog bij mijn ouders en ben vrijgezel.
Momenteel ben ik fulltime student aan de HBO-opleiding Vrijetijdsmanagement en ga volgend jaar naar het 3e jaar. De keuze voor deze opleiding heeft uiteraard te maken met mijn liefde voor het theater, want zo kan ik het wel omschrijven.

De passie en liefde voor het theater en musicals begon met de voorstelling Tarzan. Toen ik kleiner was, heb ik wel een aantal musicals gezien, onder andere Pietje Bell en Crazy For You. Maar het bezoek aan Tarzan heeft mijn leven veranderd. Dit klinkt wellicht wat overdreven, maar ik zal het uitleggen. Tot aan dat bezoek stond mijn leven altijd in het teken van geld verdienen en had ik gedacht een economische opleiding (bedrijfskunde etc.) te gaan doen. Maar nadat ik Tarzan had gezien, sloeg ik totaal om. Niet alleen veranderde mijn hobby’s, ook heeft het mij als persoon veranderd. Geld verdienen speelde voor mij geen grote rol meer. Dit heeft dan ook geleid tot het vinden van een functie in het theater. Ik ben begonnen als Medewerker Publieksservice in Theater Zuidplein als vrijwilliger. Dit is hét voorbeeld van mijn omslag, want voorheen had ik nooit gaan werken zonder salaris. Daarna kreeg ik een geweldige kans om te gaan werken als medewerker publieksservice in het Oude Luxor Theater in Rotterdam, één van de intiemste theaters van Nederland. Daar ben ik inmiddels alweer 1 seizoen actief en doe dit elke avond met veel plezier. Voor het theater maak ik dan ook veel reclame op Facebook en collega’s ‘ergeren’ zich soms eraan dat ik zoveel voor het theater doe. Gelukkig waarderen de meesten wel en noemen ze het ‘een hart voor de zaak hebben’.

Na Tarzan heb ik echt veel musicals gezien. Het zijn er teveel om hier op te noemen, maar het gaat bijvoorbeeld om Ciske de Rat, Hairspray, The Little Mermaid, Miss Saigon, Wicked, Soldaat van Oranje, Kruimeltje, Love Me Tender, Next To Normal en eigenlijk wel 90% van de (grote) musicals die sinds Tarzan hebben gespeeld.

Het is elke keer weer zo’n magische moment als het orkest begint te spelen en het doek omhoog gaat, kippenvel!

Vanuit mijn werk en opleiding hoop ik, naast een trouwe bezoeker, ook een actieve rol te kunnen gaan vervullen in de theaterwereld! En een vriendin te vinden, die ook gek is op musicals!

Voor meer vragen mag je me altijd PB’en hoor 😊 (eventueel Facebook, Twitter kan ook!)

ps: de foto is genomen tijdens de tourpremiere van The Sound Of Music in Rotterdam in 2010 (toen ik nog een jong koppie had 😊

[ Gewijzigd: 06 July 2012 10:49 PM by MusicalN ]
  [ # 53 ] 12 July 2012 09:18 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  920
Geregistreerd  2011-07-02

Volgens mij heb ik me (schandalig genoeg) nog niet voorgesteld hier. Laat ik dat dan maar eens doen.
Ik heet Tessa en ben vanaf morgen alweer 36 jaar. Ik woon in Eindhoven samen met mijn dwergpapegaai Ruby (lawaaipapegaai noem ik haar ook wel eens 😊 ).
Naast musicalliefhebster, heb ik nog meerdere hobby’s. Jullie hebben me vast al regelmatig in het filmtopic voorbij zien komen, wat kan kloppen, want ik ben ook nog eens een enorme filmgek. Wil ook bijna alles zien, dus ik vermaak me wel. Mijn naam hier is ook filmgerelateerd: dat is het hoofdpersonage van mijn favoriete film Trainspotting. Verder ben ik langzamerhand een enorme sportfanaat geworden het afgelopen jaar, want ik sport zo’n 5x per week (en word chagrijnig als ik wat lessen moet missen) en weinig wat lessen betreft is me te gek. En sinds 2 weken ben ik ook nog eens begonnen met hardlopen.
Musicals probeer ik zoveel mogelijk te zien (het leukste vind ik om naast NL dat ook in Londen te doen. Ben echt dol op die stad). Ik ben wel aan de late kant begonnen met musicals zien, want mijn eerste musical was Tarzan. Maar de schade ben ik ruimschoots aan het inhalen.
Als jullie nog iets willen weten, vraag maar raak.

   Handtekening   

Choose life

  [ # 54 ] 04 October 2012 02:02 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Bij deze zal ik me ook eens voorstellen, want ik ben steeds actiever hier aan het worden 😊

Mijn naam is Lore, ik ben 21 jaar en kom uit Geel (België). Ik zit in mijn laatste jaar toegepaste economische wetenschappen op de universiteit van Leuven. Ik heb twee heel dure hobby’s waarvoor ik alles zelf moet betalen: musicals en paardrijden. Dit financier ik door als student te werken in de Delhaize bij Groenten en Fruit. Nu al zo’n 6 jaar 😊
Telkens ik een citytrip maak wil ik steeds ter plaatse een musical gaan zien, maakt me niet uit in welke taal. Zo zag ik Les Miserables in Londen en een paar weken geleden Tanz der Vampire in Berlijn.
Ik vind de meeste Vlaamse producties echt maar zwak, en daarom reis ik nu veel naar Nederland.
Ik ging enkel naar producties van Stage Ent. maar ontdekte toen SvO. Wat een aangrijpende en prachtige musical was dat!
Ik heb een boontje voor Tommie Christiaan en Sandor Sturbl :D En Pia Douwes is DE absolute musicalqueen. En dan te denken dat ik haar ‘ontdekt’ heb door mijn tienerverslaving aan Pocahontas. :D
Ik kijk heel graag naar de ‘Op zoek naar ...’ programma’s. Maar deze zijn er nu spijtig genoeg niet meer geloof ik.
Ik ben al ongelooflijk lang aan het sparen voor een eigen paard, maar die aangelegde spaarcentjes verdwijnen steeds vaker omdat ik weer naar de musical wil :D
Goh, dat was het zowat denk ik 😊

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 55 ] 09 October 2012 10:34 AM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  41
Geregistreerd  2008-05-25

Hoi allemaal.

zit hier al een aantal jaar op het forum,maar ben hele tijd afwezig geweest en alleen af en toe wel gekeken enz op het forum. heb ook al een hele tijd geen musical meer bezocht. De laatste keer is geweest ergens in februari naar miss saigon, toen was ik zo’n 16 weken zwanger, ook heb ik een tijdje 2,5 maand in belgie gewoont vorig jaar… Ben sarina nu bijna 22 jaar, en ben op 5 augustus op de dag dat ik ook uitgerekend was bevallen van een meisje genaamd savira. Dit is dus ook een reden dat ik lange tijd geen musical heb bezocht of heb kunnen bezoeken, en ook even niet kan doen, maar hoop toch wel binnen kort weer keer ergens heen te gaan. Verder doe ik ook een thusstudie pedagogisch medewerker kinderopvang, dit is makkelijk te combineren met de opvoeding van mijn meid. Die nu ondertussen al weer 9 weken en 2 dagen is.  Heb t al ergens geplaatst maar willen jullie aub stemmen op mijn meid…dank jullie wel xxx http://www.bofkontjevanhetjaar.nl/mijnbofkontje.aspx?bofkontjeID=4494#.UHPi9cVM8aQ.facebook

  [ # 56 ] 18 October 2012 08:34 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  26
Geregistreerd  2012-10-10

Hallo allemaal,
Ik ben pas op dit forum actief en dacht… laat ik me ook even voorstellen…
Ik ben Inge, 28 jaar, getrouwd en woon in Zeist.
Werk met kinderen met een handicap en daarnaast heb ik vele hobby’s waaronder het bezoeken van musicals.
Haal veel informatie uit dit forum, vind het echt helemaal top!
Groetjes inge

  [ # 57 ] 18 October 2012 09:05 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2012-10-17

Hallo allemaal,

Heb me nog maar net aangemeld op het forum en het lijkt me erg leuk om met jullie mee te kletsen.
Ik ben Bloem, 26 jaar en woon in Bussum (Noord-Holland) en werk 4 ochtenden in de kinderopvang. Als juf van 16 eigenwijze, ondeugende maar vooral ontzettend lieve peuters. De middag en avond + de donderdag vul ik met een oppasbaantje bij enkele vaste gezinnen waar ik uurtjes bijspring als de ouders werken en/of op pad gaan. Hobby’s heb ik aardig wat, oa: creatief bezig zijn, kletsen op enkele fora’s, op pad met vriendinnen, muziek en musical! Dat laatste is begonnen na mijn allereerste musical Mamma Mia.

Ik was toen der tijd lid van een stichting waaraan Joop v.d Ende af en toe kaartjes schonk en zodoende via die weg regelmatig gegaan. Ik vond het geweldig! Veel gezien, heel veel mooie herinneringen, fantastische decors en waanzinnige muziek! Na Mamma Mia ben ik oa. nog naar De Jantjes en Droomvlucht geweest
Momenteel helemaal in de ban (zoals vast menigeen, haha..) van Wicked! Willemijn Verkaik vind ik een fantastisch talent! Wat een stem! Hoop binnenkort nog een keer met een vriendinnetje erheen te gaan.

Verder ben ik vrijgezel en heb ik geen kindjes (wel de wens)

Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust! 😊
Liefs Bloem

  [ # 58 ] 21 October 2012 09:21 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2011-03-31

Hoi iedereen,

Heb me ook nog niet voorgesteld, dus bij deze.
Mijn naam is Tamara, ik ben 23 en woon in het midden van het land.
Ben momenteel al 3 jaar werkloos, heb alleen stage gelopen en sindsdien nog geen baan kunnen vinden.
Ik ben ook ongeveer een jaar uit de roulatie geweest vanwege een maagverkleining, op dat moment was mijn gezondheid belangrijker als het vinden van een baan.
Ben meer als 100 KG kwijt, dus ben er erg blij mee, maar wil graag nog een kilo of 25/30 afvallen.
Momenteel ben ik op zoek naar een huurhuis, het liefste in Rotterdam, maar kom er niet doorheen.
Ook nog op zoek naar een baan, maar heb denk ik wel meer als 300 sollicitaties verstuurd, waarvan maar 2x op gesprek uitgenodigd.
Voor de rest ga ik graag naar musicals en hou ik van shoppen en van op vakantie gaan.
Ik woon op mezelf, met mijn 2 katjes, maar ik wil dus graag zo snel mogelijk verhuizen.
Nou, als jullie nog dingen willen weten, vraag maar raak.

Groetjes,

Tamara

[ Gewijzigd: 21 October 2012 09:26 PM by tammie1003 ]
  [ # 59 ] 21 October 2012 11:26 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Leuk om te zien dat dit topic weer actiever is. Welkom allemaal en heel veel plezier op het forum (voor zover jullie dat al niet hadden….)

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 60 ] 22 October 2012 01:16 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2012-10-17

Bedankt! Gaat vast lukken :-D

‹ First  < 2 3 4 5 6 > 
4 of 6