5 of 6 | ‹ First  < 3 4 5 6 > 
Het nieuwe voorstel topic
  [ # 61 ] 22 October 2012 01:52 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  742
Geregistreerd  2005-02-18

Woow, ik zie nu pas dat ik me nog nooit hebt voorgesteld, en ik ben toch al een hele tijd lid 😉

Mijn naam is Vera, ben momenteel 22 jaar.. Ik woon in Goirle ( dat ligt onder Tilburg ) in Brabant! Ik woon nog bij mijn ouders, ik heb al wel op mijzelf gewoond, maar door verschillende redenen moest ik weer terug naar mijn ouders.. Ik hoop volgend jaar weer op mijzelf te kunnen !

Ik werk 5 dagen in de week met kinderen.. 3 dagen als gastouder aan huis, 2 dagen als oppas in België 😊 daarnaast ben ik helemaal gek op mijn nichtje Cato, waar ik ook de voogd van ben.

Mijn allereerste musical was Titanic.. Dat was in 2002, vanaf dat moment ben ik helemaal gek op musicals. In 2004 ging ik zo vaak mogelijk naar de show in de Efteling.. Ik denk dat ik die zo ongeveer 300x heb gezien in een seizoen..
De volgende musicals heb ik gezien :
Titanic, sweet charity, beauty and the beast, tarzan, petticoat, Mary poppins, Turks fruit, wat zien ik ?!, wwry, sound of music, Pinokkio, de kleine zeemeermin (studio 100), kruimeltje, ciske de rat, wicked..

Volgens mij vergeet ik er nog veel.. Maarja t is ook zo veel haha..
Ook heb ik er een paar gezien in het buitenland waaronder we Will rock you in Londen & sneeuwwitje in België..

Musical is iets waar ik gelukkig van word, even ontsnappen aan de werkelijkheid.. Heerlijk gevoel is dat !!

Ik ben in maart 2011 voor het eerst naar wwry in nl geweest.. Tot mijn grote verbazing kwam Anne Stalman ineens op als Killerqueen.. Ik vind haar zo geweldig, dat ik dacht .. Die moet ik meer zien !!! Ik kon gelukkig elke keer via vakantieveilingen aan kaartjes komen, want ik was maar arme student 😉 .. Uiteindelijk heb ik deze productie 14x gezien in Nederland.. Ik moest echt even afkicken toen deze geweldige productie was afgelopen !!

En toen kwam wicked, ik had (net als bij wwry ) niet meteen zoiets van jaaaa daar wil ik naar toe.. Ik kreeg op een gegeven moment een actie binnen van optimel, en ik haalde mijn moeder over om mee t te gaan..
29 juli werd ik “ontgroend 😉” en ik vond hem zoo geweldig dat ik besloot, dit wil ik vaker zien !!
Mede dankzij Willemijn.. Ik ben fan van haar stem hoor 😊
Op dit moment ben ik 4x geweest, en heb ik nog 6x in de planning staan..
11 januari ben ik er gelukkig bij, maar ik vrees dat ik ook hierbij even moet afkicken.. Zal nog lastig worden haha..

Al mijn brochures, programma boekjes , kaartjes en ga zo maar door bewaar ik in een kist.. Hij zit al aardig vol, maar hij kan altijd voller !!

Ik ben erg blij dat ik een plek heb gevonden waar andere mensen mij snappen.. Dat is af en toe best lastig als ik tegen iemand bijvoorbeeld zeg “ik ga weer naar wicked” ..
Ik vind het leuk om deel uit te maken van een groep mensen met dezelfde passie voor iets 😊

Ik ben benieuwd naar de meeting 11 januari, leuk om een paar van jullie dan echt te zien 😊

[ Gewijzigd: 22 October 2012 01:59 PM by veero0w ]
   Handtekening   

Dans door de dag, dans door de avond. En is het verslavend geniet er dan van…

  [ # 62 ] 28 October 2012 06:16 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2012-10-17

veero0w - 22 October 2012 01:52 PM

Ik ben erg blij dat ik een plek heb gevonden waar andere mensen mij snappen.. Dat is af en toe best lastig als ik tegen iemand bijvoorbeeld zeg “ik ga weer naar wicked” ..
Ik vind het leuk om deel uit te maken van een groep mensen met dezelfde passie voor iets 😊

Dat klinkt heel herkenbaar! Ben zelf 21 juli voor het eerst naar wicked gegaan en vanaf die tijd helemaal weg van de musical. Nu al een aantal x geweest en ook hier hoor ik vaak; ga je nu alweer? Je kent em vast van voor en achter.. Ach ja, ik werk ervoor en ik vind het leuk :-D

  [ # 63 ] 10 January 2013 08:18 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  26
Geregistreerd  2012-10-10

jaa, de reacties die ik krijg op bijvoorbeeld facebook als ik zeg dat ik weer naar wicked ga! Heel apart, want immers…. het is een prachtige musical en ik zeg altijd maar “sommige mensen hebben een abonnement op de dierentuin…ikke een op Wicked”. (al valt het nog wel mee, ik ben 8 keer in totaal geweest.) Helaas ben ik er morgen niet bij, dus hoop op wat verslagen :d

  [ # 64 ] 25 January 2013 11:18 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  43
Geregistreerd  2013-01-18

Hoi!

Heb me na een tijdje meelezen ook maar aangemeld bij dit forum…

Mijn naam is Claudia, woon net niet precies in het midden van Nederland en ben nog nét een paar dagen 19 jaar. 😊
Volg momenteel een opleiding Paard & Management, waar ik waarschijnlijk na dit jaar mee stop en dan iets compleet anders wil gaan doen.

Ben helemaal gek met m’n (huis)dieren en m’n musicalverslaving wordt steeds erger… Ook al heb ik er nog niet zo veel gezien (geen tijd, geen geld - of allebei… Je kent ‘t wel 😉 ).
Heel lang geleden ooit voor het eerst een musical gezien, alleen geen flauw idee meer welke dat was. En toen een tijd later Joseph een keer gezien, WWRY (drie keer gezien), een keertje Miss Saigon...

En heb een enorme zwak voor Wicked, zo ontzettend mooi! Heb onwijs veel bewondering voor een aantal van de castleden… Ik heb ‘m helaas maar vier keer kunnen zien.
Heb wel ontzettend veel zin om Sister Act binnenkort eens te gaan zien! Shrek, HGIM en SvO staan ook nog op de planning.

Kan echt blij/gelukkig worden van het zien van musicals, heerlijk even in een andere wereld om de hoek kijken… 😊
En stiekem vind ik het stressen of ik m’n tickets nog wel heb (ben errrg goed in dingen kwijtraken) vanaf het moment dat ze op de deurmat liggen totdat ik bij de ingang van het theater ben ook gewoon heel erg leuk, haha! 😉

Ken eigenlijk vrijwel geen mensen die musicals leuk vinden… Wordt ook altijd heel raar aangekeken en zo als ik zeg dat ik “weer” ergens heen ga.
Dus ben blij dat ik dit forum nu ook gevonden heb - mensen die dat ook leuk vinden! 😊)

Las hierboven dat iemand al d’r tickets en brochures e.d bewaart… Doe ik ook 😊 Ben alleen een stel tickets kwijt, heb er van Wicked nog maar 3 vd 4 en de rest wat ik gezien heb (op Joseph na) is ook verdwenen…

Oeps, toch nog een wat langer verhaaltje geworden dan m’n bedoeling was… Sorry! 😊

[ Gewijzigd: 25 January 2013 11:33 PM by Claudia_ ]
   Handtekening   

Sometimes those who fly solo have the strongest wings.

  [ # 65 ] 26 January 2013 12:20 AM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2012-05-13

Ik denk dat ik me ook maar eens ga voorstellen dan. :tong:

Ik ben Melany, 18 jaar en woon nog heerlijk bij mijn moeder samen met mijn broertje! Verder heb ik nog 2 oudere broers en een oudere zus, die allang uit huis zijn. Heb eigenlijk nooit met ze samengewoond maar dat verhaal zou ik jullie besparen.
Op dit moment geen school, maar hopelijk komt daar verandering in!
De eerste musical die ik gezien heb was The Lion King, kan me er niets meer van herinneren ik weet alleen dat ik het heel gaaf vond op dat moment.
Het duurde daarna vrij lang voordat ik echt ‘verslaafd’ werd aan musical. Eigenlijk een half jaar voordat Tarzan zou gaan stoppen, had mijn familie het geweldige idee om een avondje uit naar Tarzan te doen en daar werd ik weer helemaal opnieuw verliefd op musical.
Daarna ben ik met een klasgenootje nog een keer geweest en omdat ik Chantal Janzen toch wel graag wou zien als Jane ben ik nog 2 keer geweest. En eindelijk de laatste keer Tarzan(voor mij) had ik haar.
Het enige nadeel was dat ik de laatste 2 keer alleen ben geweest en daarna heb ik besloten dat ik toch liever met gezelschap wil zijn. Dus eigenlijk ga ik sindsdien altijd met mijn moeder, soms nog iemand erbij.

Ik kan me heel erg herkennen in wat mensen hier schrijven over die bekende opmerking ‘Ga je nou alweer’
Ik heb me er altijd een beetje voor geschaamd dat ik misschien wel een lichte obsessie heb voor musical omdat niemand in mijn omgeving net zo van musical houd als ik. Behalve mijn moeder dan, maar zelfs zij zegt af en toe tegen me ‘Je bent al de hele dag over hetzelfde aan het praten’. Maar vorig jaar had ik zoiets van ‘What the hell’! Musical is iets waar lekker kan wegdromen in een andere wereld en als ik het leuk vind om meerdere te gaan dan doe ik dat! En het werkt bij mij een beetje als therapie, ik ga anders naar dingen kijken. Dus Wicked was eigenlijk de eerste musical waar ik ‘openlijk’ (?) voor uit kwam dat ik er meerdere keren naartoe ben geweest.
In totaal 6x (vind ik nog wel meevallen).
De eerste keer had ik Renee, het was de dag dat ze voor het eerst op was als Elphaba, een week na de premiere. En eigenlijk zouden we Willemijn hebben maar die was ziek. Nou had ik Renee al eerder in Joseph en Urinetown gezien. Aan de ene kant teleurstelling omdat ik Willemijn niet had, maar achteraf superblij dat ik Renee toch 1x heb mogen zien. Vond sowieso die hele ervaring Wicked de eerste keer geweldig, dat zou me altijd bij blijven.
Maar toen kon ik het toch niet laten om een 2e keer te gaan en hopen op Willemijn en eigenlijk door haar ben ik nog 4 x geweest. Alhoewel ik na de 5e x zoiets had van nu is het klaar, kon ik het toch niet laten om de laatste Wicked te missen.
En sinds Wicked zijn mijn moeder en ik (ik wel meer) van plan om veel meer naar musicals te gaan dan dat we voorheen deden.
En over die brochures in kistjes etc…GELUKKIG! Ik ben niet de enige!

   Handtekening   

Nooit meer een grens aanvaarden, omdat die grens daar is.

7 mei: Ruth Jacott
12 juni: Hij Gelooft In Mij

  [ # 66 ] 26 February 2013 12:04 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  358
Geregistreerd  2013-02-26

Hooooi!
Ik ben Daan en heb me vandaag ook geregistreerd op Musicalworld. Ik betrapte mezelf erop dat ik heel veel mee las hier op het forum. Toen bedacht ik me, waarom maak ik nou geen account aan? Zo gezegd, zo gedaan.
Heel erg lang ben ik nog niet zo’n ‘musicalfreak’ het begon allemaal met Ciske de Rat daaropvolgend Tarzan etc. etc. Enja, dan wil je er veel meer zien! Mijn favoriete musical op dit moment is Wicked!
Ik hoop dat jullie van mijn aanwezigheid kunnen genieten en ik heb zin om gezellig mee te praten op dit forum :)

   Handtekening   

- Live your life

  [ # 67 ] 26 February 2013 02:08 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Gezellig dat je toch besloten hebt om je aan te melden.. 😄

Welkom!

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 68 ] 26 February 2013 03:20 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  358
Geregistreerd  2013-02-26

Bedankt!

   Handtekening   

- Live your life

  [ # 69 ] 03 March 2013 08:44 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2013-03-02

Hallo allemaal! Ik lees al een tijdje mee op dit forum dus het wordt wel eens tijd om me voor te stellen en actief mee te posten. Ik ben Ingrid, 40 jaar, woonachtig in Breda. Mijn musicalverslaving begon zo’n 20 jaar geleden toen ik voor het eerst Blood Brothers zag in Londen. Voor mijn werk heb ik veel in het buitenland gewoond en ik heb het geluk gehad ook enkele jaren in Londen te mogen wonen. In die tijd uiteraard veel theaters gezien! Heb een voorkeur voor musicals, maar kan ook genieten van een goed toneelstuk. Mijn favoriete musicals zijn The Phantom of the Opera en Les Misérables. In Nederland ga ik minder vaak naar een musical, ben meestal niet zo gek op de Nederlandse vertalingen, valt vaak toch tegen in vergelijking met het origineel. Gelukkig is Londen niet al te ver weg en ik reis dan ook regelmatig die kant op voor een theatertripje. Mijn laatste Londenbezoek was in februari. Heb toen genoten van The Lion King en Lift. Tevens concert bezocht van Sheytoons (Hadley Fraser en Ramin Karimloo). Mijn volgende reis staat gepland voor mei. Hoop dan 8 shows in 5 dagen te proppen en een dagje naar Chichester te gaan om daar een matinee mee te pakken. Genoeg plannen dus!

  [ # 70 ] 03 March 2013 09:24 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Omdat ik het stiekem wel heel grappig en gezellig vind(en me een beetje verveel nu haha) zal ik ook maar even een ‘voorstel’ verhaal schrijven.
Ik ben Marie-Flore, kom uit Den Haag, maar woon nu met twee vriendinnetjes in Amsterdam.
Mijn ‘liefde’ voor toneel en musical is er eigenlijk een beetje met de paplepel in gegoten. Ik ging vroeger altijd al met mijn ouders mee naar theater enzovoorts. Ik ben bijvoorbeeld ook echt gek op voorstellingen van het Appeltheater en toneelgroep Amsterdam.
Mijn favoriete musicals zijn tot nu toe WICKED en Les Miserables, maar dan moet ik eerlijk zeggen dat ik ook een heleboel niet gezien heb. Ik heb vrij weinig in het buitenland gezien, waardoor ik een heleboel gezellige namen van musicals die ik af en toe voorbij hoor komen niet ken(weet niet hoe schandalig dit is).
En daarbij vind ik het aanbod wat betreft musicals de laatste tijd zwakker worden waardoor ik steeds vaker naar gewoon toneel ga.
Maar, ik blijf toch stiekem gek op musicals en ben blij dat er nog voorstellingen als SVO en HGIM blijven komen en bestaan.
En dan ga ik me nu geestelijk voorbereiden op een drukke week haha.

  [ # 71 ] 03 March 2013 10:02 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Aan het werk HOI.! Toch leuk om te weten wie er achter die naam zit…
Ik herken je verhaal!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 72 ] 03 March 2013 10:15 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Jajajajaja! Hahaha, dat dacht/vind ik ook! Ik word ook altijd stiekem wel een beetje nieuwschierig van al die namen haha.

  [ # 73 ] 13 March 2013 01:13 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2013-03-13

clautje - 08 September 2011 09:06 PM
Quila - 23 August 2011 12:27 PM

Ik zal me ook even voorstellen. Ik lees al een tijdje mee, maar heb nog niet echt gepost.

Ik ben Laura, 25 jaar en woon in Dordrecht samen met mijn Zweedse vriend en onze 3 katten.

Ik ben geen mega musicalfan maar heb wel een aantal producties gezien waar ik helemaal weg van was. Vooral de cd’s draaide ik helemaal grijs (leuk meeblèren op musicalnummers 😉 ). Tot nu toe heb ik gezien: Aida, De 3 Musketiers, Lion King, Beauty and the Beast en Tarzan. In oktober ga ik naar Miss Saigon. Ik luister nog steeds vaak naar de cd van de Broadway versie (<3 Lea Salonga).

Ik ben ook heel erg benieuwd naar The Little Mermaid. Dit was als kind een van mijn favoriete Disney films.

Dat was het wel zo’n beetje!

Hee wat leuk iemand die ook in Dordrecht woont!

Hallo Ik Kom ook uit Dordrecht;D wist niet dat er zoveel schappenkoppen hier actief zijn haha

   Handtekening   

Ik heb jou niet nodig om van jou te houden.

  [ # 74 ] 13 March 2013 01:20 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2013-03-13

Ook ik zal mijn even voorstellen

ben hier sinds vandaag lid

Ik ben dus Kevin ben 24 jaar oud en woon in Dodrdrecht,

toen ik jong was hield ik al van musicals en dat kwam voornamelijk door wat ik op tv zag jaarlijks bij musical awards.

vooral de Disney musicals die uitkwamen leken mij leuk omdat het herken baar was.

aangezien mijn ouders en mensen om mij heen niet zo gek van zijn kon ik nooit naar musicals heb der helaas wat gemist.

tot ik op mijn 19e een vriendin kreeg 5 jaar mee gehad super tijd gehad kon met haar en haar vriendinnen naar musicals niet dat het daarom zo super ging maar het was zeker meegenomen kon me zelf zijn en dat was fijn.

helaas ging het uit

en daarmee ook alle mensen uit mijn leven waarmee ik in die 5 jaar veel musicals heb bezocht..

nu moet ik dus weer opnieuw beginnen.

hoop dat ik hier wat leuke mensen ontmoet waar ik vrolijk van word.

   Handtekening   

Ik heb jou niet nodig om van jou te houden.

  [ # 75 ] 13 March 2013 10:42 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Waalboer - 13 March 2013 01:13 PM
clautje - 08 September 2011 09:06 PM
Quila - 23 August 2011 12:27 PM

Ik zal me ook even voorstellen. Ik lees al een tijdje mee, maar heb nog niet echt gepost.

Ik ben Laura, 25 jaar en woon in Dordrecht samen met mijn Zweedse vriend en onze 3 katten.

Ik ben geen mega musicalfan maar heb wel een aantal producties gezien waar ik helemaal weg van was. Vooral de cd’s draaide ik helemaal grijs (leuk meeblèren op musicalnummers 😉 ). Tot nu toe heb ik gezien: Aida, De 3 Musketiers, Lion King, Beauty and the Beast en Tarzan. In oktober ga ik naar Miss Saigon. Ik luister nog steeds vaak naar de cd van de Broadway versie (<3 Lea Salonga).

Ik ben ook heel erg benieuwd naar The Little Mermaid. Dit was als kind een van mijn favoriete Disney films.

Dat was het wel zo’n beetje!

Hee wat leuk iemand die ook in Dordrecht woont![/quote

Hallo Ik Kom ook uit Dordrecht;D wist niet dat er zoveel schappenkoppen hier actief zijn

haha

Beeeghh * doet een schaap na*

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

‹ First  < 3 4 5 6 > 
5 of 6