24 of 26 | ‹ First  < 22 23 24 25 26 > 
Urinetown on tour 2010
  [ # 346 ] 11 March 2011 08:43 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

ik ben 9 maart voor de derde keer geweest in eindhoven en wat heb ik weer genoten zeg
dit keer had ik Yoran als bobbie en florens als agent hoenderhok
ik heb jamai geen enkele seconde gemist wat was yoran goed zeg die gaan we echt veeeeel vaker zien denk ik
en tsja susan als kleine eefje die IS gewoon kleine eefje.
en Florens IS naar mijn idee gewoon agent hoenderhok

moet eerlijk zeggen dat ik denk dat yoran beter in de rol van bobbie past dan jamai en waarom ik dat vind daar kan ik niet helemaal mijn vinger opleggen

Rop verheijen is ook echt geniaal in deze voorstelling met zijn rolletjes en dan vooral in de rol van minister.

In eindhoven kun je niet op het podium kijken want ze hebben wel degelijk een veiligheids doek waar het logo van urinetown/zeikstad op wordt geprojecteerd

en wordt je toch ontzettend vrolijk van deze musical

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 347 ] 13 March 2011 04:15 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1073
Geregistreerd  2010-02-01

Gister ben ik naar Urinetown geweest in het DeLaMar.

Voor de eerste keer en oh wat baal ik daar van, want ik had ‘m erg graag nog een keer gezien, maar dat is helaas niet meer mogelijk!

Alles was perfect! Humor was erg overdreven, maar daardoor juist hartstikke leuk (kan wel begrijpen dat mensen ‘t niks vinden hoor, maar ik vond ‘t geweldig). Sfeer was geweldig, de staande ovatie begon al bij ‘t begin en de lachsalvo’s van een aantal mensen werkten erg aanstekelijk!

Door een technische storing begon de voorstelling een half uur later, maar ook dat nam iedereen voor lief, de show was geweldig!

Yoran de Bont en Suzan Seegers hebben een enorme indruk op mij gemaakt, wat geweldig! Bij Suzan ging je na een tijdje echt geloven dat ze een klein kind was en dan de mimiek, geweldig!

Al met al ik heb een geweldige avond gehad en vond ‘t een pracht show!

  [ # 348 ] 13 March 2011 07:31 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2010-11-12

Ik ben afgelopen woensdag 9 maart in Eindhoven wat een inhaalmusical was… aangezien ze op 17 december vast stonden ivm de weersomstandigheden….

Wat een ontzettende leuke, grappige show. Echt jammer dat ik hem niet meer kan zien… Ook ik vond Yoran de Bont erg goed in de rol van Bobby Goud. Helaas kan ik hem niet vergelijken met Jamai, maar ik heb Jamai dan ook niet gemist. Goeie stem heeft Yoran.
Ook respect voor Suzan hoe zij een klein kind speelde, en vooral hoe ze zong als klein kind… Op een gegeven moment ga je ook echt geloven dat het een klein meisje was.

Was wel echt in shock toen bleek dat Bobby Goud dood ging…

Alhoewel het niet echt een vrolijk verhaal heeft vind ik het wel ontzettende grappige en vrolijke musical. Vooral “Sta op en loop” is wel echt een heerlijk nummer waar ze in eindhoven ook wel echt een oorverdovend applaus voor kregen…

Anyway ik vind echt wel jammer dat ik de voorstelling niet in december heb gezien anders was ik zeker nog een keer naar Urinetown gegaan.. Ook jammer dat er geen castalbum is uitgekomen van Urinetown, gelukkig heb ik het engelse casalbum.

  [ # 349 ] 13 March 2011 07:46 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  129
Geregistreerd  2009-05-27

Pssst… In je bericht hierboven staat een hele grote spoiler, misschien kun je deze even in een onleesbaar kleurtje zetten voor degene die de musical nog niet kennen 😉

  [ # 350 ] 13 March 2011 08:19 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1073
Geregistreerd  2010-02-01

Nesoki - 13 March 2011 07:46 PM

Pssst… In je bericht hierboven staat een hele grote spoiler, misschien kun je deze even in een onleesbaar kleurtje zetten voor degene die de musical nog niet kennen 😉

Dat wilde ik inderdaad ook zeggen, maar toen realiseerde ik me dat vandaag de laatste show was 😉

  [ # 351 ] 13 March 2011 08:53 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik ben vrijdag geweest en het was weer super leuk. Toch wel heel anders dan in het M-Lab, maar zeker niet minder. Weer erg genoten van René en Suzan en ook de nieuwe acteurs vond ik geweldig. Yoran zeer sterk als Bobby, uit niks blijkt dat hij het allemaal in sneltreinvaart heeft moeten leren, Renee viel me in Joseph tegen dus ik stond niet zo te springen dat zei de rol van de briljantje Noortje over ging nemen, maar ze deed het echt heel goed. Dat dommige kwam geweldig over. Ook Ellis van Laarhoven vond ik super in haar rol. Heel anders dan Frederique, maar wel echt heel goed. Weet iemand hoeveel musicalverwijzingen er nou in zitten? Misschien leuk om ze onder elkaar te zetten.

  [ # 352 ] 13 March 2011 08:59 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Ik weet niet hoeveel, maar ik begin wel 😊

Lot die opkomt met het parapluutje—> Mary Poppins
Bobbie die als een aap op de grond en z’n borst slaat—> Tarzan
De ‘opstand’ aan het eind van de eerste akte, met de vlag—> Les Miserables
Lot en Bobbie met hun pinken—> Joseph

Nou, volgens mij waren dat wel de duidelijksten. Ben benieuwd hoeveel mensen er weten! 😊

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 353 ] 13 March 2011 09:02 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2292
Geregistreerd  2009-07-07

Ja er zijn er zoveel… Jamai doet ook een dansje uit Billy Elliott.

  [ # 354 ] 13 March 2011 09:12 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  129
Geregistreerd  2009-05-27

Annelot91 - 13 March 2011 08:19 PM
Nesoki - 13 March 2011 07:46 PM

Pssst… In je bericht hierboven staat een hele grote spoiler, misschien kun je deze even in een onleesbaar kleurtje zetten voor degene die de musical nog niet kennen 😉

Dat wilde ik inderdaad ook zeggen, maar toen realiseerde ik me dat vandaag de laatste show was 😉

Daar heb je een punt… Hoewel er nog één in Hoogeveen is! :D

Niet helemaal uit een musical, maar na “Volg je hart” wordt duidelijk verwezen naar Romeo & Julia 😊

  [ # 355 ] 13 March 2011 09:29 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Wat een fantastische (op een na) laatste show was het vanavond in het DeLaMar, met heel veel Urinetownliefhebbers die geboekt hadden omdat het de laatste zou zijn. Wat een sfeer! Alle acteurs gooiden zich er helemaal in en zetten een topshow neer. Erg komisch was het moment dat Eeefje zich naar het publiek boog om te vragen of iemand nog wat kleingeld kon missen: ze kreeg van de desbetreffende dame meer dan een hand vol kleingeld en kon het vervolgens maar nauwelijks kwijt in haar tasje/beertje. Hilarisch!! Bij het slotapplaus, toen de acteurs bloemen hadden gekregen, kwam Jamai nog heel even op om het publiek gedag te zeggen en Yoran een warme hug te geven. Op dat moment schoten de acteurs allemaal vol, ontroerend om te zien, en daarna deed Yoran met de anderen nog de allerlaatste keer Sta Op en Loop.

Vanaf de allereerste week dat Urinetown in M-Lab speelde, heb ik de voorstelling gezien en gevolgd en hoewel ik de tweede versie in eerste instantie wat minder vond, is ook deze gedurende de tour sterk gegroeid, en met name Renée van Wegberg. Aan elke tour komt natuurlijk een eind, maar persoonlijk vind ik het erg jammer dat Urinetown nu klaar is.

  [ # 356 ] 13 March 2011 09:29 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Lot die opkomt met het parapluutje–> Mary Poppins
Bobbie die als een aap op de grond en z’n borst slaat–> Tarzan
De ‘opstand’ aan het eind van de eerste akte, met de vlag–> Les Miserables
Lot en Bobbie met hun pinken–> Joseph
Agent Knuppel die zegt “niet alle musicals laten dromen bestaan” –> Joseph
Lot die de choreografie van All That Jazz doet –> Chicago
Bobby die danst en schopt tegen die doorzichtige dingen –> Billy Elliot
Lot op het balkon –> Evita
Dans met zakdoeken –> Anatevka
Balkonscène na Volg Je Hart - West Side Story

Na Volg Je Hart zat een soort compilatie van allemaal poses waar ik in ieder geval Dirty Dancing uit haalde. Lot deed ook nog Erwin van Lambaart na.

[ Gewijzigd: 13 March 2011 09:32 PM by martijn-j ]
  [ # 357 ] 13 March 2011 10:36 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

martijn-j - 13 March 2011 09:29 PM

Lot die opkomt met het parapluutje–> Mary Poppins
Bobbie die als een aap op de grond en z’n borst slaat–> Tarzan
De ‘opstand’ aan het eind van de eerste akte, met de vlag–> Les Miserables
Lot en Bobbie met hun pinken–> Joseph
Agent Knuppel die zegt “niet alle musicals laten dromen bestaan” –> Joseph
Lot die de choreografie van All That Jazz doet –> Chicago
Bobby die danst en schopt tegen die doorzichtige dingen –> Billy Elliot
Lot op het balkon –> Evita
Dans met zakdoeken –> Anatevka
Balkonscène na Volg Je Hart - West Side Story

Na Volg Je Hart zat een soort compilatie van allemaal poses waar ik in ieder geval Dirty Dancing uit haalde. Lot deed ook nog Erwin van Lambaart na.

Volgens mij zit Chicago er ook in, All That Jazz… Ik herkende in ieder geval de schouderbewegingen en de Fosse stijl.

Wij waren vrijdag in het theater en hadden eigenlijk Jamai wel verwacht, hoewel de jongen die we hadden ontzettend goed was. Ik vond persoonlijk dat hij sommige gedeelten overschreeuwde, maar “Sta op en Loop”  deed hij dan weer uitzinnig goed. Leuk detail: Frits Sissing zat in de zaal en kon het heel erg waarderen dat René van Kooten een stukje Zorro deed (daarna ging hij op mijn voet staan (Zielig he 😉) en is hij in de pauze naar huis gegaan).

Ik vond Urinetown heerlijk en baal nog iedere seconde dat ik Noortje en Jamai niet heb gezien. Renée van Wegberg hoop ik zo hard als Elphaba te zien, ze is geniaal!

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 358 ] 13 March 2011 11:38 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Ojaaa! Zorro zat er ook in. Maar die was wel nieuw! 😉

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 359 ] 14 March 2011 06:25 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  893
Geregistreerd  2008-11-08

claudtje - 11 March 2011 07:56 PM

gisteren eindelijk ook naar Urinetown geweest. Werd wel tijd aangezien we hem destijds al in het M-lab wilden gaan bekijken, maar daar helaas niks van gekomen is. Wat een geweldige en leuke show, over een onderwerp dat eigenlijk best serieus is. Wat is Suzan geweldig als kleine Eefje en vooral complimenten voor Yoran. Een aantal mensen in de zaal bleven maar zeuren dat ze Jamai niet hadden, maar naar mijn mening was dit gezeur onterecht. Yoran deed, naar mijn mening, totaal niet onder voor Jamai. (Heb echter alleen filmpjes van MAG etc. als vergelijkingsmateriaal)

Vond het trouwens ook leuk en vooral knap om te zien dat de meesten meerdere rollen speelden. Je moet toch maar weer van het ene op het andere moment weer in een andere rol zitten.
Eigenlijk deed iedereen het fantastisch en het was ook leuk om een keertje op het podim te kunnen kijken in de pauze. (er sloten geen gordijnen) Grappig om te zien hoe ze het podium ombouwden voor de tweede acte.

@dutchthea, wat leuk dat jij er gisteren ook was, mag ik vragen op welke rij je zat? Ik vind het altijd wel leuk om een gezicht te koppelen aan een naam op het forum.

Ik zat op rij 10 stoel 22! 😊

   Handtekening   

I am not dead yet!!!!!!

  [ # 360 ] 14 March 2011 08:58 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Toen ik ‘m in het M-lab zag, moest ik op een gegeven moment ook aan Wicked denken. Als Lot bij haar vader in het bedrijf geïntroduceerd wordt, en ze reikt een stapel papieren aan doet ze een soort van over-blije draai die me heel sterk aan Glinda (in ‘Popular’) deed denken.

‹ First  < 22 23 24 25 26 > 
24 of 26