10 of 11 | ‹ First  < 8 9 10 11 > 
Elisabeth terug als Duitse tour
  [ # 136 ] 11 March 2012 09:06 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  256
Geregistreerd  2008-10-08

Echt een gave CD is het met onze Annemieke van Dam 😉!

   Handtekening   

Je kunt het wonder pas beleven, als je in wonderen geloofd.

  [ # 137 ] 12 March 2012 01:39 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2008-09-08

De cd is super!!! 😊

  [ # 138 ] 12 March 2012 03:39 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Heb vanmorgen de cd binnengekregen en jeetje, wat is ie mooi! Mooie foto’s, alle teksten, goede vormgeving, super!

Het klinkt zoals ik hem gezien heb en toen was ik heel tevreden, dus nu ook!

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 139 ] 12 March 2012 05:12 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Hmm..zal ik hem dan toch maar bestellen…?

  [ # 140 ] 12 March 2012 05:40 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

IngeG - 12 March 2012 05:12 PM

Hmm..zal ik hem dan toch maar bestellen…?

Als Elisabethfan is het een must have 😉

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 141 ] 12 March 2012 06:37 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ja ik heb hem al besteld 😉

  [ # 142 ] 12 March 2012 06:50 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

IngeG - 12 March 2012 06:37 PM

Ja ik heb hem al besteld 😉

Leve internet!

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 143 ] 21 March 2012 03:41 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Heb de cd vandaag binnen gekregen en ben ‘m nu aan ‘t luisteren. Ich Gehör Nur Mir is zo aan de beurt 😉. Klinkt heel goed!! Annemieke van Dam heeft zo’n lieflijke stem als jonge Elisabeth. Ben benieuwd hoe ze het als oudere vrouw doet.

  [ # 144 ] 30 March 2012 09:48 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

De wereldomroep heeft een interview met Annemieke gedaan. Die kun je terug luisteren via onderstaande link:

http://www.rnw.nl/nederlands/article/annemieke-van-dam-musicalkeizerin-duitsland

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 145 ] 02 April 2012 02:59 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Ik heb ook de nieuwe cd geluisterd, en het is geen must have voor mij persoonlijk, maar ik kan me ook voorstellen dat je deze versie boven de Weense versie uit 2005 verkiest.

Annemieke van Dam overtuigt als geen ander als de jonge Elisabeth (die eindnoot van Ich gehör nur mir vergeven we haar dan maar) en ook de dramatische 2e akte doet ze erg goed. Af en toe is haar stem wat scherp, maar ze is een meer dan goede Elisabeth! Om de vergelijking met de Weense cd te trekken; Annemieke of Maya? Absoluut Annemieke - al was Maya als actrice wel overtuigend (maar ja, da’s de DVD he 😉).
Der Tod en Luigi Lucheni voldoen zeker. Een van de gaafste momenten op de CD was Die Maladie (Der Tod en Elisabeth), jezus wat een energie kwam daarvanaf! Serkan Kaya wint met afstand van deze Lucheni (weet zijn naam niet, sorry) en Mark Seibert en Mate Kamaras staan op gelijke hoogte bij mij. Mark zingt eigenlijk aangenamer, maar Mate heeft meer charisma, mystiek. Mark en Annemieke zingen uitstekend samen, Wenn ich tanzen will is bijzonder sterk.
Rudolf is erg goed (die Schatten werden là¤nger was erg goed, al mocht het ensemble daar wel wat minder van mij) en Sophie in de 1e akte ook. Bellaria doet ze naar mijn smaak te hard. Franz Joseph bevalt mij ook niet zo, heeft best een mooie stem maar af en toe maakt ie gewoon gekke keuzes, vind ik.

Ik vind de muziek nog steeds gaaf, het orkest voldoet - maar die trompetsolo in à‰ljen vind ik toch wat te min. Dan hoor je toch echt liever Wenen.

Al met al een meer dan prima cd. Misschien bevalt Wenen mij ook beter doordat ik de dvd heb gezien. Anders had ik waarschijnlijk Maya Hakvoort, Mate Kamaras en Else Ludwig alledrie verschrikkelijkgevonden. En in Wenen speelde Kerstin Ibald, dat is altijd een voordeel 😄

[ Gewijzigd: 02 April 2012 03:01 PM by Joriss ]
  [ # 146 ] 02 April 2012 08:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Wat vind jij dan dat er mis is met de stem van Maya? Ik luister erg graag naar haar.

  [ # 147 ] 02 April 2012 08:23 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Daar zeg je het. Ik luister graag naar haar 😉 Ik luister niet graag naar Maya. Haar stem ligt me niet. Hoor haar niet graag zingen en zeker niet als Elisabeth. Ze klinkt te schor voor mij. Geef mij maar het schellere geluid van Pia of Annemieke als Elisabeth 😊

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 148 ] 02 April 2012 08:54 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

martijn-j - 02 April 2012 08:11 PM

Wat vind jij dan dat er mis is met de stem van Maya? Ik luister erg graag naar haar.

Ik denk dat het iets persoonlijks is, ik houd niet van haar half-klassieke klank. Ik houd heel erg van klassieke stemmen en ook van belt-stemmen, maar hoe Maya met haar overdadige vibrato ineens een zware, klassieke klank (echt zwaar, niet passend, maar het is ook weer niet een echt sterke klassieke klank, vooral zwaar) waar je een scherpe belt/mix verwacht… Het is af en toe ook een beetje wollig ofzo. Tja, ik hou er niet echt van.
Maar aan het vibrato kan het eigenlijk niet liggen, want Kerstin Ibald gebruikt eigenlijk echt te veel vibrato, maar van haar stem houd ik dan weer wel echt. Een gecontroleerde, warme musicalklank die erg eigen is (ja dat is Maya ook zeker) en een mooie balans tussen belt en kopstem heeft.

Het is moeilijk te beschrijven, ik hoop dat dit iets duidelijk maakt… 😉

  [ # 149 ] 02 April 2012 10:22 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  338
Geregistreerd  2009-12-01

lijkt me een te kleine rol voor pia en bovendien krijg je dan van die zeikerds van ‘pia is veel beter, ze speelt er toch in, waarom speelt ze dan niet gewoon elisabeth?’
volgens mij zou maya hakvoort het overigens nog prima doen qua uiterlijk als elisabeth.

   Handtekening   

M.Saigon2x,Tarzan,POTO,LoveNeverDies,Cabaret,Cats,
BBSugar,Petticoat,LaCage,AvenueQ,Dusty,YabYum
Joseph,LoveMeTender,SunsetBlvd,Aida,IntoTheWoods,
Urinetown,WWRY,Zorro,N2N,Ramses,TLM,Wicked,AoL

  [ # 150 ] 03 April 2012 09:07 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Timothytim - 02 April 2012 10:22 PM

lijkt me een te kleine rol voor pia en bovendien krijg je dan van die zeikerds van ‘pia is veel beter, ze speelt er toch in, waarom speelt ze dan niet gewoon elisabeth?’
volgens mij zou maya hakvoort het overigens nog prima doen qua uiterlijk als elisabeth.

Gaat het over Pia als Sophie? Dat komt er wellicht sowieso niet van. En Maya keert wellicht ook niet terug als Elisabeth. Het is voor hen beide een mooi avontuur geweest en gunstig voor hun carrière, maar nu het is het tijd om de fakkel door te geven 😊 Een perfecte Elisabeth is gevonden in Annemieke en er zijn er nog enkele die de rol met verve kunnen spelen dus op dat gebied geen gebrek 😊

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

‹ First  < 8 9 10 11 > 
10 of 11