11 of 11 | ‹ First  < 9 10 11
Elisabeth terug als Duitse tour
  [ # 151 ] 03 April 2012 09:37 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Het verbaasd me dat men Pia nog steeds in deze rol wil zien, ze wordt over 2 jaar 50 mensen…..
Niks ten nadele van Pia maar hoe geloofwaardig is het dan nog…
Tijd voor de nieuwe generatie

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 152 ] 03 April 2012 09:53 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Marilena - 03 April 2012 09:37 AM

Tijd voor de nieuwe generatie

Ik vind dat Pia zelf er ook wel voor zorgt dat men blijft hopen, hoor. Afgelopen jaar zong ze “Mijn leven is van mij” op de Uitmarkt… Misschien dat ze daar moest staan en persé dat nummer moest zingen, maar dan nog. Had daar overigens de indruk dat ze niet meer heel comfortabel bij die hoge noten kwam. Dus ja, tijd voor een nieuwe generatie, maar ik denk dat het nog verdomt lastig is om iemand te vinden die perfect in het plaatje past.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 153 ] 03 April 2012 10:18 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Joriss - 02 April 2012 02:59 PM

Ik heb ook de nieuwe cd geluisterd, en het is geen must have voor mij persoonlijk, maar ik kan me ook voorstellen dat je deze versie boven de Weense versie uit 2005 verkiest.

....
....

Misschien bevalt Wenen mij ook beter doordat ik de dvd heb gezien. Anders had ik waarschijnlijk Maya Hakvoort, Mate Kamaras en Else Ludwig alledrie verschrikkelijkgevonden.

Iedereen is hier positief over de CD, maar ik ‘durf’ hem nauwelijks te bestellen. Er is nog geen fragment dat ik gehoord heb waarvan ik zeg: Dat klinkt me positief in de oren. Gezien de gehele CD natuurlijk weer op YouTube staat - wat ik niet toejuich - heb ik zo wel een aantal nummers kunnen luisteren, en hoewel ik nog maar recent “Elisabeth-fan” ben vind ik de Weense 2005 cast velen malen beter. En dan heb ik het sowieso over Lucheni, Der Tod en Sophie. Elisabeth zelf (Annemieke) vind ik een twijfelgeval omdat ik heel graag van haar wil ‘houden’ - haar uitstraling vind ik echt perfect - maar ze me af en toe toch echt te schel klinkt, nog scheller dan Pia en dat was soms al op het randje. Bovendien hoor ik haar frustraties en angsten niet in de liedjes die ik gehoord heb, maar misschien ben ik haar interpretatie gewoon niet gewend. Overigens moest ik van de stem van Maya tot een paar jaar terug ook niets hebben, maar nu ik haar op de DVD gezien en gehoord heb, kan ik het opeens wel heel erg waarderen. Misschien in combinatie met het acteren, dat dat me zo raakt.

Een meer mysterieuze en geslepen Tod als Mate Kamaras heb ik tot op heden niet meer gezien/gehoord. Ook Uwe Kröger en Mark Seibert komen mijnziens niet in zijn buurt. Of laat ik het anders zeggen: ik hou heel erg van zijn interpretatie van Der Tod - met menselijke trekjes, met gevoel. Zoals Rutger Hauer zou zeggen: “Hij is geen sprookjesfiguur, hij heeft echt iets in de broek.” (Excuses voor de platte uitdrukking, maar ik hoop dat zo duidelijk is wat ik bedoel).

Ik vind Sophie een erg belangrijk karakter in de voorstelling, en ik hou van de interpretatie van Else Ludwig - zo zouden naar mijn mening alle Sophie’s het moeten doen. Inderdaad, soms spreekt ze meer dan dat ze zingt, maar juist daarom: dat komt veel oprechter over in deze doorgecomponeerde musical. Sowieso vind ik haar steengoed acteren en zij is de enige Sophie die ik echt menselijk vind. (Maar misschien komt dat dus ook door de DVD). Bij ‘Bellaria’ had ik echt met haar te doen. Andere Sophie’s, zo ook Betty Vermeulen, willen op de eerste plaats de rol te mooi zingen (en dan voel ik het simpelweg niet), en klinken vaak veel te hekserig, te schel of gewoon te zeer als een generaal. Dan vind ik nummers als ‘Eine Kaiserin müss glanzen’ en ‘Wir oder Sie’ ronduit vervelend om naar te luisteren.

Ik ‘vrees’ dat ik momenteel zo gewend ben aan de Wenen 2005 versie dat daar lastig is overheen te komen. Ik vind zowel de DVD als de CD daarvan overigens een schoolvoorbeeld van hoe respectievelijk een voorstelling perfect te registreren als een perfecte live-opname (qua trackindeling e.d.)
Misschien komt het nog een keer dat ik andere vertolkingen véél meer ga waarderen…

Maar desalniettemin ben ik nog steeds aan het twijfelen :tong: Het blijft een complete live-opname van een van de mooiste musicals allertijden, en met kwalitatief goede live-cd’s wordt nou niet bepaald regelmatig gestrooid (off-topic: over Nederland zullen we het maar helemaal niet hebben wat dat betreft).

[ Gewijzigd: 03 April 2012 10:22 AM by Quin ]
  [ # 154 ] 03 April 2012 02:26 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Iedereen zijn mening 😊 Ik ben erg te vinden voor de cd en de dvd 2005 Wenen vind ik niks, vooral vanwege Maté en Maya. Gelukkig komt er voor elk wat wils op de markt en zo is er dus voor mij deze uitgebreidere cd met een cast die ik ten zeerste apprecieer en ook live heb gezien. Zou nog steeds liefst een uitgebreide cd van Essen 2003 met Pia, Uwe en Carsten hebben, maar deze cd is voor mij nu een zeer goed alternatief dat de Gesamtaufnahme met Maya niet was.

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 155 ] 03 April 2012 03:57 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Ik vind dat deze CD nergens de Essen of de Weense CD uit 2005 overtreft. Overigens vind ik Pia op de Essen cd echt niet too much, in tegenstelling tot haar optredens vandaag de dag - zoals Mijn leven is van mij op de Uitmarkt, elke willekeurige versie die je op YouTube ziet van Rebecca. Annemieke maakt wat schoonheidsfoutjes en klinkt inderdaad niet heel emotioneel, maar Maya heeft het voordeel dat we haar hebben zà­en huilen tijdens Die Schatten werden là¤nger in de eerste akte etc. Dat scheelt ontzettend. Fragmenten die ontzettend sterk zijn, zijn vooral Die Maladie en Wenn ich tanzen will.

Het valt me overigens op dat er voorheen in dat laatste lied in de bridge werd gezongen: ‘Ich fang an, das Leben zu liebe-hen’ en dat Annemieke nu ‘Ich fang an, das Leben zu lie-hieben’ zingt. Stukken beter eigenlijk.

Maar ik vind het alsnog een best leuke cd hoor 😄

  [ # 156 ] 03 April 2012 06:06 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Ik ben Pias klemtonen zo gewoon dat het soms raar is Annemieke die anders te horen leggen, maar meestal zijn haar keuzes net evengoed.
Ik mis Carsten Lepper wel. Kurosch Abassi was echt een zalige Lucheni, ook live, maar Carsten steekt er dat tikkeltje ‘getikt’ in en dat mis is bij Kurosch wel.

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

‹ First  < 9 10 11
11 of 11