7 of 11 | ‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
Elisabeth terug als Duitse tour
  [ # 91 ] 13 October 2011 03:05 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  129
Geregistreerd  2009-05-27

Mith - 13 October 2011 11:02 AM

Vandaag gaat Elisabeth in première in de Musical Dome in Keulen. Iemand die een dezer dagen of verderop in de tour een bezoekje gepland heeft?

Ik was er eergisteren, de eerste voorstelling :D

Heb de show al vaker gezien (eergisteren was de 7e keer, eerste keer was Berlijn 2008) en af en toe betrapte ik mezelf op kritiek die je de spelers eigenlijk absoluut niet kwalijk kan nemen bij een eerste show, ik vergat gewoon dat het de eerste keer was en deed alsof ik de voorstelling zag nadat ‘ie al een paar maanden getourd had. Het was zo briljant 😊 Geloof het of niet, maar Annemieke is NOG beter dan vorig jaar. Van Mark Seibert ben ik nog niet zo gecharmeerd (had meer van hem verwacht), Mathias Edenborn was daarentegen wel heel goed als Franz Joseph (hoewel ik bei Mark en Mathias allebei nog een beetje de chemie met Annemieke miste, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van tijd) en over de nieuwe Lucheni niets meer dan lof! A star is born! Ongelooflijk dat ‘ie pas dit jaar z’n opleiding heeft afgerond… Kurosch Abbasi is een totaal andere Lucheni dan Bruno Grassini, hij huppelt vrolijk over het podium, is altijd duidelijk aanwezig, heeft leuke kleine details aan z’n rol toegevoegd in de zin van reageren op wat ‘ie zegt/ziet en heeft een briljante manier van het accentueren van woorden. Ook mooi is te zien hoe hij Lucheni totaal van karakter laat veranderen bij zijn laatste moment op het podium (wat dat is, laat ik even achterwege vanwege eventuele spoilers voor de weinigen die de voorstelling nog niet kennen 😛)
Het enige wat me echt teleurgesteld heeft was Betty Vermeulen als Sophie. Op de een of andere manier heeft ze een hele vervelende, te hoge stem die totaal niet past bij de rol van “grote, boze moeder”. Ook al zong ze beter dan Christa Wettstein, ik vind laatstgenoemde nog steeds een betere Sophie. Qua spel was ze overigens wel goed. Verder mag Oliver Arno natuurlijk niet ontbreken 😊 De laatste keer dat ik ‘m als Rudolf gezien heb, was in Berlijn 2008 (die rol heeft er trouwens ook voor gezorgd dat ik ‘fan’ van hem werd) en hij is zooooooo veel beter geworden! Niet beter dan Thomas Hohler, die zal waarschijnlijk altijd m’n favoriet blijven, maar hoe hij mijn favoriete rol speelde was niets anders dan “herzzerreiàŸend”. De wanhoop was heel goed uitgebeeld, in zang en in spel.
Wat overigens ook heel opvallend was, was dat één van de hoogtepunten van de hele avond een ensemblestuk was: Milch. Geen idee wat daar gebeurde, maar er zat ZOVEEL energie in! Dat was ook duidelijk te horen aan het applaus daarna en een vriendin zei in de pauze precies hetzelfde tegen me. Een van de meest indrukwekkende momenten van de avond!

Echt, iedereen die de kans krijgt… Ga erheen! :D

[ Gewijzigd: 13 October 2011 03:17 PM by Nesoki ]
  [ # 92 ] 13 October 2011 04:11 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Milch…? Dat vind ik zo’n afgrijselijk nummer op de cd’s! Milch en Kitsch zijn echt mijn minst favoriete nummers van de voorstelling. Maar toch kon dit wel indruk maken?

  [ # 93 ] 13 October 2011 04:49 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  129
Geregistreerd  2009-05-27

Joriss - 13 October 2011 04:11 PM

Milch…? Dat vind ik zo’n afgrijselijk nummer op de cd’s! Milch en Kitsch zijn echt mijn minst favoriete nummers van de voorstelling. Maar toch kon dit wel indruk maken?

Smaken kunnen verschillen, hè 😉 Ik heb het altijd al een leuk nummer gevonden (Milch dan, niet Kitsch). En zoals ik al zei, het applaus erna sprak voor zichzelf!

  [ # 94 ] 13 October 2011 04:50 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  43
Geregistreerd  2004-10-20

Live barst dit nummer van de energie (als het goed gedaan is tenminste), vind ik ook altijd één van de hoogtepunten in de show… Heerlijk, die strakke choreografie en de interactie tussen ‘het volk’ en Luigi. Maar smaken verschillen natuurlijk 😊

  [ # 95 ] 13 October 2011 06:13 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Hmmm, ja ik kan me wel voorstellen dat het live nogal anders overkomt. Op cd’s en dvd’s heb je nu eenmaal slechts een fractie van de energie die een live voorstelling met zich meebrengt.

  [ # 96 ] 15 October 2011 11:01 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Kitsch is zowel op de cd als in de show een van mijn favorieten. Heel belangrijk is een goede Lucheni en zoals ik al op meerdere plaatsen gelezen heb, zal dat met Kurosch geen probleem zijn.
Kijk echt uit naar 5 november, dan ben ik erbij in Keulen!

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 97 ] 16 October 2011 08:12 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2010-10-13

Ik ga zelf komende zaterdag en heb er enorm veel zin in! Als het goed bevalt ga ik nog een voorstelling later in de tour meepakken denk ik!

  [ # 98 ] 24 October 2011 10:53 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2010-10-13

Ik ben afgelopen zaterdag dus geweest. Ik was erg tevreden over de acteurs. Wij hadden niet Mark Seibert als de dood maar Martin Pasching. Hij had van mij iets krachtiger mogen klinken maar afgezien van dat vond ik zijn interpretatie zeker niet slecht! Verder was ik vooral erg onder de indruk van Annemieke van Dam, die is echt goed! En Oliver Arno als Rudolf was ook indrukwekkend. Ik had hem al eerder gezien als de dood in Antwerpen en hoewel hij niet slecht was vond ik het wel beter kunnen, maar als Rudolf was hij echt geweldig.

Verder snap ik nu ook eindelijk alle kritiek op het decor… Jeetje wat irritant, deurtje open deurtje dicht. Afgezien van die deurtjes geen kritiek op het decor overigens… Maar klopt het dat ze in Antwerpen dan een heel ander decor hadden, want ik kon me dit niet herinneren?

  [ # 99 ] 01 November 2011 09:11 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2010-10-23

Heeft iemand een idee hoe ik achter kortingsacties voor München kan komen? 😊

Ik wil de show nog een herkansing geven, maar niet voor 100 euro…

  [ # 100 ] 02 November 2011 09:52 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Tom… - 01 November 2011 09:11 PM

Heeft iemand een idee hoe ik achter kortingsacties voor München kan komen? 😊

Ik wil de show nog een herkansing geven, maar niet voor 100 euro…

 
Is ie je zo tegengevallen?

Ik ga komende zaterdag naar Keulen! Ben zo blij dat ik em weer kan zien! Op de site van Mark Seibert stond dat hij zaterdagnamiddag niet speelt. Hoop echt op Martin Pasching. Ben zeer benieuwd naar hem als dood. Oliver heb ik al gezien in de rol, dus zou hem liever terug zien als Rudolf.

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 101 ] 03 November 2011 02:03 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  129
Geregistreerd  2009-05-27

Chenka - 24 October 2011 10:53 AM

Ik was erg tevreden over de acteurs. Wij hadden niet Mark Seibert als de dood maar Martin Pasching.

Oh wat gaaf, ik wil ook zo graag Martin Pasching zien! En dan vooral in combinatie met Oliver Arno als Rudolf :D

Volgens mij hadden ze precies hetzelfde decor in Antwerpen, ook bijna het hele Duitse creatieve team ging mee naar België.

  [ # 102 ] 03 November 2011 03:05 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Sinds Elisabeth Berlijn 2008 is het decor van toen overal gebruikt geweest. In Belgie, in de tour 2010, in deze tour… Voor mij hoeft dat niet persé, benniet weg van het decor, maar de musical is en blijft gewoon steengoed.

Heb zaterdag Mark als dood en ben erg benieuwd naar hem en de rest vande nieuwkomers! Hoop echt dat Annemieke speelt.

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 103 ] 06 November 2011 01:29 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Ben gisteren naar Elisabeth in de musical dome in Keulen geweest en heb weer niets dan lof!
Annemieke was gewoon gigantisch goed! Zij is in mijn ogen de enige waardige opvolgster van Pia. Alles klopte, was zeer goed gespeeld en ze bracht de juiste emoties over. Haar ‘Ich gehör nur mir’ was gewoon kippenvelbezorgend!
Nog zeer veel lof voor Kurosch Abassi die een Lucheni opzeer hoog niveau vertolkte. Zijn stem was zeer er te vergelijken met Carsten Lepper als Lucheni en laat dat nu net mijn favoriet in de rol zijn! Hij bracht zeer veel humor in de rol en dat was echt zalig. Deze jongen is geboren voor het vak!
Mark Seibert verraste me als de dood. Zijn stem klonk goed, maar vooral zijn uitstraling paste erg bijde rol. Annemieke en Mark pasten ook zeer goed bij elkaar qua stem.
Betty Vermeulen zag er op het eerstezicht vreemd uit als Sophie, maar ik vond dat ze met het moment groeide in de rol. Haar schorre stem paste er erg bij. Denk ergens wel datze die een beetje forceerde want tijdens ‘Bellaria’ klonk ze plots een stuk zachter.
Mathias Edenborn was een zeer goede Franz-Joseph. Vind de rol persoonlijk niet zo interessant, maar hij wist mij wel te boeien.
Ik was blij Oliver Arno terug te zien als Rudolf. Hij speelt het toch zo onwijs goed. Zie hem liever in deze rol dan als dood.
De enige understudy die ik had, was Martin Planz als Max. Ergens wel spijtig, want ik ben enorm fan van de stem van Dennis Kozeluh. Hij deed het desalniettemin goed, maar vergat zijn tekst tijdens ‘Wie du reprise’ en dat vondik wel jammer.
Elisa Hubber was, ondanks haar jonge jaren een zeer overtuigende Ludovika en Frau Wolf.
Ook alle krediet voor kleine Rudolf, weet spijtig genoeg niet wie het was.
Het ensemble spatte van het podium af. Vooral Martin Pasching en Lars Rindelaub kwamen in de kijker.
Over de muziek, de kostuums en het decor heb ik weinig te zeggen, omdat ik het al gewoon was. Het decor blijft in mijn ogen goed bedacht, maar te modern voordeze productie.
Hoop ‘Elisabeth’ snel terug weer te mogen aanschouwen met zulke sterke cast en ensemble. I just loveit!

[ Gewijzigd: 06 November 2011 01:33 PM by Mith ]
   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 104 ] 17 February 2012 04:54 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Er komt een dubbel-cd van deze nieuwe Elisabeth! Live opgenomen in Köln.

Ik keek net dit filmpje en werd er eerlijk gezegd niet bepaald blij van.

https://www.youtube.com/watch?v=http://www.youtube.com/watch?v=fgS8gzXeifA

Ook had ik eerder nog een CD verwacht van de Weense versie die dit jaar in première zou gaan (?) dan van de tour.

Bron is trouwens de site van Sound of Music.

  [ # 105 ] 18 February 2012 09:24 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Maar waarom toch zoveel albums van Elisabeth??? Heb dat eigenlijk nooit begrepen, zeker nu er van zoveel andere shows helemaal geen albums uitkomen.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
7 of 11