4 of 5 | ‹ First  < 2 3 4 5 > 
Elisabeth terug in Wenen 2012
  [ # 46 ] 28 September 2012 10:01 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Ik dacht in eerste instantie ook dat de nieuwe CD overbodig was, maar na wat gespeur op internet / bootlegs op YouTube te hebben geluisterd blijkt er toch wel het een en ander te zijn veranderd.
Het nummer ‘Keine Kommen ohne Gehen’ is weer toegevoegd en zit zo voor het eerst in een Duitstalige versie (voorheen alleen in Japan en Hongarije, geloof ik). Daardoor is het nummer ‘Schwarzer Prinz / Zwarte Prins’ er weer uit.
Verder zijn ook sommige liedjes als de Proloog tekstueel aangepast, of in sommige gevallen - schijnbaar - terug aangepast naar hoe het eerst was.

Ik ken helaas niet alle verschillende versies van Elisabeth, maar op internet wordt er gesproken over ‘de oude Proloog’, die dus schijnbaar ook in de jaren ‘90 in de Wenen versie zat?
Dit zou hem moeten zijn (geluidskwaliteit is niet al te best, maar je hoort vast wel wat ik bedoel:)
.https://www.youtube.com/watch?v=http://www.youtube.com/watch?v=e8wahmUMEZs


En ik zag op het filmpje van het premièreslotapplaus (waar trouwens een groot deel van de originele 1992 cast aanwezig was, waaronder Pia Douwes, Uwe Kröger, Else Ludwig en Ethan Freeman - goeie zet!) dat men nu ook een soort meezinggedeelte aan het einde heeft toegevoegd…Het is niet verkeerd (“Kitsch” en “D’r Letze Tanz” zijn wel enigszins mee te zingen), maar op een of andere manier voelt het niet gepast bij een musical als Elisabeth. En bij het applaus halen komen de ‘engelen des doods’ vlak voor De Dood op, dus na Luigi Lucheni…Ook bijzonder, gezien je niet vaak ziet dat ensembleleden nog na een hoofdrolspeler opkomen.

[ Gewijzigd: 28 September 2012 10:04 PM by Quin ]
  [ # 47 ] 29 September 2012 12:45 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dat is inderdaad de originele proloog waarin iedereen door elkaar heen zingt.

  [ # 48 ] 21 October 2012 12:32 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  32
Geregistreerd  2012-03-15

Ik ben vorig weekend twee keer geweest. We zouden oorspronkelijk enkel zaterdags gaan, maar toch ter plaatste ook nog voor zondags geboekt.
Ik vond het echt helemaal geweldig! En mijn vader (die eigenlijk niet zoveel met musicals heeft) was ook oprecht heel erg enthousiast en was ook wel in voor nog een tweede keer.

Overigens speelde beide keren groot deel dezelfde cast (wat de hoofdrollen betreft). Enkel andere jonge Rudolf en andere Ludovika/Frau Wolf de tweede keer.

Mith - 10 July 2012 04:19 PM

Ik ben van plan in december te gaan kijken in het Raimund theater in Wenen. Ik wil sowieso een keer zitplaatsen nemen. Maar als we ons vervelen, wil ik eventueel ook wel eens een staanplaats nemen. Kost 5 euro. Heeft hier iemand ervaring mee bij vorige producties in het Raimund theater? Zie je wel iets en hoe hoog sta je ongeveer?

Wij zaten zondag (helemaal vooraan) op de 2e verdieping/balkon. Daar waren ook de staplaatsen, maar dan helemaal achteraan/bovenin aan de zijkanten. Dus je staat echt flink hoog.

Voor ons was het erg leuk om het de tweede keer wat meer van boven te zien, dan zie je een beetje hoe het decor in elkaar zit. Vanaf beneden is wel spectaculairder, dan komt het allemaal van veel dichterbij op je af natuurlijk. Maar blijft sowieso gaaf, waar je ook zit (Of staat 😉 ) volgens mij daar!

[ Gewijzigd: 21 October 2012 12:36 PM by JetskeW ]
   Handtekening   

Well, we can’t all come and go by bubble!

  [ # 49 ] 21 October 2012 07:48 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

martijn-j - 29 September 2012 12:45 AM

Dat is inderdaad de originele proloog waarin iedereen door elkaar heen zingt.

Perfect! Die heb ik altijd beter en indrukwekkender gevonden dan de “dumbed-down”-versie waar we in Nederland mee opgescheept werden.

  [ # 50 ] 21 October 2012 08:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

wow klinkt gaaf
ben benieuwd wanneer de cd bij in de brievenbus ligt

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 51 ] 25 October 2012 06:32 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  227
Geregistreerd  2012-01-23

Wow, wat een show! Gisteren gezien met Annemieke, een understudy voor Tod envFrans-Joseph, verder eerste cast. Het was echt geweldig, het was de eerste keer dat ik de show live zag en heb bijna moeten huilen zo mooi. Annemieke was fenomenaal en ook nog eens superaardig bij de artiestenuitgang.

   Handtekening   

L’audace, toujours l’audace!

28/03/2013 Bert Visscher - Afijn

  [ # 52 ] 25 October 2012 07:35 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

ivje - 21 October 2012 08:54 PM

wow klinkt gaaf
ben benieuwd wanneer de cd bij in de brievenbus ligt

Hij komt op 7 november uit, dus hopelijk rond die datum!

  [ # 53 ] 12 July 2013 11:12 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2013-07-12

Elisabeth is mijn favoriete musical en ik ben ook super blij dat het elke keer weer terugkomt en steeds weer vernieuwd wordt. Vorig jaar ben ik op vakantie gegaan om de nieuwe versie te zien. En nu ze het weer verlengen weet ik dat ik dit najaar ook weer in Wenen zal zijn!

  [ # 54 ] 07 December 2013 08:56 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1332
Geregistreerd  2009-04-24

Weet iemand of Elisabeth nog verder ga na wenen.als tour ofzo? Of stopt het dan

  [ # 55 ] 08 December 2013 07:34 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2013-07-12

Vast wel, het stopt steeds en vervolgens popt het ineens weer ergens op. Ik ben gestopt om me daar zorgen over te maken 😊 Ik ben wel benieuwd wanneer en waar er weer een versie zal komen.

  [ # 56 ] 11 December 2013 03:50 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1332
Geregistreerd  2009-04-24

Rissy - 08 December 2013 07:34 PM

Vast wel, het stopt steeds en vervolgens popt het ineens weer ergens op. Ik ben gestopt om me daar zorgen over te maken 😊 Ik ben wel benieuwd wanneer en waar er weer een versie zal komen.

Hoop ooit op de nl en essen en stuttgart versie

  [ # 57 ] 11 December 2013 05:30 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2013-07-12

Je bent niet de enige!

  [ # 58 ] 29 December 2013 02:09 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ik kom even trots melden dat ik kaarten heb geboekt voor één van de laatste voorstellingen in Wenen op 30 januari. Normaal koop ik steeds de beste categorie, maar hier waren enkel nog single seats beschikbaar. Iemand ervaring met categorie B? (ik zit ergens rij 8 zetels 27-28, rechterzijkant). IK kon plaatsen meer naar voor kiezen, maar had wat schrik dat het té dicht zou zijn.

Verder viel me ook een enorm prijsverschil op: 20 euro meer op een vrijdag dan op een donderdag. Da’s toch gek veel? Dan maar op donderdag geboekt hoor :D.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 59 ] 03 January 2014 01:50 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  24
Geregistreerd  2013-11-19

Categorie B is ok. Je zal op rij 8, zetels 27-28 heel goed zien.

En het ziet er uit dat op deze avond bijna alleen maar first cast speelt afgezien van Keizer Franz Josef.

Veel plezier!

  [ # 60 ] 03 January 2014 04:00 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Bedankt voor de info!
Persoonlijk maakt het me niet veel uit of de first cast speelt, ik vertrouw de kwaliteit van zo’n gigantische producties met mijn ogen dicht. (Ik had heel veel understudies bij Tanz der Vampire in Berlijn, maar daarom heb ik er niet minder van genoten).

Denk jij dat ik op vrijdag 31 december nog kans heb om op de dag zelf te boeken (via het theater ter plaatse). Ik zou graag 2x gaan, maar mijn reisgezel is niet zo’n musicalfan. Maar ik weet zeker dat ze overtuigd is nadat ze de voorstelling effectief gezien heeft.  Die datum is wel de laatst boekbare show voor het publiek.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

‹ First  < 2 3 4 5 > 
4 of 5