5 of 5 | ‹ First  < 3 4 5
Elisabeth terug in Wenen 2012
  [ # 61 ] 03 January 2014 05:07 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  24
Geregistreerd  2013-11-19

Volgens mij zijn de understudies van de Weense productie even goed als de first cast - ik persoonlijk prefereer voor enkele rollen in deze show understudies 😉

Vrijdag 31 is de voorlaatste show (de laatste op zaterdag is uitverkocht sinds november - gelukkig heb ik onze tickets) en ik vrees dat het niet zo makkelijk zal zijn tickets voor deze dag bij het theater te krijgen.

Wat je doen kan is vanaf 24 januari “Stehplatztickets” te kopen. Deze zijn erg goedkoop (5,-) en je kan dat op de VBW pagina al thuis doen. Het is een “theater traditie” hier in Wenen soms naar het theater bij deze plaatsen te staan en ik vind het ook leuk nu en dan.

http://www.vbw.at/tickets

  [ # 62 ] 03 January 2014 11:05 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Oh! Dat van die staanplaatsen lijkt me echt wel leuk. Maar zie je dan iets? (ik ben een nogal klein persoon, dus als je op hetzelfde niveau achter elkaar moet staan, dan zal ik er niet veel aan hebben).
Misschien dat ik me die tickets dan sowieso aanschaf (zonder medeweten van de reisgezel), en als ze echt niet wil, dan is 10 euro niet zoveel verloren geld. Zouden die staanplaatsen er ook voor zaterdag zijn?

Van welke understudies ben jij dan fan? Dan kan ik die namen in het achterhoofd houden.

Het lijkt me dat je in Wenen woont. Kan je me nog iets aanraden voor de citytrip, iets buiten de standaard bezienswaardigheden :D? (sorry als dit te veel off-topic is)

[ Gewijzigd: 03 January 2014 11:34 PM by CoreMeltdown ]
   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 63 ] 04 January 2014 10:49 AM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  24
Geregistreerd  2013-11-19

Je ziet helemaal goed van die staanplaatsen als je niet op hetzelfde niveau achter elkaar staat maar er drie of vier rijen trappen zijn. Integendeel: je ziet bij voorbeeld “De Dood” of “Lucheni” mooi dichterbij als zij op de vijl staan

En je kan natuurlijk proberen voor zaterdag tickets te kopen - dan moetje dat echter onmiddellijk om 9 uur op 25 januari doen als ik er zeker ben dat vele hetzelfde zullen proberen. Iedereen wil bij de derniere erbij zijn …

Mijn “lievelinge” hebben hun cover voorstellingen toen al gehad. De laatste week is van de first cast.

Ik woon niet alleen maar in Wenen, ik ben Weense 😉 Dat is de reden waroom mijn Nederlands soms (of niet herhaaldelijk) verkeerd is … voor aanbevelingen tijdens jouw citytrip kan ik je graag een privé bericht sturen als je dat wil.

  [ # 64 ] 04 January 2014 06:04 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Je mag me zeker enkele aanbevelingen doorsturen! Alvast bedankt.
Ik denk dat ik het toch ga wagen voor de laatste voorstelling. Je weet maar nooit! En als het niet is, dan is het zo, ik ga donderdag toch ook al 😉.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 65 ] 11 January 2014 10:00 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Heeft iemand de rondleiding in het Raimund Theater al gedaan? Zie je hier van alles over Elisabeth, of is dit meer gewoon een rondleiding over het theater?

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 66 ] 25 January 2014 07:42 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ik heb zonet staanplaatsen voor 5 euro kunnen bemachtigen voor de Dernière!
Wat een leuk Elisabeth-weekend gaat dit worden: donderdag naar Elisabeth (goede plaatsen), zaterdag de tour in het theater en dan de Dernière staanplaatsen voor zo weinig geld!
Ik ben door het dolle heen!

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 67 ] 25 January 2014 12:50 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  24
Geregistreerd  2013-11-19

Leuk dat je op de derniere ook erbij bent! Er zullen verschillende acties van het publik zijn ... 😉
Ik ga vanmorgen Rory Six’ laatste “Dood” vorstelling kijken en dan de deniere op zaterdag
Veel plezier en een fijne tijd!

  [ # 68 ] 25 January 2014 02:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Bob12, zou je iets meer kunnen vertellen over die staanplaatsen en de derniere?

Moet je zo in nettere kleding komen (kwestie dat ik dat dan inpak)?
Moet je best vroeg komen om goede staanplaatsen te hebben? Op de tickets staat ‘rechts rij 2’ maar er staat ook dat het vrije keuze is.
Is er iets van acties waaraan we kunnen deelnemen, of waarover je hier iets kan verklappen?

Alvast bedankt!

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 69 ] 25 January 2014 02:30 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  24
Geregistreerd  2013-11-19

Eigenlijk moet je niet in een cocktail jurk of zo komen vooral als je op de staanplaatsen bent. Er zullen zeker enkele bezoekers jeans dragen … het publik in het parket komt vaak in avond kleding.

Je heb vrije keuze voor jouw plaats maar vroeg komen is natuurlijk beter. Je maakt toch de rondleiding ervoor - daardoor bent je in elk geval vroeg bij het Raimund Theater.

Ja, jullie kunnen zeker aan de acties deelnemen 😉. Jullie krijgen al de informaties voor de voorstelling -> ik stur je nog een privé bericht.

[ Gewijzigd: 25 January 2014 02:42 PM by Bob12 ]
  [ # 70 ] 04 February 2014 01:51 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

De dernière was een geweldige ervaring. Het publiek had een paar verrassingen voor de cast in petto, en dit was heel leuk om mee te maken. Verder zijn ook Michael Kunze en Sylvester Levay op het podium geweest en waren ook Maya Hakvoort en Ethan Freeman aanwezig. Jammer genoeg geen Pia Douwes gezien, ik had toch stiekem gehoopt op een duet met Annemieke Van Dam, maar dat is er dus niet vak gekomen. Ik hoorde vele mensen dit wel speculeren, aangezien Pia Douwes over 2 weken met haar nieuwe musical begint in Wenen. Dat zou pas echt een verrassing geweest zijn. Verder hoorde ik het publiek ook regelmatig zeggen dat ze Pia Douwes toch beter vonden dan Annemieke. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik vond Annemieke echt goed!
Ik was donderdag ook geweest en had toen een US voor Sophie en Franz Joseph, en ik moet zeggen dat ik beiden aangenamer vond dan de first cast. Verder hoogtepunt blijft voor mij de Proloog, de trouwscene en ‘Die Schatten werden là¤nger’. ‘Milch’ heeft me ook aangenaam verrast, op cd is het niet zo bijzonder, maar op het podium komt het echt aan.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 71 ] 27 February 2014 04:16 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Iets wat me tijdens de voorstelling opgevallen was, maar wat ik vergeten te vragen ben:

Tijdens de 1e Acte, nadat Elisabeth valt en de dood haar in haar bed legt. Kan het zijn dat er hier een nieuw(?) lied ingestoken is? Dat lied kende ik namelijk niet en ik heb redelijk wat verschillende cd’s van Elisabeth in mijn bezit.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 72 ] 27 February 2014 04:37 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Klopt. Voor de Japanse of Hongaarse productie was nieuw nummer geschreven. Dit nummer heet Kein Kommen ohne Geh’n. Dit nummer zat ook in de laatste productie in Wenen.

https://www.youtube.com/watch?v=cjiID_zRCPc

In de Nederlandse productie en alle Duitstalige producties die daarna kwamen zat steeds Schwarzer Prinz op die plek.

  [ # 73 ] 27 February 2014 05:23 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ja! Dat was het 😊
Bedankt voor de info!

Overigens wil ik nog even kwijt dat de gezamelijke “eindscene” echt ongelooflijk was! Het podium dat helemaal in een ‘V’ omhoog kwam…Wat een gevoel dat gaf!

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

‹ First  < 3 4 5
5 of 5