24 of 27 | ‹ First  < 22 23 24 25 26 >  Last ›
Musical Classics in Ahoy
  [ # 346 ] 02 April 2012 11:08 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Volgens mij ging het om allebei 😛 Het begon met dat ze niet gevraagd was voor Aida, en daarna ook nog eens niet voor Musical Classics. En Carolina wel voor beiden. TOen bracht ze het naar buiten rond Musical Classics.

  [ # 347 ] 02 April 2012 11:23 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

De recensie uit Metro


Musical Classics: voldoende kwaliteit, niet overdonderend
Recensie: concert Musical Classics - Gezien: vrijdag in Rotterdam Ahoy - Tweede show: afgelopen zaterdag

Musical Classics met, volgens gastheer Frits Sissing, het neusje van de musicalzalm: daar krijg je wel twee Ahoys mee vol. Met dat neusje viel het wel mee in het uitpuilende Rotterdammer Sportpaleis. Toppers genoeg, maar onder meer alle winnaars van de Musical Awards ontbraken. Gekozen was, door producent Rocket en initiatiefnemer Maurice Luttikhuis (dirigent), voor ervaren sterren en een blik toptalent van nu. Maar musicalzalmneusjes als Chantal Janzen, William Spaaij en Freek Bartels waren er niet bij.

Jesus Christ Superstar, Miss Saigon, The Phantom, Wicked enzovoort klonken vanaf een rond middenpodium met daarin ook Luttikhuis’ 55-koppig The New Symphonics Orchestra. Dat podium was nou net de reden ‘dat er wat ontbrak’. Musical is totaaltheater en sterren als Pia Douwes en Henk Poort liepen nu maar rondjes. En maar rondjes. En maar rondjes. Hun vaak flitsende decors waren weg, het intieme theater veranderd in een joekel van een hal. Twintig jaar geleden waren projectieschermen geen gewoontje en zag het gros van de toeschouwers kleine poppetjes. Maar met de mogelijkheden van nu ontbraken geprojecteerde en livebeelden. Bij The Lion King, wel geweldig gebracht door Caroline Dijkhuizen, verwacht je toch een hollend leeuwtje.

Er waren wat eigenaardigheden. Starten met vier nummers Barbara Streisand bijvoorbeeld. De vaart kwam er niet bepaald lekker in. Of een opzwepend Soldaat van Oranje-intro met vlaggen op de tribunes waarbij je denkt: kom maar op met die Soldaat. Stapt Willeke Alberti binnen ‘Telkens Weer’ (Rooie Sien). Of Tony Neef, toch gezegend met een prachtstem, die ‘Ik Voel Me Zo Verdomd Alleen’ (Ciske de Rat) moet zingen. Daar zijn echt alleen Danny de Munk en Dave Dekker voor in de wieg gelegd. En tot slot: doorzingen tot na middernacht als je weet dat treingangers de voorstelling dan vroegtijdig moeten verlaten.

Maar goed, kwaliteit werd er genoeg geboden. Alles wat Linda Wagenmakers en Marjolein Teepen Ahoy in slingerden bijvoorbeeld. De twee waren in vorm, maar hebben ook bulderstemmen om in een hal te overtuigen. Dat heeft ook Renée van Wegberg met ‘Defying Gravity’ (Wicked), zoals ze onlangs als alternate groene heks in Wicked al bewees. Nurlai Karims ‘The Gods Love Nubia’ (Aïda) was ook al zo’n kwaliteitspareltje.

Verrassingen? De gasten misschien wel. Lee Towers die tà³ch ‘You’ll Never Walk Alone ging zingen. Het nummer komt naar verluidt uit Carousel uit 1945 te komen. Frits Sissing kan er om lachen: “Voetbalfans moesten eens weten dat ze wekelijks een musicalliedje zingen.” Of diezelfde Lee met Anita Meyer in ‘The Time of My Life’ (Dirty Dancing). Je hoopt toch even op die lift. Hij komt niet. En het gejuich, zeg maar gegil, als LA The Voices een gastoptreden komt doen. De beste artiesten waren ze vrijdag niet, maar het moet gezegd: ze krijgen de boel aan de gang. Dat was wel even nodig in de drie uur waar ‘mooi en sfeervol’ (en voortkabbelen) de boventoon voerden. Drie ballen voor de geboden kwaliteit, maar overdonderend was deze eerste Musical Classics niet. Volgend jaar een tweede kans. Dat verdient een binnen een paar maanden uit de grond gestampte show die dertigduizend mensen trekt natuurlijk wel.

  [ # 348 ] 02 April 2012 11:35 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  342
Geregistreerd  2009-11-08

Hanstmf - 02 April 2012 11:04 AM
Libece - 02 April 2012 10:35 AM

Die hele ophef over/van Chaira Borderslee ging toch over dat Carolina was gevraagd om AIDA IN CONCERT te doen, terwijl Chaira zich dé AIDA vindt omdat zij 1e cast was??

Nee, ging over Musical Classics, zie deze topic de posts 118 en 119.

IngeG - 02 April 2012 11:08 AM

Volgens mij ging het om allebei 😛 Het begon met dat ze niet gevraagd was voor Aida, en daarna ook nog eens niet voor Musical Classics. En Carolina wel voor beiden. TOen bracht ze het naar buiten rond Musical Classics.

Oké .. thanks voor de uitleg. Zat zelf met Aida in Concert in m’n hoofd dat ze daar gepikeerd over was, maar beide dus! 😉

   Handtekening   

Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away

  [ # 349 ] 02 April 2012 02:31 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2009-12-28

Voor mij waren de sterren van de avond toch wel het orkest + koor.
Al vond ik Linda en Renée ook wel steengoed natuurlijk!

  [ # 350 ] 02 April 2012 02:47 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik ben het eens met de mevrouw van de metro! (of zal ze het eens met mij zijn….?)
😄

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 351 ] 02 April 2012 02:52 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

Ja ik ben het er ook mee eens. Jacco, heb je de zaterdagavond voorstelling ook gezien? Op sommige punten was de show veel beter en werd er met meer zekerheid gezongen.. alleen had Henk Poort nogal last van zijn stem, tenminste.. wij hadden last van zijn stem. 😉

  [ # 352 ] 02 April 2012 03:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Jacco - 02 April 2012 02:47 PM

Ik ben het eens met de mevrouw van de metro! (of zal ze het eens met mij zijn….?)
😄

Dat schoot bij mij ook even door het hoofd.
De Metro is nooit scherp en ze lijk netjes aan de hand van jouw review mee te wandelen.. 😄

Nou was je stukje ook echt heel fijn om te lezen!

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 353 ] 02 April 2012 03:49 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

@1979brigitte: één keer was genoeg….!
@Pascale… Ik vond het opvallend… Niet dat ze nou letterlijk dingen van me overneemt (nou ja, de lift misschien), maar het is meer de opvallende-niet-zo-Metro-toon…

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 354 ] 02 April 2012 04:20 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  888
Geregistreerd  2011-10-12

Oh my..
Ik ben net Defying Gravity van Nurlaila aan het terugkijken.
Maar wat is dat vreselijk slecht..

  [ # 355 ] 02 April 2012 04:35 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  361
Geregistreerd  2011-11-01

Esmeee - 02 April 2012 04:20 PM

Oh my..
Ik ben net Defying Gravity van Nurlaila aan het terugkijken.
Maar wat is dat vreselijk slecht..

Het is idd erg slecht.

  [ # 356 ] 02 April 2012 04:38 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2005-11-06

sophieveldhuizenfan - 01 April 2012 06:14 PM
Waku - 01 April 2012 10:05 AM

Meest schrijnende was wel het ensemble wat steeds terug kwam op het podium. Kinderen van een jaartje of 12/ 15 die zo van het schoolplein leken te zijn geplukt.

Zij zijn van het Nederlands Musical Ensemble en daar word je echt niet zomaar toegelaten hoor…

Dan ziet het kwa toekomst er niet best uit als dat zooitje ongeregeld vaker op het podium komt te staan :tong:

  [ # 357 ] 02 April 2012 05:34 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2009-12-28

Waku - 02 April 2012 04:38 PM
sophieveldhuizenfan - 01 April 2012 06:14 PM
Waku - 01 April 2012 10:05 AM

Meest schrijnende was wel het ensemble wat steeds terug kwam op het podium. Kinderen van een jaartje of 12/ 15 die zo van het schoolplein leken te zijn geplukt.

Zij zijn van het Nederlands Musical Ensemble en daar word je echt niet zomaar toegelaten hoor…

Dan ziet het kwa toekomst er niet best uit als dat zooitje ongeregeld vaker op het podium komt te staan :tong:

Bedoel je nou die kinderen die bij joseph zaten, die wat oudere kinderen helemaal in het wit die danste bij JCS en Aida of bedoel je het koor die bij het orkest zaten?

  [ # 358 ] 02 April 2012 06:10 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Geen kwaad woord over het koor!!!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 359 ] 02 April 2012 06:13 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  716
Geregistreerd  2010-11-28

Jacco - 02 April 2012 03:49 PM

@1979brigitte: één keer was genoeg….!
@Pascale… Ik vond het opvallend… Niet dat ze nou letterlijk dingen van me overneemt (nou ja, de lift misschien), maar het is meer de opvallende-niet-zo-Metro-toon…

Ja inderaad, ik heb ook eerst jouw recensie gelezen en daarna dat Metro ding, en ik dacht wel..uh..‘déjà  lu’...’ (iin het kader flauwe woordgrappen :V)

  [ # 360 ] 02 April 2012 06:16 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  277
Geregistreerd  2011-11-04

GXP - 02 April 2012 04:35 PM
Esmeee - 02 April 2012 04:20 PM

Oh my..
Ik ben net Defying Gravity van Nurlaila aan het terugkijken.
Maar wat is dat vreselijk slecht..

Het is idd erg slecht.

Jaaa,, vooral die laatste uithaal, ieee

   Handtekening   

“Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn”

‹ First  < 22 23 24 25 26 >  Last ›
24 of 27