4 of 5 | ‹ First  < 2 3 4 5 > 
The Book of Mormon - West End
  [ # 46 ] 06 September 2013 07:25 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb geen ervaring met de ‘lottery’ maar op de site van de voorstelling staat het duidelijk uitgelegd.

Twenty-one top-price tickets for each performance will be sold through an on-the-day lottery at the theatre for just £20 each. Entries will be accepted at the box office, beginning two-and-a-half hours prior to each performance for up to two tickets.

Two hours before curtain, names will be drawn at random for a limited number of tickets. Limit one entry per person and up to two tickets per winner. Tickets may be purchased in cash or with a valid credit card and are subject to availability. Entry cards will be checked for duplication prior to drawing. Winners must be present at the time of the drawing and show valid ID to purchase tickets.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 47 ] 06 September 2013 09:50 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Het is heel makkelijk. 2,5 uur voordat de voorstelling begint, haal je een lootje bij het theater. Daar schrijf je je naam, stad en het aantal kaarten op dat je wilt (1 of 2). Deze lever je weer in. Je mag maar 1 lootje invullen. Anders ben je gediskwalificeerd.

Een half uur later, 2 uur voor aanvang. Trekken ze een aantal winnaars. Deze komen naar voren en gaan in de rij bij de kassa staan en moeten zich kunnen identificeren. Vervolgens reken je het kaartje af en klaar.

Als je niet wint, helaas…

  [ # 48 ] 09 December 2013 10:51 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2010-10-15

Kom net terug van book of….. Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Vond ik hem nou leuk of was het behoorlijk overacting. Het was wel mooi gemaakt, maar hrb mooier gezien. Heb een aantal keer hard gelachen, maar niet zo hard als de zaal. Ik weet het niet. Ik ga er eens een nachtje overslapen

   Handtekening   

Madonna als Norma Desmond. Ik hoop het zo

  [ # 49 ] 09 June 2014 07:35 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  20
Geregistreerd  2010-11-29

The Book Of Mormon was de verrassing afgelopen week! Geweldige performance door alle acteurs. Het geeft goed weer dat elk geloof een geloof is. Je kunt dus elke onwetende alles op de mouw spelden wat weergeeft dat elk geloof gebaseerd is op flauwekul verhalen. Ik heb echt tranen gelachen. er gebeurde zoveel dat ik het nog wel een keer of drie wil zien. Helaas zal dit nooit in het zo vrije Nederland kunnen. Ik zie de kamervragen al en de reacties van alle zogenaamde christenen! Ik heb met Amerikanen gesproken gesproken die dachten dat NL zo liberaal was, maar helaas leven we in een vrij conservatief land wat dit soort dingen betreft. Denk ook aan Priscilla en The Producers wat hier ook niet werkt(e). Deze hit blijft nog wel een paar staan op West End!

  [ # 50 ] 09 June 2014 09:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  669
Geregistreerd  2010-12-20

De laatste twee reacties vond ik toch wel interessant 😊

@stefan050 ik vond de show tegenvallen in vergelijking tot de hype die er omheen hing. En de show is niet zo heel leuk als je het album al kent want dan zijn de meeste/leukste grappen toch wel weg helaas. En het is een sterk staaltje “Amerika”, dat overacting en overdrevene moet je tegen kunnen. Ik vond het dan ook weer niet camp genoeg om daar van te kunnen genieten.

@jan257 vond je de BoM echt zo .. controversieel? Dat vond ik juist wel meevallen. Ik denk dat de show hier in Nederland niet echt zou werken omdat Mormonen niet echt een bekend concept is. En de vergelijking met Priscilla en The Producers ontgaat me eigenlijk een beetje, vind BoM niet echt in dezelfde lijn liggen

  [ # 51 ] 10 June 2014 09:00 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2010-10-15

Ik heb er vele nachtjes over kunnen slapen, maar vond de show tegenvallen. Vergeet eigenlijk ook dat ik de show heb gezien. Ik hou heel erg van south park humor, maar dat miste ik in deze show

   Handtekening   

Madonna als Norma Desmond. Ik hoop het zo

  [ # 52 ] 12 June 2014 06:34 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  279
Geregistreerd  2009-06-20

Ik vond het een van de allerleukste voorstellingen die ik ooit heb gezien. Ik kwam super vrolijk uit het theater en ik heb mij rot gelachen. Ik raad iedereen aan om deze voorstelling te gaan zien.

   Handtekening   

Everybody is playing the game.. but nobody’s rules are the same.

  [ # 53 ] 26 March 2015 11:47 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Afgelopen dinsdagavond de show gezien en heerlijk genoten.
Ik had er wat schrik voor omdat de reacties altijd heel gemengd zijn.
De muziek kende ik al en daardoor ken je ook al een aantal grappen, maar het komt zoveel beter over als je de show echt ziet.

Ik heb heel hard moeten lachen, net als de hele zaal die echt wel in form was qua enthousiasme, iedereen was vrolijk en zowel tijdens de pauze als na de show niets dan lovende reacties.

Het leuke aan de show zijn de verwijzingen naar andere musicals, weliswaar uitvergroot en humoristisch aangepakt, de satire over geloof en realistische actuele thema’s. De humor gaat er soms over en er is ook een prachtig staaltje overacting, maar bij deze musical mag het allemaal.

De cast was subliem!
Een goed geoliede machine die nog wel een tijdje zal draaien.

  [ # 54 ] 08 April 2015 06:11 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2008-05-21

Ik ga onverwacht over twee weken naar Londen. Ik wil graag naar een musical, de bekende (phantom, wicked, les miserables) heb ik al gezien in Londen en/of New York.

Is deze musical een aanrader of zijn er andere toppers?

  [ # 55 ] 08 April 2015 07:08 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Blijft een kwestie van smaak, maar Book of Mormon staat m.i. garant voor een heerlijk hilarisch avondje theater. De show staat als een huis en zeker als je hem de eerste keer gaat zien is het vaak zo leuk en verrassend, dat je bijna van je stoel rolt.  Het is m.i. het totaalplaatje dat het een aantrekkelijke voorstelling maakt, Vind het muzikaal op een paar nummers na niet heel hoogstaand en ik luister de muziek dan ook niet graag. Maar live klopt ‘de puzzel’ en ik durf je de show zeker aan te raden.

Wat ik je ook zou aanraden is Memphis. Als je van je stoel geblazen wil worden door een ongekend hoog energieniveau en vocaal vuurwerk, dan is deze show een must see. Beverley Knight en Killian Donnely zijn weergaloos en het dak ging er de keren dat wij de voorstelling zagen werkelijk vanaf. Memphis doet aan dayseats en die zijn zelfs op zaterdag nog relatief gemakkelijk te bemachtigen.

En wat te denken van Miss Saigon, natuurlijk ook een bekende naam maar ik zie hem niet in je rijtje staan. M.i. een van de mooiste musicals met werkelijk een topcast die over een paar weken gedeeltelijk uit elkaar valt. Ook hier dayseats.

Tenslotte nog Cats (uitstekende revival), Matilda en Gypsy.  Er draait momenteel zoveel goeds/leuks dat het gewoon lastig kiezen is! Succes met je keuze.

  [ # 56 ] 09 April 2015 07:40 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

LondonMark - 08 April 2015 07:08 PM

Blijft een kwestie van smaak, maar Book of Mormon staat m.i. garant voor een heerlijk hilarisch avondje theater. De show staat als een huis en zeker als je hem de eerste keer gaat zien is het vaak zo leuk en verrassend, dat je bijna van je stoel rolt.  Het is m.i. het totaalplaatje dat het een aantrekkelijke voorstelling maakt, Vind het muzikaal op een paar nummers na niet heel hoogstaand en ik luister de muziek dan ook niet graag. Maar live klopt ‘de puzzel’ en ik durf je de show zeker aan te raden.

Wat ik je ook zou aanraden is Memphis. Als je van je stoel geblazen wil worden door een ongekend hoog energieniveau en vocaal vuurwerk, dan is deze show een must see. Beverley Knight en Killian Donnely zijn weergaloos en het dak ging er de keren dat wij de voorstelling zagen werkelijk vanaf. Memphis doet aan dayseats en die zijn zelfs op zaterdag nog relatief gemakkelijk te bemachtigen.

En wat te denken van Miss Saigon, natuurlijk ook een bekende naam maar ik zie hem niet in je rijtje staan. M.i. een van de mooiste musicals met werkelijk een topcast die over een paar weken gedeeltelijk uit elkaar valt. Ook hier dayseats.

Tenslotte nog Cats (uitstekende revival), Matilda en Gypsy.  Er draait momenteel zoveel goeds/leuks dat het gewoon lastig kiezen is! Succes met je keuze.

Weet niet of het de bedoeling is om hier te vragen, maar ben benieuwd naar jouw mening over Cats Mark. Vond hem zelf namelijk een beetje tegenvallen haha!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 57 ] 09 April 2015 09:27 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Met het risico genadeloos op mijn plek gezet te worden door een Administrator wil ik wel even snel kwijt dat ik me daar best iets bij kan voorstellen. Bij Cats hoor ik vaker de reactie “you love it or hate it”.  Ik houd echter van deze voorstelling, de mysterieuze sfeer, de muziek (ondanks wat teveel herhaling). Het was de eerste musical die ik in London alleen bezocht (een dikke 20 jaar geleden) en dat blijft me altijd bij….

  [ # 58 ] 09 April 2015 09:40 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

LondonMark - 09 April 2015 09:27 AM

Met het risico genadeloos op mijn plek gezet te worden door een Administrator wil ik wel even snel kwijt dat ik me daar best iets bij kan voorstellen. Bij Cats hoor ik vaker de reactie “you love it or hate it”.  Ik houd echter van deze voorstelling, de mysterieuze sfeer, de muziek (ondanks wat teveel herhaling). Het was de eerste musical die ik in London alleen bezocht (een dikke 20 jaar geleden) en dat blijft me altijd bij….

Haha dan ga ik ook nog een keer rebels doen (lieve administrators hierna ga ik weer volledig ontopic). Deels eens met je hoor, voor mij is het een klassieker en dat zal zo blijven. Alleen het geluid stond afgrijselijk hard, ik vond de wijzigingen ten opzichte van de originele versie geen toevoeging en het ensemble erg slecht samenspelen. Desondanks een leuke avond theater gehad en als er over een paar jaar weer een revival komt zit ik waarschijnlijk weer in de zaal, haha. Maar hij viel mij om bovenstaande punten helaas een beetje tegen.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 59 ] 10 April 2015 04:16 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2008-05-21

LondonMark - 08 April 2015 07:08 PM

Blijft een kwestie van smaak, maar Book of Mormon staat m.i. garant voor een heerlijk hilarisch avondje theater. De show staat als een huis en zeker als je hem de eerste keer gaat zien is het vaak zo leuk en verrassend, dat je bijna van je stoel rolt.  Het is m.i. het totaalplaatje dat het een aantrekkelijke voorstelling maakt, Vind het muzikaal op een paar nummers na niet heel hoogstaand en ik luister de muziek dan ook niet graag. Maar live klopt ‘de puzzel’ en ik durf je de show zeker aan te raden.

Wat ik je ook zou aanraden is Memphis. Als je van je stoel geblazen wil worden door een ongekend hoog energieniveau en vocaal vuurwerk, dan is deze show een must see. Beverley Knight en Killian Donnely zijn weergaloos en het dak ging er de keren dat wij de voorstelling zagen werkelijk vanaf. Memphis doet aan dayseats en die zijn zelfs op zaterdag nog relatief gemakkelijk te bemachtigen.

En wat te denken van Miss Saigon, natuurlijk ook een bekende naam maar ik zie hem niet in je rijtje staan. M.i. een van de mooiste musicals met werkelijk een topcast die over een paar weken gedeeltelijk uit elkaar valt. Ook hier dayseats.

Tenslotte nog Cats (uitstekende revival), Matilda en Gypsy.  Er draait momenteel zoveel goeds/leuks dat het gewoon lastig kiezen is! Succes met je keuze.


Bedankt voor de tips! Cats en Miss Saigon heb ik in Nederland gezien, het wordt dus een van de andere, ik ga eens kijken want Memphis ken ik niet.

  [ # 60 ] 03 December 2015 03:06 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Afgelopen zaterdag deze show gezien.
Na de eerste acte dacht ik: wat moet ik hier nu van vinden, het was grappig maar ook vrij overacting.
De tweede acte vond ik de puzzelstukjes meer op z’n plaats vallen en kan ik ma afloop concluderen dat ik een super vermakelijke avond heb gehad. Vaak een slappe pack zeker om de opvattingen van de Afrikanen. Prachtig gedaan en een geweldig sterke cast ook kwa comedy timing.
Als Elder Price hadden we understudy Daniel Mackinlay, echt een zelfvoldaan Mormon.
Brian Sears speelde Elder Cunningham en had zeker de lachers op zijn hand, zijn mimiek is subliem.
Alexia Khadime heeft naast haar prachtige stem ook nog een prima overtuiging als onschuldig meisje met humor als of het haar overkomt.
Speciale vernoeming voor Stephen Ashfield. Hoe hij de iets te nichterige Mormon neerzet die eigenlijk genezen is, was hilarisch.
Kortom, topavond met goede cast, klein orkest en mooie enscenering.

‹ First  < 2 3 4 5 > 
4 of 5