4 of 4 | ‹ First  < 2 3 4
The Bodyguard West End
  [ # 46 ] 28 March 2014 08:51 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Alexandra Burke (X Factor UK) zal het stokje overnemen van Beverly Knight als Rachel Marron. Bron.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 47 ] 09 June 2014 07:40 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  20
Geregistreerd  2010-11-29

Net The Bodyguard gezien. Mooie produktie al vond ik het voor de pauze beetje langdradig. Na de pauze kwam er echt actie en spanning! De opening is werkelijk knallend!. Mooi gespeeld en gezongen door de hele A-cast! Dit zou kunnen voor NL, helaas hebben we niemand (die ik ken) die de 2 zussen zou kunnen spelen. Daar gaan we echt nat.

  [ # 48 ] 14 August 2014 10:51 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De plannen van producenten Michael Harrison en David Ian om de West End musical ‘The Bodyguard’ op DVD uit te brengen zijn op de lange baan geschoven nu er geen overeenstemming is bereikt tussen de vakbond Equity en de agenten van de betrokken artiesten waaronder hoofdrolspeelster Alexandra Burke.

‘The Bodyguard’ speelt op 29 augustus de laatste voorstelling in het Adelphi Theatre. De Britse tour gaat in februari 2015 van start.

Bron: The Stage

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 49 ] 15 August 2014 08:11 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Ik heb vorige maand The Bodyguard voor de tweede keer gezien. Mijn nichtje wilde ‘m heel graag zien, aangezien Alexandra Burke de hoofdrol speelde. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel erg onder de indruk was van haar zangkwaliteiten. Vorig jaar had ik Gloria Onitiri (u/s) en die blies de zaal weg.

Wat ik mooi vind aan Alexandra’s stem is het hese randje, maar het feit dat volgens mij alle nummers een octaafje lager waren getransponeerd en ze dan nog steeds moeite had in de hoogte, was niet echt fijn. Ze acteerde wel prima overigens.
Ik vreesde de I will always love you aan het einde, maar blijkbaar had ze wat bewaard/gespaard, want die kwam er dan wel loepzuiver uit.

Ik wist niet dat deze productie zou stoppen, maar gezien de zaalbezetting kan ik me er iets bij voorstellen…

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 50 ] 23 August 2014 11:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Het stop omdat het plaats MOET maken voor een nieuwe show. Niet omdat ze slecht verkopen zover ik weet. Ze wisten namelijk vooraf dat is maar voor 1,5 jaar was stond in een interview.

  [ # 51 ] 05 February 2016 04:52 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Broadwayworld meldt dat volgens de Daily Mail The Bodyguard tijdelijk terugkeert op West End. Van 15 juli 2016 tot 7 januari 2017 zal de voorstelling in het Dominion staan, met Beverley Knight wederom als Rachel Marron. Knight wil, zo zegt het artikel, met de stage- ervaring die ze inmiddels heeft opgedaan, de invulling van haar rol meer verdieping geven.
Fijn en interessant vooruitzicht; ik was de vorige run al uitermate onder de indruk van Beverley Knight en dat is door haar glansrol in Memphis alleen maar versterkt.

  [ # 52 ] 06 February 2016 12:39 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Ik ga deze show zeker voor een 3e keer zien :D

  [ # 53 ] 06 February 2016 11:47 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik ben wel benieuwd of ze het tour decor nog gaan aanpassen voor het Dominion wat toch een enorme zaal is. Ik heb ‘The Bodyguard’ destijds alleen gezien met Heather Headley maar Beverley Knight is ook zeker de moeite waard om een kaartje te boeken.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 54 ] 11 March 2016 07:51 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ben Richards wordt de bodyguard op West End.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 55 ] 17 July 2016 11:03 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

De try-outs zijn begonnen en als ik de persfoto’s en reacties mag geloven is het grotendeels de tour-productie met een paar kleine aanpassingen.

Een grappig feitje is dat Beverley Knight weer een geheel ander kostuum aan heeft tijdens Queen of the Night (deze outflit lijkt, net als de kostuums in de NL versie, wat meer gebaseerd op hedendaagse artiesten zoals Beyonce). Dit vind ik wel een hele verbetering, want ik vond dat hele verenkostuum van Alexandra Burke nooit zo geweldig, al vind ik de aanpassingen die eraan gemaakt zijn in de Duitse versie al ietsje beter..

Moet trouwens ook even wennen zijn voor Knight, die natuurlijk de oude staging nog gewend was.

   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 56 ] 20 July 2016 07:37 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik hoop binnenkort een tripje Londen te kunnen boeken, want ik wil heel graag daar The Bodyguard zien, maar wil nog even wachten tot ik het kan combineren met een bezoekje aan Dreamgirls

  [ # 57 ] 27 July 2016 07:52 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  198
Geregistreerd  2008-07-19

Gisteren de show voor de derde keer gezien. De eerste keer was met Gloria Onitiri in het Aldelphi, daarna met Romy Monteiro in het Beatrix Theater en gisteren met Beverly Knight in het Dominion. Tijdens mijn vorige bezoek aan Londen was ik heel erg onder de indruk van Beverly Knight in Memphis en dat was dan ook de reden om nu voor de derde keer te boeken voor the Bodyguard.

1. Wow, Beverly zet echt een fantastische Rachel neer. Qua zang heel sterk in de ballads maar minstens zo sterk in de up tempo nummers. Ze zet geen diva neer maar meer een vervelende Amerikaanse vrouw die zichzelf iets te geweldig vind. Welverdiende staande ovatie die overigens sneller ‘stond’ dan menig Nederlandse staande ovatie.
2. Wat hebben ‘ze’ de show toch aangedaan in het Beatrix Theater?!

Het verhaal draait echt om Rachel, Nikki, Frank en de stalker. De overige karakters zijn meer op de achtergrond. Zo wordt de rol van Sy niet hysterisch en/of karikaturaal ingevuld. Wat een rust! Het decor is inderdaad wat aangepast ten opzichte van de originele productie maar dit stoort niet. De gebruikte effecten die ik in de originele productie verrassend vond, zijn overeind gebleven.

Vooralsnog speelt Beverly Knight niet op maandagavond en woensdagmiddag, mocht je haar willen zien wat absoluut een aanrader is, houd hier dan rekening mee met het boeken.

‹ First  < 2 3 4
4 of 4