6 of 7 | ‹ First  < 4 5 6 7 > 
Aida 2013-2014
  [ # 76 ] 05 August 2012 02:26 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Van mij mag Aida best terugkomen, want ik vond hem prachtig. Met afstand de beste musical die Disney heeft gemaakt. Ik zou hem liever een keer in London zien vanwege de taal, maar of dat ooit gaat gebeuren…

Aida was in Nederland niet zo’n succes als bijvoorbeeld Miss Saigon of The Lion King, maar wel succesvoller dan Elisabeth en Mary Poppins.

  [ # 77 ] 05 August 2012 06:39 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

Ik zeg maar wat: Op zoek naar Aida?

  [ # 78 ] 05 August 2012 06:55 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

baud - 05 August 2012 10:41 AM

Ben ik echt de enige die hier totaal niet op zit te wachten? Weer een reprise van een reprise van een Broadwayflop? Kunnen we iets nieuws krijgen? Iets wat we nog niet gezien hebben? Waarom geen Newsies of Memphis uit de VS? Of Matilda of Starlight Express of desnoods Ghost uit de UK? Om nog maar te zwijgen over Tanz der Vampiren, Rebecca of Mozart! En als we dan toch een reprise krijgen waarom niet Sweeney Todd, Blood Brothers of West Side Story? Onorigineel beleid van Stage Entertainment.

Ik deel het gevoel wel een beetje idd. Was zelf nog te jong toen bv. Aïda er was (en bij de Phantom was ik nog niet eens geboren…), maar ik zou het ook erg leuk vinden om bijvoorbeeld Billy Elliot, Jersey Boys (zoals ooit tijdens het meerjarenplan was gezegd), Tanz der Vampire,en zeker Rebecca en Ghost te zien, maar blijkbaar is het voor Stage te onzeker om met iets nieuws te komen en gooien ze er oude producties in. Zal hopelijk wel weer overgaan.

Ik vind het niet erg dat musicals herhaald worden, maar Aïda is nog maar 10 jaar geleden en dat vind ik iets te snel (was met Mamma Mia! toen ook het geval.) (plus dat het verhaal van Aïda me volgens mij niet zo aanspreekt.)

  [ # 79 ] 05 August 2012 07:14 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zou het ontzettend tof vinden als Aïda terug in Nederland komt, heb ‘m destijds helemaal gemist omdat ik toen nog niet besmet was met het musicalvirus… 😄 Maar inderdaad: het is nog niet zo lang geleden en als het hier niet zo’n succes is geweest, misschien dan beter eerst de economische crisis uitzitten en werken aan de zwakke punten in plaats van een goedkope productie weg te zetten waarmee niet eens quitte wordt gespeeld… Ik kan me voorstellen dat Stage huiverig is om in deze tijd nieuwe musicals naar hier te brengen, maar eigenlijk is het nooit goed: ze gooien hoe dan ook hun eigen ruiten in (een nieuwe musical die niet scoort, of een musical die wel zou scoren niet durven brengen?). Helaas zijn Stage en de andere producenten niet alleen van zichzelf afhankelijk, maar (vooral eigenlijk) van het publiek; zij houden de hand op de knip, de producent ondervindt er in heden en toekomst problemen mee. Het is een vicieuze cirkel… Wat kan een producent dan doen? Gokken en hopen dat het succes heeft. 😉

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 80 ] 06 August 2012 06:41 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  102
Geregistreerd  2009-01-17

Waar komt toch het idee vandaan dat Aida geen succes was in Nederland. De musical heeft van oktober 2001 tot augustus 2003 in het CT gstaan. Dat lijkt me best een lange periode voor een niet succevolle productie. Ik vond/vind Aida prachtig en hoop zeer zeker dat het het niet bij geruchten blijft. Hoe eerder hoe beter.

  [ # 81 ] 06 August 2012 07:14 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

YokiPerzik - 05 August 2012 06:39 PM

Ik zeg maar wat: Op zoek naar Aida?

Aub niet zeg! Gewoon lekker achter gesloten deuren.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 82 ] 11 November 2012 11:53 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  192
Geregistreerd  2011-07-25

Leona Philipo als AIDA ?
Suzanne de Heij als Amneris ?
Op zoek naar Radames ?

  [ # 83 ] 11 November 2012 11:58 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Ik denk dat Britt Lenting ook wel een goede Amneris zou zijn.

En, ik zeg maar wat, Matteo van der Grijn als Radames?

  [ # 84 ] 11 November 2012 12:09 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

Manon Novak als Amneris ( Die kan echt knallen qua zang )
Charly Luske als Radames

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 85 ] 11 November 2012 04:12 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Ik ga(na het zien van Renée als Elphaba) toch voor Renée als Amneris denk ik haha. (:
Manon Novak vind ik echt geweldig, alleen zie ik haar toch niet zo snel als Amneris…

  [ # 86 ] 11 November 2012 06:01 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Krolock - 11 November 2012 11:53 AM

Leona Philipo als AIDA ?

Dat was toch al een aantal keer zo? 😉

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 87 ] 11 November 2012 08:25 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Laten we eerst maar afwachten of Aida wel gaat komen. Ik hoop het wel hoor.

Renee van Wegberg als Amneris lijkt me top!

Ben heel benieuwd naar de producties volgend seizoen…

  [ # 88 ] 11 November 2012 09:17 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  26
Geregistreerd  2012-11-04

Ik heb deze musical bijna 10 jaar geleden gezien. Mooi verhaal en best amusant.
Kijkende naar de situatie nu, denk ik, niet doen, groot risico. Het is al lastig om de zalen vol te krijgen en de luxe om een reprise te zien niet ieders keuze.

De tendens in het theater, en ook op tv, is dat mensen weer meer kiezen voor kneuterigheid en typische Hollandse dingen. Succes van Boer zoekt Vrouw, het Schaep, Moeder, ik wil bij de revue zijn daar voorbeelden van op tv…
In het theater zijn de grote successen van de laatste 4 jaar ook de Hollandse producties.
Ciske de rat, Hazes, Doe Maar, Petticoat, Soldaat van Oranje…

Benieuwd hoe anderen hierover denken

  [ # 89 ] 11 November 2012 09:41 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Marck - 11 November 2012 09:17 PM

In het theater zijn de grote successen van de laatste 4 jaar ook de Hollandse producties.
Ciske de rat, Hazes, Doe Maar, Petticoat, Soldaat van Oranje…

Benieuwd hoe anderen hierover denken

Enkel SvO heb ik gezien (prachtig trouwens!), maar naar al de andere musicals ben ik niet geweest/ ga ik niet nét omdat ze zo ‘hollands’ zijn. Aangezien nederlandse musicals toch ook een grote belgische klantenbasis hebben, zou het niet echt slim zijn om alle producties ‘oerhollands’ te maken. Nu sta ik eigenlijk ook niet te springen om Aïda te zien. Geef mij dan inderdaad - zoals al zo vaak aangehaald - maar Dans der vampieren (die ik ondertussen al 2x heb gezien, maar waar ik absoluut naar zou blijven gaan).

Nuja, mijn punt was enkel dat de échte ‘hollandse’ musicals mij persoonlijk afschrikken.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 90 ] 11 November 2012 10:00 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Marck - 11 November 2012 09:17 PM

Ciske de rat, Hazes, Doe Maar, Petticoat, Soldaat van Oranje…

Petticoat was geen succes.. En je vergeet De Jantjes te noemen dus nu ook veel uitverkochte zalen heeft!
Nederlands repertoire is in!
Aida zal lastig worden..

‹ First  < 4 5 6 7 > 
6 of 7