3 of 9 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Revival Miss Saigon op West End
  [ # 31 ] 02 March 2014 01:46 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Het duurt nog even maar toch alvast maar geboekt voor ‘Miss Saïgon’. Het was nog best even puzzelen om een mooie plaats te bemachtigen want zo te zien loopt de voorverkoop erg goed. Ik ben benieuwd of deze productie net zoveel indruk zal maken als de originele destijds in Drury Lane.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 32 ] 04 May 2014 11:03 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Gisteren vond in het Prince Edward de eerste preview plaats van de revival productie van ‘Miss Saïgon’ en hoewel de reacties van het publiek bij zo’n allereerste voorstelling wellicht wat gekleurd zijn is de nieuwe versie enthousiast ontvangen, getuige de reacties op Twitter en de diverse fora.

Met in ieder geval een ‘echte’ helikopter al schijnt het een mix te zijn van projecties en werkelijke decorstukken. Hieronder al wat foto’s van de dress rehearsal.

Meer foto’s zijn te zien op de website van The Telegraph


Fall Of Saïgon


Thuy’s Death met Eva Noblezada en Kwang Ho Hong

© foto’s Michael Le Poer Trench en Matthew Murphy

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 33 ] 04 May 2014 01:12 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Theo, dankje voor de foto’s!
Ik ga de oversteek naar Londen wagen, in ieder geval.

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 34 ] 08 May 2014 12:10 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Ik ben afgelopen maandag naar Miss Saigon geweest en hier bij even een verslagje:


De helikopter is weer geland!

Op maandagavond 5 mei 2014 in het Prince Edward Theatre werd de 2e try-out van de nieuwe Londense versie van Miss Saigon gespeeld. En wat was het een voorrecht om daar bij te mogen zijn.

Nadat de iets haperende aankondiging door de zaal klonk en het zaallicht langzaam doofde, hoorde je een zacht helikoptergeluid dat steeds maar harder en harder werd. Het doek ging op en daar stond de nog maar 18 jarige Eva Noblezada als Kim in een eenzame blauwe spot, opdat moment begon ook de welbekende melodie. Het ensemble kwam op met Vietnamese hoedjes, rijdend op fietsen en lopend met volle tassen. Op de maat van de muziek kwamen er ook 2 bomexplosies waardoor de hele onderverdieping van de zaal rood kleurden en de cast op het toneel op de grond viel. Tja als je nu niet meer kan geloven dat alles dat op het toneel gebeurd ‘echt’ is dan weet ik het ook niet meer. Al gauw zag je hoe Kim en Chris elkaar leren kennen en direct stapelverliefd op elkaar werden. Eva Noblezada is nog maar 18 jaar oud, maar dat was in geen enkel opzicht te merken. Haar spel maar ook zeker haar stem waren prima in orde en ik denk dat ze absoluut niet bang hoeft te zijn voor een negatieve recensie. En dan Eva’s tegenspeler Alistair Brammer als Chris. Ondanks de ietwat mindere enthousiaste reacties op zijn casting, vond ik hem toch erg goed. Nu heb ik ook geen vergelijkingsmateriaal, maar toch dacht ik nooit ‘Dit kunnen andere echt beter’, helaas had ik die gedachte wel bij Tamsin Carroll als de vrouw van Chris, Ellen. Aan haar spel lag het echt niet, maar haar zangstem vond ik persoonlijk niet fijn. Dit ligt echter meer aan mij dan aan haar. Ik vond dat ze haar nummers te klassiek zong en er zaten weinig mooie uitschieters in die bijvoorbeeld Brigitte Heitzer er wel in verwerkte. Dit waren even de rollen die ik apart wilde benoemen, want wat is Miss Saigon toch een grote mooie ensemble show. 
Wat was de voorstelling toch prachtig. Ik had van te voren nog niet zo heel veel met Miss Saigon, maar daar ben ik wel op terug gekomen. Ik hoop ook echt dat deze voorstelling nog jaren mag draaien. En als je in Londen bent en je twijfelt?, dan kan ik alleen maar zeggen: doen! Want je krijgt er absoluut geen spijt van.
PS: Er zit inderdaad een echte helikopter in, wat een prachtige scene opleverde.

  [ # 35 ] 12 May 2014 07:08 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2010-02-25

Voorstelling gezien in Londen, matinee van zaterdag 10 mei. Volledige eerste cast.

Meer dan zes maanden op voorhand begon het aftellen al, en dit weekend was het eindelijk zover: een bezoekje aan Miss Saigon. De show is terug in Londen te zien, na een pauze van vijftien jaar. Intussen werden de Nederlandstalige fans verwend met een versie in Scheveningen (versie 1.0) en in Utrecht (2.0), maar vanaf nu is de voorstelling dus weer ‘thuis’ op West End, zij het dan wel in een ander theater.

Even wat dingen die bij me opkomen neerpennen. Om te beginnen: dit is géén kopie van de originele productie, wel van de Miss Saigon die in Utrecht (en later ook in Tokyo) te zien was, overgoten met een extra sausje. Hoewel - sausje - een flinke klodder zeg maar. Zo werd komaf gemaakt met het tenenkrommende filmpje bij The American Dream en komt nu - naast de cadillac die we ook in Utrecht hadden - het vrijheidsbeeld uit de grond gerezen. Bij de hoeren in Bangkok wordt gebruik gemaakt van de ruimte links en rechts in het proscenium om wat danspalen neer te zetten. De projectie van het Bui Doi filmpje is weer ‘back to basic’ met een doek dat naar beneden zakt. En de helicopter gaat naadloos over van projectie naar echt decorstuk, alhoewel er zaterdagmiddag geen wind te voelen was in de zaal (dit was op Twitter te lezen, maar ik heb geen idee of dit ook echt zo hoort). Versie Utrecht 2.1 dus, en eerlijk, dat is prima zo, want in vergelijking met de ‘oude’ versie uit de vorige eeuw zijn de nieuwe decors stukken realistischer. Hier en daar waren ook wat subtiele wijzigingen, zoals een nieuwe openingscène (met Kim centraal belicht op het podium), tekstuele wijzigingen (het script werd ontdaan van wat racistische teksten) en wat extra speciale effecten (zoals vuurwerk bij The Morning of the Dragon).

Meer dan ooit wordt Miss Saigon in Londen gedragen door de Engineer. Ik vond Willem Nijholt al geweldig, maar wat Jon Jon Briones hier neerzet ligt toch nog een niveau hoger. Deze man beheerst het podium en heeft een fantastisch gevoel voor timing. Zijn American Dream begint met een minutenlange lege ruimte, maar dat heb je als toeschouwer niet eens door. Ge-wel-dig!

Kim werd zaterdag vertolkt door Eva Noblezada. Zo jong en al zo’n acteer- en zangtalent. Voor mij van hetzelfde niveau als Na-Young Jeon. Zeer emotioneel spel, prachtige stem. Perfect!

Ook Gigi (Rachelle Ann Go) vond ik erg goed uit de verf komen. Kwang Ho Hong (Thuy) zingt fantastisch, maar zijn uitspraak was niet echt geweldig. Volgens mij is hij geen native speaker. Nochtans geen slecht woord over het Engels van de rest van de cast, ik denk niet dat ik al ooit een voorstelling heb gezien die zà³ verstaanbaar was. Petje af voor de mensen van het geluid (en ook de belichting overigens).

Ik was wat minder onder de indruk van Alistair Brammer (Chris) en Hugh Maynard (John). Ze kunnen wel goed zingen, maar halen het niveau van hun collega’s niet. Dan vond ik Tony Neef bijvoorbeeld een betere Chris. Ellen (Tamsin Carroll) heeft net als in Utrecht een nieuw liedje (‘Maybe’), maar ook zij kan niet echt boven het gemiddelde niveau klimmen. Ik vind ze zelfs miscast: ze is echt veel te oud om geloofwaardig de vrouw van Chris te kunnen spelen.

Ik al zo vaak afscheid genomen van deze show, telkens met het troostende idee in het achterhoofd dat Miss Saigon ooit wel weer ergens zal opduiken. Na een onbegrijpelijk korte speelperiode in Utrecht kunnen we gelukkig nu weer (lange?) tijd genieten van dit prachtige verhaal en de schitterende muziek. Miss Saigon is een show waar je als musicalliefhebber elke keer weer kunt van smullen: telkens valt er weer een laagje af te pellen en ontdek je nieuwe verwijzingen en subtiele muzikale hints. Dit is echt een voorstelling die je EN dichtbij, EN meerdere keren moet zien om de emotionele bolster bloot te leggen. De versie in Londen is wat mij betreft de mooiste (en duurste!) musical die ik in lange tijd heb gezien op West End, en wellicht ook dé ultieme versie van deze prachtige klassieker. Gaat dat zien!

  [ # 36 ] 06 June 2014 08:34 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Miss Saigon voor het eerst gezien en werkelijk overdonderd! De volledige eerste cast en genoten van een uitmuntende uitvoering van deze klassieker!
Een jonge Kim die ondanks dat dit haar debuut is precies al jaren speelt en een engineer die je echt meeneemt in zijn American Dream.

  [ # 37 ] 13 July 2014 11:43 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Volgens diverse berichten komt er een live CD van de huidige productie. Ik kijk er naar uit !

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 38 ] 13 July 2014 12:08 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Daar hoopte ik al op. Er is volgens mij nog steeds geen professionele opname van Maybe en ik las in je verslag dat er ook teksten zijn herschreven. Dan wordt het tijd voor een nieuwe cd. De complete cd is tenslotte ook al weer bijna twintig jaar oud.

  [ # 39 ] 14 July 2014 04:01 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Net bevestigd op de facebookpagina en op twitter dat er een cd komt
Op de site kun je registreren om als eerst op de hoogte te worden gebracht

  [ # 40 ] 14 July 2014 08:39 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Vandaag kwam ook de trailer uit.

http://www.telegraph.co.uk/culture/theatre/theatretrailers/10966481/Miss-Saigon-watch-the-trailer.html

  [ # 41 ] 16 July 2014 06:20 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  105
Geregistreerd  2010-07-31

Weten jullie waarom er geen kaarten voor de kerstperiode in de verkoop zijn? Zijn er dan geen shows? Ik kan hier namelijk niets over vinden en wil dan eigenlijk gaan.

  [ # 42 ] 16 July 2014 12:32 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  279
Geregistreerd  2009-06-20

Vette trailer zeg!

   Handtekening   

Everybody is playing the game.. but nobody’s rules are the same.

  [ # 43 ] 16 July 2014 03:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Die trailer is ZO fijn…
Ik wil nu echt graag een verfilming!!!

(en naar de show.. maar dat gaat hopelijk dit weekend lukken!)

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 44 ] 16 July 2014 08:17 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Wow wat een gave trailer! Kippenvel all over. Toch eens kijken of er komende zomer een bezoekje Miss Saigon in zit.

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 45 ] 16 July 2014 08:54 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Gave trailer!
Ik mag in september, ik kan niet wachten!

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 9