5 of 9 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
Revival Miss Saigon op West End
  [ # 61 ] 13 November 2014 08:03 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Miss Saigon’s 25th Anniversary leidde enkele maanden geleden helaas tot een overbelast callcentre van de ticketverkoper en een rij van 200 meter buiten het Prince Edward Theatre. Omdat het binnen een paar minuten was uitverkocht, vond de producent het leuk de geste van goedkope tickets (alles 25 Pond) te herhalen. En zo toog ik afgelopen dinsdagmiddag naar het Prince Edward om daar een extra ingelaste matinee (eenmalig ter vervanging van de matinee van vandaag) van MS te zien.
De vraag was welke cast we te zien kregen. Je zou kunnen zeggen, de eerste cast van de reguliere donderdagmiddag, maar er waren donderdagmiddag (vandaag) andere verplichtingen voor de cast dus vanuit die invalshoek was het dinsdag een extra voorstelling en hield ik rekening met een rustmoment van (een deel van) de eerste cast.
Niets was echter minder waar. De volledige eerste cast ging op en het was wederom een magisch middag. Deze voorstelling klopt van A tot Zen cast en score zijn waanzinnig.  Complimenten aan de producent om op deze matinee met low budget prijzen toch uit te pakken met de volledige eerste cast!  Al had ik het natuurlijk begrepen als het anders was geweest…...

  [ # 62 ] 18 December 2014 09:19 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Miss Saigon was erg mooi. Het verhaal is prachtig en de energie spatte van het podium. Ondanks het dramatische verhaal was ik geboeid van het begin tot het eind! De cast was heel erg een en de voorstelling beleefde ik daardoor zo intens. Een wauwgevoel was het resultaat. Hoogtepunten waren voor mij vooral de nummers van Kim waren wat mij betreft de hoogtepunten. Kim werd gespeeld door Eva Noblezda, die haar professionele debuut maakte. Ze knalt van emotie en bezieling het toneel af. Op alle momenten dat het moest wist ze mij te raken. Id give my life for yoy, wat ze voor haar zoontje zingt is het emotionele hoogtepunt. Engineer (Jon Jon Briones) is een echte eikel, geloofwaardig en heeft de meest geweldige timing.

Alistair Brammer als Chris laat horen een enorme stem te hebben. In “Why god why”. imponeert hij. De liefde tussen Chris en Kim komt mooi naar voren in “The last night of the world”. In de bijrollen zijn absolute uitblinkers Tamsin Carroll en Hugh Maynard die in hun solo’s “Maybe” en “Bui doi” ongekende klasse laten zien. De versie van Bui doi kenmerkt zich door de soul die Maynard erin legt. Het ensemble is energiek en zorgt voor de vaart in de voorstelling de gevechtsscenes zijn heftig. DaarnAast zitten er heftige dansen in, die mij uit de Nederlandse versie niet meer bij stonden.

Dit was sinds tijden een voorstelling waar ik niks op kon aanmerken. Wauw! Ik was er geëmotioneerd van.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 63 ] 04 January 2015 04:46 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

Op nieuwsjaardag zijn wij naar deze voorstelling geweest. Hadden dayseats en niet te geloven: wat een fantastische ervaring! De hele cast is zo ongelofelijk intens….. Had constant tranen in de ogen en kon na de voorstelling niets meer uitbrengen. Wat opviel was vooral de verstaanbaarheid en de puurheid. Later kwamen we erachter dat Eva Novazebla nog maar 18 of 19 jaar oud is. Wat een talent. Eerste staande ovatie meegemaakt in Londen, en wij waren de eersten die op onze voeten stonden. Terecht stond de hele zaal op voor deze cast en deze prachtige productie!

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 64 ] 03 April 2015 11:19 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

Celinde Schoenmaker is de nieuwe Ellen in Londen.

  [ # 65 ] 03 April 2015 12:13 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Leuk! Ik ga in Mei naar Londen en misschien ook naar Miss Saigon. Heeft iemand ervaring met dayseats. Wil proberen voor een donderdag of vrijdag dayseats te krijgen. Moet je erg vroeg bij het theater zijn?

  [ # 66 ] 03 April 2015 05:44 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Dave, heb je een bron voor die informatie?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 67 ] 04 April 2015 11:52 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Het zou mooi verklaren waarom ze geen Belle wordt in Beauty and the beast hier, wat ik erg jammer vind. Ellen is een kleine rol trouwens, maarja West End is prestige he.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 68 ] 04 April 2015 12:53 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik ben benieuwd of dat dan betekent dat ze eerder vertrekt bij Les Misérables. Castwissel bij Miss Saïgon is 11 mei, Les Mis ergens in juni dacht ik.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 69 ] 04 April 2015 05:37 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Blijft Eva Noblezada wel als Kim? Of is dat nog niet bekend?
Ze was echt geweldig vorig jaar mei!

  [ # 70 ] 06 April 2015 02:10 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

Eva Noblezada blijft in ieder geval en haar alternate Tanya Manalang ook.

Alistair Brammer (Chris), Tamsin Carroll (Ellen), Rachelle Ann Go (Gigi) en Kwang Ho Hong (Thuy) vertrekken alle 4.

Miss Saigon zou eigenlijk dit jaar naar Broadway gaan met Jon Jon Briones als The Engineer en Eva Noblezada als Kim maar dat is een jaar uitgesteld.

Er waren gesprekken met Leo Valdez als vervanger voor Engineer in Londen, maar wellicht dat Jon Jon nu ook een jaar langer blijft.

  [ # 71 ] 08 April 2015 05:41 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Dave - 03 April 2015 11:19 AM

Celinde Schoenmaker is de nieuwe Ellen in Londen.

De repetities voor de nieuwe cast zijn gisteren begonnen en ik lees berichten dat Siobhan Dillon de nieuwe Ellen is in Miss Saïgon.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 72 ] 08 April 2015 08:09 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Theo - 08 April 2015 05:41 AM
Dave - 03 April 2015 11:19 AM

Celinde Schoenmaker is de nieuwe Ellen in Londen.

De repetities voor de nieuwe cast zijn gisteren begonnen en ik lees berichten dat Siobhan Dillon de nieuwe Ellen is in Miss Saïgon.

Voor hoever ik weet speelt celinde tot 16 juni, dus lijkt me stug..

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 73 ] 08 April 2015 10:41 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Goede keuze! Ik zag Siobhan Dillon als Molly Jensen in Ghost en was erg onder de indruk, zowel van haar spel als zang.  Celinda had overigens zelf recent via een tweet aan Chantal Janzen laten weten dat ze terug zou komen naar NL en hier voorlopig zou blijven….

  [ # 74 ] 08 April 2015 10:42 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

Ja, ik hoorde het! Celinde had een contract aangeboden gekregen maar ze zijn er met de onderhandelingen niet uitgekomen helaas. Siobhan was de 2e keus.

  [ # 75 ] 17 April 2015 09:21 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Details over de nieuwe cast van Miss Saigon vanaf 11 mei.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
5 of 9