7 of 9 | ‹ First  < 5 6 7 8 9 > 
Revival Miss Saigon op West End
  [ # 91 ] 15 July 2015 07:42 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

martijn-j - 14 July 2015 09:36 PM

Ik had verwacht dat het een groter succes zou zijn en wel een paar jaar zou spelen.

CamMac had zelf ook op minimaal 5 jaar gerekend dacht ik ergens te lezen.
Eerste dag was madness, nieuw box-office record, maar daarna liep het aantal bezoekers snel terug.
De keren dat ik er was alsnog volle zalen, maar er waren dan ook belachelijke kortingsacties. Ik zat voor 20 pond op een premium plek vooraan in de dress circle..

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 92 ] 28 July 2015 10:45 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Siobhan Dillon keert voorlopig nog niet teug naar Miss Saigon. Carolyn Maitland neemt de rol van Ellen voorlopig over.

The company of Miss Saigon has announced that Carolyn Maitland is to take over the role of Ellen for a limited run from 30 July to 17 October 2015.

Maitland, who will join leading stars Eva Noblezada and Jon Jon Briones, is to replace Siobhan Dillon who has taken a break from the show to undergo treatment following an operation.

Maitland recently starred as Kathy Selden in Singing In The Rain at Kilworth House Theatre and previously understudied the role of Ellen. On Twitter, Miss Saigon said they were pleased to welcome Maitland back. Her first show will be Thursday’s Matinee performance.

Bron : http://www.whatonstage.com

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 93 ] 24 August 2015 02:49 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  50
Geregistreerd  2007-01-11

Ik zat afgelopen vrijdag op rij 1 in de stalls.  Ik had de tickets ook maanden geleden gekocht voor 37,50 pond.  Ik zat erg goed.  Het orkest is soms iets overheersend zodat je de engineer niet altijd verstaat.  Maar zo zicht zitten en de mimiek van de acteurs kunnen zien, geeft je een unieke belevenis.  Ik was erg blij met deze plekken.  Ik vond de show qua niveau ook erg hoog.  IK heb het origineel gezien op broadway jaren geleden (was m’n eerste broadwayshow in 1999.  Dan zag ik de Nederlandse versie in Utrecht.  Maar deze versie was voor mij de beste van de 3.

  [ # 94 ] 03 December 2015 03:46 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Afgelopen vrijdag Miss Saigon gezien.
Ik kan hier heel kort over zijn.
Ik heb de laatste jaren niet zo’n sterke show gezien.
Waar de versie in Scheveningen me in 1997 nogal romantisch bijbleef met een prachtig hemelbed tijdens last night of the world en een halve discotheek bij The heat is on. Maakt deze versie veel meer indruk door zijn sobere decor.
Prachtige sets vooral van staal, simpel maar je kan je voorstellen dat het er in die tijd zo uit zag.
Prachtige afbeeldingen op het achterscherm. De kamer van Kim is klein er staat een bedje en dat is het.
De musical is harder dan in de oude versie.
Er word geslagen, gesnoven, de meiden in de nachtclubs worden echt vernederd en het komt echt dichtbij. Ik kan me voorstellen dat het er zo aan toe ging.

De Cast was geweldig.

Alternate Tanya manalang speelde Kim.
Ze is erg klein, om met Chris te kunnen zoenen moest ze regelmatig op haar tenen staan.
Maar hoe klein ze ook was, een stem en performance waar he u tegen zegt.
Prachtig neergezet!

Chris werd gespeeld door Chris, mooi gedaan niet bijzondere dingen op te noemen het was gewoon goed.

Gigi gespeeld door Natalie Mendoza is een plaatje om naar te kijken. Je oog blijft ook naar haar toetrekken als ze later in het Ensemble deelneemt. Haar Miss Chinatown in the Amercan dream was hysterisch grappig.

John understudy Aaron, prima prestatie.
Ellen door Siobhan blijft vrij oppervlakkig maar ik denk puur omdat dit karakter weinig tijd heeft om zich meer uit te diepen.

Enig minpunt van deze voorstelling die ik kan noemen is Sangwoong Jo, prachtige stem en acteerprestaties maar echt niet te verstaan! Duidelijk te horen dat hij buiten de voorstelling geen Engels spreekt. De tonen waren er maar vaak was het gissen naar wat hij te zeggen had, zonde voor zo’n prachtige voorstelling. Het deed me de ken aan een groot deel van de cast in de 96 versie in scheveningen die uit de Filipijnen waren gehaald en soms ook niet verstaanbaar waren.

Jon jon speelde the engineer, hulde voor deze man. Elke pink beweging past bij z’n karakter, humor, hardheid, schofterigheid hij heeft alles en kan het heel natuurlijk doen overkomen. Prachtig en een genot om naar te kijken.

Hoogtepunten voor mij zijn, the movie in my mind waar alle hoeren prachtig op de verschillende plekken van de scene zijn uitgelicht. De Ensemblenummers die indruk maken door hun massale geluid. En natuurlijk de helicopter scene. De emoties die de cast weet over te brengen zijn echt niet uit te drukken.
Prachtige muziek van een groot orkest dat eigenlijk alle nummers tot een hoogtepunt maakt.
Miss Saigon is voor mij de beste show die ik de afgelopen jaren gezien heb zowel in Londen als in Nederland.
Ik vind het dan ook eeuwig zonde dat deze show niet word omhelst door het grote publiek. En 27 feb moet stoppen. Aan iedereen die nog naar Londen gaat….. Ga dit zien!!!!!

Ps nog even een leuk feitje dat er aardig wat Nederlanders mee doen aan deze show,
Leuk om te zien dat het niveau zo hoog is fat er hier in Londen een podium voor is.
Voor mij staken vooral Maria Graciano hier voor uit bij de vrouwen, ze valt op in het ensemble.
En Michael Macalintal dieook in de 1996 productie meedeed en in deze versie enkele kleine bijrolletjes speelt .

NOGMAALS: GA DIT ZIEN!!!!

  [ # 95 ] 07 February 2016 03:20 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Ik heb donderdag de eer gehad om deze voorstelling te gaan zien in Londen en ik kan me enkel maar aansluiten bij bovenstaande de bovenstaande reactie. Wauw, wat een prachtige productie!
Ieder detail aan deze show klopt gewoon, heb in tijden niet zo’n goede show gezien. De dag ervoor naar Les Mis gegaan en Miss Saigon is in mijn ogen een véél betere show en is in mijn ogen ondergewaardeerd. (Wat niet wegneemt dat Les Mis ook een prachtig staaltje theater is)
Ook vond ik de verwijzing naar ‘The Book of Mormon’ geniaal goed gevonden!

Als je deze maand nog naar Londen gaat of binnenkort een trip naar NY maakt, ga deze voorstelling zeker zien!
Hopelijk maken ze snel een verfilming van deze voorstelling (of gewoon een opname van deze revival).

[ Gewijzigd: 07 February 2016 06:57 PM by jonahke ]
  [ # 96 ] 27 February 2016 12:09 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Na vandaag is de Londen revival van ‘Miss Saigon’ ook alweer geschiedenis. Ik heb deze versie een aantal keer mogen zien en er zeer van genoten, al is het me niet meer gelukt de eerste cast Kim Eva Noblezada te zien. In voorjaar 2017 staat de productie op Broadway en in de zomer van 2017 gaat er een Britse tour van start.

Bron foto Twitter Miss Saigon

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 97 ] 28 February 2016 05:58 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Donderdag de voorstelling nog net kunnen zien in Londen. Was bang dat het allemaal tegen zou vallen na de gigantische productie in Drury Lane destijds, maar wow… dit is echt een Miss Saigon voor de komende jaren. Jammer dat het in Londen al dicht is, maar gelukkig leeft deze productie verder op Broadway en op tour. En kan me voorstellen dat deze versie binnenkort ook wel ergens in Duitsland opduikt.

Volgens de berichten heeft Cameron Mackintosh gisteren aangekondigd dat er een speciale bioscoopversie komt met beelden uit deze versie en dat er hard gewerkt wordt aan de verfilming. Duimen maar.

PS: @jonahke: die Mormoon in Bangkok is inmiddels een verwijzing geworden. Zat oorspronkelijk ook al in de productie, toen Book of Mormon nog geschreven moest worden

  [ # 98 ] 29 February 2016 08:07 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2010-02-25

Zaterdagnamiddag heb ik het voorrecht gehad om de op één na laatste Miss Saigon te mogen zien vanop rij 3 in het midden van de stalls. De kaartjes waren al meer dan een half jaar geleden gekocht, en gelukkig maar, want bijna alle voorstellingen deze week kregen het bord ‘sold out’ op de stoep. Voor de laatste dayseats moest je al in de rij gaan staan om 1 uur ‘s nachts en de uurtjes aftellen in je slaapzak.

Miss Saigon blijft een juweeltje van een voorstelling, maar deze matinee was echt wel héél intens. De laatste voorstelling in Scheveningen is lang mijn favoriet geweest, maar deze steekt er toch nog een stuk bovenuit.

Het was de laatste van Tanya Manalang als alternate Kim, en dat zag je zeer duidelijk. Ik heb Tanya altijd al beter gevonden dan Eva, maar wat ze nu presteerde… wow. Ik denk niet dat ik al ooit zo’n geëmotioneerde Kim heb gezien. De tranen bingelden van haar wangen bij zowat elk nummer. Idem bij Marsha Songcome (Gigi), die een zeer pakkende versie van “Movie in my mind” bracht. Ook hier bij alle meiden in de bar tranen.

Dit was de eerste keer dat ik Christian Rey Marbella (de alternate Engineer) zag. Normaal ging Jon Jon op, en hij stond ook op het castbord buiten, maar hij voelde zich niet fris genoeg om ook de voorlaatste te spelen. En zo kwam Christian, die dacht gisteren zijn dernière te hebben gespeeld, alsnog terug op het podium.

De meest storende noot van de avond vond ik de Koreaan Jo Sangwoong als Thuy. Ik zag hem nu ook voor het eerst. Zowat de helft van al zijn zinnen waren onverstaanbaar, maar hij kan wel goed zingen - een euvel dat je bij heel veel Thuy’s merkt. Blijkbaar is dit een moeilijk te casten rol.

Voor Ellen was Natalie Chua op als understudy, ook voor haar de laatste keer dus. Heel bijzonder om een Ellen te zien met een aziatisch uiterlijk, en eerlijk, ik vond haar spel en zang prachtig.

Als onverwachte bonus liet Hugh Maynard (John) zijn riff bij Bui Doi achterwege. Ik vond dat altijd bijzonder storend, maar goed, persoonlijke smaak zeker?

Het aantal grapjes (traditioneel bij een voorlaatste opvoering) was beperkt. Een paar extra geïmproviseerde dialogen, een paar kledingstukken die werden verwissend en een leuke gimmick met de Tams bij de final bows - gelukkig niets wat écht opviel en de kwaliteit van de voorstelling naar beneden zou halen.

Ik ga de show ontzettend missen. Volgend jaar komt er een tour in de UK en een vaste productie op Broadway, en in de lente komt er ook een opname van de show in de bioscoop. Maar toch, het blijft me dwarszitten. Zo’n emotionele show, zo’n schitterend decor, zo’n kwaliteit… en dan ‘maar’ twee jaar in West End. Niet te begrijpen.

  [ # 99 ] 29 February 2016 04:58 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

Ik ben het met je eens Wim wat betreft Tanya Manalang. De keren dat ik Eva als Kim heb gezien sloeg ze allerlei hoge noten over en klonk ze vrij hees, behalve als ze mocht uithalen. Ik miste soms de puurheid die een Kim (zoals Lea Salonga destijds) zou moeten hebben. Ik vind het leuk voor haar dat ze de rol ook op Broadway mag spelen, maar ze is voor mij niet de ultieme Kim. Ik luisterde laatst naar opnames van Ma Anne Dionisio (Originele Canadese Kim) en toen merkte ik het contrast pas goed. Wow! Zo hoort Kim te zijn.

  [ # 100 ] 11 March 2016 07:52 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De Daily Mail meldt dat mogelijk Danny Boyle de filmversie van Miss Saigon gaat regisseren.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 101 ] 29 July 2016 05:17 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  299
Geregistreerd  2011-05-02

Is al bekend of de West End registratie ook in Nederland in de bioscoop komt?

  [ # 102 ] 29 July 2016 08:36 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

Sjors.C - 29 July 2016 05:17 PM

Is al bekend of de West End registratie ook in Nederland in de bioscoop komt?

/

Ik hoop het. Laat maar komen!  😊

  [ # 103 ] 30 July 2016 04:27 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  16
Geregistreerd  2011-11-07

ErikB. - 29 July 2016 08:36 PM
Sjors.C - 29 July 2016 05:17 PM

Is al bekend of de West End registratie ook in Nederland in de bioscoop komt?

/

Ik hoop het. Laat maar komen!  😊

laatste wat ik van een insider hoorde is dat Cinemec (Ede, Nijmegen, Utrecht) bezig is met het verkrijgen van de rechten. Zij zenden vaker live elementen en herhalingen uit (War Horse, Monty Python, Engels toneel en Opera). Fingers Crossed.

  [ # 104 ] 17 August 2016 10:57 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  198
Geregistreerd  2008-07-19

Op de site van Pathé staat MISS SAIGON 25TH ANNIVERSARY bij verwacht

  [ # 105 ] 17 August 2016 02:04 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Bij Kinepolis ook
https://kinepolis.be/nl/films/musical-miss-saigon-25th-anniversary

‹ First  < 5 6 7 8 9 > 
7 of 9