3 of 6 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Mening met respect!
  [ # 31 ] 03 November 2012 10:27 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  296
Geregistreerd  2012-04-20

Theo - 03 November 2012 06:20 PM
WilliamSpaaij - 03 November 2012 01:56 PM

Bedenk maar zo iemand in het musicaltheater beoefent een professie, iemand met een mening op een forum niet.

Ik vind dit ook een behoorlijke dooddoener eerlijk gezegd en haalt bij voorbaat de bodem al uit deze ‘wel of geen respect’ discussie. In dit geval dat de mening van iemand op een forum er blijkbaar niet toe doet. Maar goed misschien ben ik wel te kritisch 😊

Ik dacht precies hetzelfde toen ik die zin las.

Wat ik verder nog even kwijt wil: in de discussie over Williams casting in Shrek betwijfel ik hoeveel mensen daadwerkelijk hun mening met te weinig respect hebben gegeven. Veel reacties - inclusief de mijne - hadden een strekking als ‘ik kan me er echt helemaal niks bij voorstellen/vreemde keuze.’ Ik kan me heel goed voorstellen dat als je er daar tientallen van achter elkaar leest, dat je dan steeds gefrustreerder raakt, omdat je denkt ‘ik kan het wrl, kom dan kijken!’ Ik denk dat de hoeveelheid reacties in dezelfde trant je dan misschien boos maakt ipv de inhoud. Misschien moet ik het eens teruglezen om te zien hoeveel individuele posts dan respectloos zijn. Dat neemt op zich niet weg dat er - zeker in andere topics - af en toe wat meer nuance mag zijn.

  [ # 32 ] 03 November 2012 10:32 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  23
Geregistreerd  2009-11-23

Svenn - 03 November 2012 10:22 PM

(...)

Wauw, mooi betoog! Duidelijk, maar vooral, goed geschreven!
Ik kan niet zeggen dat ik het overal mee eens ben, maar heel keurig de hiaten uit zijn betoog gehaald.
Verfrissend om te lezen, beetje hard, maar wel heel eerlijk en daar houd ik van.

   Handtekening   

When I was young, I had a favorite story…

  [ # 33 ] 03 November 2012 11:07 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2011-05-21

Echt gàªnant dat meneer Spaaij zich zo uitlaat. Hij maakt natuurlijk deel uit van de cast van een musical dus hij is alles behalve neutraal of objectief. Het lijkt het me alles behalve verstandig je zo uit te laten over musical liefhebbers en beheerders van MusicalWorld. Ik denk dat meneer Spaaij er verstandig aan doet zich hier niet meer toe te verlagen

[ Gewijzigd: 03 November 2012 11:34 PM by Gleek87 ]
  [ # 34 ] 03 November 2012 11:25 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Gleek87 - 03 November 2012 11:07 PM

Echt gàªnant dat meneer Spaaij zich zo uitlaat. Hij maakt natuurlijk deel uit van de cast van een musical dus hij is alles behalve neutraal of subjectief. Daarnaast lijkt het me alles behalve verstandig je zo uit te laten over musical liefhebbers en beheerders van MusicalWorld. Ik denk dat meneer Spaaij er verstandig aan doet zich hier niet meer toe te verlagen

Hier iemand die het niet snapt!! Dat is jammer!!

   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 35 ] 03 November 2012 11:26 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2012-11-03

Bedankt voor al jullie reacties, zowel positief als kritisch. Ik wil heel graag nog voorop stellen dat mijn betoog absoluut niks te maken heeft met het kritiek over mijn Shrek en dat ik daarom op dit forum reageer. Wat jullie vinden, vinden jullie toch wel het enige wat ik wil bereiken is een wederzijds respect in mening. En dan vooral over alle artiesten in dit vak.
De een vindt het laag dat ik reageer de ander super, de een vindt dat een pro hier niks te zoeken heeft de andere vindt dat je het gewoon niet moet lezen. Allemaal prima maar daarbij hoort altijd respect. Gewoon om eens over na te denken, misschien kan jouw mening worden bijgesteld in de loop der tijd omdat je openstaat voor anderen? Misschien kan je een eigen recensie of mening op het forum benaderen als een gesprek met anderen en niet opschrijven als een vaststaand feit?
Ik denk dat ik in ieder geval wat stof heb doen opwaaien, hoe jullie er verder mee omgaan is uiteindelijk aan jullie.

Ik wens een ieder van jullie heel veel theaterplezier dit seizoen en dat er in de toekomst heel veel mooie producties mogen komen!

Vriendelijke groet,

William

  [ # 36 ] 03 November 2012 11:38 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Hoi William, ook ik heb veel respect voor je bericht op musicalworld. Het klopt dat er veel gezegd wordt op deze site over acteurs/actrices en dat kan soms erg ver gaan. Vaak ook nog voordat er überhaupt iets op het podium staat. Ik kan me herinneren dat we Keet behoorlijk ‘van onderen gaven’ op het forum toen ze de rol van Glinda kreeg maar nu ze er eenmaal staat is iedereen ineens lyrisch over haar. Zo gebeurd het wel vaker op deze site.
Natuurlijk is het lekker veilig van achter je eigen pc.
Ik geef toe dat ik mezelf (heel soms) hier ook schuldig aan maak maar vaak is dat met een grapje maar dat kan natuurlijk ook niet altijd even lekker vallen.
Ik zal er meer op letten …
Ga vooral door met wat je doet William, je bent geweldig!!

   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 37 ] 03 November 2012 11:40 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

WilliamSpaaij - 03 November 2012 11:26 PM

Bedankt voor al jullie reacties, zowel positief als kritisch. Ik wil heel graag nog voorop stellen dat mijn betoog absoluut niks te maken heeft met het kritiek over mijn Shrek en dat ik daarom op dit forum reageer. Wat jullie vinden, vinden jullie toch wel het enige wat ik wil bereiken is een wederzijds respect in mening. En dan vooral over alle artiesten in dit vak.
De een vindt het laag dat ik reageer de ander super, de een vindt dat een pro hier niks te zoeken heeft de andere vindt dat je het gewoon niet moet lezen. Allemaal prima maar daarbij hoort altijd respect. Gewoon om eens over na te denken, misschien kan jouw mening worden bijgesteld in de loop der tijd omdat je openstaat voor anderen? Misschien kan je een eigen recensie of mening op het forum benaderen als een gesprek met anderen en niet opschrijven als een vaststaand feit?
Ik denk dat ik in ieder geval wat stof heb doen opwaaien, hoe jullie er verder mee omgaan is uiteindelijk aan jullie.

Ik wens een ieder van jullie heel veel theaterplezier dit seizoen en dat er in de toekomst heel veel mooie producties mogen komen!

Vriendelijke groet,

William

Kom vooral vaak terug ... we zullen heel lief zijn nu.

   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 38 ] 03 November 2012 11:52 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

Musicalbeertje - 03 November 2012 11:40 PM
WilliamSpaaij - 03 November 2012 11:26 PM

William

Kom vooral vaak terug ... we zullen heel lief zijn nu.

als je dit echt serieus meent dan is dat heel fout en buitengewoon klef!

  [ # 39 ] 03 November 2012 11:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik vond deze discussie één van de meest interessante in de laatste weken! Voor mij een eye-opener hoe bepaalde mensen reageren. Sommigen snappen het doel en reageren daarop, anderen nemen bepaalde stukjes eruit (en ja niet alles was even goed geschreven, zingen, dansen, acteren en dan ook nog kunnen schrijven?) en gaan daar inhoudelijk op in.

Podiumkunsten kunnen alleen bestaan als er een publiek is dat komt kijken. Toch blijkt het moeilijk bruggen te slaan tussen musicalliefhebbers en -professionals, het gebeurt wel bij de AU maar dit is meer foto-fangedrag. Slechts een beperkte groep liefhebbers kent vele musicalacteurs ook persoonlijk, omdat ze iedere perspresentatie en première bezoeken.

De makers stellen (zeker in deze moeilijke tijd) interactie zeer op prijs. Ik kan me herinneren dat de regisseur van Yab Yum, in de try-out periode van die voorstelling ook een topic is gestart hier op MW. Ik zou het best leuk vinden om met makers van gedachten te wisselen, maar bij bepaalde voorstellingen heb ik even wat meer tijd nodig, dan heb ik tien minuten na afloop van de voorstelling niet mijn mening klaar. Ik juich het van harte toe als meer musicalacteurs en creatives zouden meepraten op het forum van MW.

  [ # 40 ] 04 November 2012 12:54 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Hanstmf - 03 November 2012 11:54 PM

De makers stellen (zeker in deze moeilijke tijd) interactie zeer op prijs. Ik kan me herinneren dat de regisseur van Yab Yum, in de try-out periode van die voorstelling ook een topic is gestart hier op MW. Ik zou het best leuk vinden om met makers van gedachten te wisselen, maar bij bepaalde voorstellingen heb ik even wat meer tijd nodig, dan heb ik tien minuten na afloop van de voorstelling niet mijn mening klaar. Ik juich het van harte toe als meer musicalacteurs en creatives zouden meepraten op het forum van MW.

Ja, dat lijkt me ook wel wat. Maar hoe kun je zoiets ooit organiseren? Niet, denk ik zo.

Daarbij, leuk dat William een discussie opstart, interessant ook, maar jammer dat er dan op de goede en kritische reacties geen antwoord meer komt. Maar goed, ik geloof dat we het er allemaal wel over eens zijn dat er met respect over mensen gepraat moet worden en ik denk ook wel dat het niemands bedoeling is om iemand te beledigen, maar ik denk dat het echte probleem zit in het feit dat je niet recht in iemands gezicht kunt zeggen wat je bedoelt, waardoor grapjes, maar ook meningen soms respectlozer overkomen dan dat ze bedoeld zijn.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 41 ] 04 November 2012 01:02 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  26
Geregistreerd  2012-11-04

William Spaaij heeft zeker een punt als het gast om onrespectvolle berichten op dit forum…
Lees voor de gein pagina 2 t/m 6 es terug van het topic Hij gelooft in mij…...
De manier waarop er bv gesproken wordt over Rachel Hazes inclusief een foto bv…de muziek van Hazes, de kwaliteiten van Chantal, dat de musical een misser is, de plank mis slaan etc…
Dit zijn geen meningen maar oordelen, vooroordelen en vooringenomenheid.

Ik baal al langer hier van de arrogantie hoe sommige fans schrijven, betweterigheid en vanwege het hebben van idolen understudies en alternate niet kunnen accepteren…soms ongezond wat ik hier lees. Af en toe lijkt het wel een wedstrijdje wie het meeste weet van theatertechniek, decors, hoe microfoons horen te werken, hoe men moet belten etc….om moe van te worden.

Musicalfans die bij voorbaat al negatieve zaken roepen zijn geen fans maar maken zo de musical kapot. Grote mond en dan met kortingskaartjes vooraan gaan zitten…..

Geef het een kans…de grote monden over HGIM dat het een flop zou worden….kijk es op de speellijst…..lang gelee dat er zo vaak het woord uitverkocht stond 😊

Zooo, dat moest eruit. En @ William: veel toitoi 😊

  [ # 42 ] 04 November 2012 08:30 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Het is me wel vaak opgevallen dat een hoop meningen zonder respect worden gepost maar ook dat er zonder respect op andermans meningen gereageerd wordt.
Ik kreeg altijd een beetje het gevoel dat als je een andere mening dan de rest had, je toch wel afgekat zou worden. Gevolg: veel minder posten. Het “laat maar” gevoel.

Best goed dat het nu even onder de aandacht gebracht wordt.
Toch wel jammer dat wanneer een “musicalster”, iemand uit het vak, iemand waar tegenop gekeken wordt, het onder de aandacht brengt er meteen begrip voor is etc.
Sommigen hier hebben het al eerder onder de aandacht gebracht en naar mijn idee werd het onderwerp gesloten onder het mom van “zeur niet zo” oid.

  [ # 43 ] 04 November 2012 09:01 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

@Marck: Uit je reactie blijkt dat je ook een insider bent en ik gok van HGIM. Prima ook jouw mening telt uiteraard, maar de opmerking over kortingskaartjes op de eerste rij vind ik net zo goed respectloos. Hier kopen ook heel veel mensen regelmatig kaarten voor het volle pond, juist om op een bepaalde dag op een goede plek te zitten. De kortingen zijn reuze handig om je favo musical nog een keer te bezoeken. Zelf ben ik daardoor in staat extra keren te gaan en US bijvoorbeeld juist te gaan bekijken. Het feit dat je meeleest maar nu voor de eerste keer post, maakt je ook een soort van voyeur en dat mag ook hoor, daar niet van., maar het lijkt wel of we nu allemaal ons betrapt moeten gaan voelen. Zelf vind ik uiteraard ook dat het allemaal met respect moet en dat dat niet altijd zo gaat. Maar ook ik maak me er zeker wel eens schuldig aan, dat ik me niet zo politiek correct uitdruk, juist omdat je hier “onder elkaar” bent. Ik verwacht dan ook niet dat Rachel Hazes gaat meelezen. Als ze dat wel doet, moet ze dat zelf weten natuurlijk, maar het lijkt me niet slim.

  [ # 44 ] 04 November 2012 09:26 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Ik betrap me er zelf op dat ik ook best negatief uit de hoek kan komen, maar meestal zet ik erachter dat het mijn mening is, ik ben het daarom eens met William Spaaij er kan best wat genuanceerder met kritiek omgegaan worden, mag best kritiek hebben maar mijn mening sommige kritieken hier die belemmeren een ander om ook naar de voorstelling te gaan, zelfs dat mensen spijt hebben dat ze een kaartje gekocht hebben, dat lijkt mij niet de bedoeling.

Dus William petje af met wat je hebt verteld.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 45 ] 04 November 2012 09:37 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  105
Geregistreerd  2010-07-31

Musicalbeertje - 03 November 2012 11:25 PM
Gleek87 - 03 November 2012 11:07 PM

Echt gàªnant dat meneer Spaaij zich zo uitlaat. Hij maakt natuurlijk deel uit van de cast van een musical dus hij is alles behalve neutraal of subjectief. Daarnaast lijkt het me alles behalve verstandig je zo uit te laten over musical liefhebbers en beheerders van MusicalWorld. Ik denk dat meneer Spaaij er verstandig aan doet zich hier niet meer toe te verlagen

Hier iemand die het niet snapt!! Dat is jammer!!

Wat heeft Gleek87 hier niet begrepen? Ik vond het al genant dat William dit opbracht in de reportage van Frans.

Het feit dat hij de moderators van het forum aanspreekt is ronduit belachelijk. Recensies zijn hier, net als op andere websites goed onderbouwd. Als je in de publieke bussines werkt WEET JE dat je te maken krijgt met kritiek/feedback e.d. dan wel positief, dan wel negatief. En ja je kan er van uit gaan dat dit niet altijd even genuanceerd gaat. Vroeger werden de ongenuanceerde meningen gespuit aan de koffietafel, tegenwoordig gebeurt dat online. Dat is een onderdeel van de maatschappij waarin wij leven.

Ik vind het een beetje raar dat William hier ineens wat aan wil doen. Zeker nu hij aan de vooravond staat van een première van een voorstelling waarin hij voor het eerst zelf een flinke lading kritiek heeft mogen ontvangen. Als iedereen hem ongenuanceerd de hemel in had geprezen had hij het waarschijnlijk alleen maar leuk gevonden. Als je hier wil lezen, prima maar deal with te comments!

En wat betreft het zwaar zijn van het musicalvak, dat zal best. Maar er zijn meer professies die zwaar zijn en die krijgen soms ook gewoon een shitload over zich heen als er iets niet goed is. Daarbij vind ik dat als je een duur theaterkaartje koopt, dat je daar kwaliteit voor terug mag verwachten en dat gebeurd maar al te vaak niet in Nederland (er zijn natuurlijk wel uitzonderingen, maar toch).

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 6