1 of 2 |  1 2 > 
Nederland Musicalland
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Gisteren vond de première plaats van Nederland Musicalland. Rosalie de Jong, Rick Sessink, Bill van Dijk en Joke de Kruijf zingen een selectie van songs uit de vaderlandse musicalgeschiedenis. Musicalworld was aanwezig bij deze première. Binnenkort verschijnt de recensie, maar eerst de videoreportage van Musicalworld.TV.

Deze video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

[ Gewijzigd: 25 November 2013 11:34 AM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 14 November 2013 12:16 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

“Alweer een retrospectief” goed gezegd.
Schaam je, producent, om weer een nutteloos niet coherente toestand met bijna uitgerangeerde musical artiesten (niet hun schuld overigens: Nederlandse producenten zouden hun ervaren musical talent moeten koesteren en ze in mooie spannende rollen op het toneel moeten laten zien ipv in aftandse liedjes programma’s voor bejaarden)  en onbekende talentlozen de theaters in te schoppen om het publiek hun zuurverdiende centen afhandig te maken en tegelijkertijd te laten concluderen dat het toch wel bijzonder droevig gesteld is met Nederland musicalland.
Maak eens wat nieuws. Iets met durf. Iets waar iedereen het er na de premiere over heeft en naar toe wil in plaats van ROMMEL! Alles wat er de afgelopen decennia zorgvuldig is opgebouwd aan musical ‘traditie’ in Nederland is in de afgelopen jaren zorgvuldig afgebroken.

[ Gewijzigd: 14 November 2013 12:20 PM by ookeenmedewerker ]
  [ # 2 ] 14 November 2013 02:58 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2010-10-15

Helemaal mee eens

   Handtekening   

Madonna als Norma Desmond. Ik hoop het zo

  [ # 3 ] 14 November 2013 11:47 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

De recensie staat er inmiddels ook.
Zucht….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 4 ] 15 November 2013 08:30 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Kan iemand ook de songlist plaatsen?

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 5 ] 15 November 2013 09:58 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Jacco - 14 November 2013 11:47 PM

De recensie staat er inmiddels ook.
Zucht….

Nu pas overtuigd van het talent van Rosalie?!? Trouwens in Droomvlucht speelde ze de hoofdrol 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 6 ] 15 November 2013 01:01 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Die show heb ik verdrongen. Is beter…

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 7 ] 15 November 2013 02:08 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

MoNieky - 15 November 2013 09:58 AM
Jacco - 14 November 2013 11:47 PM

De recensie staat er inmiddels ook.
Zucht….

Nu pas overtuigd van het talent van Rosalie?!? Trouwens in Droomvlucht speelde ze de hoofdrol 😉

Hoofdrol is ook relatief.. 😉

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 8 ] 15 November 2013 03:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Jacco - 15 November 2013 01:01 PM

Die show heb ik verdrongen. Is beter…

Waarom, als ik vragen mag? 😉

  [ # 9 ] 23 November 2013 11:31 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  440
Geregistreerd  2002-06-02

Ik ben vandaag (of nou ja gisteren eigenlijk) geweest en ik vond het op zich wel een leuke voorstelling, kende alleen niet alles en sommige vond ik niet mooi uitgevoerd zoals het nummer alles.
Ik was samen met een vriendin en we zaten gezellig met al onze vrienden op rij 1…m.a.w helemaal niemand anders!
De rij achter ons had maar zo’n 4 a 5 mensen en daarachter was t niet veel meer,denk als we de 50 halen dat het dan nog te ruim gerekend is..triest, kreeg een erg Grace gevoel!

   Handtekening   

Twee harten, één liefde.
Uit liefde, één hart.

  [ # 10 ] 24 November 2013 08:12 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1288
Geregistreerd  2009-02-10

Ah zonde zeg! Echt jammer dat het niet aanslaat.
Ik zou vanochtend eigenlijk gaan, maar er kwam iets belangrijks tussen, dus nu ging ik kaarten bestellen voor in Oosterhout en daar waren ook nog superveel stoelen leeg. Jammer!

   Handtekening   

Wees tevreden met een heel klein beetje.

  [ # 11 ] 25 November 2013 11:08 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2010-10-25

Ik ben gisteren in Breda geweest. Begon om 11 uur, het was een zondagochtendconcert. Waarschijnlijk was dat ook de reden dat er maar één acte was en dus de helft van het programma werd overgeslagen. Jammer, de wat modernere nummers als die van Soldaat van Oranje of Doe Maar! zijn helemaal niet in de voorstelling voorgekomen.

Ja, ik ben flink bevooroordeeld, maar ook al was ik dit niet, vond ik Rosalie de Jong toch echt de beste en de leukste. Ook Rick Sessink deed het leuk. Maar Joke de Kruijf en Bill van Dijk… Tja… Ik weet dat Joke prachtig kan zingen, maar er zaten toch flink wat valse noten tussen. Bill van Dijk ken ik niet zo goed, maar ik vind hem geen fijne stem hebben. Alleen kan ‘ie er nog best een liedje doorheen jassen, maar het duet ‘alles’ uit de Drie Musketiers met Joke was niet om aan te horen.

Rosalie heeft in de voorstelling de beste stem en de beste uitstraling. Zelfs mijn oma, die toch meer bekend is met de ‘oude garde’, vond Rosalie en Rick de leukste van de vier.

Ik heb echt het gevoel dat de voorstelling gisteren niet af was. Twijfel of ik nog in Oosterhout zal gaan.

  [ # 12 ] 30 November 2013 01:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

De voorstelling in de Rijswijkse Schouwburg van 6 december is vanwege gebrek aan belangstelling verplaatst naar 21 februari 2014. Deze nieuwe datum was onlangs vrijgekomen omdat de geplande toneelvoorstelling Jaloezieën en Sigaar uit eigen Doos is geannuleerd door de producent.

  [ # 13 ] 30 November 2013 10:11 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1288
Geregistreerd  2009-02-10

Ik vraag me af of er 21 februari dan ineens wel voldoende belangstelling zou zijn.

   Handtekening   

Wees tevreden met een heel klein beetje.

  [ # 14 ] 03 December 2013 06:48 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  350
Geregistreerd  2004-11-24

hoorde dat de show ook behoorlijk slecht was misschien dat het daarom niet loopt
helaas want zijn wel goede mensen die er in staan
ik twijfelde over 6 december maar weet niet of ik nu kaartjes koop voor de 21e feb

  [ # 15 ] 03 December 2013 09:19 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Ik heb hem ook gezien! Niet onder de indruk .. De hele opzet van Nederland Musicallan klopt gewoon niet. Ten eerste dat ensemble, tenenkrommend! Hoog braderiegehalte .. Joke de Kruijf die gewoon geen één normale noot zingt, Bill van Dijk die doodongelukkig lijkt. En dan gelukkig, inderdaad, Rosalie de Jong en Rick Sessink (ook matig) om de boel nog een beetje te redden.

Ergens mist iets. Er mist een rode draad door de jaren heen wat betreft Nederlandse musicals. Had liever showblokken gezien die mooi op elkaar aansluiten .. Echt zonde! Want er zijn echt genoeg nummers die Nederland rijk is. En had in plaats van dat braderie ensemble een paar extra namen neer gezet om alsnog groepsnummers te kunnen laten zien. Kortom; zo snel mogelijk stoppen deze voorstelling en Rosalie weer een echte acteerrol geven!

 1 2 > 
1 of 2