The Pajama Game op West End
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik zag nog geen topic voor de musical ‘The Pajama Game’ die op 2 mei de eerste voorstelling speelt en ‘From Here To Eternity’ in het Shaftesbury Theatre opvolgt. De musical is opnieuw een transfer vanuit Chichester die daar vorig jaar met veel succes te zien was.

De Broadway klassieker, gebaseerd op de roman ‘7½ Cents’ van Richard Blissell met muziek en teksten van Richard Adler en Jerry Ross was voor het eerst te zien in 1954 en won drie Tony Awards waaronder die voor Best Musical. Maar is wellicht het bekendst door de verfilming uit 1957 met Doris Day in de hoofdrol en kent klassieke songs als ‘Steam Heat’ en ‘Hey There’.

‘The Pajama Game’ speelt zich af in de jaren ‘50 in de Sleep-Tite fabriek en vertelt het verhaal van Babe Williams en Sid Sorokin die ondanks hun tegengestelde belangen toch verwikkeld raken in een romance.

Hoofdrollen zijn voor Joanna Riding als Babe die haar rol in Londen herneemt en Michael Xavier als Sid. In de rol van Vernon Hines zijn Peter Polycarpou en Gary Wilmot te zien. Polycarpou is te zien tot 2 juni, Wilmot speelt de rol daarna.

‘The Pajama Game’ wordt geregisseerd door Richard Eyre, set en kostuums zijn van Tim Hatley, lichtontwerp door Howard Harrison en Stephen Mear is de choreograaf.

‘The Pajama Game’ is voor een beperkt seizoen in Londen te zien en speelt vanaf 2 mei 2014 voor een periode van 20 weken.

Meer info via http://www.thepajamagamethemusical.com


© Catherine Ashmore

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 1 ] 06 May 2014 08:05 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

afgelopen zaterdag de tweede (matinee) voorstelling gezien. Heerlijk stukje nostalgie opgesnoven met muziek ‘uit de oude doos’. Het verhaal is redelijk flinterdun te noemen en de humor is vaak hopeloos gedateerd.  De muziek en dans maken voor mij echter veel goed. Genoten van Joanna Riding en Michael Xavier, zij vertolken een paar prachtige songs.
Al met al een lekker feel good musical die op een zeer enthousiast publiek kon rekenen tijdens het slotapplaus.
Als je houdt van shows als 42nd street, Crazy for you, Top Hat etc, dan is deze show beslist je ding.

  [ # 2 ] 06 May 2014 08:21 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ik peins er nog over… Ik houd ook van shows als ‘Anything Goes’ enzo..

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 3 ] 06 May 2014 08:44 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Dan zeg ik: doen! Lekker avondje of middagje uit voor een goede prijs, aanbiedingen in overvloed.

  [ # 4 ] 13 May 2014 06:37 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Jan Joost? Lees je mee?

(mijn reisgezelschap namelijk.. :p )

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 5 ] 13 May 2014 09:13 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  669
Geregistreerd  2010-12-20

Ik zie het net langskomen :D

  [ # 6 ] 17 May 2014 12:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Mooie recensies voor ‘The Pajama Game’ die afgelopen week in het Shaftesbury de Londense première beleefde.

The Guardian ***** Michael Billington
The Telegraph ***** Charles Spencer
Financial Times **** Sarah Hemming
Daily Mail *** Patrick Marmion
Evening Standard **** Henry Hitchings
The Stage Mark Shenton
Whatsonstage **** Michael Coveney
Time Out ***** Rachel Halliburton

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl