1 of 2 |  1 2 > 
In the Heights naar Londen
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Van 9 mei tot en met 7 juni wordt In The Heights opgevoerd in het Southwark Playhouse in Londen.  kaartverkoop inmiddels geopend.

Winner of the 2008 Tony Award for Best Musical, In The Heights is an exhilarating journey into Washington Heights, one of Manhattan’s most vibrant communities — a place where the coffee from the corner bodega is light and sweet, the windows are always open and the breeze carries the rhythm of three generations of music. It’s a community on the brink of change, full of hopes, dreams and pressures, where the biggest struggle can be deciding which traditions to take with you, and which ones to leave behind. With a gripping story and incredible Latin and hip-hop infused score, In The Heights is a groundbreaking 21st century musical about what it takes to make a living, what it costs to have a dream, and what it means to be home.

In The Heights opened at Broadway’s Richard Rodgers Theatre in February 2008. The production was nominated for thirteen Tony Awards, winning four for Best Musical, Best Original Score, Best Choreography and Best Orchestrations. It was also nominated for the 2009 Pulitzer Prize for Drama.

https://www.youtube.com/watch?v=UvVgm4imyj0

[ Gewijzigd: 21 February 2014 05:54 PM by DenP ]
  [ # 1 ] 29 March 2014 09:06 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Casting announced for London premiere of In the Heights

Full casting has been announced for the London premiere of In the Heights.

The production opens at the Southwark Playhouse on 15th May (previews from 9th May) and runs until 7th June.

The show will star David Bedella as Kevin and Victoria Hamilton-Barritt (pictured right) as Daniela.

The cast also includes: Nathan Amzi as Piragua Guy, Josie Benson as Camilla, Damian Buhagiar as Sonny, Emma Kingston as Vanessa, Jonny Labey as Graffitti Pete, Sam Mackay as Usnavi, Christina Modestou as Nina, Sarah Naudi as Carla, Eve Polycarpou as Abuela and Wayne Robinson as Benny.

The cast also features: Courtney-Mae Briggs, Reiss Hinds, Holly James and Dex Lee.

The London premiere will be directed by Luke Sheppard (Associate Director of Matilda in the West End / Broadway, and also Singin’ In The Rain at Chichester Festival Theatre / Palace Theatre). It will be choreographed by Drew McOnie (recent work includes the critically acclaimed new production of Chicago at Leicester’s Curve Theatre and The McOnie Company’s inaugural production Drunk at the Bridewell Theatre.)

In The Heights is conceived by Lin-Manuel Miranda with Music and Lyrics by Lin-Manuel Mirandaand Book by Quiara Alegrà­a Hudes. Musical supervision is by Tom Deering and lighting design byHoward Hudson. The London premiere is produced by Runaway Entertainment Ltd and Paul Taylor Mills Ltd, and presented by arrangement with R&H Theatricals Europe. Casting is by Will Burton.

Bron: West End Frame

  [ # 2 ] 09 May 2014 10:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Vandaag de eerste try-out van In The Heights in het Southwark Playhouse gezien en net als de rest van het publiek ben ik erg enthousiast. Southwark Playhouse heeft er weer een hit bij.

Een heerlijke musical over het leven in Washington Heights, een wijk in New York, waar veel latino’s wonen. In the Heights schetst het leven van een aantal bewoners en de moeite die ze hebben om hun hoofd boven water te houden. Een ieder heeft zo zijn dromen en verlangens, maar die komen zelden uit. Wat ze wel hebben is saamhorigheid en ondanks alles een positieve kijk op het leven. Mede door de vrolijke (latino)muziek (met als muzikaal en visueel hoogte punt “Carnaval Del Barrio”)  is In the Heights dan toch ook een soort van feel-good musical. Mooie rollen van Sam Mackay als Usnavi, David Bedella als Kevin Rosario, Christina Modestou als zijn dochter Nina en Victoria Hamilton-Barrit als eigenaresse van een kapsalon. Een hele jonge cast die met veel enthousiasme en passie het verhaal neerzette. Door het publiek terecht beloond met een staande ovatie op het eind.

Prachtige staging en choreografie, ondanks het kleine speelvlak (8 x 8 meter ongeveer). Het publiek zit rond het speelveld en zit er dus bovenop. Wel M-Lab toestanden voorafgaand aan de voorstelling. Soutwark Playhouse werkt met vrije zitplaatsen, dus het is wel geboden om redelijk vroeg naar het theater te gaan.

In the Heights is nog te zien tot 7 juni. Alle try-outs zijn inmiddels uitverkocht en het moet wel gek lopen als de rest van de voorstellingen binnenkort ook niet uitverkocht zijn.

Reacties op twitter van enkele spelers:

Sarah Naudi: “best feeling in the world !! performing to that incredible audience with such talented people to share a stage with !! “

Sam Mackay: “What a thrilling opening night.I’m speechless so proud of this incredible team!”

Victoria Hamilton-Barritt: “Tonight blew my mind… Thanks to all who came,supported and enjoyed!”

Emma Kingston: “Wow!!!!!!”

https://www.youtube.com/watch?v=SD_wgQWSHW4

En een aantal twitterende bezoekers:

“The best show in town at the moment, Beg Borrow or Steal a ticket ! Congrats to all involved !!”

“Fabulous first preview of @InTheHeightsLDN @swkplay. Electric atmosphere and full standing ovation #winningticket”

“@Thatkidstuieee @InTheHeightsLDN @DrewMcOnie it is insane! So much energy, dancing was flawless! On par with broadway! Go see!”

“I really don’t think I’ll ever feel as satisfied with a show as tonight with @InTheHeightsLDN. What if no show is ever this good again?”

“So #intheheights was as terrific as the original production I saw on Broadway. Congrats @InTheHeightsLDN @DrewMcOnie & all involved. Go!”

[ Gewijzigd: 10 May 2014 08:42 AM by DenP ]
  [ # 3 ] 10 May 2014 08:51 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb nog een paar oningevulde voorstellingen als ik in Londen ben maar ik denk dat ‘In The Heights’ mij muzikaal onvoldoende aanspreekt om een kaartje te boeken.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 4 ] 13 May 2014 06:23 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Het is de combinatie van de cast, de locatie, enscenering en muziek die het hem doet, dus misschien toch nog het overwegen waard.

  [ # 5 ] 17 May 2014 12:00 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Ik zou er alles voor geven om deze te kunnen zien. Ik ben gek op In The Heights!

  [ # 6 ] 10 July 2015 03:57 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

In The Heights komt terug! Vanaf 3 oktober en voor een periode van 4 weken zal In The Heights gespeeld worden in het King’s Cross Theatre. Of de cast van Southwark Playhouse weer (gedeeltelijk) gaat spelen is nog onbekend.

Prachtige productie, zag de allereerste voorstelling in Southwark Playhouse vorig jaar.

  [ # 7 ] 04 October 2015 09:26 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De wonderen zijn de wereld nog niet uit ... Met een leuke aanbieding geboekt voor deze musical. Voornamelijk door de namen in de cast en de beperkte keuze in de matinees op vrijdag. Ik ben benieuwd.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 8 ] 04 October 2015 01:51 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Ik.ben.zo.jaloers.
Uitgebreid verslag graag en veel plezier!

  [ # 9 ] 05 October 2015 01:02 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ook ik heb van een leuke actie gebruik kunnen maken en ga het donderdag aanschouwen, ben erg benieuwd! Eerste reacties die ik heb gelezen waren erg positief. Ook leuk te zien dat ze qua campagne all-over in Londen hangen.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 10 ] 05 October 2015 01:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Ik had hem graag nog een keer willen zien, maar dat gaat niet lukken. Moet het dus maar doen met die schitterende allereerste voorstelling bijna anderhalf jaar geleden en ben blij dat er meer mensen de kans krijgen om In The Heights te zien.

  [ # 11 ] 09 October 2015 11:36 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

http://www.westendframe.com/2015/10/in-heights-extends-booking-to-january.html

In the Heights is verlengd tot januari 2016!
Dan kan ik hem toch zien, echt heel blij mee!

  [ # 12 ] 16 October 2015 09:39 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Gisteren op de valreep naar In The Heights geweest omdat iemand anders ziek was geworden.
Ik denk dat de opzet in het King’s Cross Theatre perfect werkt, want ik kan me deze show niet in een normaal theatre voorstellen.

Acteurs waren geweldig, choreo was super! Soms wat lastig te volgen omdat ik geen Spaans kan, en er best wat Spaanse woorden ingegooid worden, maar alsnog echt een heerlijke avond gehad met aardig veel kippenvel momenten.

Finale van Act 1 was echt zo cool en visueel super mooi gedaan.

Deze show is gewoon lekker anders dan andere shows en zeker het zien waard! 😊

  [ # 13 ] 16 October 2015 09:54 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Klinkt goed Twananas! toch maar voor poging 2 boeken.. Kwam vorige week toen ik zou gaan een verjaardag van les mis tussendoor :p.
Hoor alleen maar goede verhalen, en ook qua marketing gaan ze volgens mij heel lekker, dus ben erg benieuwd!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 14 ] 19 October 2015 10:02 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Toen ik enkele jaren geleden in NY was, heb ik deze show laten lopen. Muzikaal leek de voorstelling me niet aansprekend genoeg. Vorig jaar in het Southwark hetzelfde verhaal. Toch werd ik steeds nieuwsgieriger door alle lovende kritieken en dus bood de run in het King’s Cross theatre een uitgelezen kans deze voorstelling alsnog te zien. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik omver geblazen ben. Vanaf het moment dat Antoine Murray- Straughan - inderdaad, de veelbesproken rappende Rum Tum Tugger in Cats - met zijn gettoblaster het podium betreedt, zit je op het puntje van je stoel op wat komen gaat. En dat is een heleboel.
In The Heights geeft een goed beeld van de dagelijkse gebeurtenissen in een Latino wijk in NY, waar de leefomstandigheden moeilijk zijn. Armoede, huren die de pan uitrijzen, stroomuitval. Er is aan veel een gebrek in deze wijk, maar niet aan sociale contacten. De mensen leven hier buiten en hebben elkaar. De buurt is hecht en er is veel communicatie, met veel Latino temperament. Dat levert interessante verhaallijnen op, die overtuigend worden gespeeld.
Dan de dans, die werkelijk om van te smullen is. De verschillende stijlen worden allemaal zeer strak uitgevoerd. De grote cast bestrijkt telkens het hele podium en je weet niet waar je moet kijken. Maar in tegenstelling tot andere voorstellingen die ik recent zag (Grand Hotel bijvoorbeeld) is dat hier niet hinderlijk, in tegendeel zelfs, er lijkt overal over te zijn nagedacht. Geen zenuwachtig op en neer geloop maar een zorgvuldig uitgedachte choreografie waarin alle acteurs over de volle breedte van het podium hun rol hebben. De uitbeelding van ‘Blackout’ is een van de hoogtepunten in de voorstelling.
Zang en spel zijn uitstekend. Geen zwakke plekken ontdekt. Met name genoten van Joe Aaron Reid als Benny, een amerikaanse acteur met een duizelingwekkend cv. Wat een uitstraling! Daarnaast Josie Benson als Camila; haar uitvoering van ’ Enough’ is fenomenaal, wat een power en wat sterk geacteerd. Sam Mackay is een sterke Usnavi (die naam zorgt voor de beste grap van de voorstelling), die het publiek al rappend meeneemt in de cultuur van In The Heights. En Victoria Hamilton-Barritt, die als Daniella lekker ordinair en temperamentvol voor de komische noot zorgt. Maar eigenlijk doe ik de andere acteurs hiermee tekort en verdient iedereen een dikke pluim. Het is vooral de ijzersterke teamprestatie die deze productie zo sterk maakt.
Tenslotte de muziek. Rap en salsa, om maar eens twee uitersten te noemen, zijn op zich niet my cup of tea maar bepalen het opzwepende ritme van deze voorstelling. Al met al een indrukwekkend mooie voorstelling die ik iedereen kan aanraden. Deze voorstelling klopt, als een grote puzzel waarvan alle stukjes precies in elkaar passen, en met een ongekend hoog energie- en kwaliteitsniveau.

[ Gewijzigd: 19 October 2015 10:33 PM by MarkZ ]
  [ # 15 ] 13 November 2015 11:09 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De productie is opnieuw verlengd en de kaartverkoop loopt nu tot en met 10 april 2016.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

 1 2 > 
1 of 2