13 of 20 | ‹ First  < 11 12 13 14 15 >  Last ›
Gaat het nog wel goed met Stage Entertainment?
  [ # 181 ] 09 February 2016 11:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Als bezoeker van Sonneveld werd door Stage Entertainment mijn mening gevraagd van welke persoon ik graag (of juist niet) een autobiografische theatershow zou willen bezoeken, 6 namen werden genoemd:

1. Jacques Brel
2. Sammy Davis jr.
3. Nina Simone
4. John Kraaijkamp sr.
5. Annie M.G. Schmidt
6. Brigitte Bardot

Daar komen dus BB en Sammy Davis weer terug… Werd ook gevraagd hieruit een top 3 te benoemen en waarom. Tevens was er gelegenheid zelf een naam toe te voegen.

(Snap de betekenis van “auto” niet zo goed, dat impliceert toch door de persoon zelf geschreven? Dat wordt een beetje lastig…)

  [ # 182 ] 10 February 2016 12:13 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Oh die vragen heb ik niet gekregen, maar ik heb liever geen een meer. Heb die ‘autobiografische’ musicals wel gezien.

En ja je hebt gelijk dat iemand dan eigenlijk zijn eigen levensverhaal (in dit geval dan voorstelling) moet hebben geschreven.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 183 ] 10 February 2016 12:22 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Heb de mail ook gehad. Heb eigenlijk aangegeven dat ik interesse in geen heb…

  [ # 184 ] 18 February 2016 02:08 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Artikel op de website van The Stage over de problemen bij de Britse tak van Stage Entertainment

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 185 ] 20 April 2016 01:29 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2016-04-20

Normaal ben ik iemand die vooral meeleest op dit forum, maar na de producties die ik in de afgelopen tijd heb gezien wilde ik toch iets kwijt. Ik hoop dat dit goed staat in dit topic. Het leek mij wat overdreven om er speciaal een nieuwe ervoor aan te maken.

Ik was in het verleden een grote fan van musicals, en was regelmatig in bijvoorbeeld het Circus Theater te vinden. Ik merk alleen dat ik de laatste tijd steeds minder interesse heb in de producties. Ik ga niet naar shows voor een bekende cast of Nederlander, maar eigenlijk meer voor een bijzondere avond met een goed verhaal, Goede cast, Mooi decor en sfeer. En wat voor mij heel erg meespeelt is een live orkest of band wat de show kan dragen.

De laatste tijd krijg ik steed vaker het idee dat bij producties van Stage Entertainment ik als bezoeker van een voorstelling niet meer serieus wordt gezien. Het begint eigenlijk al bij de stress van het bestellen van de tickets. Tussen alle kortingsacties die er zijn de juiste vinden (of de dag na het reserveren een email ontvangen dat er weer een andere betere actie is). En na het selecteren van tickets zien dat er nog een aanzienlijk bedrag er bijkomt voor alle handelingen die er bedacht kunnen worden tot en met het zelf printen van tickets aan toe.

Toen ik een paar maanden geleden te gast was bij Beauty and the Beast schrok ik eigenlijk van heel de productie. Een merkbaar klein orkest (Ik las later hier dat ze van 18 of 19 orkestleden in de vorige versie naar 6 zijn gegaan?) De drank en drugs grap, de seksistische bewegingen die gewoon te veel aanwezig waren voor mijn gevoel. Daardoor kreeg ik niet het idee dat ik naar een landelijke productie zat te kijken. En dat terwijl er echt wel goed talent op het podium staat. De voorstelling voelde leeg en zonder liefde aan. Ik zou bijna zeggen dat het een “cash grab” is. Misschien gaat dat iets te ver, maar na alle extra kosten die je tegen komt gaat het wel zo voelen. Op de radio worden nu spotjes uitgezonden dat het een groot succes is en dat er meer dan 150.000 verkochten kaarten zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit sterk in twijfel trek gezien de zaalbezetting en de weggegeven kaarten (Die waarschijnlijk ook wel onder verkocht vallen)

Dat het ook anders kan heb ik gezien toen ik Pippin in Carré zag. Ik was die avond echt verbaasd over het kwaliteitsverschil. 
Tickets waren schappelijk geprijsd, geen bos aan kortingsacties. En nog redelijke reserveringskosten. Daarbij een mooi passend orkest en een enthousiaste cast. Ik kreeg ook echt het idee dat het grootste gedeelte van het publiek bestond uit echte musical liefhebbers. En kleine dingen zoals een gratis garderobe zorgen voor een positievere beleving van de avond. Het zorgt er voor dat je eigenlijk meteen na afloop denkt “Ik moet dit nog een keer zien!”

Ik hoop dat stage entertainment weer op het goede spoor raakt met The Lion King. Maar eerlijk gezegd ben ik een beetje bang dat het weer een mindere versie wordt van de productie die we jaren geleden mochten aanschouwen. Musicals zijn niet goedkoop om te bezoeken, Maar ik hoop toch wel dat er wat tegenover staat voor de mensen die de moeite nemen om een productie te gaan kijken.
Ik vind het jammer dat ik deze indruk krijg van shows terwijl er zoveel mensen hun best doen om iets moois neer te zetten met al het talent wat we in Nederland hebben. Een aantal jaar geleden heb ik Company gezien in Tilburg, en als je ziet wat voor talent er tussen zit en hoe mooi een dergelijke productie is valt het me tegen dat de grote producenten niet lukt om een prachtige show neer te zetten.

Een hele lap met tekst al, maar ik ben benieuwd of ik de enige ben die er zo tegenaan kijkt. Misschien ben ik zelf wat te kritisch, of niet meer de juiste doelgroep. Ik hoop vooral dat het de goede kant weer opgaat met de komende producties. Gelukkig zitten er nog wel enkele pareltjes tussen.

[ Gewijzigd: 20 April 2016 01:32 PM by MrHillwoods ]
  [ # 186 ] 20 April 2016 01:37 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

Amen!

MrHillwoods, ik ben het helemaal met je eens.

  [ # 187 ] 20 April 2016 02:02 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Hier is al veel over gezegd op dit forum de afgelopen jaren. Helaas verandert er niks en wordt het alleen maar erger lijkt wel….

  [ # 188 ] 21 April 2016 08:22 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Dit is er inderdaad wel het goede topic voor 😊. In deze topic staan nog meer van dit soort verhalen, mensen die je mening 100% delen.

  [ # 189 ] 13 June 2016 11:32 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

Misschien een wat late reactie, maar toch zou ik hier mijn mening over willen uitspreken
Het gaat inderdaad niet al te best met stage entertainment. Producties uit het buitenland worden of aangepast of gereduceerd. Zelf gemaakte productie zijn er nauwelijks. En als er dan eentje is, nou houd dan maar de verwachtingen laag. De kwaliteit is om te huilen.
Het ergste vindt ik dat het glamour gevoel bij Circus Theater én Beatrix theater weg is. Als ik met mijn puntschoenen en nette kleding aankom zetten, voel ik me eigenlijk een beetje ongemakelijk dezer dagen. Een koppel zat naast mij in korte broeken en met een simpel shirt zonder mauwen, en half afgerafelde gympies. Vooral mijn laatste keer Circus theater voor het prachtige Billy Elliot. Waar het Circustheater ooit dé plek was voor een chique avondje musical, heeft het de uitstraling de gekregen van een tweederangs theater. Maar hoe heeft het kunnen gebeuren? Hoe heeft het kunnen gebeuren dat mensen zo negatief zijn geworden over musicals. Is Albert Verlinde daadwerkelijk de enige schulddrager?
In mijn oren vindt ik die uitspraak gedeeltelijk terecht. We weten allemaal dat een gedeelte van Stage Entertainment is verkocht aan CVC Capital Partners. Ik denk dat dat bedrijf de boosdoener van de bezuinigingen dat producties gereduceerd worden. Het lijkt me erg logisch dat zij financieel niet de risico’s durven te nemen zoals Joop Van Den Ende dat durfde.

Ik ben het echter wel eens dat Albert Verlinde geen passie heeft. Hij vindt musicals erg leuk. Gewoon leuk. Het moet vooral voor hem een bron van inkomsten zijn. Een gepassioneerd producent zie ik er niet in.  Eerder iemand die een rare smaak heeft wat betreft theater. En iemand die de meest uitgekauwde producties terug brengt. [al is Lion King een van mijn favorieten]. Ik bedoel bijvoorbeeld: Wat voor een rede was er om Beauty and the Beast terug te brengen? Nu heeft die voorstelling de vorige keer dat het hier was goed gelopen maar WTF? Zat het nederlands publiek daar zo op te wachten? Nou denk het toch van niet.
En dan ook nog eens met het belachelijke excuus komen dat het te groot is voor een tour. Complete onzin.
The Lion King, precies het zelfde verhaal. Wat voor een garantie heeft het vorige succes, dat dat succes nu weer geevenaard wordt of zelfs overtroffen word. Na 2,5 jaar hier te hebben gelopen, denk ik dat het Nederlands publiek schoon genoeg heeft van Simba. Vooral nu de voorstelling bijna overal ter wereld te zien is. En dan vaak zat tien keer beter dan wat er tegenwoordig in NL staat.  Erger is, dat het publiek dat enthousiast was van de vorige Lion King en die dus de show al gezien hebben en het nu aan andere kennissen of vrienden willen laten zien, nu hoogstwaarschijnlijk teleurgesteld gaan worden. “Nou daar betaal ik dan 81,00 euro voor. Nee ik ga wel weer naar Soldaat van Oranje”, denkt men dan. .En het dan ook nog eens gek vinden dat mensen er niet veel meer om geven. Tja Albert, vindt je het gek. Nu is het echter wel zo dat Billy Elliot schandelijk genegeerd is, maar als ik 6,75 aan service kosten moet betalen en dan ook al bijna 3,00 euro voor een mailtje met de tickets op een tickets prijs van 70 á 80 euro haakte ik ook af. En terwijl dat kan anders: in plaats dat meneer verlinde naam aan Carré. Met pippin. Dat vond ik acceptabele prijzen. En dan heb ik het over ticketprijs+servicekosten.

Maar dat bovenstaande en wat hier al gezegd is over de kwaliteit van de producties is natuurlijk niet het enige.
Idd ook de stuntcasting en de kwaliteit, en het bandje dat staat spelen en waarvan men beweerd dat een orkest is. Maar ook de programmering van het Beatrix Theater en Circus Theater. Waarom moet het Circus theater een familie theater zijn? Als er een ding was, dat het Circus theater succesvol maakte dan was het niet alleen spektakel maar ook een verhaal dat mensen raakt. Denk aan Elisabeth, Aida The Phantom, Miss Saigon. En kijk verdomme eens een keer goed hoe dat sinds Tarzan gekelderd is. Een Theater hoort geen specifiek genre te handhaven. Waarom alleen maar van die belachelijke Disney sprookjes? precies het zelfde geval is met het beatrix theater. Nu loopt The Bodyguard goed. Maar ik vrees dat mensen het volgend jaar toch wel gehad hebben met de zoveelste jukebox musical. Hamilton is nu een hit musical. Waarom niet die show? Mensen staan te springen om die show te kunnen zien. Vooral nu gister de Tony awards zijn geweest met dat fantastische optreden van Hamilton. Waarom niet weer eens iets ECHT vernieuwend in plaats van wéér een sprookje met een beetje drama of weer een van die middelmatige jukebox musicals.

Of dit bericht helpt, tja. De enige reden waarom The Lion King nu [godzijdank], geen stuntcasting heeft is waarschijnlijk om dat Disney zeer betrokken is. En ik denk ook dat we voor bijvoorbeeld Hamilton naar Londen of Broadway moeten. Met een beetje geluk krijgen we “On Your Feet”. Maar of ik daar zin in heb? Ttja…. En dan zeker nog eens de ledschermen hergebruiken? Nee bedankt. Volgend seizoen en na een geflopte Lion King, is het bedrijf met deze instellingen failliet. En mogen we Carré op de blote knieën danken voor de eerst volgende internationale show….

[ Gewijzigd: 13 June 2016 11:42 AM by Robin1994 ]
  [ # 190 ] 13 June 2016 11:50 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik ben zelf ook behoorlijk negatief over Stage tegenwoordig, maar een kleine inhaker.
Ik denk niet dat Hamilton het in NL goed zou doen.

Verhaal te onbekend, muziek zodanig nieuw (wie zou dat uberhaupt gaan doen?) Maar ik ben het met je eens dat vernieuwing in NL geen slechte zaak zou zijn.
Breng dan bijvoorbeeld eerst In the Heights, -doodzonde dat het mlab er niet meer is- op kleinere schaal.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 191 ] 13 June 2016 12:15 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

Robin1994 - 13 June 2016 11:32 AM

Hamilton is nu een hit musical. Waarom niet die show? Mensen staan te springen om die show te kunnen zien. Vooral nu gister de Tony awards zijn geweest met dat fantastische optreden van Hamilton. Waarom niet weer eens iets ECHT vernieuwend in plaats van wéér een sprookje met een beetje drama of weer een van die middelmatige jukebox musicals..

Los van het feit of Hamilton op het Europese vasteland wel zal aanslaan, is het ook een rechtskwestie. Die zullen nu wel duur zijn, vermoed ik.

En over de rechten gesproken: ik denk dat Stage Entertainment daarom The Lion King opnieuw moést programmeren om hun licentie niet kwijt te zijn.

Dacht ook dat Les Misérables daardoor sneller op de programma stond omdat anders Marc Vijn er mee weg kon (zoals bij Chicago).

Als er een reprise is waar ik (en ik denk ook de meeste musicalfans) op zitten te wachten, is het wel The Phantom of the Opera. Hopelijk herleeft dan weer de grandeur in het Circustheater…

  [ # 192 ] 13 June 2016 12:26 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

Anniek - 13 June 2016 11:50 AM

Ik ben zelf ook behoorlijk negatief over Stage tegenwoordig, maar een kleine inhaker.
Ik denk niet dat Hamilton het in NL goed zou doen.

Verhaal te onbekend, muziek zodanig nieuw (wie zou dat uberhaupt gaan doen?) Maar ik ben het met je eens dat vernieuwing in NL geen slechte zaak zou zijn.
Breng dan bijvoorbeeld eerst In the Heights, -doodzonde dat het mlab er niet meer is- op kleinere schaal.

En dit bovenstaande is nu precies hetgeen wat Joop van den Ende in vroeger tijde durfde en nu bijna niemand meer durft. Wie had gedacht dat Les Miserables het goed zou gaan doen in Nederland. En wie was er dan zo vreselijk goed bekend het van Les Mis? Aida, vond ik ook gewaagd. Wie was er dan bekend met oorspronkelijke opera? Laat staan het verhaal.  Toch waren mensen er positief over. En hoeveel kennis had men dan over Elisabeth keizerin van Oostenrijk? Laat staan The Phantom, Cats en alle andere musicals die op vrij onbekende verhalen gebasseerd zijn.  Als iets goed wordt uitgevoerd en op de juiste manier wordt gepromoot dan komt daar echt wel aandacht voor. Albert Verlinde zou het eens moeten afleren om bijvoorbeeld iedere keer naar Umberto Tan te gaan. [vreselijk wat een uitspraken over musical heeft die vent gedaan]. Carré lijkt wel te weten hoe het moet: Pippin kende mensen al helemaal niet. En kijk eens naar de recensies die Pippin op de facebookpagina heeft gekregen van het publiek. Hoe lovend die recensies waren. En naar wat ik vernomen heb is dat het toch aardig gelopen heeft hier in NL. En laten we eerlijk zijn Carré heeft haar beperkingen wat betreft decor en Pippin wist zonder al te veel decor te verbazen. Ik denk trouwens dat de muziek van Hamilton een groter publiek aanspreekt. Bijvoorbeeld mij alleen al. Als theaterliefhebber heb ik niks met al die rappers. Sterker nog ik vind ze verschrikkelijk. En toen ik het optreden bij de Grammy’s zag, was ik laaiend enthousiast. En dat is alleen maar erger geworden door het optreden van gisteravond. En dat laatste is in de positieve zin des woord bedoeld.

  [ # 193 ] 13 June 2016 12:52 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

charlie - 13 June 2016 12:15 PM
Robin1994 - 13 June 2016 11:32 AM

Hamilton is nu een hit musical. Waarom niet die show? Mensen staan te springen om die show te kunnen zien. Vooral nu gister de Tony awards zijn geweest met dat fantastische optreden van Hamilton. Waarom niet weer eens iets ECHT vernieuwend in plaats van wéér een sprookje met een beetje drama of weer een van die middelmatige jukebox musicals..

Los van het feit of Hamilton op het Europese vasteland wel zal aanslaan, is het ook een rechtskwestie. Die zullen nu wel duur zijn, vermoed ik.

En over de rechten gesproken: ik denk dat Stage Entertainment daarom The Lion King opnieuw moést programmeren om hun licentie niet kwijt te zijn.

Dacht ook dat Les Misérables daardoor sneller op de programma stond omdat anders Marc Vijn er mee weg kon (zoals bij Chicago).

Als er een reprise is waar ik (en ik denk ook de meeste musicalfans) op zitten te wachten, is het wel The Phantom of the Opera. Hopelijk herleeft dan weer de grandeur in het Circustheater..

[ Gewijzigd: 13 June 2016 12:54 PM by Robin1994 ]
  [ # 194 ] 13 June 2016 12:54 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

Robin1994 - 13 June 2016 12:52 PM
charlie - 13 June 2016 12:15 PM
Robin1994 - 13 June 2016 11:32 AM

Hamilton is nu een hit musical. Waarom niet die show? Mensen staan te springen om die show te kunnen zien. Vooral nu gister de Tony awards zijn geweest met dat fantastische optreden van Hamilton. Waarom niet weer eens iets ECHT vernieuwend in plaats van wéér een sprookje met een beetje drama of weer een van die middelmatige jukebox musicals..

Los van het feit of Hamilton op het Europese vasteland wel zal aanslaan, is het ook een rechtskwestie. Die zullen nu wel duur zijn, vermoed ik.

En over de rechten gesproken: ik denk dat Stage Entertainment daarom The Lion King opnieuw moést programmeren om hun licentie niet kwijt te zijn.

Dacht ook dat Les Misérables daardoor sneller op de programma stond omdat anders Marc Vijn er mee weg kon (zoals bij Chicago).

Als er een reprise is waar ik (en ik denk ook de meeste musicalfans) op zitten te wachten, is het wel The Phantom of the Opera. Hopelijk herleeft dan weer de grandeur in het Circustheater..

Ik ben over the Phantom eens. Maar please… Onder het bestuur van Albert Verlinde? Nee dank je. Een Phantom productie met een orkestje van 6 á 8 man hoeft van mij echt niet. En ik vrees niet dat dat we gaan meemaken. We kennen het beleid van Stage toch? Albert verlinde wilt alleen maar Disney kitsch in het Circus Theater…. We mogen blij zijn als we van Disney überhaupt ooit nog wat nieuws krijgen te zien. En zelfs dan zal het wel weer afgerafeld worden…. En btw: moet stage echt per se The Lion king om de 10 jaar produceren? Wat een geldkloppers zijn het toch van Disney.  Ik weet dat het de meest succesvolle productie ooit is. Maar wtf?! Is die show nu niet genoeg uitgemolken?

  [ # 195 ] 13 June 2016 12:55 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

De toekomst voor Nederland ligt in de kleine producties die nog wel de gewenste creativiteit, kwaliteit en inventiviteit bevatten. Daarnaast is het de bedoeling dat Carré jaarlijks een Amerikaanse tour naar Nederland haalt. Mooie ontwikkelingen.

Met uitzondering van Soldaat van Oranje heeft Nederland al jaren geen grote productie meer gehad die echt heel goed was zoals Miss Saigon was, zoals Elisabeth was, zoals Aida was. Billy Elliot kwam in de buurt, maar was geen succes.

Het positieve is dat we nu meer geld overhouden om onze reisjes naar Londen te bekostigen waar nog wel kwaliteit geboden wordt.

En nu ik toch aan het schrijven ben: ga eens naar een toneelstuk. Daarin is Nederland, zeker met Toneelgroep Amsterdam en Ivo van Hove, echt een voorloper in de wereld.

‹ First  < 11 12 13 14 15 >  Last ›
13 of 20