10 of 39 | ‹ First  < 8 9 10 11 12 >  Last ›
The Lion King
  [ # 136 ] 20 February 2016 06:19 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Iemand enig idee wanneer we komen te weten wie de eerste castleden zijn? Over een paar maanden of moeten we al denken over weken?

  [ # 137 ] 20 February 2016 08:11 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Albert had het een paar dagen geleden in Late Night over dat het Disney team over een paar weken naar Nederland komt en dat er daarna meer bekend wordt…

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 138 ] 14 March 2016 12:22 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik was zojuist doelloos aan het wiki’en, en kwam op de pagina van Hind terecht. Zij heeft na Idols 1 de Lion King bewust aan zich voorbij laten gaan, maar wat mij betreft mag zij voor de revival zo tekenen. Altijd al erg onder de indruk van haar stem geweest. Helaas denk ik dat ik de enige ben, en dat Stage nog eerder Anouk zou schminken dan dat ze Hind zou contracteren..

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 139 ] 22 March 2016 07:07 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Weet iemand hoe het komt dat bij de prijsvermelding staat:
premium: 75 euro
Rang 1: 60 euro.
En als ik dan kaarten wil boeken staat er:
premium: 100 euro
Rang 1: 75 euro

  [ # 140 ] 22 March 2016 07:11 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Heeft misschien met de dag te maken? Geen vakantie vs. vakantie, doordeweekse dag vs. weekend?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 141 ] 22 March 2016 08:25 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Ik denk ook dat het daar inderdaad aan ligt, ik keek volgens mij op de tweede zaterdag na de première of ergens in die buurt.

  [ # 142 ] 12 April 2016 09:29 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2016-04-12

Hallo leden van het musicalworld forum,

Toen ik hoorde van de terugkomst van de Lion King in Nederland was ik aangenaam verrast; Mijn vriendin heeft deze musical namelijk nog nooit gezien (Beweert zelfs nog nooit een musical meegemaakt te hebben) dus ik zag dit als de ideale kans om haar te verrassen om mee naartoe te nemen.

Echter lees/hoor ik verscheidene verhalen dat ‘dit niet de originele productie is’ (of dat het niet meer is zoals het vroegah was voor de Lion King) en als ik kaartjes probeer te boeken lees ik allerlei informatie over dat het ‘try-out’ kaartjes zijn?

Ik ben niet echt geschoold op het gebied van musicals… Mijn vraag dan ook: Wat is hier precies van waar; Wat houden deze try-out kaartjes in; En hoe zorg ik er voor dat ik ‘de echte productie’ (of in ieder geval niet de try-outs) kaartjes koop?

Bij voorbaat dank! :D

  [ # 143 ] 12 April 2016 09:38 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  294
Geregistreerd  2007-05-03

Dag Verrassinkje,

welkom op het forum.

Een try-out is eigenlijk het uitproberen van een voorstelling. In de praktijk heten alle voorstellingen voor een premiere een try-out.  In het geval van de lion king kan je prima try-out kaartjes kopen, deze voorstelling bestaat al en er zal weinig uitgeprobeerd hoeven worden.  Het zal meer inspelen zijn dan uitproberen.
Het voordeel van een try-out kaartje is:
- goedkoper
- volledige eerste cast (tenzij er zieken zijn)

Iemand nog aanvullingen?

  [ # 144 ] 12 April 2016 10:23 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Verrassinkje - 12 April 2016 09:29 AM

Echter lees/hoor ik verscheidene verhalen dat ‘dit niet de originele productie is’ (of dat het niet meer is zoals het vroegah was voor de Lion King) (...)

Ik denk dat het er hier om gaat dat de productie die hier in Nederland komt, gebaseerd is op de Amerikaanse (?) tourproducties, wat volgens mij bij deze productie betekent dat deze technisch minder ingewikkeld is. En de productie zal daardoor ook anders zijn dan toen deze show voor het eerst in Nederland was.

Zoals Gilrean hierboven al uitlegt, zijn try-outs oorspronkelijk bedoeld om een voorstelling “uit te proberen” voor publiek. Bij geheel nieuwe producties kan het voorkomen dat er scènes worden geschrapt of toegevoegd tijdens de try-outperiode, maar in dit geval is het vooral een mogelijkheid voor de cast om ingespeeld te raken en (niet onbelangrijk) om eventuele technische problemen voor de première te kunnen oplossen. De show “staat” al en zal gewoon gespeeld worden zoals elke andere show, maar er een iets grotere kans dat de show tussendoor wordt stilgelegd (“show stop”) om problemen op te lossen.

Edit: ik moet er misschien nog even aan toevoegen dat er op zich niks mis is met een try-out en dat er ook bij voorstellingen na de première een show stop kan zijn. 😉

[ Gewijzigd: 12 April 2016 10:36 AM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 145 ] 12 April 2016 05:25 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Als je met ‘zoals vroeger’ bedoelt ‘zoals tien jaar geleden’, dan zijn er misschien wat veranderingen. Vooral in de cast, dan. De mensen van tien jaar geleden zullen nu niet meer in dezelfde rollen te zien zijn, simpelweg omdat ze tien jaar ouder zijn. De vertaling, de kostuums, decor, de staging..die zullen wel grotendeels hetzelfde zijn zoals overal ter wereld The Lion King is (misschien inderdaad, zoals June hierboven zegt, gebaseerd op de tour-versie uit Amerika ipv de Broadway-versie die altijd in een vast theater staat). Dit is in elk geval zonder twijfel, zeker wel ‘de officiële productie’ van Disney, zoals die overal in de wereld te zien is en dus tien jaar geleden ook in Nederland. Het is geen amateurproductie ofzo.

En die try outs…zoals hierboven al gezegd, omdat het een internationale productie is die al zoveel jaar bestaat en al overal is geweest, zal er aan de show zelf niet echt geschaafd moeten worden. Hoogstens dat de acteurs nog een beetje in hun rol moeten komen, maar ook zij hebben dan al een hele repetitieperiode achter de rug. Over het algemeen zijn dat gewoon prima voorstellingen, die try outs.

Als je toch per sé kaartjes voor ‘gewone voorstellingen’ wilt hebben ipv try outs, moet je simpelweg kaartjes kopen voor ná de premiere. Alles na de premiere is geen try out meer. Nu weet ik zo uit mijn hoofd niet wanneer die premiere is, maar dat is vast al bekend…

  [ # 146 ] 13 April 2016 03:34 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

IngeG - 12 April 2016 05:25 PM

Nu weet ik zo uit mijn hoofd niet wanneer die premiere is, maar dat is vast al bekend…

De première is op zondag 30 oktober.

  [ # 147 ] 13 April 2016 11:43 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

IngeG - 12 April 2016 05:25 PM

Als je met ‘zoals vroeger’ bedoelt ‘zoals tien jaar geleden’, dan zijn er misschien wat veranderingen. Vooral in de cast, dan. De mensen van tien jaar geleden zullen nu niet meer in dezelfde rollen te zien zijn, simpelweg omdat ze tien jaar ouder zijn.

Ik zie bijvoorbeeld Edwin Jonker wel opnieuw Mufasa spelen. Hij was toen een vrij jonge Mufasa en ik zou nie weten waarom hij het nu als veertiger niet meer zou kunnen. Maar speelde mee in een andere productie zeker, komend seizoen?

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 148 ] 13 April 2016 12:28 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Had Edwin ook graag terug gezien, maar hij gaat inderdaad in een andere productie spelen!

  [ # 149 ] 16 April 2016 02:30 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  5
Geregistreerd  2016-04-16

IngeG - 12 April 2016 05:25 PM

De mensen van tien jaar geleden zullen nu niet meer in dezelfde rollen te zien zijn, simpelweg omdat ze tien jaar ouder zijn.

Op zich zie ik het probleem niet. De kinderen die toentertijd meespeelden zijn nu inderdaad te oud voor hun oude rol. Maar de volwassen spelers van toen hoeven niet perse veel veranderd te zijn.

Moeten ze jonger lijken? Make-up doet wonderen in de showbusiness.

  [ # 150 ] 16 April 2016 05:32 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ja oke, er zijn rollen waarvoor het wel kan. Maar ik zie bijvoorbeeld Carolina Dijkhuizen niet weer als Nala…

‹ First  < 8 9 10 11 12 >  Last ›
10 of 39
‹‹ Spring Awakening in Eindhoven      Spijt ››