27 of 39 | ‹ First  < 25 26 27 28 29 >  Last ›
The Lion King
  [ # 391 ] 23 August 2017 01:59 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  125
Geregistreerd  2009-10-28

bijzonder dat nu al wordt aangekondigd dat TLK tot augustus 2018 wordt verlengd. Zeker als je ziet dat de zalen nu al met zomerkortingen van 30% gevuld moeten worden.

  [ # 392 ] 23 August 2017 02:02 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik vind het ook een bijzondere beslissing om meteen een verlenging met een jaar bekend te maken. Het zorgt er meteen voor dat ze niet in de loop van het seizoen nog kunnen adverteren met een nieuwe verlenging, tenzij ze na dat jaar nog verder verlengen natuurlijk… Voordeel: mensen die willen boeken maar geen voorkeursdatum hebben, maar bijvoorbeeld wel een voorkeursdag, hebben nu weer volop keus.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 393 ] 24 August 2017 05:09 PM
Administrator
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  129
Geregistreerd  2011-01-17

The Lion King - Dinsdag 22 augustus

Afgelopen dinsdag zag ik deze ‘Koning der Musicals’ voor de tweede keer in een volledig uitverkocht Circustheater.

Robin van den Akker (understudy) als Scar is gehaaid en flamboyant ... Soms op het pathetische en kinderlijke af, veel vaker overdonderend en manipulerend. Ik schreef al eerder dat het karakter Scar die inspeelt op angst en minderwaardigheidgsvoelens van één groep - helaas - niets heeft ingeboet aan actualiteit en Robin weet met deze lading van Scar een reële dreiging te maken. De rol van Mufasa wordt gespeeld door David Goncalves, die absoluut een liefdevolle vader neer weet te zetten. Tegelijkertijd mis ik kracht in z’n spel, waardoor hij niet als dé rechtvaardige en respect afdwingende Koning overkomt. Dat is te compenseren met natuurlijk gezag, maar ook dat is er niet voldoende. Jammer, want David heeft in m’n ogen zeker genoeg uitstraling om deze rol krachtiger neer te zetten. Helaas blijft het nu wat vlak.

Gugwana Dlamini geeft acte de présence als de mandril Rafiki en doet dat vol overgave en met intens spelplezier. Gugwana is een autoriteit op het podium met een oprechte positiviteit die je laat glimlachen en tegelijkertijd ontroert. En als kers op de taart zingt ze ook nog imponerend. De rol van Zazu ligt in de vakkundige handen van Barry Beijer, die van deze neushoornvogel een zenuwachtige, humoristische hittepetit met een hart van goud maakt.

Nala en Gaia Aikman zijn één. Ze is krachtig en sierlijk, danst een indrukwekkende solo tijdens ‘Arm Land’ en zingt dit nummer nog eens ijzersterk. Schitterende, doorleefde Nala. Haar (jeugd)vriend Simba wordt gespeeld Naidjim Severina die helaas niet volledig overtuigt. Hij heeft charisma en zingt de rol prima, maar op de één of andere manier mist Naidjims Simba urgentie. Hierdoor miste het slotgevecht de noodzakelijke emotionele lading.

Het ‘kibbelende echtpaar’ Timon en Pumbaa wordt gespeeld door respectievelijk Steve Beirnaert en Zjon Smaal. Steve creëert een lichtgeraakt, maar sympathiek stokstaartje. Pumbaa wordt in handen van Zjon een heerlijk sullig down-to-earth wrattenzwijn met het hart op de juiste plek.

Het hyena-trio wordt energiek en komisch neergezet door Juliann Ubbergen (Banzai), Naomi Webster (Shenzi) en Boudewijn Joannes (understudy Ed). Deanté van der Kust als kleine Simba is lekker bijdehand en vertederend naïef en vindt een charmante Rachel Khodabaks als kleine Nala aan zijn zijde. Het ensemble vlamt en heeft lol. En dat kijkt zeer fijn.

Ik zag de show voor de tweede keer en de eerste keer was ik geïmponeerd door de meest vindingrijke en schitterende toneelbeelden. Dat is nog steeds dé kracht van deze voorstelling, maar daarnaast kent deze voorstelling toch wel wat zwakke plekken. Waar de eerste akte vaart kent en logisch is in de (spannings)opbouw, is de tweede akte zo nu en dan langdradig en bijna vervelend. Zo is het aandeel van Timon en Pumbaa, hoewel bij vlagen geestig, wat te nadrukkelijk. Bij de zoveelste grap over Pumbaa’s winderigheid weten we het wel ... Daarnaast slaat hun afleidingsmanoeuvre als een tang op een varken. De aanloop naar de interne strijd van Simba over Mufasa’s dood vs. Hakuna Matata duurt in mijn ogen echt te lang en had korter en doeltreffender gekund. Het slotgevecht blijft op de vlakte, waardoor het slotnummer daarna niet zo overdonderend en emotioneel is als het misschien wel zou kunnen zijn.

Al met al bekruipt mij het gevoel dat deze voorstelling een puzzel is met afzonderlijk de meest prachtige stukjes, maar dat deze net niet helemaal goed in elkaar passen.

   Handtekening   

Geniet van elk moment, want er is zoveel te beleven!

  [ # 394 ] 30 August 2017 01:05 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Moeten tickets voor de lion king perse uitgeprint worden? Of kan je ook je telefoon laten zien?

  [ # 395 ] 30 August 2017 02:08 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Dat kun je beter navragen bij het theater, denk ik. Of anders Eventim.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 396 ] 30 August 2017 03:57 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Volgens mij kunnen die scanners een telefoon niet scannen, dus moet geloof ik wel geprint worden

  [ # 397 ] 30 August 2017 05:01 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  6
Geregistreerd  2015-02-25

Ik heb vorige week tickets gekocht voor in oktober. Ik kon kiezen om ze te printen of ze te downloaden in pass2U wallet (samsung telefoon). Ik heb dat laatste gedaan en ga er dus vanuit dat het dus kan.

  [ # 398 ] 30 August 2017 06:13 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  160
Geregistreerd  2016-06-22

Ik heb dat mensen al meerdere malen zien doen. Ze kunnen die code gewoon scannen blijkbaar.
Dus dat moet geen probleem zijn.

   Handtekening   

Musical & Friends are my life

  [ # 399 ] 30 August 2017 07:58 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

Als je het scherm van je telefoon op het helderst zet kan de barcode meestal gescand worden. Mocht het niet lukken kunnen ze de tickets bij de kassa voor je printen.

  [ # 400 ] 30 August 2017 11:18 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ja hoor ik kon de kaarten bij de kassa uit laten printen. Ik zag de voorstelling toen ie de eerste keer in Nederland was en een jaar of 7 geleden in Londen. Ik vond het weer een mooie show. Niet zo indrukwekkend als ik het toendertijd vond. Kan het zijn dat rafiki vanavond niet zo goed bij stem was? Ik lees allemaal lovende woorden over haar maar ik vond haar zang niet zo heel goed. Leuk om nog een keer gezien te hebben maar ben er nu wel klaar mee.

  [ # 401 ] 03 September 2017 06:59 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  75
Geregistreerd  2010-10-27

Het is al een poos geleden dat ik in het circustheater geweest ben.
Kan iemand mij vertellen hoe je bij deze voorstelling op de derde rij zit aan de zijkant?
En tot welke rij heb je een beetje redelijk zicht als je echt klein bent?
Ik wil mijn moeder graag meenemen naar de Lion King, maar zij is slecht 1.55.
Aangezien de zaal niet heel erg oploopt vraag ik mij af of zij wel iets ziet als we echt op rij 10 of iets dergelijks zitten..

  [ # 402 ] 03 September 2017 07:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Het podium is voor The Lion King hoger dan bij de vorige producties. Mits je de hele voorstelling omhoog (en iets opzij) wilt kijken, zou ik niet op rij 3 gaan zitten, ongeacht je lengte maar zeker niet als je erg klein bent. Wellicht is loge 1-3 even of oneven een optie? Als je stoelen op de eerste rij van zo’n loge kan pakken, heb je niemand echt voor je, goed overzicht en je mist niets of nauwelijks iets van het podium. Mocht het zo zijn dat er geen twee plekken mee naast elkaar zijn in zo’n loge, is achter elkaar zitten misschien nog een optie.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 403 ] 17 September 2017 05:47 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Twee weken geleden (3 september) heb ik de show voor het eerst gezien, dit was een week na het fenomenale optreden op de Uitmarkt dus mijn verwachtingen waren erg hoog. Bij de Meet&Greet; op de Uitmarkt vertelde Gaia al dat ze die dag vrij had en dus niet zou opgaan, Naidjim vertelde dat hij wel zou spelen die dag.

De show die mijn moeder en ik zagen was de show van 12:00, voor mensen uit Groningen betekent dit pittig vroeg opstaan, maar het was het waard.

Eenmaal aangekomen bij het theater zagen we dat Channah de rol van Nala speelde, Boudewijn Joannes als Banzai en Marlon David Henry als Ed. Dit waren de understudy’s van de show.

Cast:

Voor mij waren Gugwana Jorrit en Naidjim de beste van de show, Naidjim met zijn prachtige uithalen tijdens ‘‘Lang is de Nacht’’ en Jorrit met zijn heerlijke acteerwerk en zijn goede stem! En dan Gugwana, wat een vrouw! Brengt humor in de show maar ook zeker de emotionele momenten. Geweldige stem en door haar krijg je de heerlijke Afrikaanse feeling. Ook Barry viel mij heel positief op, respect wat hij allemaal met Zazu kan doen! Zo leuk om Zjon met een Belgisch accent te zien, die man kan ook alles!
Ik was erg benieuwd naar Channah als Nala, aangezien ik haar nog nooit in een productie had gezien en nog nooit had zien spelen en zingen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet onder de indruk was, na het geweldige ‘‘Arm land’’ van Gaia tijdens de Uitmarkt, zong Channah het wat meer ingetogen. Ze miste de pit die ze nodig had in dit nummer. Tijdens ‘‘Voel je hoe de liefde groei’’ was ze dan wel weer erg goed.

Show:
De opening is natuurlijk fantastisch, heb de hele opening met tranen in mijn ogen gezeten zo mooi en indrukwekkend vond ik het. Maar ik zelf vond dat ze beginnen met het hoogtepunt van de show , met het gevolg dat ze daar niet meer aan kunnen tippen. Na gevoel vond ik dan ook dat het de rest van de eerste helft naar beneden ging, de tweede helft daarentegen was geweldig en zo ontzettend mooi. In die akte zitten ook mijn lievelingsnummers en vind ik naar mijn mening de betere helft.

Conclusie:
Ik vond het een geweldige dag en met een hele mooie show! Zal ik nog een keer gaan? Jazeker, maar niet voor 100 euro, met een mooie korting zou ik zeker weer gaan boeken! Zou ik de show aanraden? Jazeker! Het is een prachtige show met een hele mooie boodschap.

[ Gewijzigd: 17 September 2017 05:51 PM by galinda met een ga ]
  [ # 404 ] 20 September 2017 04:04 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2004-10-29

Vanaf half januari 2018 Aron Bruisten als Ed met een cover voor Timon en Zazu!

   Handtekening   

Zelfs in een orkaan blijft je suikerspin staan!

  [ # 405 ] 28 September 2017 07:18 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Gisteren de voorstelling gezien met Jochem als Scar die het erg sterk deed en Tim als Pumbaa. Tim is in zijn stem wellicht te hoog voor Pumbaa maar zijn spel was erg mooi! Uitschieters waren Barry en Steve, speelden vol verve. Naomi Webster heb ik geen woord van verstaan en Najim speelde heel vlak! Gaia deed het prima maar veegde haar mond af na de kus met Simba, like wtf? David heeft mij oprecht verrast qua spel! Laagte in zijn stem was erg mooi maar had ruzie met zijn microfoon. Muzikaal was het goed maar door al het elektronische mis je de gelaagdheid, dat is zonde!

‹ First  < 25 26 27 28 29 >  Last ›
27 of 39
‹‹ Spring Awakening in Eindhoven      Spijt ››