13 of 17 | ‹ First  < 11 12 13 14 15 >  Last ›
Sky - nieuwe musical John Ewbank en Marco Borsato
  [ # 181 ] 12 June 2016 09:20 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Thanks. Ik had wel bij Sky gekeken, maar er niet aan gedacht om bij veelgestelde vragen te kijken…

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 182 ] 19 June 2016 04:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Ben vanmiddag geweest. Vind ik het de beste voorstelling die ik heb Gezien? Nee, maar ik heb me wel vermaakt.
Er was een showstop vanwege een technische storing, maar die was snel verholpen.
Moet wel zeggen dat vanmiddag de zaal nagenoeg vol zat. Na alle negatieve berichten had ik da niet verwacht.

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 183 ] 19 June 2016 04:55 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

@Madelonne was omdat de zaal voor een groot gedeelte gevuld was met prijswinnaars 😉

  [ # 184 ] 19 June 2016 05:53 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  23
Geregistreerd  2016-04-29

De beste reclame is een stop aan te kondigen. Iedereen die het nog wil zien komt meteen.

  [ # 185 ] 20 June 2016 08:01 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Sky wordt al dagenlang verkocht op VakantieVeilingen. Ze gaan er rond de 20 euro per 2 kaarten uit, dus zelfs het VV-publiek heeft er niet meer voor over.

  [ # 186 ] 23 June 2016 07:01 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  27
Geregistreerd  2012-02-24

SPOILER ALERT

Oké, dit wordt een lang verhaal met ideeën over het verhaal van Sky, want iedereen is het met me eens dat dit niet zo goed is.

Allereerst, ik heb een prima avond gehad. Vond de muziek sterk, soms wat eenzijdig, maar niet storend. 3D vond ik vooral in de droomwereld sterk. (Ik vind/vond dat de 3D techniek alleen plaats mag vinden in de droomwereld. Dat waren de enige 3D projecties die me iets deden!)

Verhaal:
Allereerst, het probleem met het verhaal zit zich in het probleem. Wat willen ze nou precies vertellen? Dat pesten erg is? Dat het vervelend is om iemand te verliezen? Dat je nooit iemand echt verliest? Dat opgroeien zwaar is? Het probleem zit in dat ze dit allemaal willen vertellen, dat is volgens mij de reden waardoor het onduidelijk en niet logisch voelt.

Ik ga nu een aantal van mijn ideeën schrijven. Hou er rekeningen mee dat ik spoilers ga vertellen.

Het verhaal van Sky gaat over opgroeien, pesten, rouw, depressie en verliezen, maar een van de drie moet de focus krijgen. Persoonlijk denk ik dat dat loslaten het hoofdthema moet zijn.

Vader van Lisse is overleden. Moeder en Sky nemen zich dit zichzelf en elkaar kwalijk. Sky zo erg dat zij zichzelf open krabt. Gevolg dat zij lange mouwen draagt om het geheim te bewaren. Op school wil ze niet opvallen en is ze bezig met haar verdriet, waardoor ze een muurbloempje wordt. Dit, en haar armen, geeft de pester een reden om haar te pesten. Ze is nog zo bezig met het rouwen dat ze de liefde om haar heen niet merkt. Dan krijgt ze ruzie met haar Moeder en besluit dat het nu klaar. Niemand houd van haar en zal het erg vinden als ze er niet meer is. (Drugs overdosis enz) En dan komt ze door een drugs overdosis in haar droomwereld terecht. En ziet ze haar vader, degene die ze zo mist.

Tot zover nog redelijk het zelfde. Alleen ligt voor mij de focus meer op de eenzaamheid en verdriet en heeft alles te maken met de verdriet die zij en haar omgeving heeft door de dood van haar vader.

Vanaf hier wordt het verhaal van Sky voor mij wat wazig. Er is niet echt een dreiging of een reden waarom Sky naar de koningin moet, naast dat ze natuurlijk gezocht wordt. De enige reden die ik kan verzinnen is om weer levend te worden, maar dat is gek want ze heeft nu alles wat ze wilt. Haar vader.

Maar….
Wat nou als de Vader nou het doel is waar ze naar zoekt? Een soort van Tovenaar van Oz. Vader wordt gevangen gehouden door de koningin en moet alles voor haar doen. Zo ook de weg naar de koningin creëren met alle obstakels. Dan kan Sky nog steeds achterna gezeten worden door het leger en de Hosselaar. Gelukkig kan hij wel een rups leveren die haar kan helpen om hem te bevrijden en die een spiegel voor haar kan zijn.

Door naar het einde van het verhaal: Waarom wil Sky terug. Waarom gaat Sky het gevecht aan met de koningin?
Mijn idee
Het zit al een beetje in de finale, tijdens afscheid nemen bestaat niet.
Wat nou als Vader Sky, voor het gevecht, laat zien dat haar Moeder en Howie naast haar bed zitten en huilen Ze ziet de liefde van Howie en de Moeder en vind daarop de kracht om te vechten en de wil om terug te keren. Daarom verslaat Sky met de liefde. Daarna kan ze haar vader loslaten, want hij is niet de enige die van haar houd.

Wie is de koningin dan?
Tijdens de confrontatiescene verwachtte ik echt dat we meerdere mensen zouden zien als koningin: Moeder, de juf, Howie, Vader en de pestster. Zij ziet iedereen als vijand en haar vader als held. De echte koningin is zijzelf. Zij moet haar depressie overwinnen om weer terug te komen. Natuurlijk kan je in het begin om iedereen op het verkeerde been te zetten, de Pester als koningin neerzetten. Lijkt me ook niet zo moeilijk om te creëren, want je hebt al 3D projectie om haar te verdubbelen.

Open Einde
Ik zelf vond het open einde ontzettend mooi, als het thema loslaten was geweest. Ze ‘afscheid’ kunnen nemen van haar vader en gaat nu weer terug naar ‘huis’. Terug naar haar vriend en moeder. Omdat nu het thema pesten is, verwacht je eigenlijk nog een live confrontatie.
__________

Daarnaast zitten er nog hele gekke dingen in zoals de water scéne. Nu krijgen we te horen dat ze vocht achter haar longen had en ze hebben haar geholpen. Daarna begint ze te verdrinken. Dat is gek. Je ‘verdrinkt’ eerst als je vocht achter je longen krijgt. Dit was gewoon gek geschreven. Daarnaast hadden ze dit ook spannender kunnen maken, door haar eerst te laten verdrinken, dan pauze, dan een scene in het ziekenhuis met de melding dat ze vocht achter haar longen had. Dan had de moeder kunnen vragen wat betekend dat en had de dokter kunnen uitleggen over dat je dan verdrinkt.
___________

Ik ben benieuwd wat jullie vinden van wat ik heb opgeschreven. Vul aan.

  [ # 187 ] 24 June 2016 11:08 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Wat ik niet kan bevatten (nu bij Sky, maar eerder ook met andere producties): hoe kan je 10 jaar bezig zijn met het ontwikkelen van een project, waarbij vrijwel iedereen die er iets over kan en wil zeggen bij het eindproduct van die 10 jaar dan zegt: klopt niks van, rammelt aan alle kanten ?

Vragen die mensen geen feedback, zitten er alleen maar jaknikkers in zo’n team ? Ik begrijp daar helemaal niks van, dat mede creatives of in ieder geval mensen in de omgeving die het product voor ogen krijgen, niet zeggen: “moet je zo niet doen, dit gaat ‘m niet worden”. Kan niks anders verzinnen dan dat je dan in een soort tunnelvisie of zo terecht komt met zo’n heel team. Uiterst merkwaardig en onbegrijpelijk vind ik het. Overigens heb ik de voorstelling zelf niet gezien, maar dat lijkt dus niet zo’n gemis te zijn 😊

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 188 ] 26 June 2016 02:05 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Gistermiddag (25 juni) de show gezien, we zaten op rij 18 en ik dacht echt dat die plekken niks zouden zijn. Maar wat zaten die plekken geweldig! Heerlijk in het midden met een goed overzicht op het hele podium. Door alle negatieve verhalen toch met een ander gevoel de voorstelling in gegaan, maar na de eerste 5 minuten was ik al verkocht. Wat een fantastische show, het laatste kwartier heb ik alleen maar gehuild en toen ik naast me keek zag ik dat mijn moeder ook helemaal in tranen was. En dat wil wel wat zeggen van de musical, omdat mijn moeder zelfs niet bij Soldaat heeft gehuild, haha!

Lisse Knaapen als Sky
is fenomenaal. Wat een geweldige en zuivere stem en wat een prachtig acteerwerk, heel geloofwaardig. Super timing en alles wat ze deed was gewoon fantastisch!

Roben Mitchell als Howie, wat een schatje. Bij het nummer ‘’Mooi’’ kreeg ik al tranen in mijn ogen en dat was nog maar net in het eerste kwartier van de show. Zang was zo ontzettend goed, heel mooi de hoogte in en ook loepzuiver. Op het moment dat hij een vlinder werd, hield ik het niet meer, wat een prachtig moment! Kippenvel all over the body!

Matteo van der Grijn als Vader, nooit gedacht dat Matteo zo goed was. Heb hem in soldaat gezien, maar hoe hij gisteren daar op het podium stond, zo had ik hem nog nooit gezien. Ge-wel-dig acteerwerk, echt fantastisch. Op het laatst bij ‘’Afscheid nemen bestaat niet’’ heb ik zo hard gehuild, dat lied werd zo mooi gebracht. Matteo is gewoon goed in alles wat hij doet.

Lone van Roosendaal als Moeder heb ik ook niks op aan te merken, haar stem is zo mooi, kreeg gelijk al kippenvel. Had Lone nog nooit in het echt zien optreden, maar wauw wat ben ik blij dat ik haar gisteren heb gezien!

Julia Herfst als Betty Steeven, was ook super! Hele mooie stem, soms ietwat onverstaanbaar. Prima acteerwerk!

Joel de Tombe als Nick Winter was top! Was wat overdreven, maar paste heel goed bij de Hosselaar. Ik verbaasde mij over zijn stem, echt heel erg goed! Lekker geluid komt eruit, haha!

Stephanie van Rooijen was op als Cynthia, prachtige stem en zeer goed acteerwerk, ze speelde echt een bitch! 

Kortom, ik heb heel erg genoten en het was een van de beste musicals die ik heb gezien. En jullie mogen best in mijn bio kijken welke musicals ik allemaal heb gezien, haha! Het verhaal vond ik prachtig en vond er niks rommeligs aan. De dans was geweldig en de zang was fenomenaal! Vind het erg zonde dat ze donderdag al stoppen en snap ook niet waarom ze stoppen. Ik snap dan ook niet waarom mensen deze show niet kunnen waarderen, maar dat maakt ook niks uit, ze stoppen en dat vind ik jammer. De 3D voegde niet heel veel toe, op 4 momenten in de show was de 3D projectie wel echt heel mooi, maar voor de rest heb ik mijn bril afgehouden en vond ik dat ik het helderder zag zonder bril. Ik heb een heerlijke dag gehad en heb zeer genoten! X

[ Gewijzigd: 26 June 2016 02:34 PM by galinda met een ga ]
  [ # 189 ] 26 June 2016 05:13 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Ik heb de voorstelling ook gezien, een tijdje geleden al inmiddels. Ik heb expres gewacht met er iets over schrijven omdat ik hoopte dat mijn mening misschien iets zou kantelen. Helaas. Ik ben nog steeds vooral blij dat het vrij kaartjes waren.

De cast is prima, daar is niks op aan te merken. Ik kreeg eigenlijk medelijden met de cast. Lone van Roosendaal staat te trekken als een gek. Ze krijgt gewoon helemaal niks, maar weet binnen die afschuwelijk slecht geschreven teksten en lelijke verhaallijn toch nog op een bepaalde manier te raken. Haar solonummer bracht ze gewoon waanzinnig. Ik betrapte mezelf er ook op dat ik ontroerd was. Maar dat had niks met verhaallijn te maken of met wat ze zong, maar met hoe ze het deed. Omdat dat gewoon heel goed was.
Lisse Knaapen is ook erg goed. Fijne stem en ze speelt prachtig. Heel veel respect hoe zij met deze teksten om gaat, want dat is nog bijna moeilijker dan een Griekse tragedie, zeker als je net bent afgestudeerd.
Eva van der Gucht is geniaal. Maar volgens mij is zij dat altijd. Een geweldige timing en ze heeft me ook nog verrast met haar stem. Bij haar leek het bijna alsof de teksten goed geschreven waren.
Met Matteo van der Grijn had ik misschien nog wel de meeste medelijden. Heb je in het ensemble van het NT gezeten, sta je nu in deze voorstelling. Ik begreep eigenlijk de hele toevoeging van zijn rol niet echt? Hoe kan je als vader zo in dit verhaal staan en je dochter dit soort dingen laten doen? Dat is toch te krankzinnig voor woorden?
De rest van de cast deed het leuk, maar niet bijzonder. Met als dieptepunt toch wel Daisy Duin. Haar rol als heks kwam voor mij geen enkele manier uit de verf. Ik vond haar niet echt angstaanjagend en haar zang was vaak simpelweg vals.

De verhaallijn is volgens mij niet eens zo zeer het grootste probleem. Het gegeven van de fantasiewereld vind ik leuk bedacht en zou heel tof kunnen werken. Als een soort Alice in Wonderland. Volgens mij zijn ze te veel op zoek gegaan naar de realiteit. Ze wilde het realistisch houden, dus moet ze een overdosis nemen etc. Maar aan de andere kant slaan ze ook vaak door; de hele verhaallijn van voorouders die zelfmoord hebben gepleegd bijvoorbeeld, gaat wel heel ver.
En: zouden ze de gesproken teksten hebben aangepast aan de nummers van John Ewbank? Dat kan ik me namelijk nog ergens voorstellen. De liedteksten zijn namelijk al geen hele mooie teksten, maar de gesproken teksten sluiten daar wel bij aan heb ik het idee.
Het is gewoon het totaalplaatje in verhaallijn en teksten dat niet klopt.
Het idee 3D is leuk, al vroeg ik me wel meteen af of ze door hebben dat theater al jaren 4D is. Maar goed, er zijn mooie beelden, dat zeker. Al is het niet echt een enorme toevoeging aan het theaterlandschap denk ik.
Veel projecties kloppen namelijk ook niet: die in het ziekenhuis bijvoorbeeld, ze hebben gewoon een aantal keer hetzelfde ziekenhuis hokje gekopieerd, het is dus de hele tijd hetzelfde hokje, met hetzelfde nummer etc.
Ik kan er nog steeds heel moeilijk bij dat ze hier zo lang mee bezig zijn geweest en dat er gewoon niemand is die heeft gezegd van: nou eh jongens… nee, dit script is toch wel echt heel lelijk. Hoe kan dat?! Sonde. Want het initiatief is prachtig en er is duidelijk wel geld voor iets moois.
Laten we dit vooral zien als een uitprobeersel dat mislukt is. En ik vind het zelf wel altijd tof om iets te zien dat niet gelukt is maar waar je wel aan kan zien dat ze het hebben geprobeerd.

  [ # 190 ] 26 June 2016 07:04 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  23
Geregistreerd  2016-04-29

@galinda: Heel erg bedankt voor de mooie verslag. Ik verheug me altijd, als iemand met me eens is over Sky!

  [ # 191 ] 28 June 2016 10:34 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Magic - 28 June 2016 04:57 PM

Dadelijk bij RTL Boulevard iets over een mogelijk faillissement van/rond SKY.

Net nadat ik dit geplaatst had kwam ik via Google een artikel tegen van 8 juni met een reactie van John Ewbank op het stoppen van Sky. Hierin wordt volgens mij voor het eerst openlijk gesproken over de mogelijkheid van een faillissement.
Bovendien viel het me op dat er wordt gemeld dat de acteurs na juni niet meer gecompenseerd worden. Waar er eerder nog sprake van was dat ze (gezien de oorspronkelijke verlenging) t/m september betaald zouden worden.

Toen ik later keek naar het item bij RTL Boulevard bleek het nou juist daarover te gaan.

http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-boulevard-9652/1d804359-1e48-4abd-82cd-ec65942858c8 (link niet aanklikken, maar kopiëren naar adresbalk).

Faillissement dreigt voor ‘Sky de Musical’

Een aantal weken geleden werd aangekondigd dat Sky de Musical, geproduceerd door Robin de Levita, John Ewbank en Marco Borsato, vanwege tegenvallende kaartverkoop op 30 juni de laatste voorstelling zal spelen. Vandaag meldde RTL Boulevard dat een aantal spelers, waaronder Lone van Roosendaal, een kort geding aanspannen tegen de producenten waarin ze langer doorbetaling van hun salaris eisen. Omdat de contracten geen einddatum vermelden, maar gelden “gedurende de speeltijd van de productie”, wordt verondersteld dat men recht heeft op doorbetaling van de salarissen. Als reactie daarop heeft de productie laten weten dat er geen geld is voor doorbetaling van de salarissen en in dat geval een faillissement wordt aangevraagd.

Inmiddels heeft de producent een schriftelijke reactie gegeven: “De dagvaarding richt zich tegen een duidelijke bepaling in de arbeidsovereenkomst tussen de acteurs en SKY Netherlands BV, die de werkgever de bevoegdheid geeft om de arbeidsovereenkomst te beëindigen als SKY de Musical stopt. Ondanks de goedkeuring en ondertekening van de arbeidsovereenkomst zijn de acteurs achteraf van mening dat deze bepaling niet rechtsgeldig is en zij vorderen doorbetaling van het salaris na 30 juni”.

“We zijn verbijsterd en teleurgesteld dat onze gewaardeerde acteurs is geadviseerd om in de huidige fase deze kraakheldere en zeer gangbare bepaling, die zich op pagina 1 van het getekende contract bevindt, via de rechtbank aan te vechten”, aldus Robin de Levita, producent van Sky.

Of dit gevolgen heeft voor de laatste voorstelling die overmorgen plaatsvindt is nog niet bekend.

Sky de Musical ging op 3 april in première in Theater Amsterdam. In dat theater wordt op zondagen de toneelvoorstelling Anne gespeeld, maar inmiddels is aangekondigd dat die voorstelling op 31 juli definitief zal stoppen. Er wordt gekeken of er andere voorstellingen geprogrammeerd kunnen worden in het theater, ook eventueel van andere producenten.

Bron: MusicalJournaal

[ Gewijzigd: 29 June 2016 03:16 AM by Magic ]
  [ # 192 ] 28 June 2016 11:01 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ben benieuwd of die laatste voorstelling gespeeld gaat worden. Wel zorgelijk dat de producent op het gevoel van de acteurs in lijkt te spelen. Dat is niet netjes in een zakelijk conflict.

  [ # 193 ] 06 July 2016 11:55 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Deel cast van geflopte musical Sky stapt naar de rechter

Negen castleden van de vroegtijdig gestopte 3D-musical Sky hebben gisteren in de rechtbank van Amsterdam met een kort geding doorbetaling van hun salaris geëist. De acteurs, die sinds de laatste voorstelling op 30 juni werkloos en zonder inkomsten thuis zitten, vinden dat ze recht hebben op extra loon. De producenten — Marco Borsato, John Ewbank en Robin de Levita — stellen dat ze niet verplicht zijn te betalen, omdat dat in het contract met de acteurs zou staan.

Eind mei lieten de producenten weten 30 juni te stoppen met de voorstellingen, omdat er anders financiële problemen zouden ontstaan. Mensen die al kaarten voor Sky hadden gekocht voor de periode na 30 juni kregen hun geld terug of mochten aanschuiven bij een voorstelling nog voor de einddatum. Sky had geen officiële slotdatum maar zou in elk geval, zo werd vanaf het begin gesteld, nog zeker tot september te zien zijn.

De betrokken acteurs, onder wie hoofdrolspeelster Lone van Roosendaal, reageerden teleurgesteld op het slechte nieuws. Ze speelden afgelopen donderdag met opgeheven hoofd de laatste show, maar vandaag stond een deel van de cast lijnrecht tegenover de producenten.

Sascha Janssen, advocate van de negen boze castleden, stelt dat er in het Sky-contract staat dat als de musical stopt, ook het loon stopt. Er staat volgens haar in de contracten een concrete einddatum, maar ook dat de productie afhankelijk van de wil van de werkgever (de producenten) kan stoppen. De producenten stellen, aldus de juriste, dat ze niet anders konden dan de stekker uit Sky trekken en dat ze om die reden ook geen salaris hoeven door te betalen tot de geplande einddatum in september. ,,De acteurs hebben een andere mening. Zij willen toch geld, omdat ze voor Sky andere opdrachten — en dus inkomsten — hebben laten lopen.”

De rechter doet naar verwachting volgende week woensdag uitspraak. De producenten en betrokken acteurs waren vanavond niet voor commentaar bereikbaar. Lone van Roosendaal zei recent wel dat een stap naar de rechter in de theaterwereld vrij uniek is, omdat dat gevolgen kan hebben voor je carrière. ,,Als je het imago ‘moeilijk’ krijgt word je minder snel nog eens ergens anders voor gevraagd.”

  [ # 194 ] 07 July 2016 01:04 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Ik snap deze rechtszaak echt niet. Ze hebben dat contract getekend waarin letterlijk staat dat ze uitbetaald krijgen tot wanneer de voorstelling stopt. Wat een gezeik van die acteurs, de producenten kunnen ze gewoon niet meer betalen, lijkt me allemaal geen onwil.

Daarbij, zouden ze bij succes van Sky ook hebben gezegd: “Nee joh, laat maar zitten dat extra loon, we zouden in principe toch maar betaald krijgen tot 30 september!”? 😉 Je weet nooit of een voorstelling gaat lopen of niet en in dit geval hebben ze gewoon verkeerd gegokt. Jammer, maar volgende keer beter.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 195 ] 07 July 2016 07:34 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik snap het wel… Sky zou lopen tot september en daar hebben die acteurs gewoon op gerekend. Nu Sky eerder gestopt is, lopen ze een paar maanden salaris mis. Er is een bepaalde verwachting gewekt en die wordt ineens teruggedraaid…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

‹ First  < 11 12 13 14 15 >  Last ›
13 of 17