14 of 17 | ‹ First  < 12 13 14 15 16 >  Last ›
Sky - nieuwe musical John Ewbank en Marco Borsato
  [ # 196 ] 07 July 2016 07:42 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik zag hier iets over op tv en toen werd gezegd dat Stage een schikking heeft getroffen met de acteurs na het vroegtijdig stoppen van Billy Elliot. Dat zal voor de acteurs van Sky ook meespelen denk ik. Ik vind het heel dapper dat ze dit doen en hoop dat het geen gevolgen heeft voor Lone (die steeds als enige bij naam genoemd wordt) en de andere acteurs. Volgens hun advocaat zou er er zwarte lijst met lastige acteurs bestaan bij producenten.

  [ # 197 ] 07 July 2016 07:58 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

June - 07 July 2016 07:34 AM

Ik snap het wel… Sky zou lopen tot september en daar hebben die acteurs gewoon op gerekend. Nu Sky eerder gestopt is, lopen ze een paar maanden salaris mis. Er is een bepaalde verwachting gewekt en die wordt ineens teruggedraaid…

Maar ze werken toch in het theater? Ze weten toch hoe dat wereldje werkt? Jammer hoor, maar dit vind ik nogal raar. En een beetje een trap na naar een producent die ook wel door had gewild, maar dat gewoon financieel niet kan.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 198 ] 07 July 2016 08:35 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Lotus18 - 07 July 2016 01:04 AM

Ik snap deze rechtszaak echt niet. Ze hebben dat contract getekend waarin letterlijk staat dat ze uitbetaald krijgen tot wanneer de voorstelling stopt.

Contracten zijn vrijwel nooit simpel, dus de vraag is of dat er inderdaad letterlijk in staat. En net als bij gewoon werk lijkt het me sterk dat als het van de ene op de andere dag ophoudt, je ook meteen niks meer krijgt. Ben benieuwd wat de rechter beslist. Als deze ten gunste van de acteurs uitspreekt, zullen de contract-teksten opnieuw tegen het licht moeten worden gehouden. Om een normale opzegtermijn kunnen ze volgens mij nooit heen, al heb ik geen idee wat voor theater een normale termijn is.

  [ # 199 ] 07 July 2016 08:35 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Heeft er denk ik ook mee te maken hoe het allemaal intern gelopen is.
Als er een goede band tussen de producent en acteurs was geweest, was dit niet gebeurd.

Als Robin de hele tijd geroepen heeft, ‘nee nee we spelen sowieso door t/m september’.
En je zegt daarvoor een film opname ofzo af. En ineens is het ‘sorry maar ik besluit toch dat we eerder stoppen’.
Dan zou ik ook boos zijn.

Over de zwarte lijst gesproken. Ik vermoed dat al deze mensen nooit meer met Imagine Nation en Robin de Lavita willen samen werken.
En ik vermoed, gezien de financiƫle situatie van het bedrijf, ze ook niet snel meer iets gaan produceren.

  [ # 200 ] 07 July 2016 09:02 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Lotus18 - 07 July 2016 07:58 AM

En een beetje een trap na naar een producent die ook wel door had gewild, maar dat gewoon financieel niet kan.

Daar denken de acteurs dus anders over en dan is het je goed recht om naar de rechter te stappen.

  [ # 201 ] 07 July 2016 09:09 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

martijn-j - 07 July 2016 09:02 AM
Lotus18 - 07 July 2016 07:58 AM

En een beetje een trap na naar een producent die ook wel door had gewild, maar dat gewoon financieel niet kan.

Daar denken de acteurs dus anders over en dan is het je goed recht om naar de rechter te stappen.

Oh zeker waar hoor, maar ik vind het gewoon nogal zuur. Dit is (volgens mij, weet er natuurlijk het fijne niet van) niet een soort van ‘de producent heeft geen zin om z’n cast uit te betalen’. En nogmaals, je weet toch in welke business je werkt of niet dan?! Dit is hoe theater werkt. Als je voorstelling niet loopt, kan het zomaar eens niet zo goed aflopen, zeker bij die open-eind producties. Als ze zekerheid hadden gewild, hadden ze maar een ander vak moeten zoeken toch?

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 202 ] 07 July 2016 09:11 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Jeroen - 07 July 2016 08:35 AM
Lotus18 - 07 July 2016 01:04 AM

Ik snap deze rechtszaak echt niet. Ze hebben dat contract getekend waarin letterlijk staat dat ze uitbetaald krijgen tot wanneer de voorstelling stopt.

Contracten zijn vrijwel nooit simpel, dus de vraag is of dat er inderdaad letterlijk in staat. En net als bij gewoon werk lijkt het me sterk dat als het van de ene op de andere dag ophoudt, je ook meteen niks meer krijgt. Ben benieuwd wat de rechter beslist. Als deze ten gunste van de acteurs uitspreekt, zullen de contract-teksten opnieuw tegen het licht moeten worden gehouden. Om een normale opzegtermijn kunnen ze volgens mij nooit heen, al heb ik geen idee wat voor theater een normale termijn is.

Ja nee, ik weet inderdaad niet wat er in die contracten staat haha. Maar omdat overal wordt geroepen/geschreven dat het gaat over contracten waar in staat ‘tot september of tot de voorstelling stopt’, ging ik daar dan vanuit. Staat er iets anders, dan neem ik uiteraard terug wat ik heb gezegd, maar als dit is wat er in het contract staat, nou ja, dan lijkt me gewoon dat de acteurs daar zelf voor hebben getekend.

Zou netjes zijn als ze net als bij Billy Elliot dan toch een compromis zouden sluiten, maar dat lijkt me moeilijk, aangezien de producent daar geen geld voor heeft.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 203 ] 07 July 2016 11:26 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

martijn-j - 07 July 2016 07:42 AM

Volgens hun advocaat zou er er zwarte lijst met lastige acteurs bestaan bij producenten.

weer een lijst met musicalmensen waar Vera Mann boven aan staat dan 😊 ... alleen al daarom vind
ik haar zo leuk

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 204 ] 07 July 2016 11:32 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Lotus18 - 07 July 2016 07:58 AM
June - 07 July 2016 07:34 AM

Ik snap het wel… Sky zou lopen tot september en daar hebben die acteurs gewoon op gerekend. Nu Sky eerder gestopt is, lopen ze een paar maanden salaris mis. Er is een bepaalde verwachting gewekt en die wordt ineens teruggedraaid…

Maar ze werken toch in het theater? Ze weten toch hoe dat wereldje werkt? Jammer hoor, maar dit vind ik nogal raar. En een beetje een trap na naar een producent die ook wel door had gewild, maar dat gewoon financieel niet kan.

Contracten zijn altijd ingewikkelder dan je zou denken. Natuurlijk weten de acteurs dat ze een risico lopen, maar in dit geval staan ze gewoon op straat zonder enige inkomsten. Als ze een contract hebben tot september en daarna stopt de productie, dan komen ze -net als elke andere werknemer bij een willekeurig bedrijf-  bij het UWV terecht voor een WW-uitkering. Als het bedrijf failliet gaat, neemt het UWV ook direct de loonbetalingen over. Maar nu worden ze wel ontslagen, maar gaat het bedrijf niet failliet. Dan heb je dus een probleem.

  [ # 205 ] 07 July 2016 12:28 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

baud - 07 July 2016 11:32 AM

Contracten zijn altijd ingewikkelder dan je zou denken. Natuurlijk weten de acteurs dat ze een risico lopen, maar in dit geval staan ze gewoon op straat zonder enige inkomsten. Als ze een contract hebben tot september en daarna stopt de productie, dan komen ze -net als elke andere werknemer bij een willekeurig bedrijf-  bij het UWV terecht voor een WW-uitkering. Als het bedrijf failliet gaat, neemt het UWV ook direct de loonbetalingen over. Maar nu worden ze wel ontslagen, maar gaat het bedrijf niet failliet. Dan heb je dus een probleem.

Okay, dankjewel voor de uitleg! Maar kunnen ze nu dan niet alsnog een WW-uitkering krijgen?

Hey, ik snap heus wel dat het shit is om twee/drie maanden zonder inkomen (en kans op een andere baan) te zitten, dat is verder ook niet mijn punt. Maar ik vind het gewoon een beetje een nare situatie voor zo’n producent. Alsof die er iets aan kan doen dat de show flopt en ze daardoor geen baan meer hebben. Die had het toch ook liever anders gezien lijkt me.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 206 ] 07 July 2016 01:06 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2015-12-09

Maar Sky werd toch door dezelfde producent als soldaat van oranje gemaakt? Die kunnen heus wel 3 maanden loon voor een aantal acteurs betalen.

  [ # 207 ] 07 July 2016 01:15 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Volgens mij is SvO door New Productions gemaakt en Sky door Imagine Nation.

  [ # 208 ] 07 July 2016 01:25 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Lotus18 - 07 July 2016 12:28 PM

Maar ik vind het gewoon een beetje een nare situatie voor zo’n producent. Alsof die er iets aan kan doen dat de show flopt en ze daardoor geen baan meer hebben. Die had het toch ook liever anders gezien lijkt me.

Daar kun je natuurlijk over twisten, of de producent er iets aan had kunnen doen dat de show is geflopt…. 😜

  [ # 209 ] 07 July 2016 01:38 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Hahaha dat is zeker waar, maar als we het even niet over de inhoud van Sky hebben, dan weet een producent dit soort dingen natuurlijk nooit echt van tevoren.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 210 ] 07 July 2016 02:54 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Er zitten voldoende geldschieters achter dit project, deels dezelfde die ook SvO gefinancierd hebben. Logisch dat die het financieel risico van een project willen beperken, maar als ze eerst verlengen tot september (en de cast dus doorgaat) om vervolgens te zeggen dat het toch niet zo goed loopt en dit terug te draaien, dan is het te makkelijk om tegen de cast (en crew) te zeggen dat die vanaf 30 juni alsnog inkomensloos zijn. Juridisch zal er wellicht niet zoveel tegen te doen zijn, maar als de cast zich zorgen maakt over eventuele imagoschade, dan mogen de producenten dat zeker ook doen.

‹ First  < 12 13 14 15 16 >  Last ›
14 of 17