2 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Chaplin, de Musical
  [ # 16 ] 26 August 2016 06:01 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  45
Geregistreerd  2015-09-10

Nordin zal toch aanwezig zijn, voor de uitmarkt en de cultuurmarkt in Antwerpen komt ie uit Abu Dhabi overgevlogen. Benieuwd!

*bron twitter

  [ # 17 ] 29 August 2016 04:44 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Via vakantieveilingen.nl kun je 2e rang kaartjes kopen voor Chaplin.
Vanmiddag had ik voor 20,- al twee kaartjes gekocht.

  [ # 18 ] 05 September 2016 11:49 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2016-09-05

sky14 - 29 August 2016 04:44 PM

Via vakantieveilingen.nl kun je 2e rang kaartjes kopen voor Chaplin.
Vanmiddag had ik voor 20,- al twee kaartjes gekocht.

Dat gaat dus waarschijnlijk ook hier geen groot succes worden. Bizar dat zelfs voor een productie van een paar weken tickets op vakantieveilingen moeten.

  [ # 19 ] 05 September 2016 09:46 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Inderdaad erg raar dat je nu al via vakantieveilingen kaarten kan krijgen! Maar als we verder denken.. Zal het de creatives uitmaken of het wel of geen groot succes wordt voor zo’n korte periode in België/Nederland? Het lijkt mij dat hun ogen gericht zijn op West End en hier gebruik maken van de mogelijkheid om nog meer onderdelen van de show te try outen en door ontwikkelen in de hoop van de geflopte Broadway versie een succesvolle West End versie te maken?

  [ # 20 ] 06 September 2016 07:37 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Als ze Nordin ook voor West End casten wacht ik wel op de transfer! 😊

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 21 ] 24 September 2016 07:06 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV spreekt met NORDIN DE MOOR over zijn titelrol in CHAPLIN de musical en maakte een videoverslag. Ook met beelden van drie songs.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 22 ] 15 December 2016 06:26 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Was er iemand aanwezig bij de eerste try-out?

  [ # 23 ] 15 December 2016 11:09 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2007-05-05

Mogelijk SPOILERS!

Zonet terug van de tweede try out. Na de pauze dacht ik: wat een fantastisch mooi stuk, waarbij Roel Vanderstukken (BV casting) het er nog behoorlijk van af brengt. Nordin speelt en zingt de pannen van het dak en ook Marleen van der Loo en Jeroen Pfaff spelen geweldig (wat een mooi Vlaams accent hebben zij, zeg…). En dan na de pauze kantelt mijn mening, jammer genoeg. Goele De Raedt krijgt een prominent aandeel en dat is heel erg jammer, wat mij betreft. Ze schreeuwt omdat ze de zangpartijen wellicht niet aankan. Ze schakelt op heel vreemde momenten tussen licht stemgebruik en daarna weer “belt” (jakkes). En daarbij begreep ik geen woord van wat ze zei. De kinderen, vooral Charlie Chaplin is schi-tte-rend! Wat een leuke présence heeft dat jongetje. Het jongetje dat Sydney Chaplin speelde was iets minder, vooral “te wijten” aan zijn ijzersterke broer. De overige rollen brengen het er goed van af! Leuk is om in het ensemble veel nieuwe gezichten te ontdekken.

Muziek is wondermooi, wie het eerder kende, hoort uiteraard waar er nieuwe nummers in waren geschreven. Die zijn er echter terecht ingeschreven. Het I-want nummer van Chaplin is sterk! Script is sterk en ook de regie houdt je als publiek wakker en doet steeds verlangen naar meer. Het concept is ook heerlijk, zonder al te veel te verraden. De eindscène is pakkend, al moet ik wel zeggen dat het decor daar de aandacht wat afleidt. Liever een soberder decor gehad daar.

  [ # 24 ] 17 December 2016 08:20 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld bezocht in Gent een preview van CHAPLIN de musical en sprak met titelrolspeler NORDIN DE MOOR en regisseur MARIANO DETRY over het wordingsproces van deze musical.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 25 ] 17 December 2016 08:33 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  43
Geregistreerd  2004-10-20

Eerste deel zit er net op in ‘t Capitole. De opening is fenomenaal, en de muziek is filmisch en bij momenten echt pakkend! Nordin speelt en zingt fantastisch!  Veel bekende gezichten. Er zijn nog geen programmaboekjes dus de naam heb ik nog niet kunnen opzoeken: de eerste vrouw van Chaplin valt uit de toon: acteren komt geforceerd over en de zang klinkt niet erg prettig. Benieuwd naar deel twee maar dit wordt een pareltje!

EDIT: ook na het tweede deel blijf ik razend enthousiast over deze voorstelling! Goele De Raedt zingt erg verstaanbaar, met haar eigen zangtechniek. Voor mij persoonlijk is het tweede deel beter dan het eerste deel: er zit meer verhaal en vaart in. Ik kijk er ongelofelijk naar uit om hier een tweede keer naar te gaan kijken!

[ Gewijzigd: 17 December 2016 10:37 PM by 0 ]
  [ # 26 ] 18 December 2016 12:22 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Klopt het dat de voorstelling volgend jaar zomer naar Breda, Heerlen en Apeldoorn komt ?

  [ # 27 ] 28 December 2016 09:40 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Ik krijg net een e-mail dat de middagvoorstelling van Chaplin op 6/01 wegens technische redenen geannuleerd is. De avondvoorstelling gaat wel gewoon door.

  [ # 28 ] 28 December 2016 10:24 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  125
Geregistreerd  2009-10-28

Ik ben gisteren naar de matinee geweest, was beslist niet uitverkocht dus kan me voorstellen dat ze daarom de matinee van 06-01 hebben geschrapt. Weet iemand trouwens of Marleen v.d. Loo gisterenmiddag de moeder van Charley speelde? Ik zat vrij ver naar achteren maar kon haar niet echt herkennen.

  [ # 29 ] 28 December 2016 02:44 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  39
Geregistreerd  2016-04-17

jonahke - 28 December 2016 09:40 AM

Ik krijg net een e-mail dat de middagvoorstelling van Chaplin op 6/01 wegens technische redenen geannuleerd is. De avondvoorstelling gaat wel gewoon door.

Ook weer goed georganiseerd van music hall, vriendin van mij heeft voor die kaarten tickets, maar weet nog van niets.

  [ # 30 ] 08 January 2017 08:41 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Gisteren de voorstelling in Antwerpen gezien en wauw wat een prachtige voorstelling met een schitterende Nordin De Moor in de hoofdrol.

De set bestaat uit een houten constructie die de sfeer oproept van een oude filmstudio en met de nodige decorstukken en projectieschermen worden prachtige scènes neergezet.

De muziek is filmisch, wordt live uitgevoerd door een groot orkest (eindelijk) dat achter de scène zit. Er zitten heel wat ontroerende nummers in de voorstelling net als enkele mooie ensemblenummers. Het is niet meteen typische musicalmuziek, maar het past in het thema en de sfeer.

De cast wordt aangevoerd door een sublieme Nordin De Moor, hij brengt Chaplin op een bijzondere wijze tot leven: de man die ons aan het lachen brengt, maar ook de andere kant van de man, eentje die we niet echt kenden: arrogant, opstandig tegenover het verleden en met duidelijke doelen.

Roel Vanderstukken speelt de broer van Chaplin en maakt zijn musicaldebuut, hij doet dit niet slecht, maar qua zang raakt hij niet echt aan de andere castleden.

Marleen Van der Loo zet een prachtige moeder neer. Zet daarbij Jeroen Phaff, Deborah De Ridder, Elke Buyle (was gisteren cover Hedda ipv Goele De Raedt), Steven Colombeen en de andere castleden en je hebt een sterke cast die zowel vocaal als op het gebied van acteren en dansen een sterke prestatie neerzetten. (Er waren nog geen programmaboekjes dus ken niet iedereen in de cast - ik zag wel enkele terug die ook meededen in de laatste productie van Evita)

De show bouwt goed op, maar het komische aspect van Chaplin mocht nog wat meer in de verf worden gezet al is dat mogelijk de bedoeling om net de andere Charlie Chaplin te laten zien. In deel twee komt de show nog beter op gang met enkele krachtige scènes (o.a. The Great Dictator, de verbanning van Chaplin uit de USA ...) Visueel sterk gebracht en dan een prachtig, kippenvelwaardig einde ...

 < 1 2 3 4 > 
2 of 4