3 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Chaplin, de Musical
  [ # 31 ] 08 January 2017 10:23 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  98
Geregistreerd  2011-08-08

Afgelopen dinsdag heb ik de voorstelling in de Rai gezien en helaas waren er inderdaad geen programmaboekjes.  Pieter Van Nieuwenhuyze was ook 1 van de castleden. Ook ik heb geweldig genoten.

  [ # 32 ] 08 January 2017 10:47 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  54
Geregistreerd  2014-05-09

Zou er een dvd komen van de musical ? Ik zag gisteren in Antwerpen verscheidene camera’s die de hele voorstelling vastlegde , of zou dit puur voor promofilmjes zijn ?

   Handtekening   

Ooit, die dag komt ooit, ge moogt dus nooit u dromen laten varen

  [ # 33 ] 08 January 2017 12:58 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

ADEMBENEMEND MOOI !
Ik was er ook in Antwerpen gisteren
Hoop dat de run in de zomer in Heerlen en Breda doorgaat.

  [ # 34 ] 09 January 2017 02:49 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

In iets meer dan een week zag ik Chaplin twee keer, 30 december in de RAI en gisteren in de Stadsschouwburg in Antwerpen. Hierbij zag ik voor zover ik kon zien dezelfde cast.

Sinds het optreden op de sing-a-long is mijn gevoel over deze musical heel afwisselend geweest. Ik had redelijk impulsief een ticket gekocht voor de show in de Stadsschouwburg en, nadat deze werd verplaatst, (ook redelijk impulsief) voor de show in de RAI. Het ene moment keek ik er ontzettend naar uit, het volgende moment maakte ik me zorgen of het niet weggegooid geld zou zijn. Na de eerste show was ik niet meteen laaiend enthousiast en nu eigenlijk nog steeds niet, maar laat ik duidelijk zeggen dat ik Chaplin geen slechte show vindt. Het verhaal vind ik soms wat langdradig overkomen en er mist voor mijn gevoel iets, maar ik kan niet benoemen wát dat is. Voor mijn gevoel heeft de musical vier pilaren, namelijk Charlie en drie van de vrouwen in zijn leven: Hannah, Oona en Hedda.

Marleen van der Loo is een stabiele factor als zijn moeder Hannah Chaplin. Ze levert bij de eerste twee nummers een veel belovende opening af. Helaas kakt het verhaal daarna langzaam maar zeker een beetje in en voelt het langdradig aan. In die eerste akte zaten zeker drie momenten waarbij ik de pauze verwachtte, maar die kwam pas nadat het eerste kind van Chaplin doodgeboren blijkt. De tweede akte vond ik interessanter, mede door de entree van Hedda Hopper en Oona O’Neill. Daartussen kakte het weer in, helaas. Visueel vond ik de verbanning heel mooi in beeld gebracht.

Elke Buyle “ken” ik vooral als “de Vlaamse Elsa” en vooral in hét nummer “Let it go” vond en vind ik haar stem heel erg schreeuwerig en geknepen klinken (maar misschien heeft dat ook te maken met de vocale prestaties van die andere “Elsa” 😉 ). Hier viel me dat 100% mee; Buyle is sensationeel goed als Hedda Hopper. Ik besefte me eergisteren pas dat zij understudy is voor deze rol. Goele De Raedt heb ik niet gezien in de rol, maar als Buyle de rol als first cast zou spelen, zou ik dat prima vinden.

Ik ben geen fan van Deborah De Ridder, maar als Oona O’Neill zorgt ze wel voor het laatste fijne stuk van de show. Ze vrolijkt de boel een beetje op en Deborah weet Oona’s liefde voor Charlie geloofwaardig over te brengen. In deze musical heeft Oona echter weinig te vertellen: als publiek zie je alleen het begin van hun relatie en een stuk zoveel jaar later. Het tussenliggende wordt in één zin samengevat in de scène waarin Chaplin uiteindelijk een ere-Oscar ontvangt. Chaplin zegt het zelf ook al in die scène: het verhaal krijgt een einde. Het nummer wat erbij hoort zorgde bij mij voor wat kippenvel. Een simpel effect zorgt vervolgens voor een magisch einde.

Ik wil ook nog even iets zeggen over Roel Vanderstukken als Sidney Chaplin. Ik “ken” Roel van zijn tijd in Flikken; hij laat mijns inziens zien dat hij niet alleen gecast is om het BV-gehalte van deze musical wat op te krikken, maar ook omdat hij de rol wel kan spelen. Maar hij is zo’n acteur die ook een beetje zingt. Zijn rauwe stem komt beter tot zijn recht bij wat lichte scheur-nummers en past minder bij wat hij hier moet laten horen. Het is oké, maar er zijn waarschijnlijk genoeg mannen in Vlaanderen Musicalland die dit beter kunnen.

Nordin De Moor als Charlie Chaplin levert waarschijnlijk vooral fysiek een enorme prestatie. Hij staat continu “aan”. Hierbij heb ik me wel afgevraagd of de echte Charlie Chaplin in het dagelijkse leven ook op deze manier bewoog, omdat het - vooral in het begin - op mij als een gimmick overkwam, als een manier om te laten zien dat Nordin dit kan (en dus eigenlijk ook om te laten zien dat er te weinig momenten in zitten waarop hij dat kan laten zien wanneer hij als Charlie aan het optreden of filmen is). Goed is het wel en het toont denk ik wel de toewijding van Nordin aan zijn rol in deze musical. Chapeau voor zijn lichaamsbeheersing, maar zeker ook voor zijn uithoudingsvermogen, want zonder understudy heeft hij de afgelopen weken op nagenoeg elke voorstellingsdag twee voorstellingen moeten spelen. Ook qua zang was het dik in orde en gisteren leek hij bij “Where are all the people?” nog wat extra gas te geven. Het bezorgde mij in elk geval kippenvel. Ik hoop dat hij in België, maar zeker ook in Nederland, de komende jaren veel mooie rollen mag spelen!

Overigens had ik, vanwege de omboeking, een voucher gekregen voor een programmaboek. Ik heb hier een medewerkster van het theater over aangesproken en volgens haar “waren de programmaboeken uitverkocht” maar als ik mijn voucher met bestelnummer en adresgegevens achterliet, zou ik hem later nog thuisgestuurd krijgen. Ik ben benieuwd…

[ Gewijzigd: 09 January 2017 04:45 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 35 ] 09 January 2017 03:05 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Toen ik er was waren er ook geen programma’s, dus dat uitverkocht kan wel kloppen. Of ze zijn er nooit geweest natuurlijk.

  [ # 36 ] 09 January 2017 03:50 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  98
Geregistreerd  2011-08-08

Misschien onterecht, maar ik heb het idee dat er nooit programma boekjes geweest zijn, want een aantal reacties terug las ik ook al dat er geen programmaboekjes waren. Dit vind ik heel jammer en hoop dat ze alsnog zullen verschijnen.

  [ # 37 ] 09 January 2017 03:54 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

dimitrydb - 08 January 2017 08:41 AM

Er waren nog geen programmaboekjes dus ken niet iedereen in de cast - ik zag wel enkele terug die ook meededen in de laatste productie van Evita

Inderdaad jammer dat er geen programmaboekjes zijn (ik deel het vermoeden van martha). Er is wel een website waar je de cast kan bekijken.

Overigens was er voor de voorstellingen in het RAI Theater ook een (verder identieke) Nederlandse website, maar daar klopt de cast niet helemaal. Pas nu ik de Belgische website heb bekeken zijn voor mij ook de laatste puzzelstukjes in elkaar gevallen.

  [ # 38 ] 09 January 2017 04:44 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

martha - 09 January 2017 03:50 PM

Misschien onterecht, maar ik heb het idee dat er nooit programma boekjes geweest zijn, want een aantal reacties terug las ik ook al dat er geen programmaboekjes waren.

Dat idee heb ik ook hoor. We zullen zien, vindt het anders in ieder geval wat slordig dat ze iets ter compensatie beloven en het niet waarmaken. Overigens lijkt het me en kleine moeite om even te zorgen voor een castbord/-vel.

@Magic: Bedankt voor de link, de Vlaamse site had ik nog niet gevonden! 😊 Ik zie nu dus ook pas voor het eerst dat er wél een understudy is voor de rol van Charlie Chaplin…

[ Gewijzigd: 09 January 2017 04:51 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 39 ] 09 January 2017 06:30 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Gisteren speelde Goele De Raedt en Pieter Van Nieuwenhuyze niet en was volgens mij is Frank Beurskens bij de cast toegevoegd (kan met niet herinneren hem in Gent gezien te hebben). Daarnaast denk ik ook dat er nooit programmaboekjes zijn geweest. Eventuele reden kan zijn omdat de voorstelling officieel nog steeds try-outs speelt en de premiere voor het najaar van 2017 gepland staat.

Ik vind wel dat de voorstelling beter tot zijn recht komt in de Capitole in Gent, omdat de zaal naar mijn gevoel veel intiemer is/lijkt.

  [ # 40 ] 10 January 2017 04:21 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Gisteren een mailtje gestuurd naar Musichall ivm de programmaboekje, dit is hun antwoord:

“Er zijn momenteel nog geen programmaboekjes beschikbaar vermits de huidige voorstellingen van ‘Chaplin, de musical’, officieel nog previews zijn. Vanaf de wereldpremière van de definitieve voorstelling dit najaar zullen er wel programmaboekjes beschikbaar zijn.”

  [ # 41 ] 03 April 2017 03:49 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  192
Geregistreerd  2010-06-19

Ik hield er al van tijdens de uitmarkt en ik hou er nu nog meer van

https://youtu.be/Cf3dw_JVWBc

  [ # 42 ] 04 April 2017 07:07 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  38
Geregistreerd  2012-11-30

Deze productie zou op meerdere vlakken nominaties moeten krijgen voor de awards maar speelde deze daarvoor lang genoeg?

  [ # 43 ] 05 April 2017 06:00 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2017-03-07

Vergis ik me of is deze productie eigenlijk nooit in premiere gegaan? Ik heb de try out gezien en toen zei men dat de boekjes in februari/maart kwamen bij de grote premiere… Enig idee waarom?

  [ # 44 ] 05 April 2017 06:11 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

In het najaar van 2017 zou Chaplin officieel in premiere gaan, omdat Charlie Chaplin op 25 december 2017 precies 40j overleden is.

  [ # 45 ] 27 August 2017 10:25 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  38
Geregistreerd  2012-11-30

Ik was vandaag op de Cultuurmarkt in antwerpen en daar kreeg ik te horen dat Chaplin in februari 2018 in première zal gaan. Zo staat het ook in het boekje van Music Hall dat ze in februari-maart zullen spelen.

 < 1 2 3 4 > 
3 of 4