40 of 42 | ‹ First  < 38 39 40 41 42 > 
On Your Feet
  [ # 586 ] 01 July 2018 09:36 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Vanavond voor de tweede keer On Your Feet gezien. Via vakantieveilingen 2 tickets geboekt op perfecte plaatsen in de zaal.

Laat ik voorop stellen dat ik wederom weer heb genoten. Naar mijn mening zit de show goed in elkaar. Vanavond speelde weer de gehele eerste cast (Tommie, Vajen, Ellen, Nurlaila).

Ik vond het sneu om te zien hoe leeg de zaal was. Hoe moet dat zijn voor de spelers en andere betrokkenen?

Waarom is On Your Feet niet dat succes wat men gehoopt had?

Sterke punten:
- mooi verhaal
- goede cast
- veel dans
- mooie belichting
- swingende band
- leuke interactie met de zaal

Zwakke punten (niet zozeer dat ik dat vind, maar punten waarvan ik denk dat het voor de gemiddelde Nederlander een rol zou spelen):
- te weinig bekende songs voor velen
- Nederlanders hebben over het algemeen niet veel affiniteit met en kennis van de Latijns Amerikaanse geschiedenis
- slechts 1 dramatische gebeurtenis (het ongeluk)
- Gloria Estefan is slechts een relatief korte tijd een ster geweest in ons land


Wat vinden en denken jullie? Ik vind het jammer en zonde dat de show zo eindigt in Nederland. Het bloedt een beetje dood. geen grande finale.

Desalniettemin heb ik er weer van genoten!

  [ # 587 ] 02 July 2018 07:28 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Volledig met bovenstaand bericht mee eens want oprecht, het is een enorm leuke cast die daar staat.

Zelf heb ik de show Zaterdagavond weer gezien met Frank van Hengel als Emilio! Wat een talent is die man! Ik heb hem al een paar keer gezien als Jose Fajardo en toen vond ik hem al zo goed maar nu helemaal! Joey von Grumbkow was nu op als Jose en laten we zeggen dat hij tijdens When someone comes into your live niet helemaal zuiver klonk. Samantha Klots was op als Gloria Fajardo, wat een stem heeft zij zeg! Ellen was weer Consuelo en ze deed dat weer fantastisch!

Wat mij wel onwijs opviel is dat er weer veel castleden er niet waren, ik miste ze vooral bij de dansscenes. Sky Lemmer was ziek en dus niet op als Rebecca. In plaats daarvan was Keoma Aidhen op als Rebecca en volgens mij heeft ze een blessure waardoor ze de dansstukjes niet deed.  De dans van Rebecca bij het slotapplaus werd gedaan door Shanna Slaap en ook deed zij de buiging. Tijdens de show werden de dansscenes waar Rebecca bij nodig was vooral gedaan door Shanna en Gina van den Ploeg. Duimpje omhoog dat ze dat zo goed hebben kunnen oplossen!

Al met al was het weer een onwijs leuke show en heb ik weer genoten!

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 588 ] 02 July 2018 08:16 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Lees zo vaak berichten over het aantal ensemble leden dat mist bij OYF. Deze show is nu echt aan het doodbloeden… denk ook dat het qua zaalbezetting en voor de cast maar goed is dat het bijna over is

  [ # 589 ] 02 July 2018 09:25 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

jemar - 01 July 2018 09:36 PM

Waarom is On Your Feet niet dat succes wat men gehoopt had?

Sterke punten:
- mooi verhaal
- goede cast
- veel dans
- mooie belichting
- swingende band
- leuke interactie met de zaal

Zwakke punten (niet zozeer dat ik dat vind, maar punten waarvan ik denk dat het voor de gemiddelde Nederlander een rol zou spelen):
- te weinig bekende songs voor velen
- Nederlanders hebben over het algemeen niet veel affiniteit met en kennis van de Latijns Amerikaanse geschiedenis
- slechts 1 dramatische gebeurtenis (het ongeluk)
- Gloria Estefan is slechts een relatief korte tijd een ster geweest in ons land

Wat vinden en denken jullie?

Ik heb de show niet gezien, dus ik kan niet gebaseerd op eigen ervaring zeggen waarom ik denk de show de plof is die het is. Maar ik zat er zelf wel ook al eerder over na te denken omdat mij ook was opgevallen hoe belabberd de zaalbezettingen waren.

Ik kan me juist niet voorstellen eerlijk gezegd dat het aan de onbekendheid van de songs zou liggen. Ja, als je uitgaat van een jongere generatie, maar nee als je het publiek wil trekken dat ook naar Mamma Mia en SNF gaat, dat zingt alle Gloria Estefan hits van voor tot achter mee. Dus ik denk eerlijk gezegd dat daar iets mis is gegaan: de doelgroep die de zalen zou moeten vullen (laten we grofweg zeggen de 40+ generatie) laat het afweten.

Blijft de vraag waarom ? Ik denk zelf dat het met een mate van “verzadiging"te maken heeft. Laten we eerlijk zijn, het is de zoveelste juke box musical achter elkaar in het zelfde theater met min of meer hetzelfde concept. Uiteindelijk komt er steeds op neer dat je meeklappend op een megamix met een goed gevoel naar huis gestuurd wordt en niet teveel moet nadenken over de inhoud van de voorstelling. In sommige gevallen (zoals bij Mamma Mia) heeft dat uitermate goed gewerkt. Maar ik denk dat een grote groep dat kunstje inmiddels wel gezien heeft en als de voorstelling dan op één of andere manier geen buzz weet te bewerkstellingen (hetzij door inhoud, hetzij door vormgeving, hetzij door thematiek, hetzij door uitzondelijke prestaties van de cast of een combi van genoemde factoren) dan blijven mensen dus weg omdat ze denken “been there, done that” ik sla even over. Dat is mijn vermoeden.

Neemt niet weg, dat het inderdaad voor de cast ontzettend zuur moet zijn om avond na avond voor zo’n magere zalen te spelen. Dus hun gun ik dat niet, maar ik ben op zichzelf wel blij met het signaal naar de producent toe: neem je publiek serieus en zorg voor vernieuwing en kwaliteit en denk niet met iedere keer hetzelfde kunstje jarenlang binnen te kunnen lopen.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 590 ] 02 July 2018 12:37 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Mark, ik heb de voorstelling wel gezien, maar ik kan me helemaal vinden in wat je zegt. Exact hoe ik er ook over denk! Ik merk ook dat ik zelf vaak bij een juke box musical denk: ja heerlijk die vrolijke megamix aan het einde, maar het verhaal was natuurlijk flinterdun, alweer…

Hopelijk na Mamma Mia weer een show met een goed verhaal en mooie muziek ipv bestaande hits. Al denk ik dat Tina Turner de musical Mamma Mia zal gaan opvolgen

  [ # 591 ] 02 July 2018 12:58 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb de musical niet gezien omdat deze mij vanaf het begin nooit heeft getrokken. Zelfs de wanhopige acties om de zaal te vullen krijgen mij niet over de streep. Ben het met Mark eens dat het een signaal moet zijn voor Stage om het publiek eens serieus te nemen. En de totaal ongeloofwaardige casting heeft deze productie ook niet geholpen lijkt me.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 592 ] 02 July 2018 03:12 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

In Londen of NY zou een show die zo slecht loopt allang gesloten zijn.
Waarschijnlijk verdienen de acteurs zo weinig dat er met deze bezetting en ticketprijs nog steeds wordt verdiend. Paar maanden geen voorstelling is waarschijnlijk duurder.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 593 ] 02 July 2018 03:33 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

Als ze slim zijn gooien ze nu alle kaarten voor € 25,- in de verkoop. De zogenoemde last-minute 50% trekt geen belangstellende meer.

  [ # 594 ] 02 July 2018 04:22 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik denk dat Stage erop hadden gerekend dat de fanschare van The Bodyguard was meegegaan naar On Your Feet, of dat er op zijn minst een even sterke fanbase zou ontstaan. Dat is niet gebeurd en dat maakt dat men nu voor halflege zalen speelt. Het zou helpen als Stage enquàªtes houdt om mogelijke voorstellingen te pitchen bij het publiek và³à³rdat ze definitief besluiten om een voorstelling te brengen, in plaats van achteraf (zoals ze bij On Your Feet en Mamma Mia! gedaan hebben). Tuurlijk kan een voorstelling onverwachts veel publiek trekken, maar als mensen niet meteen geïnteresseerd zijn, moet je het als bedrijf dat het alleen voor het geld doet, misschien niet wagen.

Op Broadway of West End zouden ze de “booking until” datum naar voren hebben verschoven, maar Stage heeft voor deze show al een eind datum bekend gemaakt en dat zullen ze niet meer veranderen. Ik ben benieuwd hoe de show het op West End zal doen…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 595 ] 03 July 2018 05:24 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het blijft natuurlijk lastig een hit te voorspellen. Als er iets dat duidelijk maakt is het natuurlijk de langstlopende musical in Nederland (maar ook die van Duitsland).
Als ik niet het streven had alle musicals in Nederland te willen zien, had ik On Your Feet ook overgeslagen. Niet erg fan van de muziek (al vind ik het merendeel ook niet vervelend, en zeker niet afgrijselijk zoals de Whitney Houston versie van I will Always love you, hoe erg kun je een prachtig nummer verpesten.  Maar het verhaal van Gloria Estefan? Boeiend leek me dat al allerminst. Eenmaal gezien viel dat nog wel mee en werd het ergens nog erger: er werd totaal niets gedaan met alle elementen die iets van spanning of opwinding hadden kunnen veroorzaken., En zo is het nu een voorstelling met enorm veel energie, dat van het podium spat, maar een context die dus allerbelabberdst is. De dubieuze casting maakte mij op voorhand ook niet enthousiaster, maar ik geloof niet dat ‘Nederland’ daar erg mee zit.

Enquàªtes als oplossing? De gemiddeld Truus kent niets, dus zal gaan voor wat ze kent en leuk vond. Dan kom je uit op Lion King en Mamma Mia, met af en toe Grease en The Sound of Music en zien we dus nooit meer wat anders. Want ik geloof nooit dat mensen van tevoren wild enthousiast zouden hebben gereageerd op een musical rond de film Soldaat van Oranje.

[ Gewijzigd: 03 July 2018 05:26 AM by Jeroen ]
  [ # 596 ] 03 July 2018 01:29 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Jeroen - 03 July 2018 05:24 AM

Het blijft natuurlijk lastig een hit te voorspellen. Als er iets dat duidelijk maakt is het natuurlijk de langstlopende musical in Nederland (maar ook die van Duitsland).
Als ik niet het streven had alle musicals in Nederland te willen zien, had ik On Your Feet ook overgeslagen. Niet erg fan van de muziek (al vind ik het merendeel ook niet vervelend, en zeker niet afgrijselijk zoals de Whitney Houston versie van I will Always love you, hoe erg kun je een prachtig nummer verpesten.  Maar het verhaal van Gloria Estefan? Boeiend leek me dat al allerminst. Eenmaal gezien viel dat nog wel mee en werd het ergens nog erger: er werd totaal niets gedaan met alle elementen die iets van spanning of opwinding hadden kunnen veroorzaken., En zo is het nu een voorstelling met enorm veel energie, dat van het podium spat, maar een context die dus allerbelabberdst is. De dubieuze casting maakte mij op voorhand ook niet enthousiaster, maar ik geloof niet dat ‘Nederland’ daar erg mee zit.

Enquàªtes als oplossing? De gemiddeld Truus kent niets, dus zal gaan voor wat ze kent en leuk vond. Dan kom je uit op Lion King en Mamma Mia, met af en toe Grease en The Sound of Music en zien we dus nooit meer wat anders. Want ik geloof nooit dat mensen van tevoren wild enthousiast zouden hebben gereageerd op een musical rond de film Soldaat van Oranje.

Daar ben ik het volkomen mee eens. de gemiddelde Truus kent maar een paar musical titels en daar houdt het wel mee op. Nou moet ik eerlijk zeggen dat On your feet mij ook niet lokt. en ik denk ook dat ik hem oversla. Het afgelopen jaar ben ik meer naar de kleinere producties geweest en dat beviel mij prima.  Wat ik als musicalfan graag meer zou willen zien zijn musicals met voldoende inhoud zoals bijv. Mozart en Rebecca van Kunze en Levay

  [ # 597 ] 05 July 2018 11:04 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  160
Geregistreerd  2016-06-22

Ze hebben ook al weer twee nieuwe swings aangenomen. Die sinds een korte tijd repeteren, en zelfs al een aantal scènes op zijn geweest. Lorenzo Kolf & Zunaira Choudhry

   Handtekening   

Musical & Friends are my life

  [ # 598 ] 05 July 2018 11:48 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Huh.. Why?!

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 599 ] 07 July 2018 07:19 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  125
Geregistreerd  2009-10-28

Is op de site van Stage niet meer gezien wieEmilio speelt?

  [ # 600 ] 07 July 2018 07:22 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Jawel.. Helemaal naar beneden scrollen..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

‹ First  < 38 39 40 41 42 > 
40 of 42