Jacques Brel (2018/2019)
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

En wéér een biografische musical in de maak, dit keer over Jacques Brel:

Producent Stage Entertainment werkt aan een musical over de Belgische zanger Jacques Brel. Dat heeft directeur Albert Verlinde woensdag bekendgemaakt.
“Wij zoeken altijd naar persoonlijkheden die een inspiratiebron waren voor een generatie”, stelt Verlinde. “Jacques Brel is daar een goed voorbeeld van. Hij groeide in de jaren zestig uit tot een internationale vedette.”

Eerder maakte Verlinde musicals over zangers als Robert Long, Wim Sonneveld, André Hazes en Ramses Shaffy.

Het is de bedoeling dat de productie over Brel een kleinschalige, reizende musical wordt. De Belgische zanger, die in 1978 overleed, geldt als een van de grootste Belgische zangers en tekstschrijvers van de twintigste eeuw.

Teksten
Zijn bekendste nummers zijn onder meer Ne Me Quitte Pas, Les Flamandes, en Amsterdam. Hij schreef vaak lofzangen over Vlaanderen, maar ook kritische teksten over onder meer de katholieke kerk.

In Nederland is zijn werk onder meer uitgevoerd door Liesbeth List, Herman van Veen en Jeroen Willems.

De musical, die in het seizoen 2018-2019 te zien moet zijn, vertelt over dit werk en het leven van Brel.

bron: nu.nl

  [ # 1 ] 29 June 2016 05:54 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Laush - 29 June 2016 05:36 PM

En wéér een biografische musical in de maak

Ze zijn echt de kerkhoven aan het afstruinen.

  [ # 2 ] 29 June 2016 06:37 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Wat een origineel idee…

Oh nee, er was al een musical over Brel in 1968!

https://en.wikipedia.org/wiki/Jacques_Brel_is_Alive_and_Well_and_Living_in_Paris

http://castalbums.org/recordings/Jacques-Brel-is-Alive-and-Well-and-Living-in-Paris-1968-Original-Off-Broadway-Cast/2267/

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 3 ] 29 June 2016 07:07 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Trekt mij persoonlijk totaal niet. Ik denk dat ik deze musical oversla…

  [ # 4 ] 29 June 2016 07:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Weer een productie waar ik een dubbel gevoel bij heb. Aan de ene kant kan er natuurlijk nooit genoeg Jacques Brel in de theaters te horen zijn en de biografiemusicals zijn wel altijd de producties van Verlinde geweest waar ik het meest van genoot. Aan de andere kant zijn er al een paar musicals over Brel gemaakt. Een paar jaar geleden nog was de prachtige revival van In de schaduw van Brel te zien met Vera Mann en Rob van de Meeberg. Die cd luister ik nog heel vaak.

  [ # 5 ] 29 June 2016 07:35 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

Zucht… Autobiografie nummer 50…

Er is genoeg leuks te vinden in deze categorie toch?

  [ # 6 ] 29 June 2016 07:37 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

In ieder geval vind ik het goed om te horen dat de ontwikkeling van nieuwe musicals niet helemaal stilligt bij Stage, en Albert Verlinde heeft inderdaad bewezen goed overweg te kunnen met dit soort materiaal. Ik heb echter heel weinig met biografische musicals, en vind het gezien de geschiedenis van de producent niet bepaald een originele keuze. Ik hoop ook niet dat dit type musical het enige is waar (voorlopig) nieuwe producties van worden gemaakt. Vrees eerlijk gezegd van wel.

[ Gewijzigd: 29 June 2016 07:46 PM by Laush ]
  [ # 7 ] 29 June 2016 07:45 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

Er gebeurt zo weinig altijd…
Script van de vorige aanpassen bewijs van spreke en dan liedjes omwisselen en Viola!

Oké oké, dat is te makkelijk 😉

Conclusie, ik hoor niet bij deze tak van publiek

  [ # 8 ] 29 June 2016 08:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Sjors van der Panne….deed ook mee aan The Voice anderhalf jaar geleden, net zo’n ontdekking als Romy.
Laat maar komen die musical, ik word hier heel blij van. Waar kan ik boeken?

  [ # 9 ] 30 June 2016 05:41 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Gaap ... Verzin eens iets nieuws en origineels. Maar goed met Verlinde aan het roer hoeven we dat niet meer te verwachten.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 10 ] 30 June 2016 07:34 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik snap de reacties hier, maar ik ga liever naar deze show dan dat ik moet kijken naar Ferry in the Bodyguard..

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 11 ] 30 June 2016 09:02 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

Jeetje, wat nieuws! Oh nee wacht biografische musicals zijn dat niet…

  [ # 12 ] 30 June 2016 09:04 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

Theo - 30 June 2016 05:41 AM

Gaap ... Verzin eens iets nieuws en origineels. Maar goed met Verlinde aan het roer hoeven we dat niet meer te verwachten.

Dat hierboven dus…

  [ # 13 ] 30 June 2016 07:29 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Anme - 29 June 2016 07:07 PM

Trekt mij persoonlijk totaal niet. Ik denk dat ik deze musical oversla…

Daar sluit ik me bij aan. Sorry, maar ik word toch wel een beetje moe van alle biografische musicals. Al snap ik wel dat deze musicals lopen… Trekt toch weer mensen van een bepaalde generatie naar het theater. Alleen jammer dat ik er niks mee heb.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new