44 of 71 | ‹ First  < 42 43 44 45 46 >  Last ›
Mamma Mia
  [ # 646 ] 27 August 2018 10:27 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

Ja de prijzen zijn echt hoog, vind het ook wat veel.

Er zaten was danspasfoutjes in, dat is niet hetzelfde als “écht iets heel anders doen”.
De stukjes dans die ze zelf mochten invullen (als je danst < tot > uit je dak) waren niet erg overtuigend, maar ik zou ook niet ‘totaal uit mn dak’ gaan als ik op plateauzolen op een te klein en bovendien natgeregend podiumpje stond. Dat is de eventuele dwarslaesie niet waard. De zang klinkt in het theater áltijd beter. De dynamo’s klonken in 2009 ook niet lekker. Hoewel ik de zang niet slecht vond dit maal.

De danspasjes; Ik ga maar even vergelijken om het onuitputtelijke chagrijn in dit forum een beetje tegengas te geven. MM! op het MAG in 2003. Simone en Doris maakten daar zowel tekst- als dansfouten. Dat was een half jaar voor hun première en ze hoefden dus alleen dat nummer goed te dansen en te zingen. Deze cast zit middenin een repetitieproces en moet 1000 dingen onthouden. Dit maal maken Sophia en Antje dus wat fouten, big deal.

Dit optreden lijkt mij kortom, gezien alle factoren, niet representatief voor hoe het in het theater gaat zijn. En voor de mensen die er echt geen zin in hebben; Laat MM! aub rusten en probeer anderen niet zo te ontmoedigen om te gaan.

[ Gewijzigd: 27 August 2018 10:31 PM by A.musical ]
  [ # 647 ] 28 August 2018 05:50 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Eh… A.musical, als ik het goed gezien heb, in zowel dit topic als in het Uitmarkt topic begint niemand over of Antje goed aan het dansen was of tekstfouten. Hier gaat het over de prijzen, en in het andere topic meer over dan zang.

En wie is bezig met ontmoedigen? Ieder bepaalt toch voor zich of hij / zij de prijzen te hoog vindt?

  [ # 648 ] 28 August 2018 07:44 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

A.musical - 27 August 2018 10:27 PM

En voor de mensen die er echt geen zin in hebben; Laat MM! aub rusten en probeer anderen niet zo te ontmoedigen om te gaan.

Ik had er best zin, was juist één van de mensen die dacht dat Antje een hele goede Donna neer zou kunnen zetten, maar ben door het optreden op de Uitmarkt inderdaad omgeslagen. Goed, dat mag je chagrijnig noemen, daar zit ik niet zo mee. Zal soms ook nog wel kloppen ook. Wat ik wel een beetje vervelend vind is het labellen als “probeer anderen niet zo te ontmoedigen om te gaan” . Ik gebruik nergens termen als “blijf er bij weg, ga dat niet zien” of wat dan ook ... ik zeg slecht dat à­k de Dynamo’s 3 x niks vond en deze MM ga overslaan . Als we dit soort censuur die jij voorstelt gaan toepassen op een forum, kunnen we het forum wel afschaffen, want dan mag niemand die iets niet goed vindt of ergens iets “negatiefs” van vindt dat meer uiten, want dan “ontmoedig” je dus anderen om te gaan.

Ik ben niet bezig hier op dit forum om anderen ergens weg te houden, hooguit probeer ik af en toe als ik ergens erg enthousiast over ben (Les Mis in Tecklenburg nu) iets te roepen als: “ga dat zien, het is de moeite van de rit waard”. Als jij MM de moeite waard vindt en het niet eens bent met de kritiek: prima , geef tegengas en laat je horen. Maar aub geen dogma’s op gaan leggen dat anderen er niks negatiefs over mogen zeggen.

Terug naar de MM discussie: ik snap ook wel dat het nog vroeg is in de repetities en dat ze nog moeten groeien, daar kan ik ook wel een beetje door heen kijken. Wat voor mij het belangrijkste was, waardoor ik roep dat ik afhaak, is dat er voor mij in de combi van de dames absoluut 0,0 chemie zat. Zoiets is er, of is er niet volgens mij, en ik denk dat die er ook niet gaat komen. Wat ongetwijfeld inderdaad wel zal verbeteren (dat mag ik hopen) is de kwaliteit van de zang. Zeker Sophia en Antje zijn in principe vocaal erg sterk dus dat zal wel goed komen. Danspasjes van de Dynamo’s is sowieso voor mij niet echt een reden om weg te blijven of om te gaan, dat geloof ik wel ook als daar een stapje mis gaat. Energie en dans van het ensemble is dan veel belangrijker voor de voorstelling. En daarvan zei ik trouwens dat ik die juist erg gaaf vond en er blij van werd bij het optreden op de UItmarkt. Dus met name vanwege het ontbreken van die chemie blijf ik (voorlopig) weg. Komen er knallers van recensies en jubelende berichten hier dan laat ik me wellicht alsnog overhalen. En ja, ik blijf er niet voor weg , maar ik vind 91 euri voor deze MM ook een belachelijke hoge prijs.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 649 ] 28 August 2018 07:56 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Binnenkort zullen de acties wel beginnen en kaarten voor reelere prijzen te koop zijn.

Heb de zaalplattegrond van een aantal data in oktober geopend en ik schat in dat (tot nu toe) in de weekenden de zaal 40-50 % vol zit en door de week voor een derde.

  [ # 650 ] 28 August 2018 09:19 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik vond vooral Jolijn echt heel sterk op de uitmarkt en denk dat zij een enorm sterke Sophie gaat neerzetten! Daarnaast vond ik het ensemble heel energiek en een feest om naar te kijken! Maar inderdaad, de chemie is wat miste bij de Dynamo’s. Ik had verwacht dat die chemie er nu wel zou zijn, aangezien de repetities al enkele weken bezig zijn en de eerste try out al over ruim een week is..

Verder ontmoedig ik niemand om te gaan, dat zou ik ook nooit doen, maar geven we op dit forum gewoon onze mening. En dat dat niet altijd een positieve mening is moet gewoon kunnen

  [ # 651 ] 28 August 2018 11:18 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

Ik snap jullie reacties, ik snap ook hoe de mijne overkomt.
Uiteraard bepleit ik geen censuur. Ik zal er verder niet op in gaan omdat ik dan
concrete voorbeelden moet noemen van welke opmerkingen onnodig negatief zijn,
en dan stoot ik mensen voor het hoofd.

  [ # 652 ] 28 August 2018 12:39 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Helder en geen probleem verder.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 653 ] 29 August 2018 11:39 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2016-07-24

Ik zie op instagram bij verschillende accounts het decor voorbij komen, iemand idee welk decor ze gebruiken?

  [ # 654 ] 29 August 2018 02:49 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Het ‘oude grote’ decor heeft huisjes die in een rechte lijn schuin aflopen.
Het ‘kleine’ decor heeft rechte, trapsgewijze muren.

Zo te zien is het het laatste.

  [ # 655 ] 06 September 2018 02:51 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  245
Geregistreerd  2013-06-17

Maickel nieuwenhuis zal ook pepper spelen.

  [ # 656 ] 06 September 2018 09:40 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Heeft iemand de eerste try outs gezien.

  [ # 657 ] 06 September 2018 10:05 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

Ja!
Ik ben vanavond geweest, en ik heb zeer genoten.
Ik vind de combinatie Jolijn en Soy heel leuk. Jolijn vind ik gewoon heel goed, en Soy is lekker los. Met name Hielke en Emiel vond ik samen echt geweldig, heel geestig! De zang van Antje vond ik mooi. Sophia vond ik ook heel geslaagd. Ik wil nog wel een keer, misschien als degene die Eddie speelt als Sky opgaat.

  [ # 658 ] 07 September 2018 06:25 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  198
Geregistreerd  2008-07-19

Ook ik was gisteren aanwezig bij de eerste try out. De muziek van ABBA is en blijft fantastisch! In het verleden heb ik twee maal de originele productie in het Beatrix Theater gezien en de recentere tour versie heb ik niet gezien.

De afgelopen weken heb ik met verwondering de hele discussie rondom het decor meegelezen. Ik begrijp er eigenlijk weinig van. Het decor was in de originele productie ook alles behalve state of the art of realistisch, dus mijn advies is: ga niet zitten zoeken naar de lampjes die niet meer zijn of de trappetjesmuur die nu recht is. Geniet van de muziek van ABBA en de cast!

Voorafgaand aan de show was er een kort inleidend praatje van Albert Verlinden en na de ouverture ging de blauwe doos open.

Wat mij betreft is de casting zeer geslaagd. Mijn persoonlijke punt van zorg was of de stijl van zingen van Antje zou passen binnen de voorstelling. Doordat Antje het kleiner houdt, laat ze wat mij betreft veel meer zien wat ze vocaal in huis heeft.

De zang stond overigens hier en daar net een tikkeltje te zacht.

Ik vond het een feest en ik ging met een heel blij gevoel het theater uit. Ik ben benieuwd naar hoe Nurlaila invulling gaat geven aan de rol van Donna dus daar ga ik ook nog wel een keer naar kijken…

  [ # 659 ] 07 September 2018 06:37 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ik ben gister ook geweest en wat heb ik genoten!!

Antje: Fantastisch gezongen, soms iets té theatraal geacteerd.. Vooral met haar ogen. Maar daar zal de aankomende tijd zeker nog verandering in komen als ze meer en meer in haar rol groeit. Maar wat zong ze alles prachtig.
Jolijn: Leuke Sophie, prachtige stem, al vind ik haar af en toe nog wat fragiel en nasaal zingen. Mistte soms wat power in haar stem. Samen met Soy een fris koppel!
Soy: Wat een heerlijke Sky! Goed geacteerd en wat hij zong was ok.
Sophia: Hi- la-rische Tanja! En ik was vergeten wat zij vocaal in huis heeft, wát een stem!
Hielke: In 1e instantie dacht ik, waarom waarom? Maar nu weet ik waarom! Prachtige stem en een super grappige Roos! Vooral samen met Emiel! Kheb me rot gelachen!
Alle 3 de vaders zijn ook prima gecast. Bij Zjon mistte ik alleen iets. Ik weet niet wat.. Maar als ik dan denk aan hoe Jon (ook toevallig😬) was.. Hij deed het goed hoor, maar ik weet niet..

Het geluid was inderdaad wat aan de zachte kant, misschien dat ze daar nog wat aan doen..

Kortom, een super cast, super show gaat dat zien!!

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 660 ] 07 September 2018 08:24 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ondanks het zeer matige optreden (wat betreft de dynamo’s dan) op de uitmarkt heb ik toch met korting kaarten gekocht voor een try out volgende week. Ben benieuwd hoe ze het in het theater doen. Fijn in ieder geval al wat positieve reacties te lezen

‹ First  < 42 43 44 45 46 >  Last ›
44 of 71