45 of 71 | ‹ First  < 43 44 45 46 47 >  Last ›
Mamma Mia
  [ # 661 ] 07 September 2018 08:27 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Is er eigenlijk al bekend wanneer Nurlaila voor het eerst opgaat of wat haar vaste dagen worden? Ben benieuwd of ze ook een try out gaat spelen

  [ # 662 ] 07 September 2018 09:08 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2012-11-04

Weet iemand of er, net als bij The Lion King in 2016 het geval was, een nieuw castalbum van deze Mamma Mia! uitkomt?

  [ # 663 ] 07 September 2018 12:08 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

Ben gisteren ook geweest. Het was wat rommelig nog, maar dat komt wel goed. Ik was ook wat huiverig over sommige casting, maar onterecht. Hilke en Emiel bv zijn hilarisch. Sofia fantastisch en heerlijke stem. Antje vind ik daarentegen hooguit matig. Nu zijn Simone en Lone ook wel heeeeeeeeeel goed en moeilijk te vergeten. Ze zag er ontzetttend moe en afgetobd uit. Zang was ok en acteren tja, ik was niet onder de indruk. Ze heeft me nergens geraakt. Ik ga zeker kijken naar Nuraila.

  [ # 664 ] 07 September 2018 08:05 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

MarronSisters - 07 September 2018 08:27 AM

Is er eigenlijk al bekend wanneer Nurlaila voor het eerst opgaat of wat haar vaste dagen worden? Ben benieuwd of ze ook een try out gaat spelen

Zondag 16 september

  [ # 665 ] 08 September 2018 08:47 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  102
Geregistreerd  2009-01-17

Gisteren ben ik naar de 2e try-out geweest en overall gezien heb ik een prachtige avond gehad. Ik heb de twee voorgaande edities van Mamma Mia vaak gezien en mag toch wel stellen dat het zeker een favoriet van mij is. Gisteren ging ik dan ook vol verwachting en met wat twijfels naar het Beatrix Theater.
De twijfel had vooral te maken met de casting van Antje als Donna. Maar daar kom ik later op terug.

Het ensemble was meer dan top. Enthousiast, super strak. Alleen maar lof.
Jolijn Henneman zet een hele mooie Sophie neer. Wat mij betreft zoals Sophie bedoeld is. Ze heeft een prachtige stem en speelt sprankelend.
Soy Kroon vind ik een hele mooie Sky neerzetten. Hij zingt en acteert geweldig.

Hilke Bierman en Sophia Wezer kende ik niet heel goed, maar wow wat ben ik onder de indruk van hun vertolking van Roos en Tanja. Grappig, vol overgave en hele goede stemmen.

Van de vaders vond ik Emiel de Jong als Bart de beste. Goed geacteerd en gezongen. Hele mooie combinatie met Hilke in “Pak je kans”.
Zjon Smaal speelde goed, maar ik vind hem op de één of andere manier niet zo goed gecast als Harry.
Dieter Troubleyn als Sam vond ik eerlijk gezegd een teleurstelling. Het acteerde niet natuurlijk. Soms leek het net of hij iets aan het oplezen was. Ook miste ik de chemie met Antje in het spel.
Zang was prima.

Dan kom ik bij mijn twijfel van tevoren en dat is de keuze voor Antje als Donna. Ik wel benadrukken dat het mijn mening is en dat ik niks afdoe aan de kwaliteiten van Antje.
Deels was mijn twijfel terecht. Ik was bang voor te theatraal acteren en dat het niet naturel over zou komen. Over het algemeen vond ik Antje haar spel wat to much en daardoor lukte het haar niet goed om de gekwetste Donna voor het voetlicht te brengen. Met name haar vertolking van de Winnaar kwam daardoor niet goed uit de verf. Dat vond ik jammer, want het is voor mij toch een hoogtepunt van de show.
Antje heeft natuurlijk een dijk van een stem en ze zong alles spatzuiver. Ik vond het jammer dat ze over het algemeen bij uithalen heel technisch zong. Ook dat maakte het voor mij niet naturel, maar meer een trucje.
Mijn conclusie was in ieder geval dat het ok is,maar dat ik liever een andere Donna had gezien. Ik ben ook zeer benieuwd naar de vertolking van Nurlaila.


Ik heb een hele mooie avond gehad. De zaak ging werkelijk uit zijn dak. Bij de eerste begintonen van de ouverture dacht ik meteen: “ Ik ga nog een keer”.
Mamma Mia is magisch en ik hoop zeker nog een aantal keer te gaan.

[ Gewijzigd: 08 September 2018 02:27 PM by Balsem ]
  [ # 666 ] 08 September 2018 10:16 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik begreep dat de Dynamos tijdens de toegift wel gewoon uit de vloer komen. Klopt dat?

  [ # 667 ] 08 September 2018 10:23 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

Ja klopt, ze komen uit de vloer.

  [ # 668 ] 09 September 2018 10:55 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

Dat is een cadeautje van Albert. Hij heeft zijn best gedaan de production values iets omhoog te krikken. Vandaar ook die grote band. De muziek klinkt op de filmpjes al echt fantastisch.

Ik ga denk ik volgende week kijken. Ik volg het allemaal vrij nauwlettend op instagram en er zijn veel filmpjes van de finale. Je ziet de machine per dag gesmeerder lopen. Heb er dus wel vertrouwen in dat het een goede show wordt. Ben ONTZETTEND benieuwd naar Antje.
Ik vond de Donna van Lone hier en daar wat neerslachtig, dus ik hoop dat Antje een vrolijkere Donna neerzet, maar af en toe wel haar pijn laat zien.

  [ # 669 ] 12 September 2018 11:13 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik ben vanavond geweest en heb een redelijke avond gehad. Sommige stukken vond ik tenenkrommend, andere stukken weer grappig. Ik heb lang getwijfeld of ik moest gaan aangezien ik bij bepaalde mensen die gecast waren mijn twijfels had, waaronder Antje (wordt zo vervolgd).

Ik vond de eerste paar scenes niet sterk. Jolijn zingt prachtig, maar mist naar mijn mening wat kracht in haar stem. Haar spel vond ik helaas nogal onnatuurlijk en had soms het gevoel dat ze het aan het oplezen was ipv aan het spelen. Ik voelde bij haar niet echt de drang van haar personage om te weten wie haar vader is en dat ze geworsteld heeft met die gevoelens.

Soy vond ik heerlijk energiek en lekker spelen. Zelfde geldt voor het ensemble en heb ik absoluut niets op aan te merken. Ik heb erg gelachen om Sophia (wát een stem!!) en Hilke! Wat mij betreft zijn die echt heel goed gecast! Ook de vaders vond ik leuk, al had ik bij dieter hetzelfde als bij Jolijn: sommige stukken leken eerder opgelezen dan gespeeld. En Zjon vond ik vocaal niet heel sterk bij “Our last Summer”. Het is net iets te hoog voor hem denk ik, want normaal zingt hij beter.

En dan Antje. Ik had heel erg mijn twijfels en stond absoluut niet te juichen toen zij Donna werd, maar het is me absoluut meegevallen! Qua zang is er niet of nauwelijks iets op aan te merken. Dat kan ze en het was ook hartstikke zuiver. Wel zou ik het mooier vinden als
Ze bepaalde dingen wat kleiner houdt, zodat het meer raakt. ‘T glipt me door de vingers is er een goed voorbeeld van. Als ze dat nog iets kleiner houdt zou het nog mooier zijn. En haar acteerwerk was niet overal even overtuigend. Soms te theatraal en op andere punten weer juist niet sterk genoeg. Ik vind haar nog iets teveel diva en iets te weinig Donna. Ik heb Lone en Vera gezien in het verleden en zij wisten me wel te raken. En voor mij blijft Vera echt Donna nr 1. Toch denk ik dat Antje nog best kan groeien in haar rol en dat ze dat ook zeker zal doen!

Het feit dat de liedjes zijn vertaald vind ik nog altijd jammer. Ik ken de meeste teksten door de eerdere versies wel, maar het was zo nu en dan slecht verstaanbaar vandaag. Niet qua volume, maar echt de uitspraak. Mijn gezelschap kende de Nederlandse teksten nog niet en hebben veel niet verstaan.

Al met al dus een redelijke avond gehad. Ondanks dat ik Nurlaila graag nog wil zien als Donna denk ik niet dat ik snel weer bij de show zit. Zeker niet met deze ticketprijzen, want dat vind ik het verre van waard. Daarvoor vond ik de kwaliteit niet hoog genoeg (op dit moment dan).

  [ # 670 ] 15 September 2018 08:06 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2012-11-04

Jimmm - 07 September 2018 09:08 AM

Weet iemand of er, net als bij The Lion King in 2016 het geval was, een nieuw castalbum van deze Mamma Mia! uitkomt?

Is hier al iets over bekend?

  [ # 671 ] 15 September 2018 09:21 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Er komt, volgens het twitter account van Mamma Mia, geen castalbum..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 672 ] 15 September 2018 03:52 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik kan het in de finalefilmpjes niet zo goed zien, maar draagt het ensemble nu wel zenders?
In de tournee versie was het alom bekend en gehaat dat het ensemble niet versterkt was en de zang op band stond.

  [ # 673 ] 15 September 2018 07:03 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

dokter_P - 15 September 2018 03:52 PM

Ik kan het in de finalefilmpjes niet zo goed zien, maar draagt het ensemble nu wel zenders?
In de tournee versie was het alom bekend en gehaat dat het ensemble niet versterkt was en de zang op band stond.

In de vlog zie je ze bij de meeste wel, maar ze worden aardig in ‘t haar weggewerkt.
Ook in dit filmpje zie je bij de kale man de mic rond zijn rechter oor zitten rond 2.48
https://www.youtube.com/watch?v=bUrO8zbQwIU

En in deze op 1.18 zie je alle mics links in de kooi liggen, zijn er best wel wat 😊 Jasper heeft er zelf ook altijd een op.
https://www.youtube.com/watch?v=0B7ReokuoVc

[ Gewijzigd: 15 September 2018 07:08 PM by 0 ]
  [ # 674 ] 15 September 2018 08:02 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Er zijn inderdaad wat microfoontjes en snoertjes zichtbaar, dus dat is veel belovend. Maar dat ze dit hebben, zelfs een bobbel op de rug/onder de arm waar normaliter een zender zou zitten, hoeft niet te betekenen dat ze ook daadwerkelijk aan staan, natuurlijk…  :zip:

[ Gewijzigd: 15 September 2018 08:04 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 675 ] 15 September 2018 09:50 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Sst! 🙊

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

‹ First  < 43 44 45 46 47 >  Last ›
45 of 71