57 of 71 | ‹ First  < 55 56 57 58 59 >  Last ›
Mamma Mia
  [ # 841 ] 09 March 2019 12:30 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

MammaMia - 08 March 2019 11:36 PM

Sophia is op Instagram druk met allerlei en ik heb het idee dat de flexwet meespeelt ? Ze heeft al een tijd voor Stage Duitsland gewerkt en is er nu misschien even uit.

De flexwet is vorig jaar veranderd en flexibeler (haha) geworden.
Bovendien werkte ze in Duitsland voor Stage Entertainment Germany en nu voor Nederland. Dus twee verschillende bedrijven.

  [ # 842 ] 09 March 2019 01:58 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Laat ik het ‘Sophia is er uit’ even ophelderen…

EEn aantal weken geleden heeft ze in Hamburg auditie gedaan voor een nieuwe musical van Stage Entertainmnet Duitsland (voor NA Mamma Mia NL). Tijdens deze auditie heeft ze een blessure opgelopen, waardoor ze een aantal weken niet kan spelen, volgens mij moest ze minimaal 6 weken rusten. Vandaar dat ze er al zo lang uit is. ZE komt -zodra ze weer kan- meteen weer terug 😊

  [ # 843 ] 15 March 2019 01:00 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Gisteren naar Mamma Mia geweest. Ik heb een over het algemeen gezellige avond gehad, maar wel een paar punten van kritiek.

Cast
Donna: Antje Monteiro -> Wat een dijk van een stem heeft Antje toch! Maar ik miste wat bezieling, inleving of hoe je het ook wil noemen. Ik jank altijd bij Slipping through my fingers, maar nu kwam het helemaal niet binnen en dat gold voor meer nummers. Alleen The Winner takes it all was een positieve uitzondering. Overall vind ik Antje geen Donna qua type. Helaas helpt haar acteerwerk daar ook niet bij, ik zie het niet, ik voel het niet. En Donna draagt toch echt de show.
Sophie: Jolijn Henneman -> Goede casting, een echte Sophie. Aan haar volumeknopje (of die van haar microfoon) kan wat meer gedraaid worden, want ze sneeuwde her en der wat onder, maar verder frisse verschijning en stem.
Tanja: Merel Zeeman -> Hilarisch, zelfs vanaf rij 12 van de mimiek kunnen meegenieten. Goede chemie ook met Roos/Hilke.
Roos: Hilke Bieman -> Met terugwerkende kracht vloek ik graag met Hilke mee, zij had die award inderdaad gewoon binnen moeten slepen.
Sam: Jasper Kerkhof -> Mwah, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden, het feit dat ik me hem nu eigenlijk al niet eens meer zo goed kan herinneren, zegt genoeg denk ik.
Harrie: Zjon Smaal -> Fijne artiest met een goede komische timing.
Bart: Emiel de Jong -> Acteertechnisch sterk en grappig, vocaal kwam hij wel tekort.
Sky: Diego Gonzales-Clark -> Die mag van mij wel first cast (ik heb Soy niet gezien, dus niets ten nadele van hem), wat een uitstraling en presentatie, zo stel ik me Sky voor! Er zou vocaal nog wel iets aan geperfectioneerd kunnen worden.

Ik heb me helaas mateloos geïrriteerd aan het feit dat de koortjes van band af komen. Niet alleen al om het feit dat ze van band af komen, maar ook dat het zo duidelijk te zien is, aangezien de helft van het ensemble niet eens meezingt als ze staan te dansen.
Geen idee of dat zo hoort of dat ze officieel zouden moeten playbacken (alle begrip als ze dat principieel weigeren te doen), maar ik vind het toch een degradatie.
Bezuinig dan ook het orkest maar weg, dat kun je tenslotte ook op band zetten….. In dit kader vraag ik me af wat het orkest doet als de band met koortjes wordt opgestart en loopt. Staan er alleen stemmen op de band of ook muziek en hoe wordt de band met het orkest gesynchroniseerd?

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 844 ] 15 March 2019 01:55 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  777
Geregistreerd  2010-11-03

Ik was er ook gisteravond en sluit me heel erg aan bij bovenstaand verslag. Heb een hele leuke avond gehad. Geen seconde gemerkt dat Diego zijn premiere had als Sky (oftewel, hij was erg goed) en Merel als Tanja was onwijs leuk. Verder first cast. Jolijn was voor mij de ster van de show. Echt een typische Sophie en een hele mooie zangstem. Antje was goed, zeker qua zang, maar haar spel wist mij niet te raken. Naar mijn idee deed ze iets te veel haar best om over te komen als Donna, maar dat verliep niet erg natuurlijk (voorbeeld: ze nam telkens een bepaalde houding aan, met haar vingers achter de lussen van haar tuinbroek, kwam nogal onnatuurlijk en geforceerd over). Wel goed gezongen en ik gun het haar van harte dat ze haar droomrol mag spelen, maar ze is geen natuurlijke Donna. De vaders waren leuk, Sam (Dieter Troubleyn) had het vocaal wel zwaar. Niet per se in de hoogte trouwens, eerder in de laagte. Bij ‘Zo ben ik, zo ben jij’ moest hij acapella inzetten en dat ging niet helemaal goed.

Al met al een hele leuke avond gehad. Fijne energie van de cast en het ensemble (met hele toffe choreo’s)!

Edit: Ik lees nu in bovenstaand verslag dat Jasper Kerkhof op was als Sam. Ik dacht (vanaf het balkon) echt Dieter te zien.

[ Gewijzigd: 15 March 2019 02:04 PM by sophieveldhuizenfan ]
  [ # 845 ] 15 March 2019 02:57 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

hannetje - 15 March 2019 01:00 PM

In dit kader vraag ik me af wat het orkest doet als de band met koortjes wordt opgestart en loopt. Staan er alleen stemmen op de band of ook muziek en hoe wordt de band met het orkest gesynchroniseerd?

Dat gaat met behulp van een click track. Ik vind het een beetje lastig uit te leggen hoe dat precies werkt, maar Wikipedia zegt hier het volgende over:

A click track is a series of audio cues used to synchronize sound recordings, sometimes for synchronization to a moving image. The click track originated in early sound movies, where optical marks were made on the film to indicate precise timings for musical accompaniment. It can also serve a purpose similar to a metronome, as in the music industry, where it is often used during recording sessions and live performances.

Wordt bij musicals trouwens ook gebruikt voor tracks met aanvullende instrumentenpartijen.

  [ # 846 ] 15 March 2019 03:29 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

@sophieveldhuizenfan: Had Diego zijn première als Sky?! Dubbel respect dan, want daar was echt niets van te merken. Wauw!

@Maan: dank je wel voor de uitleg!

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 847 ] 16 March 2019 10:33 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

Koortjes komen bij deze productie inderdaad van band. De muziek voor het overgrote gedeelte niet. Ik ben niet van mening dat dat dan ook wel op band mag. Dat hadden ze bij de tourproductie in 2009 en dat klonk nergens naar. Bandjes zijn bij MM! niet ongebruikelijk overigens. Bij de eerste en grootste productie die we hadden stond alle ensemblezang op band en the dynamos playbackten zelfs de finale. Wat dat betreft is het dus alleen maar verbeterd.

  [ # 848 ] 16 March 2019 10:47 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

Maan° - 15 March 2019 02:57 PM
hannetje - 15 March 2019 01:00 PM

In dit kader vraag ik me af wat het orkest doet als de band met koortjes wordt opgestart en loopt. Staan er alleen stemmen op de band of ook muziek en hoe wordt de band met het orkest gesynchroniseerd?

Dat gaat met behulp van een click track. Ik vind het een beetje lastig uit te leggen hoe dat precies werkt, maar Wikipedia zegt hier het volgende over:

A click track is a series of audio cues used to synchronize sound recordings, sometimes for synchronization to a moving image. The click track originated in early sound movies, where optical marks were made on the film to indicate precise timings for musical accompaniment. It can also serve a purpose similar to a metronome, as in the music industry, where it is often used during recording sessions and live performances.

Wordt bij musicals trouwens ook gebruikt voor tracks met aanvullende instrumentenpartijen.

Dat doen ze inderdaad met click track.
Maar dat is niet alleen bij Mamma Mia, ook bij andere musicals word dat weleens gedaan.
Zoals ook bij de musical The Phantom of the Opera, daar doen ze dat bij dit stuk:
https://www.youtube.com/watch?v=http://www.youtube.com/watch?v=9MUw1XDaBCc

  [ # 849 ] 16 March 2019 12:42 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Oprechte vraag: staat bij bijvoorbeeld de Londense productie van Mamma Mia! de ensemblezang ook op band? Zo niet, dan kunnen we wel stellen dat dit puur en alleen wordt gedaan om kosten te drukken. Ik vind het echt een ander verhaal als het is om de ensemblezang wat voller te laten klinken, maar niet om live geheel te vervangen.

Van Phantom is het volgens mij zo gedaan omdat de acteurs tijdens het nummer continu heen en weer lopen en om de stem van de Christine in kwestie te sparen. Maar eigenlijk is het bizar dat juist het titelnummer geplaybacked is…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 850 ] 16 March 2019 01:43 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  777
Geregistreerd  2010-11-03

hannetje - 15 March 2019 03:29 PM

@sophieveldhuizenfan: Had Diego zijn première als Sky?! Dubbel respect dan, want daar was echt niets van te merken. Wauw!

Ja, dat plaatste Antje op Instagram! Ik vond hem ook erg goed!

  [ # 851 ] 17 March 2019 10:31 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

June - 16 March 2019 12:42 PM

Oprechte vraag: staat bij bijvoorbeeld de Londense productie van Mamma Mia! de ensemblezang ook op band? Zo niet, dan kunnen we wel stellen dat dit puur en alleen wordt gedaan om kosten te drukken. Ik vind het echt een ander verhaal als het is om de ensemblezang wat voller te laten klinken, maar niet om live geheel te vervangen.

Ik geloof dat origineel origineel de cast zo groot was dat het niet nodig was. Ook was het standaard dat bij een vaste, niet tour, productie het ensemble in de ‘booth’ stond te zingen backstage wanneer zij niet op het podium stonden, dit was ook het geval bij de vorige versie in Utrecht. (Op youtube staan wel backstage tours van Broadway.com waarin uitvoerig langs de boots wordt gegaan en uitgelegd hoe en wat). Omdat de cast kleiner is geworden in de afgelopen jaren wordt de click voornamelijk gebruikt om het voller te laten klinken. Of het geheel click is durf ik je echter niet te zeggen! Ik weet dat bij de Lion King in Scheveningen de click wordt gebruikt om het voller te laten klinken (helaas slecht afgemixt waardoor op sommige plekken in de zaal de click alles overstemt)

  [ # 852 ] 17 March 2019 03:00 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Volgens mij is de band die nu mee loopt, nog het koor van de aller eerste Utrecht versie.
Dat was in ieder geval wel zo bij de tournee versie van een paar jaar geleden!

  [ # 853 ] 18 March 2019 01:30 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

https://www.stage-entertainment.nl/shows/musical/mamma-mia/cast/karolien/

Zo te zien is/wordt Karolien Torensma nu ook Cover voor Tanja.  Zouden ze hiermee rekening houden dat Sophia voorlopig nog niet terug komt? Aan de andere kant ook wel begrijpelijk, de afgelopen paar keer had ik Sanne of Merel op was als Tanja en dat 1 van de 2 helemaal niet op was/op vakantie was. Ik heb mij toen telkens afgevraagd wat er zou gebeuren als er tijdens de show iets zou gebeuren met degene die dan die show op was als Tanja. (Precies hetzelfde had ik 2 maanden terug met de rol van Sophie toen Patricia meedeed aan the voice en er dus niet was en Sky ziek was)

Ook zag ik op de site een nieuwe naam op de site: Dana van der Geer. Iemand haar toevallig al gezien?

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 854 ] 27 March 2019 11:24 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

Weet iemand hoeveel muziekanten er per show in de orkestbak zitten en wat ze spelen?

  [ # 855 ] 29 March 2019 05:32 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  7
Geregistreerd  2016-12-08

Kaj van der Voort gaat Sky spelen en vervangt tijdelijk Soy Kroon

Bron : Facebook pagina van Mamma Mia!

[ Gewijzigd: 30 March 2019 07:49 AM by Musicalfan12341 ]
‹ First  < 55 56 57 58 59 >  Last ›
57 of 71