4 of 7 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Urinetown 2017/2018
  [ # 46 ] 28 May 2017 01:43 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2005-10-25

Laush - 28 May 2017 08:12 AM

@ Milan: Chill effe. Wat ik bedoel is dat Urinetown niet per se een klinkende titel is voor de musicalbezoeker die misschien niet naar het Zonnehuis afreist om daar iets te zien maar wel 1 of 2x per jaar een musical meepakt in het plaatselijke theater. Gezien de speellijst zal toch een groot deel van de kaarten aan dat publiek moeten worden verkocht. Als je dan weinig adverteert en je wil toch de zalen vol is mijn redenatie dat daar dan wel iig 1 bekende musicalnaam aan verbonden moet worden. Ik denk gewoon vanuit het Nederlandse publiek/de producent. Maar inderdaad, nog niet alles is bekend en die 1 voor 1-strategie laat het wel erg lang duren. Aangezien de kaartverkoop al wel is begonnen vind ik het gewoon vreemd dat ze met deze namen beginnen, hoe goed de acteurs ook zijn.

Oh, ik ben heel chill hoor. Ik spreek eigenlijk gewoon mijn verbazing uit over het feit dat je er bij voorbaat al van uitgaat dat het niet gaat lopen en dat je al spreekt over verwachte vroegtijdige annulering terwijl de eerste repetitie nog niet eens is geweest.

Het stoort me überhaupt dat we (‘we’ in het algemeen) als publiek in NL zo zijn geëvolueerd dat er kennelijk geen musicals meer kunnen worden gemaakt zonder The Voice-deelnemers of een aantal gevestigde namen in de cast. Maar misschien is dat een andere discussie.

  [ # 47 ] 28 May 2017 02:13 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Het grote publiek komt wel af op de bekende namen, ja, zeker bij een kleine, relatief onbekende productie als Urinetown. De producent houdt alles in eigen beheer - kaartverkoop, marketing, et cetera - wat waarschijnlijk ergens kosten scheelt, maar ook ervoor zorgt dat er via de theaters geen promotie wordt gemaakt in een programmaboek (die nu zo’n beetje uitkomen). Daar mist de producent dus al een kans om publiek te trekken. Dus om publiek te kunnen trekken heeft de producent voor deze productie absoluut één of meerdere commerciële namen nodig om in de eerste plaats uit de kosten te komen, laat staan om winst te maken. Dus of ‘wij’ fans dat nou willen of niet, in dit geval is het - mijns inziens - echt wel nodig dat die bekende koppen bij de cast zitten om meer mensen dan alleen die fans ertoe te bewegen dat ze een kaartje kopen. Dit heeft dus puur met de verwachte levensvatbaarheid van de productie en de producent te maken. Ik ben in ieder geval erg huiverig nu om een ticket te kopen, want inderdaad, hoe groot is de kans dat je met deze constructie de kosten voor je ticket vergoed krijgt in geval van annulering? Wellicht heel groot, maar à­k maak me daar in ieder geval wel zorgen om.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 48 ] 28 May 2017 02:16 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Het lijkt me in ieder geval moeilijk voor een nieuwe producent van een onbekende titel met een onbekende cast (van wat we nu weten) een groot succes te maken, zeker als de musical in de theaterbrochures niet goed uitgelicht wordt. Volgens mij is dat geen rare gedachte, meerderen lijken hem te delen in dit topic.  Je geeft het zelf al aan, Nederlands theaterpubliek is niet zo avontuurlijk (meer). Ik vind het ook niet goed dat er links en rechts soapsterren en The Voice-deelnemers zomaar een (hoofd)rol krijgen, volgens mij niemand hier op het forum. Dat zorgt er juist voor dat zowel producent als publiek minder risico durft te nemen. Met bekende namen in de cast bedoel ik overigens ook niet dat soort artiesten, maar mensen uit het vak zelf.

En ja, spreken over een annulering is wellicht wat voorbarig. Er zijn echter de afgelopen jaren vaak genoeg producties omgevallen dat ik die gedachte al snel krijg als er iets -in mijn ogen- niet soepel lijkt te lopen in het productieproces.

  [ # 49 ] 29 May 2017 01:44 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Milan - 28 May 2017 12:01 AM

Want het gaat natuurlijk alleen maar om namen in je productie omdat het anders gedoemd is te mislukken? Worden we tegenwoordig zo doodgegooid met BN’ers dat we er aan gewend raken en niets anders mogen en kunnen verwachten? En wat is een ‘casual musicalbezoeker’ volgens jou?

Milan - 28 May 2017 01:43 PM

Oh, ik ben heel chill hoor. Ik spreek eigenlijk gewoon mijn verbazing uit over het feit dat je er bij voorbaat al van uitgaat dat het niet gaat lopen en dat je al spreekt over verwachte vroegtijdige annulering terwijl de eerste repetitie nog niet eens is geweest.

Het stoort me überhaupt dat we (‘we’ in het algemeen) als publiek in NL zo zijn geëvolueerd dat er kennelijk geen musicals meer kunnen worden gemaakt zonder The Voice-deelnemers of een aantal gevestigde namen in de cast. Maar misschien is dat een andere discussie.

Ik begrijp je reacties niet helemaal (kan ook duiden op mijn eigen onnozelheid 😉 ). Als je hier regelmatig meeleest weet je wel dat het overgrote deel van dit forum helemaal niet zit te wachten op BN’ers of deelnemers van The Voice. En ook niet per se altijd gevestigde namen verlangt. Volgens mij heeft dit forum genoeg oog voor onbekend talent. Maar dat is ook helemaal niet de discussie.

De discussie is hoe een nieuwe, onbekende producent een ook al niet zo bekende productie onder de aandacht van het publiek gaat brengen. En deze producent heeft er in ieder geval al voor gekozen om een van de belangrijkste communicatiemiddelen, namelijk de seizoensbrochures, aan zich voorbij te laten gaan. Verder kan ik me toch niet voorstellen dat er een heel groot marketingbudget beschikbaar is, en de tv-programma’s zullen ook niet in de rij staan om deze voorstelling zomaar in de uitzending te halen. En met alleen maar berichten en reportages op musicalwebsites gaan ze dit soort zalen echt niet vol krijgen. Dus een bekende naam casten (hopelijk wel uit het vak) lijkt toch een van de weinige middelen die ze nog over hebben om de aandacht op deze productie te vestigen. En dus niet omdat wij dat zonodig willen, maar omdat dat het gat is dat de producent voor zichzelf heeft gegraven.

En dat gat wordt alleen maar groter als je kijkt naar de kaartprijs (die gaat mensen afschrikken), en naar de manier waarop de kaartverkoop geregeld is (die schrikt mensen nu al af).

Ik hoop van harte dat Joint Venture Productions er in zal slagen om van Urinetown een geslaagde productie te maken. En ik ben ook zeker van plan om de voorstelling te gaan bezoeken. Maar voorlopig wacht ik toch ook nog even met boeken (terwijl ik normaal gesproken echt een vroegboeker ben), want op dit moment vind ik het een te groot risico.

  [ # 50 ] 12 June 2017 10:21 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  235
Geregistreerd  2014-09-28

Carlo Kip zal komend seizoen te zien zijn als Agent Hoenderhok en Abeltje in Urinetown de Musical.

CARRIàˆRE
Carlo begon zijn carrière in de kinderserie XMIX op Zappelin en Ketnet. Hierin speelde hij de rol van komische superheld Dax. Een bijbehorende theatertournee volgde en in 2009 trad hij onder andere op tijdens het Feest van Sinterklaas in Ahoy.

COMEDY
Comedy vormt de rode draad in de carrière van Carlo. In 2013 studeerde hij af aan de Dutch Academy of Performing Arts met zijn zelfgeschreven solovoorstelling Lekker is een vinger lang — een cabaretvoorstelling waarmee hij later in 2013 de halve finale van het Cameretten Festival haalde en het Utrechts Cabaretfestival won. Behalve voor theater schrijft Carlo ook regelmatig voor televisie.

MUSICAL
Tijdens zijn opleiding speelde Carlo in musicals als The Witches of Eastwick en Spring Awakening. De afgelopen jaren is hij werkzaam geweest als solist op het Duitse cruiseschip MS Amadea.

   Handtekening   

No day but today

***

http://www.zingenz.nl

  [ # 51 ] 12 June 2017 11:17 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

En weer zo’n bekende acteur die apart bekend wordt gemaakt voor een ongelooflijk interessante rol 😉 Maak gewoon die hele cast bekend man.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 52 ] 12 June 2017 03:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zag vandeweek toevallig voorbij komen dat Joint Venture op zoek is naar een marketingstagiair…  🙄

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 53 ] 12 June 2017 06:49 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Zal die ook met een persbericht worden aangekondigd? 😜

  [ # 54 ] 13 June 2017 02:56 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Lotus18 - 12 June 2017 11:17 AM

En weer zo’n bekende acteur die apart bekend wordt gemaakt voor een ongelooflijk interessante rol 😉 Maak gewoon die hele cast bekend man.

Laat ik hem toevallig wel kennen door zijn DAPA verleden. Wel een heel ander type dan Florens, die ik heerlijk vond in de rol. Vrees voor een groter August gehalte, al kan hij dat wel goed.

  [ # 55 ] 19 June 2017 02:33 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Ze zijn eindelijk bij de aankondiging van de hoofdrol aangekomen. Jeffrey Italiaander zal Bobbie Goud spelen. Bron: http://www.musicaljournaal.nl/jeffrey-italiaander-speelt-hoofdrol-urinetown-musical/

  [ # 56 ] 19 June 2017 02:46 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Laush - 29 March 2017 12:06 PM

Vrij onmogelijke locaties inderdaad (als je in Brabant woont ten minste). Ik neem aan dat ze vlak voor het openen van de kaartverkoop de cast bekend maken, anders zal het niet echt storm lopen. Ben benieuwd, zie René van Kooten wel zijn rol als Agent Knuppel hernemen en wellicht iemand als Jeffrey Italiaander voor Bobbie Goud.

Vooruitziende blik? 😉 Heel tof nieuws!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 57 ] 19 June 2017 04:34 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De aankondiging:

Vaderdag is weer voorbij. De dag waarop alle vaders als helden worden geëerd. Maar wij hebben onze eigen held! Bobbie Goud, de held van onze “Musical” wordt komend seizoen gespeeld door Jeffrey Italiaander!

STUDIE
Jeffrey behaalde in 2015 zijn diploma Muziektheater aan het Fontys Conservatorium in Tilburg. Onder regie van Rowdy Pelgrim speelde Jeffrey de Griekse tragedie Elektra door Euripides.

THEATER
Nog ver voordat hij aan de opleiding Muziektheater begon was Jeffrey al in het theater te zien als Kurt in The Sound of Music. Kort na afronding van zijn studie in 2015 speelde hij Eddie Birdlace in de M-Lab versie van DOGFIGHT. In datzelfde jaar speelde hij ook de titelrol in de wereldtour van Peter Pan, the never ending story. Na een kort verblijf in het buitenland (Basel, Zwitserland) waar Jeffrey de rol van Simon Zealotes in Jesus Christ Superstar keerde hij terug naar de Nederlandse theaters om de rol van Claude in de musical HAIR te gaan spelen.

NOMINATIES
Jeffrey werd bij de Musical Awards 2017 genomineerd voor “Aanstormend Talent” voor zijn rol als Claude in de musical HAIR. Op dit moment maakt Jeffrey kans op de titel “Doorbraak 2017” bij de Musicalworld Awards 2017 voor zijn rol in HAIR.

Zijn CV had wat mij betreft een stuk uitgebreider gekund. Het is tenslotte je lead. Ik mis bijvoorbeeld de hoofdrol in De Vliegende Hollander in Zoetermeer en zijn belangrijke bijrol (en understudy hoofdrol) in Kruistocht in Spijkerbroek, en wat hij tijdens zijn studie deed (o.a. Rebecca).

  [ # 58 ] 21 June 2017 11:16 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

NNB - Agent Knuppel
Loïs van der Ven - Lot Kleinhart
Carlo Kip - Agent Hoenderhok, Abeltje
Naomi Walschot - Sippe Suus
Lotte Vugts - Kleine Eefje
NNB - Reinhart W. Kleinhart
NNB - Mr. van der Valk, Hakmes Harrie
Saskia Schà¤fer - Jozefien Goud, Dr. Cleausette
Jeffrey Italiaander - Bobbie Goud
NNB - Winniefred Grijpstuivers
Jasper Kerkhof - Minister Dep, Jozef Goud
Stephanie van Rooijen - Elsje Fiederelsje, Mevr. Millenium

Ik bedacht me vandeweek dat Grijpstuivers wellicht een leuke rol is voor Willemijn Verkaik en dat krijg ik niet meer uit mijn hoofd, maar eigenlijk weet ik niet goed of dat een realistische gedachte is. Eigenlijk wil ik gewoon weten wat zij na Wicked gaat doen. :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 59 ] 21 June 2017 01:47 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Anniek - 19 June 2017 02:46 PM
Laush - 29 March 2017 12:06 PM

wellicht iemand als Jeffrey Italiaander voor Bobbie Goud.

Vooruitziende blik? 😉

Ha, goed gegokt! Jeffrey en Loïs lijken me prima voor Bobbie en Lot. Blijf wel benieuwd of er nog promotie via de grotere mediakanalen komt, misschien een optreden op de Sing-A-Long?

  [ # 60 ] 21 June 2017 02:59 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2017-06-21

jeffrey en lois samen vind ik geweldig ! eindelijk eens een hele goede casting voor urinetoon

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 7
‹‹ Ketnet Musical - Unidamu      ONE ››