10 of 22 | ‹ First  < 8 9 10 11 12 >  Last ›
Elisabeth op Paleis Het Loo
  [ # 136 ] 14 June 2017 03:15 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Marleen van der Loo doet dus niet mee?

  [ # 137 ] 14 June 2017 09:09 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  133
Geregistreerd  2011-02-20

Jeroen - 14 June 2017 05:00 AM
AlyLanya - 13 June 2017 08:25 PM

Terug zou je je eventueel door degene die rijdt kunnen laten oppikken bij de ingang, tenminste het lijkt erop dat iedereen daar langs moet rijden. (in elk geval als je parkeert op p2) - ik weet niet of Jeroen dit kan bevestigen?

Jeroen, waren er stukjes of nummers uit de musical die je in deze voorstelling echt mistte?? Ik ben me nu wat meer aan het verdiepen erin, is geweldig om met die herinnering van gister videos te kijken en muziek te luisteren 😊

Ze
Ik stond op P3, en reed dus ook langs het theater. Ik kan me voorstellen dat ze niet willen dat iemand daar stopt om mensen te laten instappen, al houden ze wel weer regelmatig de auto’s tegen om voetgangers door te laten. Ik denk dat de P1 gebruikers aan de auto ingangskant weggaan, dus niet langs het gebouw komen. Dit omdat ik eenmaal weg aan de straatkant weer moest stoppen om verkeer van die richting voor te laten.

Ik heb niet echt wat gemist in deze voorstelling eigenlijk.

Jawel hoor, ik had het aan de security gevraagd. Er is daar gewoon plek om even van de stroom af te wijken (opzij te rijden) en te stoppen en mensen te laten instappen, terwijl de rest gewoon kan doorrijden. Er staan ook bankjes, en ik was zeker niet de enige 😉

Mooi, dan weet ik dat ik niks gemist heb 😉 - toch zou ik de volledige voorstelling best eens willen zien.

Mooie reportage Frans! Leuk te weten dat ook achter de schermen nog veel mensen ‘van toen’ bij waren!

  [ # 138 ] 15 June 2017 10:38 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  440
Geregistreerd  2002-06-02

dokter_P - 14 June 2017 03:15 PM

Marleen van der Loo doet dus niet mee?

Nee,  die doet niet mee!

   Handtekening   

Twee harten, één liefde.
Uit liefde, één hart.

  [ # 139 ] 15 June 2017 11:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Als ik dit alles zo lees, ben ik toch wel blij dat ik geen kaarten heb.
Ik hou het fijn bij de herinneringen en de beelden in mijn hoofd :-)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 140 ] 16 June 2017 11:17 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Terugkomend op ‘Als ik dansen wil’ is het inderdaad wel een andere vertaling dan de Vlaamse. Zal wellicht ook wel te maken hebben dat Stage de rechten niet heeft voor die tekst dus een nieuwe noodzakelijk was oid. Maar nieuwe vertaling was prima 😊 Kan m niet herproduceren helaas. Ze hadden het eigenlijk als promo moeten opnemen haha :p

Verder erg genoten gisteravond! Problemen rond parkeren van wat ik hier las, maakte me beetje ongerust, maar het ging vrij soepel allemaal. We kwamen om 20:00 aanrijden en om 20:20 zaten we op onze stoel, inclusief het stuk lopen nog. Voorstelling begon 20:50 dus ook prima op tijd eigenlijk. Er is altijd wel 5 minuutjes uitloop. Ook na afloop ging het nog redelijk vlot.

Concert zelf was geweldig. Tof om te horen dat iedereen het qua stem nog vrijwel allemaal haalt (niet alles 100% maar das te begrijpen na 17 jaar en stemveranderingen etc). Ze doen op een paar korte nummers na de hele voorstelling qua nummers, dus dat is gewoon tof en met het paleis op de achtergrond, zeker als het wat donkerder wordt, is het echt een plaatje.

  [ # 141 ] 16 June 2017 09:37 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Ook ik was er gisteren. Ben ook wel benieuwd naar de tekst van ‘Als ik dansen wil’. De eerste twee zinnen leken wel op de Vlaamse versie. Daarna was het een andere tekst. Ook het refrein was duidelijk anders. Het begon wel met ‘Als ik dansen wil’ geloof ik. Pia heeft overigens wel ooit eens de Vlaamse versie gezongen.

Verder geen problemen gehad met het parkeren en weggaan eigenlijk.

Werd het nou opgenomen? Ik zag namelijk wel iemand met een camera op een statief. Maar goed, dat zegt niks. Kan ook voor eigen gebruik zijn. Ik heb echt genoten van de hele show. Mag van mij zo het theater weer in met deze cast. Heb de musical destijds niet gezien (te jong), maar wel fijn om het op deze manier te zien.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 142 ] 16 June 2017 10:29 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Voor degenen die zich afvroegen of dit inderdaad de hele show was: er werden, zoals hierboven al gezegd, inderdaad een paar nummers weggelaten. Meestal ensemblenummers die inderdaad niet heel erg belangrijk voor het verhaal zijn, al mis je met ieder lied natuurlijk wel een klein stukje. Alle echt belangrijke en bekende nummers zaten er uiteraard in.

Ik heb genoten. Wat een prachtige show blijft het toch, en deze cast heeft echt de kwaliteit. Het is nu 25 jaar geleden dat Pia de rol creeerde, maar Elisabeth past haar nog steeds perfect. Stanley is ook eem hele goede Dood, deze rol past hem goed.

Het lijkt er inderdaad op dat ze geleerd hebben van de problemen met parkeren en wegrijden, want vandaag ging alles vrij soepel. Zowel voor aanvang als na afloop.

  [ # 143 ] 17 June 2017 08:01 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik ben gisteravond geweest en heb ontzettend genoten. Na alle horrorverhalen hier over de bereikbaarheid was ik extra vroeg vertrokken, maar het viel allemaal 100%  mee. Ik ben met het openbaar vervoer gegaan en het was zelfs een stuk dichterbij dan ik dacht. Ik woon vlakbij Amsterdam en dan ben je nog wel eens geneigd om de rest van Nederlands als ver weg te beschouwen, maar ik stond binnen anderhalf uur voor het paleis. Een prachtige locatie waar ik zeker nog eens naar terug zal gaan.

Na Scheveningen en Antwerpen was dit voor mij de derde versie die ik zag en door alle nostalgie die eromheen hangt is deze versie extra bijzonder. Elisabeth was na Miss Saigon de tweede grote musical die ik ooit zag en die cd heb ik zo vaak geluisterd dat het heel magisch was om diezelfde stemmen weer live te horen. Waarom er zoveel nummer moesten sneuvelen snap ik nog steeds niet (met een snelle telling kwam ik al gauw op vijftien) en ik zou graag weten waarom juist deze selectie is gemaakt want die voelde niet altijd even logisch. Doodzonde bijvoorbeeld dat de ontmoeting tussen Elisabeth en de Dood in Zwarte Prins weg was. Zo’n belangrijk moment. Nou ja… het is niet anders. Wel heel gaaf dat ze het in de originele kostuums en pruiken speelden en als het kon zou ik vandaag zo nog een keer gaan.

Ik heb inmiddels veertien van de zestien ensembleleden kunnen achterhalen, maar een programmaboek is een groot gemis.

  [ # 144 ] 17 June 2017 09:04 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2012-02-18

Ik ben ook gisteravond geweest, het was zo mooi! Ik heb de musical nooit gezien, ben wel bekend met de muziek.
Het was magisch, zo voor Paleis het Loo. Tof dat ze gebruik maken van het feit dat het in de buitenlucht is!
Vandaag heerlijk nagenieten, ook ik zou zeker nog een keer gaan als ik de kans had gehad. Nu ben ik vooral heel blij dat ik de kans heb gehad om überhaupt te gaan, ik was één van de gelukkige winnaars die kaartjes had gewonnen.

Ook ik had rekening gehouden met de drukte rondom het parkeren en wegrijden. Geen problemen mee gehad, het wegrijden duurde wel wat langer, maar dit was wel goed geregeld met de verkeersregelaars.

Ik heb trouwens geen foldertje met de namen van de cast ontvangen, ik kon niet terug vinden waar die werden uitgedeeld. Behalve Pia, Stanley, Doris en Wim weet ik eigenlijk niet wie er nog meer speelden. Zijn er mensen die dit wel weten en mij meer over de cast willen vertellen?
Ik was overigens ook erg onder de indruk van de jongens die Rudolf speelden!

  [ # 145 ] 17 June 2017 09:13 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ik zie bij verschillende mensen op FB foto’s die tijdens de show zijn gemaakt. Wordt er niet omgeroepen dat dat niet mag? Ik vind het nogal aso..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 146 ] 17 June 2017 09:31 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Suzanne123 - 17 June 2017 09:04 AM

Ik heb trouwens geen foldertje met de namen van de cast ontvangen, ik kon niet terug vinden waar die werden uitgedeeld. Behalve Pia, Stanley, Doris en Wim weet ik eigenlijk niet wie er nog meer speelden. Zijn er mensen die dit wel weten en mij meer over de cast willen vertellen?

Bij de uitgang stonden dozen met foldertjes. Was niet heel duidelijk aangegeven.

De cast voor zover ik weet:

Elisabeth - Pia Douwes
De Dood - Stanley Burleson
Luigi Lucheni - Wim Van Den Driessche
Franz Joseph - Jeroen Phaff
Sophie - Doris Baaten
Rudolf - Addo Kruizinga

Ensemble:
- Timo Bakker
- Ron Barents
- Martgot Giselle (speelde ook Hertogin Ludovika)
- Nicole Hermans (speelde ook Helene en Frau Wolf)
- Benno Hooogveld
- Eihlin ten Hoopen
- Gina de Laat
- Ton Peeters
- Madeleine Sie
- Isabella Scholte
- Jurgen Stein
- Paul Vaes (speelde ook Hertog Max)
- Marianne van der Veken
- Marcel Visscher

Dan ontbreken nog Kleine Rudolf en twee ensembleleden. Ik weet ook niet wie Gravin Esterházy speelde.

  [ # 147 ] 17 June 2017 09:52 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

martijn-j - 17 June 2017 08:01 AM

Waarom er zoveel nummer moesten sneuvelen snap ik nog steeds niet (met een snelle telling kwam ik al gauw op vijftien) en ik zou graag weten waarom juist deze selectie is gemaakt want die voelde niet altijd even logisch. Doodzonde bijvoorbeeld dat de ontmoeting tussen Elisabeth en de Dood in Zwarte Prins weg was. Zo’n belangrijk moment. Nou ja… het is niet anders. Wel heel gaaf dat ze het in de originele kostuums en pruiken speelden en als het kon zou ik vandaag zo nog een keer gaan.

Ik heb inmiddels veertien van de zestien ensembleleden kunnen achterhalen, maar een programmaboek is een groot gemis.

Ik miste ook dat nummer ‘Zwarte prins’. In mijn herinnering (zag de show ooit op YouTube) verlangde ze sindsdien steeds naar De Dood. Of ik heb het zo geïnterpreteerd destijds. Voor mij kwam het nu meer uit de lucht vallen. Maar ik mis dat nummer ook op de cd. Volgens mij staat sowieso de helft niet op de cd.

Ik mis ook het programmaboek wel heel erg. Fijn dat jij de ensembleleden weet. Speelde Margot Giselle destijds ook Hertogin Ludovika?

Elphie1984 - 17 June 2017 09:13 AM

Ik zie bij verschillende mensen op FB foto’s die tijdens de show zijn gemaakt. Wordt er niet omgeroepen dat dat niet mag? Ik vind het nogal aso..

Klopt. Om me heen zaten ook allerlei mensen foto’s te maken. Was blijkbaar aanstekelijk. Vind het ook niet zo netjes. Ze roepen het nog om, en dan toch doen. Op Facebook (MusicalsNL) stond dat je wel bij het slotapplaus foto’s mag maken overigens.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 148 ] 17 June 2017 09:57 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Singingrosa - 17 June 2017 09:52 AM

Ik miste ook dat nummer ‘Zwarte prins’. In mijn herinnering (zag de show ooit op YouTube) verlangde ze sindsdien steeds naar De Dood. Of ik heb het zo geïnterpreteerd destijds. Voor mij kwam het nu meer uit de lucht vallen. Maar ik mis dat nummer ook op de cd. Volgens mij staat sowieso de helft niet op de cd.

Ik mis ook het programmaboek wel heel erg. Fijn dat jij de ensembleleden weet. Speelde Margot Giselle destijds ook Hertogin Ludovika?

Ik heb dezelfde interpretatie van Zwarte Prins. Elisabeth valt van grote hoogte op de grond en raakt buiten bewustzijn. Blijkbaar vindt De Dood het nog te vroeg om haar mee te nemen, dus brengt hij haar terug. Maar als ze weer bijkomt vraagt ze hem niet weg te gaan. De Dood wordt verliefd op haar en als ze met een ander trouwt (Franz Joseph) komt hij terug in haar leven om haar voor zichzelf op te eisen.

Margot Giselle speelde in 1999 inderdaad ook Ludovika.

  [ # 149 ] 17 June 2017 10:25 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ja, die allereerste ontmoeting tussen Elisabeth en de Dood miste ik ook het meest. Anders snap je niet waarom hij in De Laatste Dans al verliefd is op haar, en lijkt het voor het grootste deel van de show alsof hij alleen achter haar aan zit ipv dat zij ook (soms) naar hem verlangd. Die eerste ontmoeting is cruciaal, daarin wordt al duidelijk dat Elisabeth alleen écht vrij is in de armen van de Dood.
Een ander stuk dat ik echt miste was dat tussen “Er valt een zwarte schaduw” en “Was ik jouw spiegel maar”. Daarin pleegt Rudolf hoogverraad en wordt door zijn vader de keizer betrapt. Ook wel het lied daarvoor nog, een confrontatie tussen Rudolf en zijn vader over hoe sterk Rudolf tegen het beleid van zijn vader gekant is. Dat alles geeft Was ik jouw spiegel maar zoveel meer context, je snapt dan tenminste waarom hij zijn moeder moet smeken en uiteindelijk zelfmoord pleegt (ergens vond ik het ook jammer dat die zelfmoord niet werd gedaan zoals het hoorde, met dansers en de Dood erbij).

Andere stukjes die misten gaven ook wel meer inzicht, bijv in relatie tussen Franz Joseph en zijn moeder en de rusteloosheid van Elisabeth, maar daarvan kan ik nog begrijpen dat die geschrapt zijn. Ze zijn niet perse cruciaal voor het verhaal.

Maar goed, dat gezegd hebbende, heb ik ontzettend genoten. Elisabeth was mijn eerste musical dus voor mij ook ontzettend speciaal. Fijn dat eigenlijk de hele eerste cast mee deed, die ik ook ken van een *ahum* illegale dvd. Ook de regie van verschillende scenes, bijv bij Niets, Niets, echt Niets, was nog grotendeels hetzelfde. De entrance van Pia in de iconische Sissi-jurk door de deuren van paleis het Loo was overigens fantastisch. Paste perfect bij die scene en dat lied.

  [ # 150 ] 17 June 2017 10:29 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

martijn-j - 17 June 2017 09:31 AM
Suzanne123 - 17 June 2017 09:04 AM

Ik heb trouwens geen foldertje met de namen van de cast ontvangen, ik kon niet terug vinden waar die werden uitgedeeld. Behalve Pia, Stanley, Doris en Wim weet ik eigenlijk niet wie er nog meer speelden. Zijn er mensen die dit wel weten en mij meer over de cast willen vertellen?

Bij de uitgang stonden dozen met foldertjes. Was niet heel duidelijk aangegeven.

De cast voor zover ik weet:

Elisabeth - Pia Douwes
De Dood - Stanley Burleson
Luigi Lucheni - Wim Van Den Driessche
Franz Joseph - Jeroen Phaff
Sophie - Doris Baaten
Rudolf - Addo Kruizinga

Ensemble:
- Timo Bakker
- Ron Barents
- Martgot Giselle (speelde ook Hertogin Ludovika)
- Nicole Hermans (speelde ook Helene en Frau Wolf)
- Benno Hooogveld
- Eihlin ten Hoopen
- Gina de Laat
- Ton Peeters
- Madeleine Sie
- Isabella Scholte
- Jurgen Stein
- Paul Vaes (speelde ook Hertog Max)
- Marianne van der Veken
- Marcel Visscher

Dan ontbreken nog Kleine Rudolf en twee ensembleleden. Ik weet ook niet wie Gravin Esterházy speelde.

Heerlijk! Exact dezelfde cast en ik ken haast alle gezichten er nog bij (Eihlin!) 😊

Heb door jullie verhalen spontaan de beelden en muziek weer in mijn hoofd.
Nee niet weggaan Zwarte Prins naar wie ik zo verlang…

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

‹ First  < 8 9 10 11 12 >  Last ›
10 of 22