4 of 12 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Was getekend, Annie M.G.
  [ # 46 ] 02 September 2017 11:03 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

sky14 - 02 September 2017 07:58 AM

Ze repeteren al een maand maar nooit is er een persdag geweest waarbij een stukje uit de show kwam. Het optreden van zondag is achteraf meer een ingestudeerde medley geweest. Die eerste try out over twee weken wordt nog spannend !!!

Misschien is het niet zozeer dat de show nog niet staat maar dat ze manieren zoeken om hun hoofdrolspeelster niet te belasten met promotionele activiteiten/potentieel lastige interviews? Gegarandeerd dat sommige “journalisten” dingen gaan vragen als: “Hoe gaat het nu?” “Is dit nu een fijne afleiding?” En een persdag waarbij je de leading lady niet echt kan interviewen is natuurlijk ook een beetje vreemd, dus misschien dan maar niet (of in aangepaste vorm).

Al heb ik geen flauw idee hoor, misschien staat er volgende week gewoon een persmoment gepland met Simone erbij en kan zij de tour prima volhouden als Doris één- of tweemaal per week haar rol overneemt.

  [ # 47 ] 02 September 2017 01:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

S7rin - 02 September 2017 08:15 AM

En Rutger de Bekker als Fromme Sarah (ik houd me aan de oude spelling 😉) dat is à³f heel erg rare oplossing à³f een foutje in de opmaak van de site.

Het komt wel vaker voor dat die rol door een man wordt gespeeld, dus het kan best kloppen.

  [ # 48 ] 02 September 2017 01:50 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

martijn-j - 02 September 2017 01:31 PM
S7rin - 02 September 2017 08:15 AM

En Rutger de Bekker als Fromme Sarah (ik houd me aan de oude spelling 😉) dat is à³f heel erg rare oplossing à³f een foutje in de opmaak van de site.

Het komt wel vaker voor dat die rol door een man wordt gespeeld, dus het kan best kloppen.

Ja, maar dan is dat je artistieke keuze als regisseur. Het is raar om voor eenzelfde rol zowel een mannelijke als een vrouwelijke bezetting te hebben.

  [ # 49 ] 02 September 2017 02:26 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

S7rin - 02 September 2017 01:50 PM
martijn-j - 02 September 2017 01:31 PM
S7rin - 02 September 2017 08:15 AM

En Rutger de Bekker als Fromme Sarah (ik houd me aan de oude spelling 😉) dat is à³f heel erg rare oplossing à³f een foutje in de opmaak van de site.

Het komt wel vaker voor dat die rol door een man wordt gespeeld, dus het kan best kloppen.

Ja, maar dan is dat je artistieke keuze als regisseur. Het is raar om voor eenzelfde rol zowel een mannelijke als een vrouwelijke bezetting te hebben.

Ik had verwacht dat gender-neutraal casten hier toegejuicht zou worden… 😊

  [ # 50 ] 02 September 2017 05:39 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Laush - 02 September 2017 11:03 AM
sky14 - 02 September 2017 07:58 AM

Ze repeteren al een maand maar nooit is er een persdag geweest waarbij een stukje uit de show kwam. Het optreden van zondag is achteraf meer een ingestudeerde medley geweest. Die eerste try out over twee weken wordt nog spannend !!!

Misschien is het niet zozeer dat de show nog niet staat maar dat ze manieren zoeken om hun hoofdrolspeelster niet te belasten met promotionele activiteiten/potentieel lastige interviews? Gegarandeerd dat sommige “journalisten” dingen gaan vragen als: “Hoe gaat het nu?” “Is dit nu een fijne afleiding?” En een persdag waarbij je de leading lady niet echt kan interviewen is natuurlijk ook een beetje vreemd, dus misschien dan maar niet (of in aangepaste vorm).

Al heb ik geen flauw idee hoor, misschien staat er volgende week gewoon een persmoment gepland met Simone erbij en kan zij de tour prima volhouden als Doris één- of tweemaal per week haar rol overneemt.

Ik denk dat het goed is om Doris te laten delen met Simone !
Dan heb je straks geen Alternate achtige toestanden zoals met Romy en April.

  [ # 51 ] 02 September 2017 11:19 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

S7rin - 02 September 2017 01:50 PM
martijn-j - 02 September 2017 01:31 PM

Het komt wel vaker voor dat die rol door een man wordt gespeeld, dus het kan best kloppen.

Ja, maar dan is dat je artistieke keuze als regisseur. Het is raar om voor eenzelfde rol zowel een mannelijke als een vrouwelijke bezetting te hebben.

Toen Fame voor het eerst in Nederland speelde was Richard Rodermond understudy voor de rol van Grace terwijl een vrouw eerste cast was. Het komt dus heel af en toe weleens voor 😊.

  [ # 52 ] 03 September 2017 03:03 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

sky14 - 02 September 2017 05:39 PM

Ik denk dat het goed is om Doris te laten delen met Simone !
Dan heb je straks geen Alternate achtige toestanden zoals met Romy en April.

Ik denk dat het daarvoor te laat is. Het is nu al weggezet als een Simone-voorstelling. Nu weet ik niet hoe veel mensen na Next To Normal nog hebben geboekt op haar naam, maar neem aan dat dat er toch wel veel zijn. (Bij Next to Normal was er publiek die zich kennelijk niet in de inhoud hadden verdiept, en een vrolijke Simone voorstelling verwachtten).

  [ # 53 ] 05 September 2017 08:13 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

Doris Baaten vaste alternate voor Simone Kleinsma in Was getekend, Annie M.G. Schmidt

Simone Kleinsma speelt komend seizoen de rol van Annie M.G. Schmidt in Was getekend, Annie M.G. Schmidt. Nu is daar het bericht dat Doris Baaten de vaste vervanger zal zijn voor de hoofdrol in de nieuwe musical.

Doris zou komend seizoen ook te zien zijn als Yente in Fiddler on the Roof, Stage Entertainment laat aan Musicalweb.nl weten dat de actrice komend seizoen beide rollen zal gaan combineren en dat er voor Fiddler on the Roof nog een passende oplossing wordt gezocht op de momenten dat de actrice niet beschikbaar is.

Bron: musicalweb.nl

[ Gewijzigd: 05 September 2017 08:16 AM by Eden15 ]
  [ # 54 ] 05 September 2017 08:37 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Er staat nog niks op de website van Stage Entertainment, dus ik geloof het nog niet. Ik heb ook duidelijk op mijn kaartje staan Simone Kleinsma e.a.

  [ # 55 ] 05 September 2017 09:43 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

Reindert - 05 September 2017 08:37 AM

Er staat nog niks op de website van Stage Entertainment, dus ik geloof het nog niet. Ik heb ook duidelijk op mijn kaartje staan Simone Kleinsma e.a.

Het lijkt me sterk dat musicalweb hier over liegt. Daarnaast zouden ze dan hebben verzonnen dat ze contact hebben gehad met Stage Entertainment. Waarschijnlijk hebben ze dit ergens opgevangen (misschien wel hier) en hebben ze navraag gedaan bij SE.

  [ # 56 ] 05 September 2017 09:50 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Doorgaans doet Stage over dit soort zaken geen uitlatingen - zeker niet aan een site als Musicalweb - tenzij in de vorm van een persbericht.

  [ # 57 ] 05 September 2017 05:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Het staat nu ook op de site van Stage.

  [ # 58 ] 05 September 2017 09:12 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Waarom kan ik er niks over vinden op de website van SE ?
http://www.stage-entertainment.nl/nieuws/
Oke niks tegen Doris, maar ik heb wel speciaal geboekt vanwege Simone.

  [ # 59 ] 05 September 2017 10:26 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2016-05-27

Sorry hoor maar ik schrik een beetje van het gebrek aan begrip hier.
Het is niet zomaar iets wat Simone Kleinsma is overkomen.
Misschien goed om daar even bij stil te staan?
Groot respect voor de manier waarop ze hier mee omgaat.
Logisch dat er gekozen wordt voor een alternate en Doris Baaten is ook niet de minste!

  [ # 60 ] 05 September 2017 10:30 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Reindert - 05 September 2017 09:12 PM

Waarom kan ik er niks over vinden op de website van SE ?
http://www.stage-entertainment.nl/nieuws/
Oke niks tegen Doris, maar ik heb wel speciaal geboekt vanwege Simone.

Er is geen persbericht over uitgebracht. Doris is gewoon toegevoegd aan de castpagina.

Speciaal voor iemand een voorstelling boeken is natuurlijk altijd een risico, want de meeste voorstellingen hebben alternates en understudies. Maar in dit geval lijkt het toch duidelijk een kwestie van overmacht. Alles wijst erop dat het gewoon de bedoeling was dat Simone alles zou spelen. Maar blijkbaar heeft de repetitieperiode aangetoond dat dat op dit moment teveel gevraagd is.

Ik zal het ook jammer vinden mocht ik Simone niet als Annie hebben, maar onder de gegeven omstandigheden kan ik daar zeker vrede mee hebben.

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 12