5 of 12 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
Was getekend, Annie M.G.
  [ # 61 ] 05 September 2017 10:33 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

Ik vind het ook logisch dat er toch een alternate is aangenomen. Een groot verlies verwerken is voor iedereen anders en het is dan ook belangrijk om naar jezelf en je eigen gevoel te luisteren. Ik vind dit een zeer goede zet van Stage om Simone de ruimte te geven voor de verwerking. En ik denk dat ik voor velen spreek dat we liever deze constructie hebben dan dat Simone halverwege de tour de productie verlaat omdat zij het niet aan kan oid. Ik vind het dapper van Doris om deze uitdaging aan te gaan maar zij is zo een enorme vakvrouw, zij zal deze klus wel klaren.

  [ # 62 ] 06 September 2017 05:54 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2013-12-27

Er wordt wel de hele tijd over Simone gesproken, omdat zij de titelrol heeft, maar dat wil niet zeggen dat ze ook de hoofdrol heeft. Haar rol is in verhouding vrij klein, zij staat lang niet de hele voorstelling op het podium. Er wordt ook nog gewerkt met een kleine Annie en een jonge Annie. Daarnaast wordt er in de voorstelling weer veel gebruik gemaakt van flashbacks.

Doris is echt een topper!

  [ # 63 ] 12 September 2017 03:29 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Vandaag is er een persmoment

  [ # 64 ] 15 September 2017 01:24 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Is er iemand bij de eerste try-out geweest? Ben benieuwd, de uitspraken in de MW-reportage gaven me een beetje het idee dat Flip van Duijn in de voorstelling bijna centraler staat dan Annie.

  [ # 65 ] 15 September 2017 01:42 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik ben ook wel benieuwd, bijvoorbeeld waar dat ‘enorme decor’ uit bestaat waar Verlinde het over heeft. Wat ik er tot nu toe van heb gezien, bestaat het voornamelijk uit een groot rasterwerk.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 66 ] 15 September 2017 03:30 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  102
Geregistreerd  2009-01-17

Laush - 15 September 2017 01:24 PM

Is er iemand bij de eerste try-out geweest? Ben benieuwd, de uitspraken in de MW-reportage gaven me een beetje het idee dat Flip van Duijn in de voorstelling bijna centraler staat dan Annie.


Ik ga vanavond. Ben heel benieuwd. Ik zal laten weten wat ik ervan vindt.

  [ # 67 ] 15 September 2017 10:58 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  102
Geregistreerd  2009-01-17

Vanvond heb ik de tweede try-out van Was Getekend gezien.
Ik ben niet direct een fan van het repertoire van Annie M.G.(op een paar pareltjes na) en ik moet eerlijk zeggen dat het feit dat Simone Kleinsma de titelrol zou gaan spelen mij naar het theater heeft gelokt.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik onder de indruk ben van de voorstelling.
In de voorstelling zien we hoe Flip, de zoon van Annie, uitstekend neergezet door Wiliam Spaaij, wil weten wat het ware levensverhaal van zijn moeder Annie is. Annie neemt hem vervolgens mee in een reis door haar leven, zij het met frisse tegenzin.

Ik zal niet teveel van het verhaal verklappen, maar haar hele leven wordt belicht.

Het stuk zit best wel ingewikkeld in elkaar. Het vloeit in elkaar over in de verschillende periodes van het leven van Annie, maar het geheel maakt het heel logisch.

Simone en Wiliam staan 98% van de tijd op het toneel. In een comment hierboven wordt gezegd dat de rol van Annie in verhouding klein is, maar dit klopt absoluut niet.

Simone is wat mij betreft de grote ster van de show. Ik heb er maar 1 woord voor: Weergaloos.  Ze speelt vilijn, met veel humor, dominant, ontroert, is kwetsbaar en zuigt je mee in het personage Annie M.G. Schmidt. Er zitten voor haar persoonlijk lijkt me behoorlijke pittige scenes in omtrent het overlijden van haar geliefde Dick van Duijn. Het lied dat ze daarbij zingt komt erg dichtbij haar eigen situatie. De zaal voelde dat m.i.ook. Na de betreffende scene was er in principe ruimte voor applaus, maar je kon een speld horen vallen. Een stilte vol respect zegt soms meer dan een daverend applaus. Ik vond dat erg indrukwekkend.

Wiliam speelt sterk als Flip van Duijn. Hij is duidelijk zoekende naar wie hij is en wat hij moet met zijn leven. Zang en spel heel sterk.

Marjolein Touw speelt de moeder van Annie en doet dat prima en overtuigend.

Wim van de Driesche speelt zowel de vader als de geliefde van Annie. Hij speelt ze en beetje hetzelfde, maar dat past in het verhaal.

Het meisje dat Annie als kind speelde was erg goed. Loepzuiver zingen en mooi acteerwerk.

Ook de jonge Annie kwam goed uit de verf.

Ensemble was top.

Het decor is super minimalistisch. Er staan 3 grote stellingen met vierkanten die kunnen draaien. Daarbij worden er enkele decorstukken als tafels en stoelen gebruikt en dat is het.

Ik heb een superavond gehad. Ik zou de voorstelling zeker nog een paar keer willen zien als ik de zekerheid zou hebben dat Simone zou spelen. Met alle respect voor Marjolein Touw, maar zij gaat er een zware dobber aan hebben om Simone te evenaren of te benaderen ben ik bang.

Het zal ijdele hoop zijn, maar een lijst met speelbeurten zou ik erg fijn vinden.

[ Gewijzigd: 15 September 2017 11:21 PM by Balsem ]
  [ # 68 ] 16 September 2017 03:34 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Balsem - 15 September 2017 10:58 PM

... Met alle respect voor Marjolein Touw, maar zij gaat er een zware dobber aan hebben om Simone te evenaren of te benaderen ben ik bang.

Het zal ijdele hoop zijn, maar een lijst met speelbeurten zou ik erg fijn vinden.

Doris Baaten is alternate. Niet Marjolein.

  [ # 69 ] 16 September 2017 06:46 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Fentom - 16 September 2017 03:34 AM
Balsem - 15 September 2017 10:58 PM

... Met alle respect voor Marjolein Touw, maar zij gaat er een zware dobber aan hebben om Simone te evenaren of te benaderen ben ik bang.

Het zal ijdele hoop zijn, maar een lijst met speelbeurten zou ik erg fijn vinden.

Doris Baaten is alternate. Niet Marjolein.

Marjolijn ook niet.

  [ # 70 ] 16 September 2017 07:11 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  102
Geregistreerd  2009-01-17

Ok. Niet helemaal goed geïnformeerd dus :down: Maar eigenlijk maakt het voor mij geen verschil. Ik heb gisteren een indrukwekkende voorstelling gezien en het dat kwam voornamelijk door de vertolking van Simone. Ik denk dat niemand daar aan kan tippen.

  [ # 71 ] 16 September 2017 08:35 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Leuk verslag! Is de rol van Jeske van de Staak een beetje substantieel?

Volgens mij is het inmiddels typerend voor Albert/SE om aan te kondigen dat het decor (of een ander aspect) groots wordt aangepakt en dat dat dan uiteindelijk niet is gedaan. Of ja, als ik het zo lees klopt het in dit geval alleen in letterlijke zin 😉

  [ # 72 ] 16 September 2017 08:51 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  102
Geregistreerd  2009-01-17

Laush - 16 September 2017 08:35 AM

Leuk verslag! Is de rol van Jeske van de Staak een beetje substantieel?

Volgens mij is het inmiddels typerend voor Albert/SE om aan te kondigen dat het decor (of een ander aspect) groots wordt aangepakt en dat dat dan uiteindelijk niet is gedaan. Of ja, als ik het zo lees klopt het in dit geval alleen in letterlijke zin 😉


Alle Annie’s komende gedurende de hele voorstelling aan bod. Dus niet alleen in hun tijdsperiode. Dus wat dat betreft hebben iok de beide andere versies van Annie een groot aandeel.

Die opmerking van Albert is echt wel letterlijk te noemen. Het is groot in de zin van hoog en breed. Verder speelt minimalisme troef voor wat betreft het decor. De voorstelling is groots op zich 😉

  [ # 73 ] 16 September 2017 09:06 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Bedankt voor het verslag. Weten we het voor de volgende keer : als Verlinde dus de woorden ‘groots’ en een ‘enorm decor’ in de mond neemt, bedoelt hij dus gewoon enorm groot ... 😊

Ik heb niets tegen een minimalistisch decor maar aangezien dit seizoen deze musical de enige reizende Stage productie is, had ik gehoopt dat ze weer eens een keer zouden uitpakken.

Erg benieuwd naar deze musical maar ik ga pas kijken als ze in Breda staan.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 74 ] 16 September 2017 09:08 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik kreeg van die videobeelden een enorme Ikea-vibe. KALLAX, anyone? :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 75 ] 16 September 2017 10:41 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

Heb eerste tryout gezien en het is een geweldig stuk met inderdaad fenomenale Simone. Maar ik wil er nog extra aan toevoegen, dat het ensemble heel belangrijk en echt ontzettend goed is. Vooral Sjoerd, Bart en Martijn zijn fantástisch in alle rollen die zij spelen.

[ Gewijzigd: 16 September 2017 11:17 AM by poohfan ]
‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
5 of 12